Help - Search - Members - Calendar
Full Version: U.S.A.,despre masinile lor si ce mai e pe acolo...
Masini.ro Forum > Discutii generale > Off Topic > Turnul Babel
Pages: 1, 2
Iulian HondaFan
CUM isi aleg americanii masinile

QUOTE(cristi36176)
Sa-ti formezi o idee despre ce inseamna firmele asiatice pe piata americana--o replica dintr-un film de pe un post tv:
Tatal ii spune fiului: "Daca nu intri la colegiu anul asata in loc de bmv o sa primest honda"...Chestia asta spune multe despre imaginea firmelor asiatice in america...


asta nu inseamna decat ca Honda este o marca populara si ca achizitia unui BMW este un efort financiar semnificativ si aici... pe care odrasla trebuie sa il merite...

Dar asta nu inseamna ca Honda nu are si o reputatie de calitate excelenta mai ales pe piata turismelor ( Civic este cel mai bine vandut compact in USA de aproape 10 ani, iar Accord este de 5 ani prima sau a -2 a in clasa medie, pe locul 1 fiind in ultimii 3 ani Toyota Camry) si minivanurilor/monovolumelor ( cu modelul Oddyssey cel mai ravnit minivan in USA in ultimii 3 ani si locul 2 dupa Dodge Caravan care se vinde mai mult pt. ca este semnificativ mai ieftin) iar recent si pe cea SUV-urilor mici (CR-V) si medii ( Pilot). Honda este sinonim cu calitate la pret mic, si modelele prezentate mai sus au una din cele mai bune valoare reziduala in clasa lor. cum spuneam pe alt topic, dupa BMW, Honda este marca care se devalorizeaza cel mai putin in America.

BMW ca si in Europa este o marca cu reputatie si performante excelente, dar este o marca DE LUX pe care f. putini si-o pot permite. posesia modelului BMW cel mai popular si ieftin in America: 325i costa lunar pe la 650$ in vreme ce un Accord care este o masina mai practica ( varianta americana este mai mare decat cea din Asia si Europa) costa 450$.

Civic te duce pe la 400$ lunar exploatarea pe 5 ani si aici este cea mai economica alternativa pe piata, tinand cont ca toate masinile mai ieftine ex. Accent, Chevrolet Cavalier, Dodge Neon desi costa cu cateva mii de $ mai putin initial, se devalorizeaza masiv si sunt mai putin fiabile.

cea mai ieftina optiune este si aici o masina second hand ( poti scoate un pret de exploatare la 200-250$ lunar cu un SH) . tocmai pt. ca a devenit aparent ca o japoneza sau europeana tine mai mult sunt mai cautate si au preturi in consecinta mai mari... asta e o chestie pe care s-a reglat prin mecanismele de piata... in anii '80 cand japonezii au inceput sa patrunda masiv pe piata americana in conditiile crizei petroliere o Honda sau Toyota aveau valorile reziduale cele mai proaste. dar acestea au crescut treptat depasindu-le pe la inceputul anilor '90 pe cele americane... marcile europene ( mai ales cele de lux) au avut intotdeauna valori reziduale bune desi in ultimii 5 ani Mercedes, Volvo, Saab, Jaguar si chiar VW au pierdut teren serios cazand spre mijlocul listei.

la venitul mediu anual pe o familie de 42000$ la prima vedere 650$ lunar inseamna o suma pe care ti-ai putea-o permite usor... nu e insa asa...

structura bugetului unei familii americane ( care in medie are 2 copii) este total diferita decat cea din Ro. Dupa taxe in cosul familie ajung 3000$ pe luna din care:

1)rata medie la o casa este pe la 1000$,

2) 300$ lunar sunt cheltuielile de intretinere: telefon, electricitate, gaze, apa-canalizare, cablu TV si Internet (ulimele 2 fiind pt. cei din prima jumatate a scalei de venituri)

3) bani de pensie ( pensiile de stat sunt infime si iti garanteaza numai o batranete de mizerie)

4)scoala/gradinita copiilor ( ca si in Ro chiar si la scolile publice trebuie sa platesti pt. diverse chestii) si sa strangi pentru cand ii vei trimite la scoala ( un an de facultate costa cel putin 15000$ numai taxele de scolarizare)

5)asigurarea medicala/dentara pt. cei care isi permit... aprox. 20% nu au asigurari medicale si daca ajung in spital ajung la faliment... 5-10 zile de spitalizare ajung lejer la 20-30000$. Chestia cu falimentul nu e o figura de stil, aici si persoanele dau faliment caz in care pierd totul: casa, fond de pensii, orice alte posesiuni exceptand obiectele de mica valoare din casa si... da, masina pe care o poti pastra...

5)hrana ( in medie 100$ de persoana)

6)imbracamintea (americanul mediu nu este nici f. bine imbracat) consumabile, etc...

7) ratele la cel putin 2 masini . chiar daca de multe ori femeia sta acasa ai nevoie de o a 2-a masina. fara masina in 90% din cazuri ( exceptie daca traiesti in partea relativ centrala a unei mari aglomeratii urbane unde inca mai exista transport in comun)esti auto-sechestrat la domiciliu...

asa ca in final ca peste tot in lume trebuie sa se dramuiasca si un 200$ pe luna in plus la rata unei masini e o suma pe care media nu si-o poate permite nici aici...
Nazareno Gabrielli
zi-mi si mie te rog ce este inclus in cheltuiala lunara pentru masina....?


Aia 400 sau 650 $ pe ce se duc? asigurare? carburant? impozit?
Iulian HondaFan
pe devalorizarea masinii, asigurare, costul intretinerii/service-ului, carburant cam totul exceptand taxele de stat care sunt variabile de la zero la 2-300$ anual in functie de stat... se presupune ca masina ruleaza in medie 15000mile anual ( aprox. 2000km/luna) care e media aici...
Gica-6
In primul rand din ce a scris Marius-Iulian, trag concluzia, inca o data, ca viata este grea din punct de vedere financiar oriunde te-ai afla (ma refer la un om cu venituri medii). Ajunsesem la concluzia asta de fapt acum ceva timp, deoarece am prieteni plecati din Rom. si cu care inca mai tin legatura atat prin Europa, dar si unul in SUA si altul in Japonia.
Vreau sa zic ca daca nu iti dramuiesti fiecare banut asa cum trebuie descoperi ca nu ai castigat mare lucru plecand din tara de-aici, dar asta cred ca este deja alta discutie, "daca sa emigram sau nu..."
Ce nu am inteles eu Marius, din expunerea ta, este daca 90% din femei stau acasa si nu au masini sau invers, sau chiar daca stau acasa tot au masini ? Si care-i treaba, nu exista transport in comun la periferie sau in suburbii ? Nu ai fost prea clar zic eu si eram curios...

E clara afinitatea ta pentru Honda, marca pentru care si eu am toata stima, dar la noi e destul de rara pe strazi (comparand-o cu altele), aceste taxe vamale care se aplica produselor noi non-euro isi spun cuvantul. Exista taxe vamale si in USA ? Vor sa isi protejeze si ei economia ? Stiu ca este concurenta (mai ales in domeniu auto) intre produsele americane si japoneze.

A, si inca un aspect : ce face o persoana fizica daca "da faliment" ? Ajunge "homeless" cum se vad prin filme cei ce se incalzesc in jurul focurilor de la tomberoane... blink.gif
Iulian HondaFan
QUOTE(Gica-6)
Ce nu am inteles eu Marius, din expunerea ta, este daca 90% din femei stau acasa si nu au masini sau invers, sau chiar daca stau acasa tot au masini ? Si care-i treaba, nu exista transport in comun la periferie sau in suburbii ? Nu ai fost prea clar zic eu si eram curios...


cred ca exprimarea mea a fost cam confuza. ce am vrut sa spun este ca ca 90% din resedintele americane sunt in afara retelei de transport in comun care se limiteaza numai la zonele centrale si pericentrale ale metropolelor americane. in rest transportul este individual cu masina prprie sau arudelor/prietenilor sau cu taxiul.

femeile americane care stau acasa sunt probabil pe la 25-30%, multe lucreaza si o buna parte din ele sunt parinti singuri... deci trebuie sa lucreze.

daca dai faliment e ca si cum o iei financiar de la zero plus fara sansa de a te mai califica pentru vreun credit pentru cativa ani buni. daca lucrezi iti poti insa permite un apartament... daca nu lucrezi atunci la rude sau "homeless"...
Nazareno Gabrielli
QUOTE(Gica-6)
In primul rand din ce a scris Marius-Iulian, trag concluzia, inca o data, ca viata este grea din punct de vedere financiar oriunde te-ai afla (ma refer la un om cu venituri medii). Ajunsesem la concluzia asta de fapt acum ceva timp, deoarece am prieteni plecati din Rom. si cu care inca mai tin legatura atat prin Europa, dar si unul in SUA si altul in Japonia.
Vreau sa zic ca daca nu iti dramuiesti fiecare banut asa cum trebuie descoperi ca nu ai castigat mare lucru plecand din tara de-aici, dar asta cred ca este deja alta discutie, "daca sa emigram sau nu..."


Da si nu..........

In afara, sistemul e bine pus la punct....
Ideea este ca acolo poti trai decent, chiar daca ai un castig mic. Nu prea se moare de foame.....
Iti iei totusi o masina mai ieftina, dar tot o ai.......Iti poti lua 2 job-uri daca vrei mai mult, sau te poti califica in altceva.......te poti muta in alta parte unde gasesti un job mai bun....
E cu totul alta conceptie......si mod de viatza.....
exista in Teofler un capitol despre mobilitate si de cate ori se muta un americanii si cum isi schimb job-ul , in medie, intr-o viatza.


Daca esti middle class sau upper middle class atunci iti permiti ceva mai mult. O masina mai buna.....iti trimiti copii sa scoli mai bune...iti faci concediile in locuri mai frumoase........

Nimeni nu spune ca e usor...dar drumul e mai neted......
Gica-6
Asa este, mai ales daca esti nascut acolo si ceea ce este cert dupa parerea mea este faptul ca gasesti mai usor de lucru (si sa ai un castig cu care te poti intretine, nu ca aici). Insa eu am luat si exemplul celor pe care ii cunosc, care aici nu reuseau mai nimic si au plecat "dincolo" unde si-au gasit de lucru (eventual 2 joburi, cum spuneai si tu) si nu isi permit mai mult decat imi permit eu aici, insa faptul ca traiesc intr-o societate mai "inalta" le da puterea sa munceasca mai mult sau sa indure mai usor anumite lipsuri... In Romania erau un mai mult demoralizati.
Iulian HondaFan
accesul la slujbe bune este si aici relativ limitat... exista un somaj de aprox5% si multe slujbe sunt platite relativ modic, de aceea daca tii cont la cheltuielile obligatorii pe care le ai, capacitatea de a economisi este limitata...

desigur oportunitatile pe piata muncii sunt mai bune decat in Romania. dar asta nu inseamna ca ofertele de lucru sunt intotdeauna convenabile. conteaza f. mult sa fii bine calificat intr-un domeniu care sa fie si cerut pe piata la momentul in care te decizi sa emigrezi.
Gica-6
Perfect de-acord, la treaba cu calificarea si eu am aceeasi idee. Dar chiar si asa, oameni cu buna situatie in Romania (si calificati zic eu, lucrau la banca...) au plecat in Canada dupa ce au vandut mai tot pe-aici, si s-au intors dupa ceva timp ca nu au putut face fata. Ma rog, probabil se poate spune : "cazuri si necazuri"...

Legat de somaj in America, stiu ca la ceva timp dupa evenimentele de trista amintire de la WTC din 11.09.2001, somajul crescuse ingrijorator, multe companii erau "out of business" etc. Cum se mai prezinta situatia acum, este in curs de imbunatatire ? Acest 5 % este constant sau este actual si in trecut era mai bine sau mai rau ?
Iulian HondaFan
da, 9-11 a coincis si agravat o recesiune economica serioasa...

rata somajului era 4% in 2001 ( cea mai joasa in ultimii 10 ani) a crescut brusc la 5% in ian 2002 ajungand apoi la 6,5% in vara 2003 ( cea mai inalta in ultimii 10 ani) apoi a scazut pana la nivelul actual de 5,5%...

oricum cifrele sunt mai bune decat cele de pe ansamblul UE ( in prezent 8,9%). Romania sta si ea binisor ( 6,2%)...
Nazareno Gabrielli
Rata somajului nu e bine sa fie foarte mica.

Oricat ar parea de ciudat o sa va explic ca asa este. Daca somajul ar fi de 1-2 % atunci piata fortei de munca nu ar mai fi dinamica si asta ar crea unele blocaje. Oamenii ar lucra mult timp la un loc de munca, in unele cazuri randamentul scade, se creeaza un deficit de anumite specializari.........

Mai ales, ca economiile moderne se bazeaza pe un grad mare de mobilitate a angajatilor.

In romania, rata somajului oficiala nu este aia reala si chiar de ar fi nu este relevanta. Asta pentru ca somerii nu sunt distribuiti egal in paturile sociale. Majoritatea sunt oameni trecuti de 50 sau ff tineri......
Tinerii mai au o sansa.....ceilalti nu prea........

Pentru State, o rata a somajului de 4-5 % este OK.
Iulian HondaFan
da, ai dreptate.

o mentiune insa pt. Japonia care traditional functioneaza cu un somaj de 1-2%... acum sunt insa intr-o perioada mai grea: somajul e 4,5%...
madalina
Pentru a calcula numarul de someri din Romania, autoritatile ii iau in considerare numai pe cei ce primesc ajutor de somaj (in primele 12 luni dupa concediere, parca), nu pe toti cei ce nu au loc de munca, sunt apti de munca si sunt in cautatea unui loc de munca!
Nazareno Gabrielli
QUOTE(madalina)
Pentru a calcula numarul de someri din Romania, autoritatile ii iau in considerare numai pe cei ce primesc ajutor de somaj (in primele 12 luni dupa concediere, parca), nu pe toti cei ce nu au loc de munca, sunt apti de munca si sunt in cautatea unui loc de munca!



Asa a fost......nu neg ca sunt multi someri care nu sunt inregistrati, chiar eu am spus mai sus ca rata somajului nu este cea reala......insa conform legii persoana care nu are de munca rebuie sa se inregistreze la Agentiile locale pentru ocuparea fortei de munca.....

Legea ii obliga si pe angajatori sa declare la aceste agentii toate locurile de munca vacante.......pentru ca oferta sa se intalneasca cu cererea.....

Apropos de asta, a fost o situatie amuzanta in cazul echipei de fotbal Craiova, care a fost obligata sa delcare ca are nevoie de fotalisti si ca face angajari, conform legii.......
Insa e o ciudat in cazul sportului, pentru ca nu este o angajare tipica si se merge pe transferuri.......
madalina
Mircea, din pacate, cred ca stii mai bine decat mine, diferentele dintre lege si practica!

tatal meu a aavut nevoie de 10 oameni (muncitori necalificati, pe care urma sa-i instruiasca pentru un domeniu anume, pe banii firmei). A apelat la Inspectoratul Teritorial de Munca si au venit numai cei ce erau obligati sa isi caute de munca pentru a primi in continuare ajutor de somaj, iar singura lor doleanta era: sunteti dragut sa ne dati negatie/refuz?
Nazareno Gabrielli
Asa este. Unii nu vor sa munceasca deloc, iar altii incaseaza indemnizatia de somaj si pe langa asta muncesc la negru. Au astfel 2 venituri...
Din acest motiv, nu le convine sa-si gaseasca un loc de munca legal pentru a nu pierde ajutorul de somaj.....
Iulian HondaFan
ajutorul se somaj se plateste indefinit?
Nazareno Gabrielli
QUOTE(Marius-Iulian)
ajutorul se somaj se plateste indefinit?



NU. se plateste pe o anumita perioada. Acum nu mai stiu ff exact ca nu ma mai ocup de domeniul asta...
Odata a fost 75% din ultimul salariu pe o perioada de 12 luni. Cei care nu lucrai niciodata primeau o suma fixa, destul de mica.

Pe urma legea s-a schimbat si s-a dat o suma fixa, pentru toata lumea.... Sindicatele au urlat mult din cauza asta pentru ca erau dezavantajati cei cu salarii mari care-si pierdeau locul de munca, si care au cotizat mai mult la buget...

Legea asta s-a tot schimbat pentru ca si situatia economica si sociala s-a tot schimbat in ultimii ani........
Iulian HondaFan
deci "oamenii muncii" din Romania nu vor sa munceasca pana nu li se termina somajul...
Watcher
Au fost multe etape, care de care mai nascatoare de abuzuri si ciudatenii:
la un moment dat se dadea ajutorul in functie de ultimele 2-3 salarii(ceva foarte scurt oricum) care a dus la agajari fictive la prieteni si dupa aia somaj pe ajutoare de zeci de milioane.
Alta pe care nu pot s-o uit e cum veneau RROMII cu Mercedesurile si lanturi de aur de '1 kil' la gat sa isi ia ajutorul de somaj...
Watcher
Problema asta nu e numai in RO: in multe tari din Eurpoa de Vest exisdta persoane care stau acasa caci iau ajutor de somaj sa zice 900 UM si s-ar putea angaja doar in jurul a 1200 UM deci zic "doar nu o sa muncesc pentru 300 UM"... De aia sunt estici multi in UK, Gemrania, etc facand 'dirty work'
Iulian HondaFan
d'aia sunt si mexicani in USA... chestia ca Romania nu e inca acolo la nivel al compensatiei.
Gica-6
QUOTE(Marius-Iulian)
d'aia sunt si mexicani in USA... chestia ca Romania nu e inca acolo la nivel al compensatiei.


Adica ? Se poate face o analogie intre Mexic-SUA si ROM-UE ? Ca si Romania livreaza atat inteligenta, cat si talharie si cersetorie in UE. Banuiesc ca la fel e si cu Mexicul... :romania:
Iulian HondaFan
imigratia mexicana in USA este un fenomen mult mai de amploare. sa nu uitam ca Mexicul are o populatie de 100 milioane de locuitori... in California, Texas, Arizona, New Mexico populatia hispanica ( in majoritate mexicani) reprezinta pana la 25-30% din populatie. In USA traiesc aprox. 50 milioane de hispanici ( in jur de 15% din populatia USA) si acest grup etnic are cresterea cea mai rapida.

Exportul de inteligenta din Mexic este limitat, pt. ca nivelul de educatie in Mexic este pe ansamblu mai slab decat cel din Ro si pentru ca Mexicul este totusi o economie de piata functionala in care oamenii cu educatie gasesc slujbe bine platite relativ mai usor. Desi Mexicul are o clasa mijlocie relativ subtire aceasta are venituri aproape la nivelul USA. PIB-ul pe cap locuitor in Mexic este aproape 9000$ (Romania are un PIB/locuitor de 7000$) si majoritatea populatiei rurale din Mexic este f. saraca si analfabeta in proportie mai mare decat cea din Romania (Ro are 3% analfabeti, Mexic 10%).
Gica-6
Multumesc mult pt. raspuns, vad ca esti o adevarata enciclopedie nu doar in ceea ce priveste masinile, dar si alte date statistice, demografice etc. Felicitari ! Pai cand mai ai timp de medicina..? biggrin.gif

Cred ca societatea mexicana si in general cea din America Latina este una a contrastelor mai mare decat este in Europa de Est. Daca la ceea ce ai prezentat (educatie mai slaba, dar venituri pt o categorie mica de oameni la niv. SUA) mai consider si ce mai observ prin telenovelele de la TV - industriasi care au servitori ...etc, pot spune ca in ciuda faptului ca sunt "la doi pasi" de SUA, mi se pare ca au inc o organizare de tip feudal (ma rog, probabil doar o parte din ei)...
f1anatic
Vrei sa stii cit vine o masina pe luna ? Subarul meu vine fix 400 (de fapt 393 dar tu esti un om bun si vei rotunjii cifra). La asta adauga 20 de dolari saptaminali de benzina (pina acuma...caci tocmai s-a scumpit benzina MULT...vreo 30 de centzi asa...peste week-end). Plus se da bani pe intretzinere: ulei, filtre, zeama de curatzat parbrizul...Am scos-o de 500 pe luna. Asta fara sa caluculez alte deprecieri is uzura.

Voi chiar credetzi ca America e ca in filme...? Oare sa fie reprezentativa pt. marea majoritate amenintzarea parintelui ca va cumpara odraslei Honda si nu BMW ? He he... Intr-o buna zi voi termina scoala...cu citeva sute de mii de dolari datorie. Asa ...vreo 200,000. Voi avea o virsta...in jur 30 de ani si va trebui sa ma insor...nevasta...copii...masinii (50,000), casa (250,000 pe putzin)...parintzi in virsta...Da...ca doctor se cistiga bani...dar mai intii trebuie sa platesti educatzia si sa ma ai si o viatza. Iar aceste lucruri ma cam sperie.

Ajutorul de somaj aici se da pe 6 luni...se poate extinde pina la 9 luni. In general ti se va plati un procent din salariul avut inainte de somaj...cam 60%. E bine sa incepi sa cautzi de munca imediat pt ca daca intr-adevar se gaseste de munca in USA, in general nu gasesti de munca exact in pozitia pe care o vrei sua pt care esti pregatit. Iar daca gasesti...sint mari sanse sa nu fie pe aproape...nu este de mirare sa mergi si 100 km pe zi pina la locul de munca si inapoi acasa.

Mexico livreaza produse agricole si textile, fortza de munca ieftina pt job-urile de constructzie, sezoniere, maintenance, - cele prost platite. Si bineintzeles crima, gang-uri si alte faradelegi. Furnizori principali de "inteligentza" sint : China/Asia si India. in general vei gasi Chinezi in job-urile de cercetare, laboratoare medicale, etc iar Indieni in joburile de IT.
eddie
Am placerea sa deschid acest topic pentru a exista un schimb de experienta in orice domeniu intre noi si prietenii nostri ce stau acolo de ceva vreme.Fiind offtopic,se accepta orice discutie,despre masini sau despre ce credeti voi ca sunteti interesati.Sper ca ideea sa fie binevenita.
VECTOR
daca tot ai deschis topicul asta o sa profit si eu si o sa-l informez pe f1anatic ca nu am avut nici un moment pretentia ca stiu mai multe despre america decat stie el(desi e posibil sa stiu cel putin in ceea ce priveste istoria si geografia SUA-subiect care este aproape o pasiune).ceea ce am spus a fost ca politica de expansiune a lui sam walton nu este un secret national si ca se stie foarte bine si aici care este strategia pe care o foloseste si cum reuseste sa-si vanda marfa atat de ieftin si ca am mai auzit si noi de felul in care isi trateaza angajatii.la fel de bine se stie si povestea din spatele succesului Nike si a altor mari companii. trebuie doar sa fii interesat si poti afla foarte multe lucruri indiferent de locul in care te afli.
si cu asta sper ca am incheiat subiectul Walmart
eddie
Multumita voua aflu si eu cine e patronul de la Walmart,nu ma interesa in mod deosebit,dar magazinul e printre cele mai complexe in State si preturile nu sar calul....Mai era Keymart,dar am auzit ca a dat faliment....
f1anatic
QUOTE(VECTOR)
daca tot ai deschis topicul asta o sa profit si eu si o sa-l informez pe f1anatic ca nu am avut nici un moment pretentia ca stiu mai multe despre america decat stie el(desi e posibil sa stiu cel putin in ceea ce priveste istoria si geografia SUA-subiect care este aproape o pasiune).ceea ce am spus a fost ca politica de expansiune a lui sam walton nu este un secret national si ca se stie foarte bine si aici care este strategia pe care o foloseste si cum reuseste sa-si vanda marfa atat de ieftin si ca am mai auzit si noi de felul in care isi trateaza angajatii.la fel de bine se stie si povestea din spatele succesului Nike si a altor mari companii. trebuie doar sa fii interesat si poti afla foarte multe lucruri indiferent de locul in care te afli.
si cu asta sper ca am incheiat subiectul Walmart


De acord. Subiectul (Walmart) e incheiat.
f1anatic
QUOTE(eddie33)
Multumita voua aflu si eu cine e patronul de la Walmart,nu ma interesa in mod deosebit,dar magazinul e printre cele mai complexe in State si preturile nu sar calul....Mai era Keymart,dar am auzit ca a dat faliment....


A dat faliment acum vreo 3-4 ani...dar a supravietzuit si mai recent s-a aliat cu SEARS.
eddie
In iulie cand vin pe acolo,am sa vad ce mai e de capul lor(KeyMart),ca in 2001,cand se apropia de ora 10 p.m.stingeau luminile din cand in cand (si asta intr-un supermarket,sa inteleaga si cei ce nu stiu)sa te grabesti,asa ceva nu mi-am inchipuit ca se poate intampla,mai ales in State....
madalina
Am unit cele doua subiecte cu masini si altele in SUA!
f1anatic
Alright...ce mai putem discuta ?
VECTOR
despre cum se descurca arnold ca guvernator al californiei. e bun de ceva sau e tot un fel de gigi becalli? am un prieten in palm springs(acum e in romania) care pare destul de multumit,dar am auzit totusi si pareri contra.
Nazareno Gabrielli
Eu sunt deschis sa aflu si sa invat cat mai multe daca sunt informatii utile pentru mine, despre orice tara. Puteti sa povestiti si despre America si despre tari din Asia ca o sa citesc cu placere posturile bine scrise...


@Fanatic. Se accepta scuzele. Nu sunt genul care sa poarte vendete, insa doar m-am mirat ca tot te referi la mine fara sa fie cazul. Sper ca am lamurit treaba......

Referitor la intretinerea masinii in USA. Nu sunt lamurit. Cum de se ajunge la 400$ pe luna? Ca din cate inteleg carburantul va costa doar 80-100 de dolari pe luna. Restul pe ce se duce mai exact.......?
Iulian HondaFan
F1anatic a spus 400$ pe luna pt. ca 300$ pe luna e rata la masina si 100 consumabilile... as mai adauga asigurarea care e cred cel putin 50$ lunar pt. Chicago si Legacy ( ratele de asigurare variaza f. mult de la stat la stat si chiar in interirul aceluiasi stat de la zona la zona si depind f. mult si de tipul de masina si de istoricul soferilor)...

Schwarzenegger e guvernator intr-unul din cele mai liberale state americane... republicanii din California ( ca si cei din statul New York) sunt cred mai liberali decat democratii sa zicem din Texas sau Indiana... eu, care ma simt mult mai comfortabil cu ideile democratilor decat cu cele ale republicanilor, spun ca se descurca binisor... California este cel mai populat ( aprox 35 milioane de locuitori) si cu cea mai puternica economie intre toate statele americane. ca orice politician Schwarzy are admiratori si detractori asa ca parerile vor fi f. diferite...
guerilla
QUOTE(Mircea KDT)
Eu sunt deschis sa aflu si sa invat cat mai multe daca sunt informatii utile pentru mine, despre orice tara. Puteti sa povestiti si despre America si despre tari din Asia ca o sa citesc cu placere posturile bine scrise...


pai hai sa iti povestesc despre Africa. Ma rog, o parte din ea, numita Maroc.
Am fost recent acolo.
Nimic din ce stiam despre cultura araba nu m-a pregatit pentru ce am gasit acolo. E frapant sa vezi discriminarea dintre barbat si femeie, chiar si intr-o tara care nu este atat de "islamizata".
Ca exemplu: 85-90% din magazine erau dedicate barbatilor. femeile localnice merg in grup de minim 3. barbatii tind sa fie eleganti (in general cpoarta costume sau port traditional), in schimb femeile sunt sterse.
Turismul nu este nici pe departe la nivelul european. turcia, grecia stau mult mai bine la acest capitol.
Preturile sunt decente la produse si servicii atat timp cat stii sa te targuiesti. altfel risti sa platesti din greu. mancarea foarte ieftina in restaurantele frecventate de arabi si mediu spre foarte scump in cele pentru turisti. hotelurile sunt in general scumpe si nu foarte "prietenoase" la calitatea serviciilor si in general "afara e vopsit gardul si inauntru e leopardul"
Este hazliu sa vezi unele simboluri ale americii (mcdonald, pizza hut, coca cola) cu denumirea in limba araba laugh.gif
e o tara interesanta overall pe care merita sa o vizitezi o data in viata. n-as trai acolo laugh.gif


Ca sa revin insa la forum: nu exista reguli de circulatie. eu cel putin nu le-am inteles. Semafoare pentru pietoni ?!? NU. Eu unul am vazut doar cateva.
Se merge haotic. sunt foarte multi pe mopede care fac slalom printre masini.
In intersectiile in care stau politisti pentru dirijarea traficului am fost placut suprins sa vad ca oamenii legii chiar isi fac treaba si nu stau acolo pentru a da amenzi.
Numarul de masini "bengoase" este muuuult mai mic decat ce vrezi intr-o dupa-masa de plimbat prin bucuresti.
sunt fani fiat si peugeot. cel putin taxiurile lor (petit taxi) sunt doar aceste marci.
Am vazut modele de masini ce la noi nu sunt disponibile. VW Polo in 3 volume e doar un exemplu. Pacat ca nu este prezenta si in romania o astfel de varianta. Cred ca ar fi o solutie mai mult decat atractiva pentru multi dintre noi.
Un alt lucru interesant - se face share pe un taxi de catre mai multi. fie pe petit taxi (care au voie sa circule doar in oras) fie pe mercedesurile mari cu care poti merge oriunde te tine buzunarul.
Au un sistem foarte bine pus la punct de inchiriere de scutere, mopede, atv-uri, biciclete. mi s-a parut a fi ieftin chiar si pentru un turist (habar nu am cat ar fi costat pentru un localnic) - max 10 eur un scuter pentru o zi, 60 pentru un atv, 20-30 pt un ktm sau yamaha.
Trenurile, autocarele si avioanele ofera calitate si preturi atractive. O surpriza a fost sa vad statii Petrom (poate e doar o coincidenta dar ma indoiesc).
guerilla
si cam asa arata traficul:
Nazareno Gabrielli
Acum inteleg care e treaba cu intretinerea masinii in SUA. Voi includeati si rata, si de aia mi se parea cam ciudat mie.

Cristian e misto ce ai scris! E interesant sa schimbi impresii despre tarile vizitate.......chiar daca despre Maroc eu mai stiam cate ceva....fiecare vede altfel tara respectiva.....

Referitor la inexistenta regulilor de circulatie, cel mai ciudat e prin Asia. De exemplu, in Cambodgia nu exista reguli, nici transport public local. Traficul este f aglomerat. Nu au nici macar sistem de asigurari auto... asa ca daca te tamponezi...te descurci....
Iulian HondaFan
in primul post din acest topic ma refeream la costul de posesie a unei masini care include in primul rand devalorizarea masinii: diferenta dintre pretul de achizitie si pretul de vanzare impartita la nr. de luni in care o folosesti.
f1anatic
QUOTE(Marius-Iulian)
F1anatic a spus 400$ pe luna pt. ca 300$ pe luna e rata la masina si 100 consumabilile... as mai adauga asigurarea care e cred cel putin 50$ lunar pt. Chicago si Legacy ( ratele de asigurare variaza f. mult de la stat la stat si chiar in interirul aceluiasi stat de la zona la zona si depind f. mult si de tipul de masina si de istoricul soferilor)...


Scuze din nou ...Nu stiu daca eu m-am exprimate gresit, sau stimabilii Mircea si iulian am intzeles gresit.

398.40 adica 400 este cit este rata lunara la Legacy, facuta pe 4 ani. Asta dupa ce s-a pus un downpayment generos.

Asigurarea la 2 masini (Chevrolet si Subaru) a costat 932 dolari pe 6 luni.

Adica pina acum 400 + 155 = 555 dolari pe luna in plata masinii si asigurare.

Benzina...nu bea decit de 93 octane deci...la 2.50 galonul...Vreo 2.5 rezervoare pe luna ...rotund zic 100 de dolari in benzina.

Deci ce parere ai despre o masina care te costa 650 de dolari pe luna ? Pentru noi sint bani multzi...multzi. Nu mai bine mergi cu trenul sau autobuzul? Dar acesti bani se vor amortiza numai in timp, prin fiabilitatea masinii si cele 75,000 de mile (120,000 km) garantzie completa (adica ulei, curele chestii care se uzeaza - intretzinere generala le suporta consumatorul...dar restul le suporta Subaru)
Iulian HondaFan
KATRINA WAS A BITCH

deja se spune ca asta a fost cel mare dezastru natural din istoria USA...

peste noapte pretul la benzina a sarit de la 2.50$ pe galon la 3.00-3.50.

25-35% din productia de petrol a USA ( ce asigura jumatate din consumul american) provine din zona afectata de Katrina iar 50% din capacitatile de rafinare sunt acolo.

New Orleans, un oras de 1.3 mil de locuitori este practic complet evacuat... marturie totusi a capacitatii de reactie a sistemului civil 1milion de persoane au fost evacuate inainte ca furtuna sa loveasca orasul.

probabil mii de oameni si-au pierdut viata ( deocamdata nici nu se ocupa nimeni de numaratul cadavrelor, fiind inca mii de oameni in viata care trebuie evacuati).

Europa ( si aici din pacate Romania a fost in frunte) a cunoscut inundatii anul acesta repetat dar probabil ca pagubele si pierderile de vieti omenesti provocate de Katrina le fac sa para evenimente neplacute nu dezastre.

ca toate in aceasta tara si dezastrele naturale sunt la scara mare...
Iulian HondaFan
interesant:

BBC:

"A former official in the Clinton administration, Sydney Blumenthal, has written in Der Spiegel: "In early 2001, the Federal Emergency Management Agency issued a report stating that a hurricane striking New Orleans was one of the three most likely disasters in the US, including a terrorist attack on New York City.

"But by 2003 the federal funding for the flood control project essentially dried up as it was drained into the Iraq war."

It remains to be seen whether any extra funding would have made any difference. For example, would the money have come through in time and would it have been spent on those places which gave way? "
cosmin45741
e un dezastru si imi pare tare rau
dar iarasi, ca peste tot in lume, s-au dat avertismente si oamenii le-au neglijat...de aici si nr. mare de victime
Iulian HondaFan
cei ramasi (estimati la 2-300.000) pt. zona metropolitana par sa fie dintre cei mai saraci (din video footages par sa fie in mare majoritate negri) plus multi care nu au vrut sa-si paraseasca locuintele...

ganditi-va insa ca peste 1 milion de oameni sunt acum fara casa, fara slujba, fara afaceri, multi si fara bani (pt. ca bancile din NO sunt inchise si conturile lor nu pot fi accesate)... au numai masinile si ce au putut lua cu ei in graba...
f1anatic
Sint surprins de situatzia din ce in ce mai grava in New Orleans




Plus chestii precum declaratzia guverantorului Lousianei !

QUOTE
The incident in the already crippled city came after Louisiana's governor said 300 "battle-tested" National Guardsmen were being sent to quell the unrest.

"They have M-16s and are locked and loaded. These troops know how to shoot and kill and I expect they will," Kathleen Blanco said.


http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/americas/4207202.stm

Sudual statelor Unite a fost de la inceput ca o "tzara" diferita. Alte obiceiuri, un alt dialect, alta populatzie...dar acum a devenit in mai putzin de o saptamina exact ca LUMEA a TREIA !
Iulian HondaFan
asta s-ar intampla oriunde unde un asemea cataclism ar avea loc... e vorba de un oras de 1,3 mil. de oameni practic complet distrus. 9/11 a fost nimica toata comparat cu ce se intampla acolo... poate ca numai tsunami-ul de asta iarna sa fi fost mai nimicitor, dar ala s-a intins numai pe mici portiuni la tarm, nu a fost afectat nici un mare oras...

e clar ca nu mai vreau sa ma mut in Florida... mai bine sa iti inghete fundul iarna pe aici decat sa fii acolo in calea uraganelor dezlantuite ale Atlanticului tropical...

New Orleans era chiar unul dintre orasele cele mai emancipate si infloritoare cultural ale Sudului... probabil ca nu va mai fi ce a fost pana saptamana trecuta pentru zeci de ani de acum incolo...
HalbaSus
QUOTE
asta s-ar intampla oriunde unde un asemea cataclism ar avea loc...


Eh nici chiar asa... inundatii mari au avut loc acum vre-o 2-3 ani in toata europa (cand au fost inundate parcurile cu skode) si multe orase din germania au fost bagate sub apa... dar din cate tin eu minte singurii "problem makers" erau niste turisti idioti care erau atrasi de ideea de a face surfing printre acoperisuri... Si in romania au fost inundate sate a caror populatie traieste in izolare totala (inca inainte de inundatii) si inafara de niste batai pe ajutoare nu s-a intamplat nimic...

Nu vreau sa fiu rau si carcotas (mai ales in momente din astea) si sa zic ca spiritul de "pionier in cautare de aur cu shotgun-ul pe umar" inca persista in US. Cred ca in afara de Afganistan, Irak si alte zone de conflict in nici o alta tara nu exista atatia cetateni "inarmati"... deci ceea ce se intampla acum era oarecum previzibil... si NU... nu se putea intampla in alta parte a lumii (in afara de zonele de conflict mentionate)
Iulian HondaFan
inundatiile din Europa de anul acesta si anii trecuti nu au avut aceasta amplitudine.

New Orleans este un mare oras la care acum se poate ajunge f. greu trecand printr-o zona de 100-150km care este de asemenea serios afectata, cu drumurile principale de acces complet distruse sau serios avariate, fara electricitate, cu reteaua de telecomunicatii distrusa si care e inca inundat ( inundatiile in mod obisnuit se intampla in locuri deasupra nivelului marii unde apele vin dar de regula intr-o zi doua si pleaca). Numarul celor afectati este de asemena mult mai mare ( de la mii si zeci de mii in Europa la sute de mii aici).

singurul cataclism care intr-adevar a fost mai masiv a fost tsunami-ul de asta iarna din Oceanul Indian, dar si acolo echipele de salvare au putut ajunge repede pt. ca apele s-au retras imediat si adancimea zonelor afectate nu a depasit cativa km de la tarm...

de chestia cu armele... iti dau dreptate. ce pot spune este ca orasul propriu-zis (cu aprox 500.000locuitori) era format in proportie de 2/3 de negri, multi saraci ( de aceea nu au putut sa plece) si cu o lume interlopa relativ infloritoare... ca si in restul Americii si in New Orleans se pare ca din 2004 a fost o explozie de consum de metamfetamina ( mult mai adictiva si mai ieftina decat cocaina pe care a inlocuit-o in mare parte), probabil o groaza de drogati sunt acum in sevraj si dat fiind accesul la arme se comporta ca atare.

restul de 700-800 de mii locuitori ai zonei metropolitane, sunt desigur in majoritate albi, s-au evacuat singuri inainte de dezastru si se descurca pe cont propriu ( pt. ca au si de unde, multi din cei ramasi traiau probabil de la un cec de ajutor social la altul). desi si in suburbii au fost ceva furturi, politia a facut putut face fata. nu ai auzit mult de oamenii acestia la stiri pt. ca ei au umplut hotelurile intregului Sud american si probabil ca unii se vor intoarce pentru reconstructie.

Ca si in alte metropole americane pe langa o populatie activa, educata, civilizata si prospera ai si o populatie saraca, needucata si dependenta de reteaua de protectie sociala... cecurile de ajutor social ar fi trebuit distribuite joi-vineri...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.