Pocniturile ce apar in toba ar putea fi rezultatul unui amestec carburant ce nu arde complet in cilindri, este evacuata si apoi ia foc in esapamentul incalzit. Asta ar fi o varianta.
Problema ta ar putea fi generata de urmatoarele cauze:
1. Aprindere defecta: capac distribuitor fisurat, bobina defecta. Mai exista acea piesa, imi scapa numele in acest moment, care prin rotire distribuie scanteia catre fiecare bujie. Aceasta piesa trebuie sa aiba intre miez si margine o rezistenta de aprox. 1kohm.
2. Dupa un drum la spalatorie sau prin condens (putin probabil) daca intra apa la fise la fel se poate pierde scanteia.
3. Compresia la cilindri: posibil ca aceasta sa fie scazuta. Se poate citi cu ajutorul unui manometru, cu acceleratia la podea, dar cu :
- mufa de alimentare a bobinei scoasa,
- mufele de la injectoare scoase, sau releul de pompa de benzina scos, pentru a nu se injecta benzina in cilindri.
4. Catalizator infundat. Poate impedica evacuarea gazelor de esapament si la fel, comportament "urat" al motorului. Am patit la un Opel Vectra 1,6i. Mi-a luat 3 zile pana i-am dat de capat.
5. Regulator relanti cu depuneri de mizerie. In general aceasta piesa genereaza un mers foarte neregulat la relanti.
6. Sonda temperatura apa motor. Dar la acest defect se aprinde becul de Check Engine.
Succes