Help - Search - Members - Calendar
Full Version: CryO2 ?
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
HalbaSus
A auzit/vazut cineva sistemul asta functionand ? (daca nu stiti ce este dati un search pe google dupa CryO2 ca gasiti acolo destule). Ideea e ca sunt niste butelii cu CO2 lichid care raceste admisia de aer, benzina, intercoolerul sau ce vrea muschiul tau sa raceasca... Cica reduce temperatura cu pana la 50 de grade... stie cineva cam cati cai iti da chestia asta ?

Teoretic bate orice cold air intake si nici nu e prea scump (CO2 nu e asa scump iar sistemul e destul de banal... un sistem de racire a aerului costa vreo 130$). + ca e misto sa ai niste butelii "ca de NOS" la masina... care sa nu fie extinctoare sau subwoofere biggrin.gif

stiu ca f1 era interesat de instalarea unui spray cu apa pt intercooler... astia au asa ceva doar ca in loc de apa au chestia aia din butelie... care din cate am inteles e destul de comuna (se foloseste la sudura si paintball). probabil cu rezultate mult superioare apei.
Iulian HondaFan
CO2 lichid ( zapada carbonica; ca si azotul lichid) e folosit si pt. crio-chirurgie... eu il folosesc aici ca sa scot negi si papiloame. raceste instantaneu la minus 15-20% celsius... din cate stiu si noile frigidere si aparate de aer conditionat folosesc asa ceva...

se mai foloseste la sifoane, extinctoare,etc.

ideea e ca ai nevoie de compresor puternic ca sa-l lichefiezi la loc si nu stiu daca ala se poate adapta pe masina. altfel nu stiu daca e asa de ieftin ca sa-ti permit sa-l consumi permanent...
HalbaSus
il folosesti numai la cursele legale ca sa bati legacy-ul lui f1 biggrin.gif
Andrei Suzuki
Pai nu merge ca el nu se da la curse. tongue.gif biggrin.gif
HalbaSus
a zis ca face exceptie pt el smile.gif
anyway, lasand gluma la o parte din cate am inteles nu refolosesti CO2-ul dar il poti da in "purge"-uri... ca si NOS-ul... ma rog... chestia aia din 2fast2furious care face ca si calcatoarele alea cu aburi smile.gif... Pentru economisirea CO2-ului exista timere care determina cat timp sa raceasca...

Daca tu zici ca poate fi "refolosit" CO2-ul cu ajutorul unui compresor atunci ar fi chiar simplu... te-ai duce acasa ai scoate butelia "uzata" ai baga-o in aparatul de lichefiat sau ce e ala... si pornesti din nou la drum. Problema e... nu crapa chestiile racite ??? Eu am vazut un experiment cand s-a facut "tuning" la un procesor racit cu azot lichid... dupa ce a fost racit la nu stiu cate grade cu minus in fata daca scuipai pe placa ce acoperea procesorul crapa totul...
Iulian HondaFan
gazele lichefiate racesc prin trecerea la stare de vapori. ca sa le lichefiezi trebuie sa le comprimi, apoi cand ele se destind/evapora absorb caldura si racesc totul in jur.

asa functioneza si frigiderele si aparatele de aer conditionat. au un gaz care este comprimat apoi acesta este lasat sa se duca printr-un circuit unde se evapora si creeaza frig/racoare si apoi recuperat la celalalt capat al circuitului si reintrodus in compresor care il relichefiaza.

problema este ca CO2 nu poate fi comprimat decat la presiuni mari si din cate stiu eu compresoarele de AC de pe masini nu il folosesc.
f1anatic
Iuliane, Halba, Andrei, hai sa spunem ca eu pot face rost oricind de "dry ice" CO2 solid. Il sfarim bucatzele, il pun pe intercooler si il las pe Iulian sa isi incinga motorul. Dupa care plec frumos, calm, de pe loc.

Voi...copii mosului, nu atzi invatzat prima regula a Formulei Unu.

To finish first, one must first finish.


Iuliane...scuza-ma daca tzi-am dat sperantze blink.gif blink.gif blink.gif . Nu voi concura cu Legacy nici impotriva ta macar. Asta nu e masina sa te intreci, sa faci curse...sa itzi aratzi muskiul. Nici nu este cine stie ce carutza. Este o masina ca toate alelalte...ceva mai mare ca un Honda Prius, consuma ceva mai mult...la fel de urita...mai ieftina...nu e mare vraja de ea. Nu stiu insa ce in capul omaneilor astora doi...de vad curse peste tot si impotriva tuturor. Aproape ca arata ca un un copil bastard dintre Toyota Camry si Ford Taurus.
Iulian HondaFan
nici eu nu cred ca voi concura cu tine... e vorba doar de supozitii...

cum spuneam nu cred ca voi vrea sa investesc cele 5-6 mii $ sa fac GTI-ul mai rapid... 7sec pana la suta mie imi sunt arhi-suficiente pt. dus la serviciu si la mall... 26mpg (aprox 9l%) in medie sunt decenti pt. o masina la performantele astea si parca nu se merita sa "mess around with it"...

poate in 6 luni - 1 an voi upgrada la o alta masina, poate va fi un Legacy GT limited, poate va fi altceva, asta ramane de vazut... mai vorbim pana atunci.
HalbaSus
hai mai ca glumeam smile.gif nici eu nu fac curse pe sosele (sau legale sau altundeva), nici macar nu am cu ce smile.gif... Ideea era mai mult de comparare a performantelor a 2 masini in teorie, fara a testa in realitate... adica daca o masina are 0-100 mai mare decat cealalta, si are viteza maxima mai mare atunci exista sanse mari ca in cazul unei intreceri sa castige (desi nu e neaparat asa...).

ON-TOPIC:
Mi se pare ca f1 zicea (dar poate ma insel) ca fiecare 10 grade in minus adauga 2 caluti (pe forum am citit undeva dar nu sunt sigur)... Conform acestei teorii -50 de grade = 10 caluti... + racirea unor componente care s-ar putea supraincalzi iti permite sa "te joci" mai tare cu setarile masinii (ca la tuningul procesoarelor, ele nu sunt mai rapide pt ca sunt racite, ci daca nu ar fi racite puternic atunci s-ar arde in 2 secunde de la overcloacking).

Presupun ca s-ar putea face si cu CryO2 un circuit inchis cum e cazul AC-ului... eventual daca masina nu ar dispune de un compresor suficient de puternic ar putea fi realizata operatiunea in casa (adica ai duce butelia in casa si ai lichefia gazul acolo). Eventual pentru un castig de putere minuscul s-ar putea folosi si sistemul A/C-ului desi ma indoiesc ca ar face masina mai rapida... scaderea de temperatura nefiind atat de puternica si in plus ar pierde putere prin operarea A/C-ului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.