Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Masina din SUA
Masini.ro Forum > Masini.ro > Juridico-financiar
Gigel44068
Salut,

Am o problema, iar aproape nimeni din cei cu care am discutat nu stie sa imi raspunda: vreau sa aduc o masina din SUA (pret bun, printr-un prieten, etc etc). Ce nu mi-e clar:
1) ce taxe datorez statului: eu stiu asa
- taxa vamala 30%, dar din ce? din valoarea de catalog sau din factura masinii?
- accize - 8% noua, 32% second hand - cum se face diferentierea intre nou si SH? eu o pot cumpara de la un dealer cu 50 de mile la bord de exemplu, nu cu 0,00 mile.
- TVA - asta e clar, 19% din valoarea in vama
- normele de poluare - aici e o mare buba, pt ca americanii nu au standardele EURO. Cum se stabilesc? E posibil sa raman cu ea neinmatriculata?

Multumesc anticipat.
sorin40963
Salut,

Am o problema, iar aproape nimeni din cei cu care am discutat nu stie sa imi raspunda: vreau sa aduc o masina din SUA (pret bun, printr-un prieten, etc etc). Ce nu mi-e clar:
1) ce taxe datorez statului: eu stiu asa
- taxa vamala 30%, dar din ce? din valoarea de catalog sau din factura masinii?
- accize - 8% noua, 32% second hand - cum se face diferentierea intre nou si SH? eu o pot cumpara de la un dealer cu 50 de mile la bord de exemplu, nu cu 0,00 mile.
- TVA - asta e clar, 19% din valoarea in vama
- normele de poluare - aici e o mare buba, pt ca americanii nu au standardele EURO. Cum se stabilesc? E posibil sa raman cu ea neinmatriculata?

Multumesc anticipat.

salut. am adus si inmatriculat masina din America. In primul rand, trebuie sa fie an de fabricatie dupa 2000. foarte important. de preferinta modelul ar trebui sa fi fost omologat in Europa - aici lista Rar corespunde aproape perfect cu lista europeana. important este in acest caz codul motorului, care NU ESTE IN VIN , ci trebuie sa folosesti un VIN decoder, care iti spune codul motorului. in continuare trebuie facuta o adaptare pentru normele EURO undeva in Europa sau, in cel mai rau caz, in Romania, la PItesti, singurul atelier autorizat RAR. Nu este o procedura grea si se elibereaza certificat. Eu stiu un atelier in Germania care face asa ceva contra aprox. 500 euro. Mai stiu unul in Anglia.

Si am ajuns la taxele vamale. Exista pe vremuri un nomenclator pe site, oricum, daca masina are capacitate peste 3000 cc (cum probabil ca are) se platesc accize de 27 % din valoarea de catalog, care este 8000 si ceva de euro (la vechime din 2000). plus taxele de 30 % plus TVA = aprox. 8000 euro !!!

Daca masina este de marfa (pick-up, ca in cazul meu...) accizele sunt 0 iar taxele si TVA-ul cumulate sunt 3100 euro.

Mai exista un caz fericit - daca masina este de productie europeana. in cazul acesta se obtine un "packing list" de la dealer, care arata ca a fost initial trimisa din europa (nu e complicat, se obtine usor). acest packing list tine loc de certificat euro 1, deci raman doar accizele de platit.

In concluzie, taxele si accizele sunt foarte mari. Nu prea "se merita" (ce expresie !!!), decat in cazul unor modele foarte rare si exotice : Mustang, Corvette, etc sau in cazul Pick-up. Din pacate, un calcul rapid arata ca taxele in cazul unui corvette din 2005, modelul nou, ajung pe la 28.000 euro !!!

Oricum, din cate stiu eu dealerii americani nu prea au voie sa exporte sau re-exporte masini noi. oricum masina va fi considerata SH.

Succes.
Gigel44068
Multumesc mult Sorin,

Masina pe care vreau sa o iau este un Mustang 2005 (sunt un fan al seriei, modelul 2005 arata BETON, etc etc). Sunt constient de costurile pe care le implica achizitionarea lui din SUA, insa deja chestiunea ma obsedeaza. Nelamuririle mele sunt legate de legislatie. Astfel:
- cum pot afla mai multe despre omologarea modelului in Europa sau dspre VIN converter-ul despre care vorbeai? Ma gandesc sa nu raman cu masina neinmatriculata.... totul e posibil cu RAR-ul asta.
- oare Hummer H2 SUT e considerat truck??? (asta ca o paranteza...)
- problema cea mare - VALOAREA IN VAMA: se ia in considerare factura emisa de dealer la calcularea Taxei vamale, Accizei, si TVA??? Poate cineva sa imi dea un raspuns garantat?
sorin40963
QUOTE
Masina pe care vreau sa o iau este un Mustang 2005 (sunt un fan al seriei, modelul 2005 arata BETON, etc etc). Sunt constient de costurile pe care le implica achizitionarea lui din SUA, insa deja chestiunea ma obsedeaza. Nelamuririle mele sunt legate de legislatie. Astfel:
- cum pot afla mai multe despre omologarea modelului in Europa sau dspre VIN converter-ul despre care vorbeai? Ma gandesc sa nu raman cu masina neinmatriculata.... totul e posibil cu RAR-ul asta.
- oare Hummer H2 SUT e considerat truck??? (asta ca o paranteza...)
- problema cea mare - VALOAREA IN VAMA: se ia in considerare factura emisa de dealer la calcularea Taxei vamale, Accizei, si TVA??? Poate cineva sa imi dea un raspuns garantat?


ok, mai multe date.

1. modelul este sigur omologat in europa. din pacate cunostintele mele de legislatie europeana in domeniul auto se limiteaza la Anglia. incearca www.dvla.gov.uk. VIN converterul este un program mic care este free pe multe site-uri americane si care iti spune tipul motorului in functie de VIN-ul masinii. SUNT APROAPE SIGUR CA NU RAMAI CU MASINA NEINMATRICULATA.

2. da, h2 sut este truck. constatarea vamala ii apartine RARului, dar nu vad de ce ar fi altfel. la fel si escalade, etc.

3. pentru persoane fizice valoarea in vama este cea din nomenclator si nu cea de pe factura. sigur.

4. in anglia se vinde deja noul mustang. am vazut pe autotrader, dar nu mai stiu ce dealer...

nu stiu ce sa mai zic. iti inteleg fixatia, dar sunt multi bani aruncati, a se citi dati statului roman. in plus, eu am numai masini pe benzina, capacitate mare, cu toate acestea cu una dintre ele circul foarte, foarte rar. nu intamplator are tot 5.7 l si consum comparabil cu mustangul. un mustang nu pare a fi o masina de zi cu zi. dar, wtf, ia-l !!!!!!!!!!!
Gigel44068
Inca o intrebare... cum ai adus masina din SUA si cam cat a costat / durat?
Iulian HondaFan
@Sorin
5,7 e V8 Hemi? truck-uri sunt si diesel aici, cred ca stiai, sunt f. fiabile si in special bune pt. activitati comerciale ( banuiesc ca de aceea le-ai luat)...

@Gigel
Daca e in UK la vanzare mai bine il ei de acolo.. In mod sigur va apare si in Europa... stiu ca vechiul Mustang a fost disponibil acolo. Pe moment cererea locala in America depaseste capacitatea de productie a Ford ( se construieste in aceeasi uzina din Michigan impreuna cu Mazda6 care se vinde si ea binisor) dat fiind raportul performante/$. Un Mustang V8 de 300CP e pe la 25-30000$ functie de dotari si e aproape la fel de rapid ca un M3 de 333CP care costa dublu si peste... nu e insa chiar la nivelul M3 ca manevrabilitate. e o afacere super daca n-ar fi ticaloasele astea de taxe si accize...

daca vrei super-fast si nu neaparat Mustang ai WRX STI european are performante mai bune la un pret mai bun decat ai iesi cu Mustangul...
sorin40963
...si iata ca topicul se anima...

a, nu, marius, e 5.7 l v8 big block si e pe un fel de muscle truck. masina demareaza senzational, are transmisia 350 care efectiv o arunca de pe loc, dar consuma cam 35 l/100. de aceea merg cu ea atat de rar. nu activitqati comerciale, nu, nu...

masina am adus-o la rotterdam, deoarece mai aveam si alte chestii in ea pe care nu doream sa platesc vama. nu a fost deloc greu, de la atlanta si pana la intrarea in tara totul a fost ok...

ceea ce zice marius este adevarat, deja in anumite state este waiting list pt. mustang. dar,
check this out :

noul mustang este expus la dom automobile in baneasa. nu stiu cat costa. probabil mult...

deci problemele cu inmatricularea dispar, din moment ce exista cel putin unul inseamna ca este deja omologat in romania...
Iulian HondaFan
pai, ce truck e ala? Dodge Ram e singurul din cate stiu eu cu motor V8 de 5,7l. inainte de actualul 5,7l V8 Hemi care a fost introdus in 2003 Chrysler avea si un V8 de 5,7 cu cap de cilindru normal... ala e al tau? si nu stiu ce transmisie e aia 350?... majoritatea aici vin cu transmisie hidramata in 4 trepte.

35l% e enorm chiar si pt. truck-uri mari, in medie aici sunt pe la 9-15mpg consum mixt ( adica 16-27l%).
sorin40963
hei, marius,

nu este un truck contemporan. este un chevy stepside custom din 62. foarte frumos. 350 este transmisia adaugata recent, noua, nu stiu multe detalii despre ea, dar pare a fi after market. nu am pus-o eu, dar imi place. consumul e real, din pacate, carburatorul acela edelbrock, foarte frumos, cromat, inghite vreo 500 ml doar la pornire...

truck-ul de zi cu zi este f150 - cel la care facem referire in posturile precedente. asta e ok, 4.2 v6 injectie, nu consuma cine stie ce.

in comparatie cu masina germana pe care o mai conduc si pe care as schimba-o oricand cu mustang 2005 sau corvette, masinile americane chiar au cuplu la turatii mici. probabil ca tu, traind acolo, nu mai esti asa sensibil la calitatile masinilor americane. din pacate vama este ucigatoare, poate din 2007 ajungem si noi la cei 10% din ue.
Iulian HondaFan
eu am condus/calatorit cateva masini americane ( Buick Regal, Chevrolet Cavalier si Impala, Cadillac DeVille, Dodge Ram V8 Hemi) pe perioade/distante lungi, sincer nu sunt impresionat... sunt puternice dar greoaie, sunt mari si comfortabile dar necizelate si sunt intotdeauna risipitoare cu carburantul... sunt mai impresionat de BMW si Toyota-Honda decat de marcile americane... desigur insa fiecare are gusturi diferite si sunt calitati de apreciat si la americane...
sorin40963
am gasit dealerul din angliA !!!!

www.micronetshowroom.com. mustangul e acolo !

in ceea ce priveste masinile americane, cam asa e, dar ele sunt rare in europa si au, asa, o aura... precum cele germane in america.

bineinteles ca anumite masini englezesti au "the best of both worlds" cum se zice. si uneori le gasesti si cu volanul pe stanga.
Iulian HondaFan
din pacate masinile englezesti au incetat sa mai existe ca entitati de sine statatoare... Rover tocmai a declarat faliment si a oprit productia... englezii conduc acum Ford, Opel ( ei ii zic Vauxhall da' tot Opel e), Renault, VW, Peugeot si Toyota dupa ultimile date despre vanzarile pe piata lor...

masinile americane clar ca au un farmec in Europa dar sunt o placere costisitoare fara a prezenta avantaje practice prea multe...
sorin40963
sigur.

o discutie americane vs. europene si japoneze poate dura destul de mult si oricum cred ca s-a mai facut pe forum.

daca vb. de japonezi, desi fac masini ok, am senzatia ca nu reusesc sa produca un icon car, ceea ce americanii pot cu siguranta. e drept, si europenii, mai ales germanii si italienii.

si afirmatia ta privind masinile englezesti e adevarata, din pacate. se pare ca nu le prea pasa, englezi cu vaza considera ca atata timp cat designul este britanic nu mai conteaza ca marca apartine unor concerne germane sau americane.
liviu45116
QUOTE(Gigel44068)
Salut,

Am o problema, iar aproape nimeni din cei cu care am discutat nu stie sa imi raspunda: vreau sa aduc o masina din SUA (pret bun, printr-un prieten, etc etc). Ce nu mi-e clar:
1) ce taxe datorez statului: eu stiu asa
- taxa vamala 30%, dar din ce? din valoarea de catalog sau din factura masinii?
- accize - 8% noua, 32% second hand - cum se face diferentierea intre nou si SH? eu o pot cumpara de la un dealer cu 50 de mile la bord de exemplu, nu cu 0,00 mile.
- TVA - asta e clar, 19% din valoarea in vama
- normele de poluare - aici e o mare buba, pt ca americanii nu au standardele EURO. Cum se stabilesc? E posibil sa raman cu ea neinmatriculata?

Multumesc anticipat.


Mustang 2005 poti vedea la DOMAUTOMOBILE in showroom pe sos. Buc-Ploiesti 36-40.
au unul argintiu in magazin
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.