Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Megane Sedan - influence sau Octavia ?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Lucian46037
Salutare,

Vreau sa-mi iau o masina si tot oscilez intre megane sedane si octavia.
E oferta asta la renault (-1400 EURO la pretu CIPcirip) si as castiga cam 700-1000 de euro fata de octavia (modelu tour, nu aia noua).
De banii aia mai iau o mocheta, un coltar si ceva benzina.
Imi plac si meganeurile si octaviile ca design.

Meganeu 1.4 l, 98 CP e la 12500 euro
Meganeu 1.6 l, 115 CP e la 12900 euro
Octavia 1.6 l, Tour 102 CP e pe la 13100 euro

Meganeurile au mai multe brizbrizuri (torpedou cu refrigerare, cotiera, spatii multe si marunte de depozitare,...) care fac ceva euroi daca le pun si pe octavia.
Octavia, din cate am citit, e mai fiabila.
As vrea sa iau si ESP (pe la 500 euro). Se merita? Eu am condus cam numa pe dacie, asa ca habar n-am daca am un stil sportiv de condus au ba.
N-am mai avut masina, asa ca as vrea sa n-am probleme cu serviceurile. Am mai citit pe ici pe colo ca te mai si fura mesterii, ca pleci cu piese vechi puse pe masina. Si io nu arat prea respectabil, asa ca mi-i frica sa nu am probleme de genu asta.

Va multumesc anticipat pt orice sfat sau opinie.
Lucian
V l a d
se muta la versus
Radu46052
eu zic sa faci un drive test si cu Megane si cu Octavia si o sa iti dai seama singur pe care vrei sa o cumperi.
Cornel2
Aceasi varianta am avut-o si eu acum un an....si am ales Megane..pt ca era mai nou mai dotat mai frumos.Daca alegi megane sa fie cel cu motor de 1,6!!ESP-ul merita din plin!!
Lucian46037
Si inca o chestiune. Sa zicem ca as opta pt Megane 1.4
- diferenta intre 1.4 (98CP) si 1.6 (115CP) e de aprox 500 Euro
- ESP e de aprox 500 euro
In ce sa bag banii? Am nevoie intr-adevar de ESP sau mai bine iau 17CP in plus?
Se poate monta ESP mai apoi in Romania?
Lucian46037
Cornel, tu ai si ESP pe masina?
Descrie-mi un pic, te rog, ESPu asta. Cand si cum intervine, la ce anume ajuta.
Mersi
V l a d
pai te ajuta in derapaje sau mai bine zis in lipsa de derapaje. ESP = Electronic stability program, adica el intervine in secunda in care rotile au tendinta sa patineze si corecteaza derapajul, marind tractiunea rotilor la limita derapajului (le da exact atata putere cat sa nu piarda aderenta indiferent de cat de tare ai accelera tu). In concluzie masina devine muuult mai stabila si mai sigura. Eu l-am simtit din plin de nenumarate ori pe masina mea si merita fiecare cent pe care il platesti.
Radu45049
Eu as investi diferenta de bani intr-un motor diesel.TDCI-urile sunt de vis.Si ai sa incepi sa mai amortizezi din costuri si prin consumul redus de motorina si prin pretul o idee mai mic la motorina. biggrin.gif
Lucian46037
Suna bine ESPu. Daca e sa aleg intre ESP si 17CP, iau ESPu.

Jantele astea de aluminiu 16", ce ziceti despre ele? Dau stabilitate mai buna? De aratat cred ca arata mai bine. Accelerezi mai bine cu ele?
Sau is un obiect de lux si ma pot lipsi de ele deocamdata?

Si legat de vopsea metalizata: e mai rezistenta sau e chestia numa de aspect?
aaa44038
Dupa pararea mea motorul de 1.4 e subdimensionat pentru Megane,mai bine 1.6
Iar cu jantele de 16 de aluminiu...daca tot nu vrei un plus de rapiditate(pe ideea ca iei 1.4),ce sens are sa dai banii pe ceva ce oricum nu o sa folosesti prea mult ? Plus ca trebuie sa ai mai multa grija cu ele decat cu cele de tabla.
Impuls
Colega, testeaza si cumpara ceea ce iti bucura mai mult inima si sufletul.
Eu personal te-as indruma catre Megane. Beneficiezi de mai multe dotari si este mai bine echipat. Pe deasupra este mult mai frumos ca look si nu este deloc mai prejos ca o Octavia! Mai sunt cativa care sustin ca aia nu iti trebuie si aia nu o folosesti dar crede-ma ca toata tehnologia moderna are un scop si este binevenita! Altfel ne uitam inca la televizoare alb-negru.
Nici ideologia care sustine sa nu iti iei aia ca necesita o ingrijire mai atenta nu este buna! Jantele de aluminiu au mari avantaje in comparatie cu tabla! Greutate, disparsarea caldurii, temperatura placutelor, durabilitate etc...
Si cum oricum banuiesc ca banii nu au venit pe conducta ci faci totusi un sacrificiu, sunt convins ca vei avea grija de ea. Daca esti printre noi inseamna ca iti pasa.

Eu iti doresc succes si Doamne Ajuta!
Lucian46037
Mersi de comentarii

Tinand cont de faptu' ca vreau ca masina sa ma duca si nu tin neaparat sa ma duca primu, imi iau la 1.4 l, apoi imi socotesc banii si daca se poate iau ESP si apoi, daca mai am de unde, iau de 1.6 l. Culoare metalizata si jante ies dint discutie.

As vrea sa va mai intreb de inregistrare si asigurare si ce alte taxe or mai fi: ce taxe sunt si in ce valoare? In cat timp trebuie platite, si ce alte chestii ar mai fi de facut.
(n-am mai avut masina si n-am nici o idee)

Si inca o treaba, mi se pare mie sau ii cam mic meganeu in interior (ca inaltime). Eu am 1.82 si mi se pare ca tot dau cu capu de plafon (mai ales in spate)
Cornel2
Eu nu am ESP dar face exact ce a zis Vlad!In alta ordine de idei eu am 1,84 si am mers si in spate si in fata si stau perfect!Cel de 1,4 o sa fie mai lenes si o sa aibe un consum mai mare!
Impuls
Lucian, eu zic sa incerci sa iti iei o culoare metalizata. De ce? Culorile nemetalizate sufera transformari enorme la soare si vreme. Daca Doamne fereste ai vreun eveniment neplacut la revopsire nu vei putea nimeri sub nici o forma culoarea chiar daca reteta este respectata la sange. La culorile nemetalizate lacul este incorporat in vopsea si afecteaza totul. La cele metalizate lacul este dat dupa aplicarea culorii propriu zise care contine particule metalice sau asa zisul sidef ori perla. Si culoarea metalizata are un schepsis in sensul ca vopsitorul trebuie sa "citeasca" sensul in care vopseaua metalizata a fost aplicata caci daca a fost aplicata orizontal si el o picteaza vertical se va vedea diferenta. Un meserias insa stie ce are de facut. Si lacurile au nuante dar asta este mai putin important si tine si de nrul de straturi aplicate. Ar mai fi discrepanta de luciu dar o polisare le va aduce pe toate la uniform.
Dintre culorile nemetalizate cele mai pretentioase sunt rosul si galben. Albul si negru sunt cele mai putin pretentioase.
Deci daca diferenta nu este chiar un capat de lume eu zic sa faci un efort sa pui vopsea metalizata pe ea. "Da" si bine la imagine si este si mai buna si mai elastica.
Rotile da-le incolo, cand ai bani de tuning sau dai de vreo oferta buna ti le vei pune si pe acelea.

Bafta multa si cand o cumperi spune-ne si noua ca sa te felicitam!

Succes!
g42556
Daca ai fi facut comparatia cu Octavia 2 n-as fi ezitat si ti-as fi zis Octavia.
Asa insa parca Meganul e ceva mai imbracat, iar daca nu te deranjeaza designul total neaspectos al renault-ului, ai facut o alegere buna.
Daca vrei sa faci peste 100000km cu ea, atunci ia-ti pe Diesel; numai ca aici ai grija va motoarele VW de pe Octavia sunt net peste Renault.
Cornel2
Impuls ce bine era daca ziceai asta acum vreun an...Eu mi-am luat Megane-ul alb dar sincer sa fiu nu regret!
Impuls
Sa te duca sanatos si sa ai parte de ea!
Treaba mai e si cu norocul si cum ai grija de ea.
Eu ce am spus mai sus este din experienta multor masini pe care le-am avut dar asta nu inseamna ce "ce fac eu sa fac toti"! biggrin.gif
Poate ca pentru cineva este ceva relevant, pentru altii nu are importanta.
Depinde. Si apoi, uita-te inainte si bucura-te de ea ca asta este cdel mai important!

Noroc!
Lucian46037
Hei hei,
Am fost azi pe la reprezentante la Renault si Skoda.
Nu-mi mai pare asa mic Meganu in interior (ca inaltime). Cred ca m-am asteptat la inceput sa am loc mult deasupra capului (ca in logan). Da' e in regula.
Parca o palit Octavia tour in fata Meganului. inainte sa stiu de oferta de la renault n-am prea bagat in seama meganu, ca am crezut ca nu-i accesibil.
Saptamana viitoare vreau sa fac comanda.

influence si expression
In principiu ceva dotari maruntele de confort are in plus expression. Mi-i lacomie pe ele. drept sa zic, da' sunt 400 euro in plus.
E vreo diferenta majora legat de tapiterie?

Legat de culoare, v-as ruga sa va dati cu parerea. Ziceti ce culoare vi se pare ca da bine pe megan (vreau sa stiu parerea voastra, nu-mi ziceti ca sa aleg ce-mi place mie). Ziceti si nemetalizata si metalizata, ca nu stiu inca ce aleg. Pun aici variantele:
-nemetalizata:
---Blanc Glacier
---Bleu Encre
---Rouge Vif
-metalizata
---Bleu Roy
---Rouge de Feu
---Beige Angora
---Gris Platine
---Gris Hologramme
---Gris Eclipse
---Noir Nacre
---Vert Cuivre
Sper ca le-am numerit.
Sa vedem ce culori is mai populare.

Lucian
Steffan
parerea mea sa iei expression...mai calitativ(parerea mea)
si ca, culori:
megane sedan arata bine in rosu si visiniu(nu stiu exact codul)...
Impuls
Lucian,

Daca mergi pe nemetalizate eu zic sa tragi la un alb.

Daca imi asculti sfatul cu metalizatele (chit ca te imprumuti de diferenta), nu pot sa iti spun care dintre cele enumerate de tine dar eu am urmatoarea preferinta:
Gri metalizat deschis - chiar daca au multi o poti personaliza masina in asa fel incat sa iesi totdeauna in evidenta
Gri metalizat inchis, gen gri petrol, gri furtuna, etc intelegi tu
Maroniu metalizat deschis, foarte buna culoare si rezistenta la mizerie. de fapt este un bej inchis
Bej deschis metalizat, frumoasa culoare si asta
Alb metalizat daca exista, superba culoare mai ales daca este pe baza de sidef.
Bordeaux, Rosu metalizat.
Verde si albastru sunt superbe dar intra deja in categoria celor pretentioase la mizerie, praf, zgarieturi adica se va vedea totul pe ele. si Bordeaux intra aici de fapt.
Un bleu metalizat este alta poveste, mai avea cineva pe aici un BMW daca nu ma insel, culoarea este tare frumoasa. Fiat si Hyundai avea un albastru deschis frumos prin anii 95.
In concluzie ai :
3 nuante de gri metal de ales
Beige
Bleu cu Rosu laolalta (cam la fel)
Verde
Negru

Asta este opinia mea. Eu am avut multe culori, printre pasiuni am si tinichigit si vopsit masini si deci stiu cam fiecare culoare ce pretentii are.
Cum ti-am mai spus ia ce iti da inima ghes. Mai este important si interiorul cum este asortat cu exteriorul sau (mai ales la anumite firme) ce culori interioare iti ofera la culoarea respectiva.
Eu as merge pe un gri metal deschis sau gri petrol, gen culoarea vantului turbat cum se zice...

Succes si hai cu pozele sa o vedem!
:wave:
nicolae31529
de curiozitate.. de ce nu te uitzi shi la un mondeo 1.8 - 110CP - 13790Euro Cip.. in leasing diferentza nu ar fi foarte mare.. shi are dotari bune... ABS-ESP-EBD, AC).. shi altele..
Eu ash vrea sa il iau.
PS am mai postat despre asta la topicul noul focus.. imi cer scuze moderatorilor.. dar nu am primit decat un raspuns. incerc shi aici sa vad ce spun shi altzii.
multzumesc
Iulian HondaFan
1,8 si 110CP la un Mondeo e putin, motorul ala e si slab pentru cilindree, eu as zice un Mondeo cu Zetecul de 2,0 care e de la Mazda si e de nivel rezonabil... mai degraba un Megane 1,6VVT.

la preturile din Ro... Megane e cea mai buna afacere. Octavia1 mie mi se pare inferioara Megane2 la mai toate aspectele esentiale. octavia2 e mai buna dar si mai scumpa.

cei 500de euro pe care ii dai in plus pentru 1,6 fata de 1,4 se merita.

1,4 e inadecvat pentru orice compacta, va fi si letargic, va fi si forjat de nevoie mai mult, va consuma si mai mult si pe termen lung e o investitie proasta.

daca vrei sa faci altceva cu banii atunci uita-te la o subcompacta: Clio, Yaris, Fabia, Mitsubishi Colt.

pentru mine la o masina conteaza motorul/transmisia si platforma -suspensia... in rest numai ABS si airbaguri sa fie. rotile se rezolva dupa aceea, interiorul e bine sa fie dragut dar nu as face rabat la partile de baza ale masinii pentru atata lucru.
Lucian46037
Salut,
As vrea sa va mai intreb de inregistrare si asigurare si ce alte taxe or mai fi: ce taxe sunt si in ce valoare? In cat timp trebuie platite, si ce alte chestii ar mai fi de facut.
(n-am mai avut masina si n-am nici o idee)

Am facut copy-paste de mai sus, ca nu o raspuns nimeni.
As vrea sa stiu cat trebuie sa platesc, unde si in cat timp.

Mersi mult,

Lucian
Shkoda
Taxele ar fi cam asa:

- RCA: cam 2.000.000

- CASCO: de la 4.3 la 5.9% pe an din valoarea masinii ( in functie de compania de asigurari) - cu posibilitatea de a plati in 3-4 rate

-inmatriculare: 500.000 fara numar preferential; 1.000.000 cu numar preferential

-rovigneta: vreo 600.000

de platit le vei plati pe toate cand iti va veni masina. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.