Help - Search - Members - Calendar
Full Version: plec in de cu 7.500E.Sfaturi combi intre Opel,VW si Ford di
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
marius44031
Intentionez sa plec personal in Germania.Suma la dispozitie in Germ este de 7.500Euro.Doresc o masina combi si diesel.Ce credeti ca gasesc la banii acestia si ce modele recomandati? Bafta la toata lumea!
Sebastian-58
Nu stiu exact ce iti doresti - personal ti-as recomanda VW, pt ca mie imi plac, dar poate tu nu ai aceleasi gusturi...
Dar uita-te intai pe www.autoscout.de sau pe www.mobile.de si vezi ce gasesti, oferta este foarte variata...
Alecs
eu iti recomand opel astra - fiabil, ieftin la intretinere, consum mic. Cauta motorul de 2L opel
marius44031
personal le-as vedea in felul urmator:
1.cea cu km cei mai putini si optiunile cele mai multe, indiferent de marca.
2.daca mai multe ar indeplini aceste conditii,atunci le vad in urm ordine:
-golf 4
-focus
-astra
Sebastian-58
Si mie imi place Golf 4... iar motoarele lor sunt foarte bune.

Foarte important este sa stii ca atat la Golf 4 cat si la Astra, motoarele diesel mai vechi de 2001 nu au euro 3 - lista cu motoarele euro 3 o gasesti la www.rarom.ro. Sa te uiti atent in brief, daca masina are euro 3, in brief trebuie sa fie mentionat lucrul asta.

Mult succes!
Dumitru43963
Eu am parcurs o asemenea experienta. Am fost plecat in Berlin in Februarie 05 sa-mi adu un VW pe care l-am vazut pe internet. Chiar daca figura ca are Euro 3, dupa ce am ajuns acolo am aflat cu surprindere ca in brief are doar D3. E o clasa OK in D, dar nu poti sa ti-o imatriculezi in RO.Pana la urma mi-am luat un Ford Focus 2001( Euro 4) de care sunt multumit .
Asa incat sfatul meu este sa negosciezi din tara masina si numai dupa ce vezi brief-ul faxat . La pretul acesta poti sa-ti cumeri un VW Golf 4, VW Polo( din 2003) sau Opel Astra pe motorina.
Succes,
Dumitru
marius44031
Nu discutam daca are sau nu euro3.Presupunem ca indeplineste toate conditiile de inmatriculare avand in vedere ca am pe cineva acolo.
Eu cer un sfat pentru urm. situatie:ma suna din Germ. si spune ca cele trei modele de care am pomenit sunt in autohaus.Deci combi, tdi si ca modele Golf4, Focus si Astra. Ce ati alege in acest caz si dupa ce criterii?
Alecs
1. astra - consum mic, intretinere ieftina, confortabila, cea mai buna alegere
2. focus diesel - tot consum redus, spatios
3. golf4 - daca tie iti place e ok, oricum sa fii pregatit cu el sa ai probleme in romania pt ca e jos si se sparge garantat baia de ulei, si nu o data...
marius44031
Oricum...... multumesc tuturor celor ce posteaza!Bafta!
Si..Dumitru, daca nu sunt indiscret, la ce pret focusu in germ(cu sau fara TVA) si la ce KM?Mersi!
wizzard
1. Astra
2. Focus
3. Golf

Mentionez ca este o parere subiectiva. Primele doua pozitii sunt foarte apropiate. Desi imi place foarte mult Ford Focus (si Ford in general), trebuie sa recunsc faptul ca Opel Astra este mai putin costisitor la intretinere. VW nu recomand pentru ca este destul de scumput la intretinere. Altfel este si el o masina buna.

O varianta pe care tu nu ai luat-o in calcul este Vectra. Avantajul in fata Astrei este spatiul interior mai mare.

Bafta la cumparaturi!
Laura
eu stiam: www.autoscout24.de sau mobile.de sau autohus.de.

oricum, bafta. iti cauti de aici si te duci la sigur, nu?
marius44031
Multumesc pentru site-uri, insa nu pe astea ma bazez.Cred ca proverbul cu "socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din tirg" poate fi aplicata si aici.
Ma interesa parerea celor care au fost sau care,intamplator, cunosc situatii de genul asta.
Cat a dat si pe ce a dat?
Altfel spus, parerile de pana acum sunt in ordinea:
1 - Opel Astra (Vectra)
2 - Ford Focus
3 - Golf 4.
Nu stiu de ce, dar de la distanta si daca toate ar fi la aceiasi km, personal le vad exact in ordinea inversa....Ca preferinte proprii.
Argumentele cu intretinerea sunt valabile, insa nu prea vreau sa tin cont de ele. Asa cum si o masina noua te poate necaji(si am exemplul unui focus luat nou-nout), e la fel de posibil ca una SH si bine intretinuta pina acum sa fie OK si sa nu ceara piese buluc(si am exemplul unui Astra sau a unui Golf).
Bafta forumistilor!
wizzard
Laura se referea probabil la faptul ca pe site-urile mentionate poti face rezervari. Eu zic ca e mai bine asa si am exemple de amici care au plecat pentru prima oara in Germania sa-si ia masina sh (dupa ce s-au documentat serios insa). Iti alegi cateva masini, suni si ceri informatii despre ele, rogi sa-ti trimita brieful masinilor ca sa verifici la RAR daca se pot imatricula (sa ai grija sa ceri raspunsul scris ca sa nu ai surprize) si faci rezervare. Dupa toate astea o sa ai 3-4 masini de "vizionat" si mergi la sigur. Castigi timp ceea ce se traduce si prin economie de bani.

Iata si un plan facut de mine dupa ce m-am perindat pe forumuri:

Pasul 1 - alegerea masinii. Acesta este primul lucru pe care il faci. In functie de banii de care dispui (trebuie sa mai ai in vedere cheltuieli fata de pretul masinii in .de intre min. 600 si 1-2.000 euro, dar e posibil sa fie mai mult) vezi ofertele si alegi tipul de masina, iar apoi masina in sine: fie la fata locului fie rezervand-o telefonic (astfel mai poti afla info despre masina de la dealer sau proprietar). Anunturi gasesti pe mobile.de, autoscout24.com, autohus.de. Eu ma gandesc la o masina intre 3 si 4.000 eur la care se vor adauga alte cheltuieli. La banii astia am ales Ford Ka.

Pasul 2 - plecarea in Germania. Evident ai nevoie de pasaport si de bani pentru transport, mancare si cazare. Poti calatori cu un prieten cu masina (asta ca sa nu te duci singur - este vorba de companie si e bine sa ai pe cineva cu care sa te sfatuiesti) sau cu trenul sau autocarul. Mai este varianta aeriana, dar nu stiu daca se merita. Transport 100-150 eur. Cazare 50-80 eur/noapte. Mancare 50-100Eur pentru 3-4zile.

Pasul 3 - vizionarea/testarea masinii si cumpararea acesteia. Alegerea masinii se face astfel: vazut-placut-testat-cumparat. Foarte importanta este existenta cartii de service a masinii care este o dovada aproape incontestabila cum ca masina nu a avut accident, km sunt reali, reviziile au fast facute etc. De cele mai multe ori se poate negocia la pret (100-200 eur sau chiar 5-600 eur) mai ales la particulari, dar sunt si autohausuri la care pretul este nenegociabil. Atentie la tipul de Euro al masinii: in general, dar nu este regula, orice masina de dupa 2000 are cel putin Euro 3 - deci se poate inmatricula in Ro. Daca nu esti sigur de acest lucru trebuie sa verifici acest lucru la RAR, daca nu ai facut-o inainte de a pleca din tara (in cazul rezervarii unei masini ceri si brieful masinii cu care te duci la RAR). Verificarea costa 4-500.000 lei. Nu te multumi cu raspunsul verbal. Cere o hartie scrisa si semnata ca sa nu ai surprize la intoarcere. Daca nu ai facut acest lucru in tara, la fata locului ceri brieful masinii si il trimiti prin fax unui prieten din tara care poate verifica la RAR pentru tine. Actele le poti face tu sau dealerul si te costa intre 150-200 eur. Dealerul le poate face mai repede dar pretul este ceva mai mare. Masina are nevoie de certificat TUV (in fel de ITP) pentru a putea circula cu masina. Iti trebuie si certificat Eur1 care sa ateste ca masina este fabricata in UE. Si numerele provizorii. In cazul in care masina are TVA rambursabil (nu stiu exact cum se numeste) nu uita sa ceri formularul pentru rambursarea TVA. La iesirea din spatiul EU acest formular trebuie stampilat. La sosirea in tara trimiti originalul la dealer si astepti sa iti trimita banii (prin cont bancar sau cum stabilesti cu el).

Pasul 4 - drumul spre casa. Pe drumul spre casa te bucuri de masina, singurele cheltuieli fiind legate de taxele de autostrada (nu stiu la ce suma se ridica) si benzina/motorina. Aprox. 200 eur.

Pasul 5 - intrarea in tara. La vama trebuie sa platesti urmatoarele: accize, taxe vamale si TVA. Toate acestea la pretul de catalog pe care il are Vama. La motoarele sub 1.6 nu se platesc accize sau se platesc 1,5% - nu stiu exact. Taxele vamale - si aici sunt dezorientat in sensul ca stiu doar valori aproximative: motor 1.0 5-600eur, motor 1.3 6-700 eur 1.6 (1500 si ceva) 7-800 eur. Aceste valori ar trebui sa acopere si TVA. Va rog daca stiti altfel corectati. Aceste taxe pot fi platite si in localitatea de unde esti nu neaparat in Vama.

Pasul 6 - inmatricularea masinii. Urmeaza identificarea RAR - 2,5-3 mil si apoi este ca o inmatriculare obisnuita - cartea masinii, talon, impozit, asigurare obligatorie, numere - 2-3 mil.

Pentru Fordul Ka:
-pret de achizitie 3500 (din 2001, ~50.000, aer)
-acte 200
-vama si TVA etc ~700
-drum si benzina 300
-inmatriculare, RAR 400
Pret final = 5100

Stiu ca sunt un pic off topic, dar sper ca mesajul meu sa-l ajute pe Marius.
cuculescu44492
nu rezerva masina din tara nici intrun caz! una o vezi in poza si alta la fata locului in Germania toate preturile sint la fel doar daca ai noroc sa gasesti ocazii la super pret mai jos de cel al pietii nu are rost sa te plimbi toata Germania ca o sa cheltui foarte multi bani si nu faci nici o afacere.,Daca vrei te duci in Nurenberg si gasesti multe parcari,ziare etc si e foarte simplu toate sint alaturi
marius44031
Nu intentionez sa ma plimb prin Germania dupa o masina.
Eu am vorbit acolo si astept sa ma cheme in momentul in care a aparut una din:Golf 4;Focus sau Opel cu Km sub 100.000 si optiuni cat mai multe.Banii....undeva pe la 7mii plus ceva.
Intrebarea mea era daca sunt chemat si am de ales intre aceste modele, voi ce ati face?
cuculescu44492
ieftin si calitate ar fi Astra,e masina de familie.Daca vrei dizain mai atragator mergi pe golf dar e de dorit cu motor de 110PS e cel mai bun .La ford nici nu te gindi!
Alecs
treaba asta cu designul e subiectiva.. pt romania, astra e mai ieftina ca intretinere.. si nu e mai de familie decat golful
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.