Help - Search - Members - Calendar
Full Version: VW Touareg sau ARO?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
Sebastian-58
Nu imi place sa fac antireclama nimanui, dar tebuie sa va spun ce a patit un amic: si-a cumparat un VW Touareg, si a pornit la plimbare pe malul Muresului... La un moment dat s-a impotmolit in noroi... A fost scos din belea de un localnic, cu un ARO de vreo 18 ani... Pana sa ajunga inapoi la sosea, a mai ramas impotmolit de inca 3 ori, de fiecare data fiind scos din noroi de acelasi ARO...
Oare au uitat cei de la VW sa construiasca masini? Cu ce este mai bun un ARO decat o masina de 60.000 €?
madalina
In ciuda reclamei super reusite la Touareg, e masina facuta pentru sosea. In off road se descurca modest, asemeni un extrem de mare majoritati a SUV-urilor.
HalbaSus
Ce ar trebui sa faca in opinia ta touaregul (sau alt SUV) ? Sa zboare ? Pt ca daca nu, atunci ar trebui sa stii ca o masina 4x4 nu e altceva decat o masina cu roti care se deplaseaza pe pamant (nu gheata, namol, apa, etc...) Diferenta dintre o masina 4x4 si una cu tractiune fata sau spate e ca daca o masina cu tractiune fata (sa zicem) ajunge cu rotile din fata in namol, zapada, gheata, etc... atunci pierde aderenta si nu mai poate pleca de acolo chiar daca rotile din spate AU aderenta, cu un 4x4 daca rotile din spate (sau fata) au aderenta atunci masina se poate deplasa. La masinile cu tractiune integrala moderne (cum e si touareg-ul) ajunge ca o singura roata sa aiba aderenta pt ca masina sa se deplaseze. Daca toate 4 rotile sunt in namol atunci masina nu are cum (fizic) sa plece fara ajutor.

Probabil diferenta a fost "curajul" soferilor. Adica aro-ul nu s-a aventurat acolo unde nu avea aderenta pe nici o roata. [/b]
ncristi
ARO clar! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Apropo de ce ai spus...de DN1 in apropiere de comarnic am vazut un passat nou cred (avea numere rosii) tras de un ARO biggrin.gif

Sa fie ARO slabicunea grupului w? biggrin.gif

Degeaba Halba-2...o masina de 60000E sa fie scoasa din mal de un ARO mi se pare de rasul lumii...si cand te gandesti ce reclama au facut ...
G e o r g e
aro e o masina care se descurca onorabil in offroad. singura pb este fiabilitatea ei !!! adica pica alea alea pe ea in draci sad.gif

in rest , e foarte plauzibil. touareg doar costa mult , ca in offroad e ahem... slab rau biggrin.gif
Watcher
Apropos de micile chestii care nu fac din ARO cea mai buna masina:
la SAB acu vreo doua editii: frati-miu se urca intr-unu sa vada cum e si MAI DA-TE JOS DACA POTI! Nu se mai deschidea usa (la masina de expozitie - biggrin.gif:D )
In rest, pentru off-road, ARO chiar are tehnologie pentru off-road, unghiuri de atac si de iesire FOARTE bune.
Sunt sigur ca de fapt nu este o intrebare serioasa comparatia, caci sunt cu totul incomparabile, si ca orientare si ca pret...
Cornel2
Exact aceasi faza mi s-a intamplat si mie la SIAB...cand sa "fug" din masina se blocase usa.... biggrin.gif
Cornel2
Oricum la faza cu Touaregu....poate ca ii era omului mila sa o forteze daca zici ca era si noua.
mike.omega
Am si eu o intrebare pentru propietarul de VW biggrin.gif
Inainte sa se aventureze in off-road s-a gandit sa-si echipeze masina cu cauciucuri de off-road(vezi MT-uri)??? Pun pariu ca omul s-a aventurat in noroaie cu acele cauciucuri din fabrica cu care se descurca doar pe sosea :bash:
Degeaba ai tractiune integrala si diferentiale blocabile daca nu ai si cauciucuri potrivite biggrin.gif

Pun pariu ca tipul cu Aro avea ceva mult mai bun(si aici vorbim de profil nu de marca) ca si cauciuc decat cel cu VW :angel:
guerilla
sau poate nu a cuplat diferentialul inainte sa se duca la "joaca". sau touareg nu are asa ceva ?!
cum sa puna mike, MT-uri pe masina? vrei sa strice designul mey laugh.gif
dar macar niste AT-uri si tot era mai mult decat decent.
mike.omega
Cu AT-urile tot ar fi ramas in noroi biggrin.gif
Nu ar fi ramas cu MT-urile deoarece profilul lor este autocuratant, si chiar si dupa jumatate de ora de joaca prin noroi/zapada/altceva ce poate ramane in profilul cauciucului, acesta ramane curat(existand doar o pelicula subtire).


PS: dupa parerea mea, cu MT-uri arata ma shic, mai fortos! :angel:
guerilla
o fi mai fortos dar: consum marit, zgomot la rulare mai mare, confort la rulare pe sosea mai scazut.
depinde de profilul AT-ului. exista marci si marci.
iar la o masina de x mii de euro mi se pare avarism sa nu pui ceea ce iti trebuie.
snobi.
guerilla
ca sa nu bag lumea in ceata total. sint mai multe tipuri de pneuri pentru off road:
HT - highway terrain - cele standard pe 99% din masinile "offroad" - recmandate celor ce stau 10% in teren accidentat.
AT - All Terrain - pentru cei ce stau cam 50% din timp in off road.
MT - Mud Terrain - pentru cei ce stau peste 80% din timp in off road.

Iar apoi intervine diferentierea functie de fabricant: amprenta, material, etc etc
VECTOR
eu raman la parerea mea ca singurul off-road-er(in afara de aro) veritabil este land rover. toate celelalte SUV-uri sunt doar limuzine pentru snobii care vor sa vada drumul de sus.
James Kilowatt
Mare adevar smile.gif
Sunt curios cati fermieri sau padurari isi cumpara Tuareg sau Cayene.
krysty
e multe off-roade-re veritabile, dupa cum spui tu: G-klasse, Nissan Patrol, Toyota Landcruiser si lista poate continua.

tot respectul pentru X5, ML, Cayenne, Tuareg, RX300, hummer 2 dar nu le bagati in balarii ca acolo ramaneti. nu au veleitati de off-road, dealtfel producatorii recunoscand acest lucru.

dar... asa se intampla cand propitarul gandeste cu chestia aia care sta pe scaunul incalzit electric si nu are simtul masurii!
Sebastian-58
Pe la noi sunt totusi destul de multi snobi care dau o caruta de bani pe asa ceva - de ex. in Oradea nu prea exista zi in care sa nu vad cel putin unul conducand asa ceva (VW Touareg, Porsche Cayenne, BMW X5, etc.) Personal, de mi-as permite, as cumpara mai degraba un Passat sau un A4, si as iesi mult mai ieftin...
eddie
Mai dai incolo de padurari,am fost undeva intr-o rezervatie,tocmai cand imi pusesem carligul de tractare de la Zafira.Padurarului de acolo nu ii mai pornea un Aro.A pus ochii pe carligul meu si ...hai sa nu las omul cu masina nepornita,nu aveam decat vreo 3000 de km.L-am tras,vreo 200 de metri,putina vale,putin deal,l-am pornit din a doua incercare,dar mi-a mirosit ambreiajul a incins,am lasat usile 10 minute sa iasa mirosul din masina.Drept multumire,tipul nici multumesc nu mi-a zis....Ce vorba se potriveste mai bine,aia cu facerea de bine.....sau aia cu....pe cine nu lasi sa moara nu te lasa sa traiesti ?
Sebastian-58
Eu am patit anu trecut asa ceva - dar eu am patit-o cu un coleg... L-am tractat pe ala vreo 7 km pana la service, iar peste vreo saptamana, m-am dus fara masina la lucru... Dupa program, cand i-am cerut sa ma duca acasa cu rabla lui, a spus ca nu mai are loc in masina, si nici timp sa ocoleasca orasul cu mine... la mine s-a potrivit mai mult aia cu facerea de bine...
eddie
Concluzia finala e ca masina si nevasta nu se imprumuta.Mama.....ce plina e limba romana de zicatori,proverbe si cimilituri.....
madalina
Imi pare sincer rau pentru voi, dar, am si o intrebare, care este legatira cu modul in care se descurca in offroad Touareg?
eddie
Era vorba despre tractarea unui Aro,desfasuram numai .....
mike.omega
Parca VW-ul era cel tractat, nu aro blink.gif
Oricum concluzia e clara, nu cereti de la un SUV ce nu poate da, adica abilitati off-road :bash:
eddie
Mike,citeste un pic mai departe si ai sa vezi continuarea....
f1anatic
No shit...Hai sa ne certam. HUMMER H2 este bun bunutz de off-road si la fel si Jeep-ul Grand Cherokee. Ne-am mai stresat pe chestia asta.

Cred ca Touareg-ul are un sistem AWD si nu unul 4WD. Adica nu are o cutie de veiteze cu reductor si alte socoteli facuta pt teren accidentat ci numai pt a asigura tractiune integrala...pe ceva ploaie...zapada...

Edmunds dot com are un clasament in care Suby Legacy al meu are cel mai bun sistem AWD la masini si al 2-lea in clasamentul general (dupa un Range Rover). Pai eu ce ma pot baga prin namol cu ea ?

Si apoi sa mai tinetzi cont de ceva. Acum o fi fost si omul prost...ca daca nu si-a taiat Traction Control...cred si eu ca nu a putut iesi din mocirla. Se invirte roata in gol...ooooooooops ABS-ul frineaza selectiv roata care nu avea tractiune...Si electronica asta e buna...da cind ai ramas intzepenit...ai nevoie de un sistem complet mechanic.
eddie
Eu am TC care nu e decuplabil la Zafira,am ramas de 2 ori inamolit in 10 mm de pamant ca untul,nu mai mult,nu iesea masina nici cu balans,cu nimic....Odata tractat,odata impins de 2 insi,iar pe gheata,in panta e la fel,cam slaba,poate doar daca imi pun cauciucuri de iarna m-ai razbesc !?
mike.omega
@f1anatic: hai sa nu ne certam beer.gif
Stii tu ce sti cu awd de la suby al tau(deh experienta lor in WRC si nu numai biggrin.gif )
O revista auto din .ro impreuna cu o emisiune de specialitate au facut un test cu mai multe masini(din mai multe clase) dar care aveau awd smile.gif
Oamenii au ajuns pe zapada(si banuiesc ca au si plecat) cu un legacy cu cauciucuri de vara(cu talon mic) si in ciuda lipsei de aderenta pe zapada batatorita toate cele 4 roti ale masinii se invarteau si masina se deplasa... bine.... rau.... dar se deplasa biggrin.gif

@Eddie: or m-ie mie somn si nu am inteles mesajul tau ori pur si simplu n-am inteles blink.gif
eddie
Eu vorbeam ca omu' de rand de tractiune normal,pe Zafira....nu te deranja prea mult cu mine,eu discutam despre aderenta pneurilor in conditii nasoale...
Iulian HondaFan
Hummer2 are 4WD ( cu reductor) dar ca performante off-road e modest. Hummer1 este cel care e adevaratul off-roader. spuma off-roader-ilor sunt Range Rover, Mercedes G si Toyota Landcruiser. urmeaza Toyota 4runner, Jeep-urile, Nissan Pathfinder si Patrol.

Touareg are capacitati off-road peste media SUV-urilor AWD... si daca e vorba de malurile raurilor acolo si un Range Rover poate ramane intepenit daca e namol/nisip moale.. adica fie f. alunecos fie pt. ca rotile se infunda...
Nazareno Gabrielli
Toata lumea stie ca regele off road este Land Rover ......

A fost o emisiune despre masini pe Discovery Channel (este in fiecare vineri seara) care a avut ca subiect masinile de teren. Pe primul loc a fost Land Rover Dscvy.
De performantele ei se apropie Toyota L C.

Mercedes G are calitati bune de Off road dar este mult mai scumpa iar M a dotat=o cu multe optiuni de lux care o cam scot din categoria offroad.
Iulian HondaFan
De pe partea asta a Atlanticului as inclina sa vad Hummer1=Humvee ca regele off-road.

Range Rover, ca toate Land Rover are insa ceva probleme de fiabilitate. Apoi pretul este tot in favoarea Landcruiser-ului ( Range Rover e pe la 75-85K in $ iar Landcruiser vine fully loaded la 56k).

Mercedes M klasse nu e off-roader si nu are reductor...
f1anatic
QUOTE(mike.omega)
@f1anatic: hai sa nu ne certam beer.gif


Nu ne certam :-) Uite ca fac oleaca de reclama...
http://www.edmunds.com/reviews/list/top10/...unds.topten.1.*

Deci am mai avut niste discutzii in contradictoriu despre Edmunds si daca este intr-adevar o biblie in domeniul auto sau nu. Aici este. Acolo nu.

Pe primele locuri in clasamentul lor sint masini cu sisteme pur mecanice: diferentziale Torsen sau cuplaj cu silicon (? - sau poate alta zeama care se intareste la caldura si cupleaza niste placi intre ele transferind torsiunea de la o punte la alta sau de pe o parte pe alta).

Sa revenim la Aro vs Touareg. Touareg are reductor si cutie de viteze care ii blocheaza rotzile ca sa se invirteasca toate cu aceeasi viteza ? De asta nu a ramas intzepenit omul cu ARO. Plus ARO are cauciucurile mai inguste si a putut sa taie prin noroi. Jaful VW (dar sint misto) este pt sosea si asfalt...si probabil este tot la fel de SUV ca si Lexus RX330, BMW X5, Infinity FX45 samd. Adica un Camry, Series 5 sau Altima/Maxima mai babane. Sau poate...un Passat mai baban in cazul Touaregului.
HalbaSus
QUOTE
Mercedes M klasse nu e off-roader si nu are reductor...

G-ul inca este off-roader, ce-i drept in ultima vreme se incearca o "SUVizare" a g-ului dar inca e tatal lor, in competitiile off-road de pe la noi bat G-urile cam tot ce inseamna masina de teren.
H1 e si el destul de tatic acolo la el in tara, dar ia bataie de la G (si de la alti off-roaderi mai mici) deoarece e ditamai camionul, iar un off-roader tre sa fie capabil sa mearga oriunde, iar cu H1 nu poti intra pe anumite strazi din Romania, ce sa mai vorbesc acum de paduri si potecutze...
Ia bagati intr-un mal de juma de metru un touareg si un aro, in paralel, ii puneti sa-si opreasca motoarele si apoi sa porneasca de pe loc din malul in care sunt. Stiti care va pleca prima ? Aia care va gasi mai repede pe cineva sa fie tractat.
QUOTE
si probabil este tot la fel de SUV ca si Lexus RX330, BMW X5, Infinity FX45 samd. Adica un Camry, Series 5 sau Altima/Maxima mai babane. Sau poate...un Passat mai baban in cazul Touaregului.


Touareg-ul la capitolul off-road bate lejer X5 si Cayene, acestea au un raport de cuplu fata/spate de 30/70 in timp ce touaregul are 50/50. In conditii de echipare corespunzatoare bate si ARO-ul in off-road (desi teoretic aro e off-roader si touareg e SUV).
Sebastian-58
QUOTE(f1anatic)
QUOTE(mike.omega)
@f1anatic: hai sa nu ne certam beer.gif


Sa revenim la Aro vs Touareg. Touareg are reductor si cutie de viteze care ii blocheaza rotzile ca sa se invirteasca toate cu aceeasi viteza ? De asta nu a ramas intzepenit omul cu ARO. Plus ARO are cauciucurile mai inguste si a putut sa taie prin noroi. Jaful VW (dar sint misto) este pt sosea si asfalt...si probabil este tot la fel de SUV ca si Lexus RX330, BMW X5, Infinity FX45 samd. Adica un Camry, Series 5 sau Altima/Maxima mai babane. Sau poate...un Passat mai baban in cazul Touaregului.


Eu stiam ca dimpotriva, cauciucurile mai late iti ofera aderenta mai mare - deci in privinta asta Touareg are un mic avantaj in fata lui ARO. E adevarat ca pe langa latimea cauciucurilor conteaza mult desenul si mixtura, dar... de ce zici ca aceste cauciucuri pot sa "taie" prin noroi? Ma tem ca nu prea inteleg...
G e o r g e
da , cauciucurile mai inguste , si cu profil adecvat pot fi un avantaj major. acestea pot sa "taie" prin noroi ! adica sa ajunga acolo unde are aderenta.
stefan_ieu
@Sebastian : Ce stiai tu se aplica pe suprafata tare, unde cauciucul mai lat are o suprafata de contact ai mare => aderenta mai mare. Dar pe noroi se aplica ce spune George.
James Kilowatt
.... cu conditia sa nu te infingi in el pana pui burta pe pamant.
Sebastian-58
Ok, inteleg... deci cauciucurile mai subtiri taie noroiul, ating o mica suprafata de aderenta si atunci pot iesi din noroi

Dar ar mai fi o intrebare - tin minte la emisiunile de la Discovery cu nemtii, care in razboiul cu rusii se impotmoleau prin noroiae, iar vehiculele lor (cele cu roti) au fost scoase din noroi cu tractoare rusesti, care aveau pe rotile din spate (acolo unde este tractiunea) cauciucuri mai late decat ale camioanelor nemtesti. De asemenea, la aceeasi emisiune ei spuneau ca vehiculele rusesti nu se impotmoleau asa de usor pt. ca aveau cauciucuri mai late... Intrebarea mea este - in ce conditii ale noroiului e bine sa ai cauciucuri late, si respectiv, subtiri?
James Kilowatt
In conditiile in care te poti afunda in noroi (sau nisip) pana suspenzi masina, e bine sa ai cauciucuri late si babane si dezumflate, ca sa fie mare pata si mica presiunea de contact.

In plus, propulsia nu e data doar de tractiune. Pe noroi, pamant, nisip etc daca ai cauciucuri cu crampoane babane care antreneaza mult material, poti accelera ca apucatul (rupi aderenta, care insa oricum e slaba) insa capeti impingere prin-un fel de reactie, adica arunci material inapoi si tu te duci inainte. Figura asta o fac aia care fac intrecerea aia de tractoare puse spate-n spate. Cu cat ai cauciucuri mai mari si mai profilate, cu atat poti arunca mai mult pamant inapoi si capeti mai multa forta de impingere.
HalbaSus
Tractoarele au cauciucuri "inguste" pe spate... Inguste relativ la diametrul lor bineinteles... Deci sunt mai late decat cele ale unei masini dar in acelasi timp sunt mult mai mari.
Cel mai bine pe zapada/mal se descurca o roata cat mai mare (ca diametru) si ingusta (sau relativ ingusta comparativ cu diametrul rotii) pentru ca o sa "strapunga" zapada/noroiul pana va da de pamant solid pe care are aderenta (iar datorita rotilor cu diametru mare nu va ajunge sa dea cu "fundul" de pamant), un cauciuc foarte lat are tendinta de a "pluti" pe zapada/noroi.
A se vedea cauciucurile folosite la raliurile pe zapada (foarte inguste), tocmai pentru a "taia" prin zapada.

latter edit: MR nu vazusem postul tau, e adevarat ce spui tu in anumite limite, daca malul e foarte mare si roata nu are diametru suficient de mare atunci se va ingropa
Mihai34891
Pentru cei cu bani:
Daca vreti o masina off-road adevarata, va luati Toyota.
Daca vreti o masina sa va dati mari, va luati Touareg, Nissan Patrol etc.
madalina
Imi pare rau, dar nu pot fi de acord cu afirmatia de mai sus: Rav 4 de exemplu nu are nici-o legatura cu off-road.Land Cruiser si Hilux, da.

Nissan patrol, Terano si Pick-up se decurca bine in off-road. Xtrail, Murano, nu.
Watcher
Din ce am citit eu H1 ar trebui sa fie tatal off-roaderelor si aici la noi, caci are reductoare la fiecare roata.
Cred ca nu e atat de popular din cauza consumului si pretului. Eu stiu decat doua in Bucuresti. Cel de la BGS si unul negru cu MULTE boxe in spate.
Am cititi un test odata in ProMotor facut cu H1 si H2 aici in Bucuresti (Off-road pe dealuri) si cu H2 s-au impotmolit wink.gif

EDIT: PS: si mi se pare ca de la LAnd Rover pentru off-road este mai potrivit Discovery sau Defender, Range-ul fiind foarte luxos. ("Rolls-Royce-ul automobilelor off-road" cica)
DragosS
Discovery eu zic ca este peste Patrol si LC pentru ca are toate sistemele asistate electronic si poate compensa greselile umane.In rest eu zic ca un G-Classe vechi este foarte potrivit pentru off-road.

Si totusi Touareg-ul se descurca binisor si off-road!Mult mai bine ca X5 sau ML.
Nazareno Gabrielli
Hummer sunt multe in Bucuresti. Peste 20 de bucatzi.

Totusi, H e mai slab decat un Land Rover si ma refer la Defender. Din cauza dimensiunilor mari are probleme daca vorbim de off-road pe munte sau prin jungla. Aici cel mai bun este Land Rover. A fost singurul capabil sa traverseze o jungla din America de Sud. Nu-mi mai aduc aminte denumirea, dar traversarea este celebra si a urcat LR pe primul loc in topul off road. mi se pare ca a fost in anii 80.

Pe teren de munte foarte bun mai este si Land Cruiserul mic. Adica cel in 2 usi. Sew misca foarte bine si pentru ca este mic poate fi balansat usor ca sa iasa din impotmoliri. Celelate sunt mai grele si trebuie pus troliul mai des..

Pe teren deschis dar accidentat H este campion. E folosit cu succes de armata americana in razboaiele din Golf. Dar acolo trebuie spus ca este vorba de Humvee, o versiune diferita fata de cele de serie.

Pe dune de desert am vazut o demonstratie cu Land Cruiser, varianta cea mai mare, care m-a uns pe inima.
madalina
Problema la Land Rover este fiabilitatea. Se cam plang utilizatorii de defectiuni dese...
Mihai34891
QUOTE(madalina)
Imi pare rau, dar nu pot fi de acord cu afirmatia de mai sus: Rav 4 de exemplu nu are nici-o legatura cu off-road.Land Cruiser si Hilux, da.

Nissan patrol, Terano si Pick-up se decurca bine in off-road. Xtrail, Murano, nu.


De acord cu tine, partial. Intr-adevar Rav e altceva. Pe de alta parte, daca te uiti la documentare, pe diferite posturi tv, in 99% din cazuri vezi Toyote. Nici vorba de Nissan. Si nu e vorba (numai) de reclama. Aia care merg prin deserturi sau prin mlastini sau munti se dau cu Toyote. As fi zis si eu ca e de reclama, daca n-as fi vazut cu ochii mei in Africa pentru mers in zone greu accesibile- ai ghicit, doar Toyote...
madalina
INRomania, cel putin, Hilux e cel mai ieftin pick-up (scoatem din discutie Dacia). E rezistenta, se descurca foarte bine pe teren accidentat.
VECTOR
despre mitsubishi nu v-am auzit sa spuneti nimic. pajero chiar nu intra in calcule? sau jeep wrangler?
Watcher
Din putinele informatii pe care le am, Wranglerul se descurca binisor in off-road.
Nu stiu pe dinafara si mi-a un pic lene sa caut daca are reductor (ma indoiesc) sau diferentiale blocabile. Faptul ca nu vezi prea multe in competitii cred ca raspunde singur la intrebare. El e si 'branduit' altfel...

Apropos de Mitsubishi am vazut odata un test de iarna in AMS cu LC, Pajero, Grand Cheroke si Patrol. Parca Pajero iesise ultimul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.