Help - Search - Members - Calendar
Full Version: mercedes cobra
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Mercedes Benz
Pages: 1, 2
dragos7
M-am gandit sa deschid acest subiect pentru a veni in ajutorul tuturor celor care au intrebari sau probleme legate de aceste masini foarte fiabile.
bogdan8
ha nimic de zis...sunt bune,da' de aici si pana la a afirma, citez : "foarte fiabile"..e cale lunga.
OMEGA
Ok Bogdane, cum sa fie o masina care e de aceeasi varsta cu mine sau mai mare fiabila??
Cauta ca mai eu un topic pe subiectul asta
dragos7
Aveti idee cate sute de mii de km au mers masinile astea fara reparatii?
Mercedes a declarat ca ar fii dat faliment daca mai fabrica cobre 2-3 ani. Sau poatew nu stiti ce inseamna fiabilitate?
drc
de fapt ce inseamna fiabilitate......???/

si de ce zici ca dadea mercedesul faliment daca le mai fabrica inca 2-3 ani ca nu prea inteleg.....
vlad3
Dupa cum bine se stie, Mercedesul Cobra a fost cea mai tare serie de Mertane. Pentru cine nu stie, sa mai sape, sau sa ne creada pe cuvant. Mercedes nu era sa dea faliment, insa e foarte adevarat ca au retras de pe piata o serie de consumabile (pivoti, bucsi...etc). Pur si simplu la prima serie lansata pe piata au fost atat de rezistente incat se prafuiau pe rafturi si asta nu e gluma. Nu's care spunea p'acilea - pai o masina care e de-o seama cu tine sau chiar mai mare, si functioneaza fara reparatii, nu inseamna ca e fiabila, ci super-fiabila...
Nazareno Gabrielli
Subscriu. Mai toti pasionatii de masini d-astea mai vechi stiu ca M Cobra sunt printre masinile cele mai fiabile construite vreodata. Foarte frecvent masinile astea au facut 1.000.000 de km cu acelasi motor. Cunosc personal doua cazuri. Unul diesel si unul pe benzina.
Daca va uitati pe niste site-uri nemtesti vedeti ca sunt de vanzare exemplare care au atins 400-500.000 de km, iar proprietarii spun ca se afla in stare buna. In plus si-au pastrat un pret bun pe piata tocmai din acest motiv. La noi se vand cu preturi cuprinse intre 2.000-4.500 de dolari, in functie de stare.
In Germania si-au pastrat de asemenea un pret bun. Se gasesc la preturi incepand de la 1000-1500 de euro si urca pana la 5.000.7000 (atunci cand se afla in stare foarte buna si au pana intr-o suta de mii de km).
Un MB 200, din 1978 cu doar 74.000 km la bord costa 4900 de euro.
Senator
Nu stiu unde se va ajunge cu poreclirea masinilor..... :banghead:

Mercedes-ul caruia in Romania i se spune "Cobra" , din motive care imi scapa , se numeste de fapt W123. Exista un topic mai vechi unde se vorbeste despre "bot de cal" , o alta denumire "loco" mai explicabila insa datorita numarului mare de carute si carutasi din Romania laugh.gif , model care in realitate se numeste W115.
Echo
Bot de cal se cheama in tara de origine (in argou) /8 (Strichacht) dupa anul punerii in fabricatie - 1968, intrucat mai exista un model asemanator (precursorul clasei S) lansat cu un an inainte. Cat priveste W123, ca fost posesor de C123 230 E (adica coupe de 2,3 l cu injectie) trebie sa ma declar de acord cu ideea ca aceste masini nu au moarte. Al meu era din 1980 si se tinea foarte bine. Imi pare foarte rau ca a trebuit sa-l vand.
Senator
Frumoasa masina e Mercedes-ul 230 CE.... :thumbup:
Criss35501
Salut,ma bucur ca v-am gasit,detin un w123 300d si un w116 300d visez la un w140,as dori sa discutam si despre putinele probleme care le avem cu ele nu numai despre fiabilitate,de ex. eu am schimbat garnitura de la cilindru ambreiaj,am pus una spaniola si a rezistat doar 2 luni.oare e garnitura de proasta calitate,sau am pus eu lichid necorespunzator(DOT 4)? smile.gif
Bota37694
Si eu sunt un detinator de Cobra 300D. Criss ti-am trimis un MP. Sper sa se revigoreze acest topic.
Criss35501
Ceao,si eu vreau revigorare,oare numai noi avem cobre?n-as crede,va asteptaaaaaam!!! :cheers:
Bota37694
Ma bucur ca am interlocutor :cheers: . Sunt multi cu Cobre, cel putin 10 sunt in oraselul meu, dar putini se uita pe internet.
Am doua probleme care ma framanta: :compress:
1-ambreiajul: cuplarea vitezelor se face fara nici o problema daca motorul e oprit. Daca motorul merge intra greu a I-a(agata) sau numai daca apas ambreiajul de doua ori, marsarierul numai dupa ce cuplez in prealabil a I-a, altfel caraie. Nu stiu sa am probleme la cuplarea celorlate viteze cu motorul in mers si masina stand pe loc. Mai sunt probleme la decelerare(frana de motor) cand vreu sa trec din a IV-a in a III-a si din a III-a in a II-a. Trebuie sa am grija ca turatia sa nu fie mare altfel caraie.
2-motorul:nu am avut probleme cu pornirea motorului la rece(-10 sau -15 grade) dar am gaze de carter in cantitate mare ca ies si prin busonul de ulei. Consuma si ulei, nu stiu daca 2l/1000 km dar in mod sigur mai mult de un litru. Ce am observat la pornire: daca intervalul de oprire este mic scoate mult fum albastrui la pornire apoi dupa un timp devine insesizabil. Daca o pornesc a doua zi(peste nopte a stat) nu are fum dacat f. putin. E drept ca n-am masurat compresia, dar ma intreb daca nu cumva sunt de vina simeringurile de supapa. Si inca o chestie, imediat dupa pornire are relantiul instabil o perioada, pana se incalzeste un pic. Cu cat e mai rece cu atat e mai instabil relantiul.
Altfel masina merge, am prins si 145-150 km/h cu ea.
Criss35501
Acum am inteles-la tine nu debreiaza cum trebuie,deci ori scapa presiune pe la garnituri(la pompa de la pedala sau jos la cilindru) ori nu e aerisita bine instalatia.
2.motorul tau e bun,consumul de ulei nu cred ca e o problema grava,poate cum ai zis pe la sem.

3.uite poza de care ai zis(numai ca e facuta in paint)
Bota37694
Nu e rau dar care e rostul prizelor de aer din spate?
Ca o idee de tuning, am vazut Cobra cu motor luat de pe varianta W124.
Oare s-ar putea monta unul tot de 3000 cu 6 cilindri de pe W124, asta are 125CP sau un varianta turbo de 150CP. Cu o cutie cu 5 trepte ar da lectii la masinile astea mai noi, VW, audi, Skoda.
Clasicul diesel de pe Cobra de 3000 are o varianta turbo de 115CP, dar nu am vazut in Romania asa ceva nici in anunturi.
Criss35501
Si eu m-am gandit la schimb de motor,n-ar fi rau smile.gif
Bota37694
Nu stie careva cum s-ar putea si de unde s-ar putea face rost de o turbina pentru motor de 3000. Zilele trecute m-am enervat pe unul cu Dacia care a fost nerabdator sa ma depaseasca pe o portiune de drum pe care inca nu era cazul sa se mearga cu viteza mare. L-am depasit inapoi pe la 120 si nu m-am oprit pana la 160 si nu eram cu pedala la fund. Ma intreb ce turatie o fi avand motorul. De aia as vrea o cutie cu 5 trepe, stie careva trebuie modificari la cardan si la ghidajele schimbatorului de viteze?
paun-3
salut,
am vazut doua masini cu motorul de 3000(5cil) turbo in bucuresti.
unul era pe o cobra break, iar celalalt pe un 126 de america. la primul am umblat in motor si pot spune ca difera destul de mult de cel aspirat. diferentear fi la : chiulasa, antecamere, pistoane, pompa ulei, bloc motor, baie ulei si pompa injectie. avea cutie hidramata si din neglijenta proprietarului a ramas fara ulei si s-au prajit discurile. am montat o cutie mecanica cu 5 trepte luata de pe un 126 benzina. a trebuit modificat cardanul , traversa de la cutie si schimbat diferentiarul(cel cu raport de 3.07 inlocuit cu 3.69)
am mai montat o cutie cu 5 trepte pe o cobra cu 3000 de 88cai si proprietarul s-a intors f entuziasmat din vacanta in care a facut turul europei spunindu-mi ca pe autobenzile pe care a circulat, 180 era viteza de croaziera. cutia fusese luata de pe o cobra cu motor benzina de 2800.
Bota37694
Pai si masina mea tot de 3000, 5 cilindri si 88 cai. Cat cost o schimbare de cutie? De fiecare data trebuie modificat cardanul si schimbat diferentialul, ca nu am inteles bine. Sau conteaza modelul de unde ai luat acea cutie. Si eu stiam de la cineva care a avut o Cobra break cu 5 viteze ca viteza maxima e cea de pe cadran, 180.
Nazareno Gabrielli
Cobrele astea nu prea au fost facute pentru viteza si mai ales demaraje rapide. Sunt grele si asta se vede....
In schimb sunt niste masini excelente. Capodopera celor de la Mercedes....

Recomand mai bine inlocuirea motorului decat schimbarea cutiei. Merge un motor de pe urmatoarea generatie de E.

Voi vorbtitzi de motorul diesel de 3000?

Va intreb, caci stiam ca cel mai mare motor pe benzina pe Cobre este cel de 230, care are peste 100 de cp.
paun-3
pe cobre cel mai mare motor pe benzina a fost 2800 dohc 185cp.
pt Bota37694:
la masina ta daca diferentiarul este original are raport 3.46. daca-i pui cutie cu 5 trepte de benzina v-a trebui sa-i pui si diferentiar cu raport 3.69(este folosit pe cobrele cu motor de 2400D) pt a putea merge corect. cu diferentiarul de 3.46 demarajul este greoi, ca si cum a-i folosi a 2-a pt a demara de pe loc.cit despre costurile unei schimbari de cutie nu stiu sa-ti raspund deoarece nu mai sunt la curent cu preturile pieselor de cobre care se imputineaza pe zi ce trece si incet vor deveni amintiri.
referitor la cardan, partea scurta dinspre cutie se modifica datorita lungimii mai mari a cutiei cu 5 trepte. se mai schimba si tijele de la selector, chiar si selectorul, pt ca mersul inapoi nu v-a mai fi linga a 1-a.
Bota37694
Care stie ceva despre ABS-ul de pe Cobre? Este din prima generatie, si cum functioneaza? Am citit undeva ca ABS-ul a aparut in 1978.
Eu am ABS pe Cobra mea, repet din 1981, si ma intriga comportamentul franei si al pedalei. Pedala de frana nu este tare, am mai condus Cobra fara ABS, adica apasai un pic si deja era tare. Am condus si un Logan cu ABS, si acolo tot asa apesi un pic si prinde deja. Deci la mine pedala de frana are o cursa progresiva si abia la sf ei devine tare. Am aerisit frana incepand de la modulul de ABS pana la roti. Oare am ceva probleme?
Gociu75
motorul de pe w124 nu cred ca merge pus pe w123. Am incercat sa pun unul de 3000 cm3 diesel de pe o cobra, pe un w124 si nu merge. Nu se potrivesc. Alta arhitectura la motor, alte puncte de fixare...
Asa ca nu cred ca ar merge nici de pe w124 pe w123.
In alta ordine de idei, aveti idee cat ar costa un motor de 2500 diesel de w124, eventual de 3000?
Ca am unul de 2000 si e cam mititel..
Bota37694
Intre-timp am vandut Mercedesul, acum am Opel Astra G 2.0DTI. Problema la frana era ca unul din pistonasele etrierului de pe dreapta fata era blocat, iar celalalt pistonas indoia discul pana il apasa pe pistonasul blocat(etrierele au cate doua pistonase). Drept urmare discul s-a si rupt. Dupa remedierea problemelor frana a devenit mai buna.
alexandru-stefan53546
Salutare frati de Cobritze....am lasta forumul asta sa moara?Pacat....se pot pune si bazele unui club de Cobre(scuze pentru gradina zoologica...dar asa sunt cunoscute masinile in Romania....nush cati sofer iau auzit de W123 sau W115).Eu sunt posesorul unei Cobre din 1980,un 300D care trebuia sa intre curand in reparatie.Ce masina va iesi de acolo....vedem.Eu zic ca va iesi treaba super.Sfaturi pentru reparatii motor sau caroserie?Astept sugestii.


Traiasca Mertzu.
Mircea53641
Recent am cumparat si eu un 300TD dupa ce mi-am scos peri albi cu un VW Golf II. Dupa vreo 5000Km cu amandoua pot spune ca o Cobra este intradevar "altavista" la aceeasi bani. Singurele probleme ar fi consumul mai mare, demarajul (n-as califica masina asta ca masina de oras) si vechimea. Ca motorul inca toarce ca un ceas elvetian la 281000Km fara sa consume ulei (Golf-ul imi lua 1l/400Km de nici nu mai trebuia sa ii fac schimbul).

Acum sa va spun problemele pe care le am cu ea: prima este o infiltratie de apa din compartimentul motor (are o fisura in caroserie in partea stanga, sub compartimentul arcului de la capota). Daca ati mai intalnit aceasta problema sau aveti idee care este cea mai buna modalitate de izolare (silicon, spray) va rog sa imi spuneti. In rest caroseria este fara rugina si in stare f. buna dar problema asta este destul de enervanta mai ales pe ploile astea. Daca exista un service auto/tinichigerie care se poate ocupa de asa ceva intr-un mod profesional as aprecia o adresa si o estimare de pret.

A doua problema este cu trepidatiile/pompa de injectie. M-am saturat sa ma faca de ras prietenii mei cu Renault Fuego pe diesel. Am intrebat si se zice ca sunt de la injectoare infundate/pompa de injectie uzata. Stiti cumva ce aditivi pot folosi sau unde pot merge pt. curatarea lor? In rest masina merge f. bine dar la relanti se poate mult mai bine...

Cam atat deomcadata. In rest va doresc cat mai multi Km in Mercedes-urile voastre si numai bine.
alexandru-stefan53546
MIRCEA;daca se aude un zgomot in timpul functionarii la turatii joase(ralanti) si zgomotul seamana cu un "cloncanit",atunci suntde vina injectoarele(trebuie tarate-daca se mai poate).Daca motorul are mici intreruperi,nu merge chiar continuu,atunci ai belea cu pompa de injectie(galopeaza).Eu la a mea de exemplu,asa am luat-o,deci nu am nici un merit in problema asta,nici nu stii ca te afli in diesel la ralanti(tata are un W124 BENZINA,deci am termen de comparatie).Numa' bine.
adrian47392
Mergi degraba la un pompagiu sa-ti centricubeze pompa de injectie si schimba duzele. E pacat sa omorori tampoane motor -cutie cu vibratiile astea din ralanti. Nu zic cit de nasol smuceste de echipajul mobil al motorului. Au inceput sa apara pe piata si elementi de pompa de calitate.
Mircea53641
Singura problema care a mai ramas este un meserias bun de Mercedes Diesel in Bucuresti. Mai ales ca, fiind masina cumparata recent, am nevoie de o verificare/evaluare profesionista de la cap la coada.

Ca sunt destui care mai mult strica decat rezolva. Voi ati descoperit vreunul macar decent?
adrian47392
Cind am avut probleme de pompe am trimis clientii la turcul ala din Filaret dar are limitele lui si mai face si golanii, sare peste cal la preturi,
Daca vrei un pompagiu cinstit si bun intreaba de Ovtavian in Colentina, pe agregatelor. Toate problemele de pompe si injectoare le rezolv acolo, e un om credincios, nu minte nu insala.
Sa nu aud ca asta e reclama, dau doar o informatie, zic eu de valoare.
adrian47392
Cind am avut probleme de pompe am trimis clientii la turcul ala din Filaret dar are limitele lui si mai face si golanii, sare peste cal la preturi,
Daca vrei un pompagiu cinstit si bun intreaba de Ovtavian in Colentina, pe agregatelor. Toate problemele de pompe si injectoare le rezolv acolo, e un om credincios, nu minte nu insala.
Sa nu aud ca asta e reclama, dau doar o informatie, zic eu de valoare.
Mircea53641
Apropo, stie cineva care este viteza optima (de croaziera) pentru Mercedes-urile cu motor diesel de 3000cmc?

Cineva mi-a spus ca viteza optima este pe undeva prin zona care este pozitionata la ora 12 pe cadranul viteometrului dar s-ar putea sa fie doar o legenda.

Masina mea (un 300TD Combi) se pare ca merge cel mai bine intre 95-110Km/h. Atunci aluneca frumos pe sosea si zgomotul motorului este cel mai redus. La voi cum este? :scratchchin:
alexandru-stefan53546
Viteza optima de croaziera pentru orice masina este in jurul vitezei maxime indicate in cartea tehnica a masinii (+sau - 10 km/h).La aceasta viteza se obtine cel mai scazut consum (viteza economica).Eu,sincer sa fiu,nu prea aplic chestia asta.Am o cobra tot cu motor de 3000 cmc si la drum intins merg cu ea in jur de 100km/h.Nici consumul nu ma sperie si mai ai rezerva de putere suficienta pentru a iesi cu fata curata dintr-o situatie neplacuta(depasire periculoasa),tinamnd cont si de faptul ca o Cobra poate sa demareze in treapta a 3-a pana la 110 km/h.Totusi nu trebuie fortata inutil...eu am incercat de curiozitate si a mers...dar urla motorul intr-un hal fara de hal.Era turat rau.Trebuie tinut cont si de transmisie.....la ce turatii se comporta masina mai bine si in ce trepte de viteza.Hai drum bun si numa' bine la toti iubitorii de Cobre.
alexandru-stefan53546
Scuze...am spus o prostie cat mine de mare...viteza optima e in jurul jumatatii vitezei maxime cu abaterile de rigoare.Scuze pentru greseala.
alexandru-stefan53546
Scuze...am spus o prostie cat mine de mare...viteza optima e in jurul jumatatii vitezei maxime cu abaterile de rigoare.Scuze pentru greseala.
alexandru-stefan53546
Salutari pentru toti iubitorii de Cobre.Din cate stiam eu masinile astea au un limitator de viteza sub pedala.Daca e asa....si il scot?A facut cineva chestia asta? (Cobra 300 D).
alexandru-stefan53546
Salutari pentru toti iubitorii de Cobre.Din cate stiam eu masinile astea au un limitator de viteza sub pedala.Daca e asa....si il scot?A facut cineva chestia asta? (Cobra 300 D).
Mircea53641
Stii legea aia a lui Murphy - daca ceva functioneaza nu incerca sa il repari, asa ai toate sansele sa-l strici biggrin.gif

In alta ordine de idei - stie cineva unde putem gasi covorase de Mercedes Cobra noi sau in stare buna? Ale mele sunt destul de obosite si ma enerveaza ca nu pot folosi covorase clasice de la METRO sau alt magazin pt. ca nu se potrivesc (podeaua are o configuratie mai speciala care nu ma lasa sa pun orice pe jos).

Zilele astea vreau sa schimb si apa veche din radiator cu ceva mai ok. Are cineva idee care este procedura recomandata pentru asa ceva la tipul asta de masini?
stefan56859
Salut

Si au doresc sa schimb apa si sa punt antiger. Cum sa procedez? de unde trebuie sa las apa?
Mircea53641
Inainte sa te apuci de treaba arunca o privire la http://skinnerbox.steaky.org/ Gasesti acolo manualele de mentananta si reparatii MB pentru Cobra (W123). Mie mi-au fost extrem de utile.

Din ce mai scrie pe acolo am observat ca trebuie sa folosesc un antigel rosu organic de la Mercedes si nu cel verde care se gaseste peste tot (ei zic ca duce la corodarea prematura a sistemului de racire).

Zilele astea fac si schimbul de ulei dupa inca un drum lung. I'll keep u posted.
Mircea

Mercedes 300TD Estate - drives like a dream
Mircea53641
Saptamana trecuta am schimbat filtrul de motorina pe Cobra mea si am ramas socat cat de bine poate sa accelereze un Diesel clasic dupa ce ii schimbi filtrele. Rezultat: amenda pentru 81Km/h in localitate. Practic nu m-am putut abtine sa nu depasesc tot ce "prindeam" pe sosea. bicycle.gif
Mircea53641
Apropo stie cineva care sunt plajele de viteza cele mai recomandate (cunsum/uzura motor) pentru un motor Diesel de 3005cmc in 4 trepte?

Intreb pentru ca marcajele de pe vitezometru ma ajuta prea putin (rar ajung la peste 70Km/h in viteza a 3a). Precizez ca nu am turometru si as prefera sa stiu la ce viteza este recomandata schimbarea in a 2a, 3a, etc.
valentin61512
salut! sunt nou pe aici de am oCobra de vreo 2 ani {ultima} si sunt F.F.Multumit ,banuiesc ca stiti asta.plajele de viteza ti le spune masina .Am prea multe modificari ca sa mai stiu care e viteza reala, important e sa ai intotdeauna o rezerva de putere pt. demaraje si sa nu turezi motorul inutil nu ii place.
Nu lasa-ti sa moara aceasta pagina[cred ca am zis bine ] :coolspeak:
Liviu63040
vedeti la sectiunea "versus" ca am postat si eu si am nevoie de ajutor....va multumesc!!!
Mircea53641
Long live MB W123!

Pentru asta, daca cunoasteti meseriasi buni (mecanici, electricieni, specialisti in injectie) care cunosc si sunt pasionati de aceste masini va rog sa postati aici.

Best of all!
mihai66486
QUOTE(Bota37694)
Nu e rau dar care e rostul prizelor de aer din spate?
Ca o idee de tuning, am vazut Cobra cu motor luat de pe varianta W124.
Oare s-ar putea monta unul tot de 3000 cu 6 cilindri de pe W124, asta are 125CP sau un varianta turbo de 150CP. Cu o cutie cu 5 trepte ar da lectii la masinile astea mai noi, VW, audi, Skoda.
Clasicul diesel de pe Cobra de 3000 are o varianta turbo de 115CP, dar nu am vazut in Romania asa ceva nici in anunturi.
am avut eu asa ceva si l-am vandut cu 1500 euro..f bun motor..
robertino67444
Salutare tuturor! Sunt interesat sa cumpar un Mercedes W123 COBRA pe motorina, Break sau berlina. Accept orice varianta de motorizari Diesel sau/si benzina daca pretul e ok.

Daca sunteti interesati pentru a vinde o astfel de masina, sau stiti pe cineva care vinde, va rog nu ezitati sa ma contactati. Sunt deschis la orice fel de variante atata timp cat e vorba de o Cobra!!!!!! inclusiv de a face un schimb cu o dacie 96 in stare buna.

Pot fi contactat la e-mail robXXXXXXoo.com sau ymessenger "atmanrobert"

Astept ofertele si sugestiile voastre Multumesc.

pentru binele tau si al casutei tale postale am cenzurat adresa de e-mail
REMUS69209
salutare,Eu am avut o cobra cu motor de 3000 pe care am montat o cutie in cinci trepte tot de cobra(de pe una din 84-300D).Daca vrei sa montezi o cutie in cinci trepte tot de cobra pe un 300D trebuie neaparat sa fie tot dupa un 300D(sau dupa una pe benzina in 6 cilindri)pt ca altfel nu se potriveste cardanul (cutia in 5 e mai lunga decat cea in 4)si nu se potriveste nici suportul cutiei de vitezae.Dar merita toti banii.Eu mergeam cu masina cu 170-180km/h la un consum de 8.5-9l/100km.Dupa aia am schimbat si dif.(tot dupa aceiasi masina)si a scazut consumul cu 1 l/100km
urse76063
Salutare eu am un mercedes coada de rindunica din 1967 cu motor diesel 200 cm3 pe care la acest moment il restaurez daca stie cineva de unde pot procura piese si elemente de caroserie ar fi nemaipomenit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.