Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cum stiu daca masina mea are distributia pe lant sau curea?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
Robert43855
Am cumparat recent un opel astra caravan 1,7 dti adus din germania. Are carte service de acolo si figureaza ca nu i s-a inlocuit chitul de distributie pina acuma. Are 88.000 km si ultima revizie a fost facuta la 75.000 ceea ce eu nu prea cred ca nemtii sa fi fost inconstienti sa nu schimbe cureaua de distributie si sa riste distrugerea motorului. O fi distributia pe lant? Cum pot sa stiu?
Iulian HondaFan
ce-ar fi sa te uiti mai intai in cartea tehnica...
DragosV
Din ce stiu eu doar 2.0 DTI si 2.2 DTI au lant. Si sunt destul de sigur ca am dreptate!
paun-3
iata ce am gasit referitor la ce ai intrebat:
Corsa/Combo/Astra/Zafira:
Replacement every 100.000 miles or 10 years, whichever occurs first.

si da, motorul de 1.7dti are curea de distributie. si daca masina are km reali(ceea ce e destul de greu de crezut in conditiile in care nu ai cumparat masina direct de la neamt), mai ai ceva de mers pina la momentul cind se cere inlocuirea kitului de distributie. totusi n-ar strica o verificare de catre cineva avizat, pt linistea ta.
Lucian43694
1.7 are curea de distributie sigur!!! Si iti sugerez sa o skimbi acum, oricum sa nu treci de 60-70.000 Km fara sa skimbi cureaua, ca poti avea surprize foarte neplacute.
Dragos45550
nu nu sunt nemtii inconstienti;doar ca la 1.7dti distributia scrie in cartea de service ca se face la 150 000km/10 ani ,are motorul sigur pe curea,eu am 95 000 km ,am refuzat sa i iau in serios pe romanii de la opel cu reviziile la 60 000km si mai nou incep sa imi dea dreptate..adik see tot coodesc si incep sa zica:aaaaaaaaaa la diesel doar la diesel la motoarele astea se face pe la 90 000...sau nu mai stiu , la benzina e la 60 000 la diesel nu..in fine..cartea de service e sfanta,pacat de cei ce iisi iau masina fara;
eu am luat masina la 62 000 km din germania,mi am adus o eu,am fos t asta vara la 75 000 in germania si am facut revizia tot acolo ca deh..aveam drum prin zona si mi au zis clar..am primit fax, vorba aia de la sediul central(eram la un opel din hamburg eu si au primit fax de nu stiu unde naiba or fi intrebat ei mai sus...) in care scria: pentru motorul diesel y17dt,adik acest 1.7 dti isuzu distributia se face la 150 000km indiferent ca merg cu motorul turat la maxim sau cu el la relanti..(citez)
asa..ca...lasatzi tzeparii..la noi facem in tara reviziile la diesel la 60 000 km pt ca 80% din astra urile second hand in loc de 60 au vreo..suta saizeci de mii :0
si motorul de 2.0 e pe lant,la el nu mai e aceeasi problema cu distributia, se face mai tarziu ,daca se face...nu cunosc mai multe detalii adresati va ...cui naiba sa va adresati smile.gif incercati la opel union motors..
Val35101
Referitor la problema cu curelele
Eu am un Opel 17dti care l-am luat din Bucuresti si care are pe bord 72.000km l-am luat la 70k si tipul care mi l-a vindut a zis ca a schimbat curele la Dibas si ca aia mai garanteaza vreo 30.000 km
Acum totul e ciudat, nu stiu dak sa le mai schimb si eu.
Dak neamtul garanteaza 150k ala de ce le-a schimbat pe la 50k? ca sa mai ramina 50k garantie dupa cum mi-a zis?


In afara de asta am si eu o problema:
de 2 zile cind bag cheia in contact, dupa ce astept sa se stinga beculetele 2 la numar de pe bord unul e bateria parca si unul e uleiul pornsec motorul- invirt cheia pina la ultima pozitie si mai nou, ziceam becul de ulei mai sta vreo 2 secunde aprins, nu ca inainte.
Si o alta chesite care am observat-o motorul sau masina are un mic zgomot care atunci cind apas pe ambriaj dispare , dak ii dau drumul la ambreiaj reapare . Dak tin motorul pornit vreo 3-5 minute dipsare zgomotul de la sine.
Cum e cu incalzitul motorului la pornirea de pe loc?
Val35101
dak masina are 70.000 asta cred ca nu o poate zice cu siguranta nimeni, dar dak zice Dragos de 10 ani asta cu siguranta stiu ca e din 2000 martie si atunci nu ar trebui schimbate curelele.
As vrea sa fiu sigur pt ca schimbul de distributie ajunge pe undeva la 5 milioane lei- cu tot cu role, dar nici nu pot sa stau linistit, dak mi se rupe? smile.gif
Dragos45550
faceti cum stiti voi;ete un risc pe care fiecare stie cum/daca si l asuma;eu nu am incredere in masinile cumparate second hand de la noi din tara tocmai pentru misculatiile ce se fac la kilometraje... cine are masina cu reviziile la dibass facute ...pai daca chiar le are poate verifica,cred eu;trebuie sa aiba si ei acolo o evidenta.Nu garanteaza nimeni pentru numarul de kilometri,nu stiu cat este kitul de distributie,stiu ca de exemplu ala mi a zis cand am fost in germania ca la 150 000 km se face o revizie "strong",care ma duce pe la vreo cateva sute bune de euro,si cu pompa si cu altele...chiar nu stiu ce sa spun pentru ca nu stiu despre ce masina este vorba;si am primit nici o problema si eu un raspuns de la erebus sau nu mai stiu exact de genul: "daca tineti la masina dumneavoastra eu zic sa va faceti kitul"...eh...eu tin la masina mea dar si la bani...si de aia imi place masinutza asta pt ca nu a trebuit sa fac astfel de investitii prea des;daca am carte de service si asta scrie pe ea..ce naiba..n or fi tampiti aia cand le fac nu?nah;fiecare cum stie el..cat despre beculete....dupa ce pui contactul e posibil sa mai ramana aprins becul rosu... e cel de ulei,se asteapta pana se stinge...cand s a stins poti sa pleci linistit cu masina.Dieselurile sunt mai zgomotoase la rece si nu e nevoie sa astepti sa se incalzeasca prea mult ca si asa NU se incalzesc smile.gif.Eu nu am avut niciodata problema mentionata de tine
Cristopher45082
Heloo
Am observat si eu treaba cu beculetzul rosu de la ulei. mai nou sta aprins inca 2 sec ceea ce inainte nu facea. Deci dau la cheie dupa ce se inchide si beculetzul de ulei?
Inca o intrebare...s-a schimbat uleiul la 80000km in 2003 si acum masina (Opel Astra Caravan 1,7 dti elegance anul 2000) are 110000km. Am facut o revizie la reprezentanta Opel si ei au zis ca dupa 2 ani chiar daca nu s-a facut 60.000 km trebuie schimbata cureaua pt ca imbatraneste:(. ce parere avetzi? E adevarat ca imbatraneste cauciucul sau e vb iarasi de abureli de genul sa mai facem cheltuieli????
Thx band.gif
Claudiu29989
Becul rosu de la ulei se aprinde cand nu este presiune la ulei, corect?
Cand pui contact se aprinde si sta aprins pana cand pornesti motorul... deci motor pornit=>presiune ulei=>bec stins
Daca se stinge inainte de pornirea motorului...nu-i bun
eddie
Daca ai rabdare,se sting toate,chiar daca nu ai pornit motorul.Cel putin asa e la mine la Zafira,este o verificare pe care o face calculatorul.....
Cristopher45082
Claudiu are dreptate (ref la bec ulei). Am urmarit si eu ...asa e...se stinge dupa pornirea motorului. Nush la Zafira de ce se stinge inainte de pornire.
Am o intrebare.....masina se balanseaza putin pe la 80-100 km/h, mai ales daca e un drum denivelat....e nevoie sa schimb telescoapele pe spate sau e din cauza ca e prea usoara in spate?

Si astept raspuns ref la cureaua de distributie....cine comenteaza?

band.gif
HalbaSus
balansatul respectiv e provocat fie de suspensii (desi nu prea cred) fie de cauciucuri cu talon prea mare, de asemenea poate fi provocat de un centru de greutate prea inalt... desi la zafira inca nu ar trebui sa ai probleme de genul asta... cred eu...
Claudiu52286
Lol, de fapt topicul se refera la altceva decat beculete si alte alea.
Omul intreba de distributie, pe curea sau lant, si ca tot romanul, in loc sa i se spuna sa bage nasul sub capota si sa vada cu ce se face antrenarea distributiei, curea sau lant, i se dau alte sfaturi mai mult sau mai putin academice.
Am un Opel Astra Caravan productie 2001, motor de 2 litri cu 16 valve care are distributia pe curea sad.gif Si tin sa va spun ca mai inainte vazusem tot un Astra, limuzina (sau cum i-o zice), productie 2001, cu motor de 1,7 litri, cu distributia pe lant sad.gif Asa ca nu este o regula treaba cu distributia obligatorie de un anumit tip la un anumit motor.
Cel mai bine este sa se verifice vizual problema, este foarte simplu smile.gif
FELIX51333
- buna dimineata
- cel mai simplu ar fi sa ridici capota si sa te uiti,probabil ca va fi mascata de o protectie metalica
- capacul se poate distanta un pic si se poate vedea daca e curea sau lant
- dar parerea mea este ca atunci cand cumperi o masina indiferent de ce iti spune cel ce o vinde sau de ce scrie in carte ar trebui schimbata cureaua de distributie - uleiul - filtrele
- nu e bine sa te risti
- daca ai curea si se rupe poti arunca motorul lejer
- eu zic sa nu mai stai bicycle.gif
alin67345
daca ai motor de 1.7 dti atunci motorul este pe curea!numai motoarele de 20 dti au motor pe lant!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.