Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Presiunea in roti
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Lucas
Salut. Azi am fost la benzinarie si mi-am umflat rotile. Pe o eticheta de la masina scria cat trebuie sa fie. mi se pare 1,8 si 2,0 dar nu stiu(ca s-a deteriorat eticheta aia). pe fata 1,8 sau pe spate. in fine. Fiindca nu am servo am bagat 2,2 in fata (sa se miste volanul mai usor) si 2,1 pe spate. Acuma intrebarea este: se intampla ceva daca las asa? sau trebuie sa bag cat scria acolo pe eticheta? Parca se simt gropile mai tare dar poate este numai subconstientul meu. In rest ce se poate intampla? POt avea o explozie mai repede decat in conditii normale? suspensia si toate articulatiile au de suferit fiindca nu mai amortizeaza asa bine cauciucul? Eu nu cred deoarece 0,2 in plus nu cred ca este o mare diferenta.
adrian41198
Daca presiunea in pneuri este mai mare decat cea recomandata, vei simti mai acut gropile. Vine vara si va fi si mai rau. De preferat sa respecti recomandarile. 0,2 atm inseamna 10% fata de recomandarea producatorului asa ca judeca singur daca asta chiar conteaza.
lucian39835
QUOTE(Lucian42192)
Salut. Azi am fost la benzinarie si mi-am umflat rotile. Pe o eticheta de la masina scria cat trebuie sa fie. mi se pare 1,8 si 2,0 dar nu stiu(ca s-a deteriorat eticheta aia). pe fata 1,8 sau pe spate. in fine. Fiindca nu am servo am bagat 2,2 in fata (sa se miste volanul mai usor) si 2,1 pe spate. Acuma intrebarea este: se intampla ceva daca las asa? sau trebuie sa bag cat scria acolo pe eticheta? Parca se simt gropile mai tare dar poate este numai subconstientul meu. In rest ce se poate intampla? POt avea o explozie mai repede decat in conditii normale? suspensia si toate articulatiile au de suferit fiindca nu mai amortizeaza asa bine cauciucul? Eu nu cred deoarece 0,2 in plus nu cred ca este o mare diferenta.


De regula iarna se baga ceva presiune in plus, insa pentru 0,2 atm nu e cazul sa iti faci probleme. :wave:
rudolf1
Lucian, vad ca esti obsedat de ideea ca Tico-ul tau nu are servodirectie. Nici nu o sa aiba! Tico este o masina prea usoara pentru a avea servodirectie, daca ar fi fost necesara fabricantul ar fi montat-o.
Conform Daewoo presiunea in pneuri la Tico fata-spate este de 1,8 kg/cmp ( atm). Ai umflat la 2,2 atm. Atunci vei simti toate trepidatiile drumului, volanul merge mai usor dar masina este mai instabila si joaca pe drum iar in mai putin de 10.000 km( daca masori cu sublerul, poate se va vedea si cu ochiul liber) vei constata ca partea centrala a anvelopei sa uzat mult mai repede decat cea exterioara. Te vor mai costa in plus ceva rotule, capete de bara, tiranti. Au mai facut si altii experienta aceasta dupa care au plans. Oare proiectantul a specificat acesta valoare doar ca sa scrie si el ceva ? blink.gif
Lucas
Aha. merci mult rudolf.
rudolf1
Am uitat un lucru foarte important!!!!!! Instrumentul de masura sa fie si bun, adica calibrat, verificat metrologic macar anual. Am patit-o cand am schimbat anvelopele, le-au centrat si montat. M-am dus dupa masina la ora H, plec si pe drum simt ca masina danseaza, verific presiunea si stupoare! in loc de 2,2 atm erau 2,7. Pistolul lor era decalibrat, neverificat niciodata si era pe deasupra un "no name"si il aveau de vreo doi ani. Vai de bietii automobilisti!! :bash:
eddie
Daca e vorba de Tico,iti spun eu cat trebuie sa bagi,ca am avut un Tico.Presiunea e de 1,9 atm pe toate rotile si fata si spate.
Lucas
Merci Eddi. Am descifrat si eu cu greu de pe sticker-ul ala. Am mers la benzinaria MOL si le-am desumflat pana la 1,9. Acuma nu stiu daca e calibrata masinaria aia dar ma gandesc ca la o benzinarie care are cat de cat renume ar trebui sa fie calibrat sistemul. Oricum pentru siguranta ma voi duce sa ii intreb pe baietii de acolo daca este calibrat si testat. Bine ca nu am facut o explozie ca cauciucurile(scuzati cacofonia) mele sunt la sfarsitul vietii lor. Au cam multe crapaturi micute si sunt cam linse. Merci de raspunsuri.
Alex-F1
QUOTE(Lucian42192)
Oricum pentru siguranta ma voi duce sa ii intreb pe baietii de acolo daca este calibrat si testat


Te-ai prins c-o sa-ti zica ca daaaaaaa, e totul ok, calibrat, testat bla, bla, dar bagi tu mana-n foc ca e chiar asa? Io n-as baga! Fa un mic test si tu: du-te la MOL si baga FIX 1,9 in roti, apoi mai baga-te pe la alte 3-4 benzinarii (chiar si alte statii MOL) si verifica presiunea sa vezi daca iti arata la fel sau nu si apoi sa ne spui si noua cum a iesit testul! Succes! Oricum stai linistit ca 0,2 in plus sau in minus nu prea conteaza, mai ales la Tico, ca doar nu esti la curse bicycle.gif

Hai pa
ALEX
Lucas
Alex. Au spus exact cum ai zis tu. Este totul testat si pot fii linistit ca e in roti exact cat spune aparatul. Nu stiu de ce am crezut ca sunt cinstiti si imi vor spune adevarul. Hai ca sunt rau deja. Poate baiatul spune adevarul. NU stiu. Problema e ca in Baia Mare nu prea exista aparate din astea. Adica a existat la OMV dar l-au scos ca s-a stricat. Nici nu se mai sinchisesc sail monteze din nou. Mai caut sa vad ca poate gasesc.
wizzard
QUOTE(lucian39835)
De regula iarna se baga ceva presiune in plus, insa pentru 0,2 atm nu e cazul sa iti faci probleme. :wave:


Subscriu. +/-0,2 atm nu conteaza foarte mult.

Nu stiam ca iarna se baga ceva presiune in plus. Nu cumva in acest caz creste riscul de a derapa. Gandeste-te ca vara, chiar si pe asfalt uscat, daca ai presiune prea mare in pneuri, la franari bruste masina pierde aderenta mai usor. Pierderea aderentei ar trebui sa se faca si mai usor in caz de rulare/franare pe zapada/gheata, nu? (In acelasi caz al presiunii mai mari in pneuri).
Alex-F1
Da, teoretic cam asa sta treaba, dar practic din nou spun ca nu e cazul sa ne cramponam prea tare la niste variatii mici ale "setarii" masinii, ca doar nu suntem la curse, ci suntem pe strada, printre oameni, in trafic, circuland cu viteze relativ mici.....nu? bicycle.gif

Hai pa
ALEX
Watcher
Si aici imi pare ca s-a strecurat o mica inadvertenta: iarna se DESUMFLA rotile putin, pentru a creste aderenta si a avea o pata de contact intre cauciuc si carosabil ceva mai mare..

Presiunea mai mare afecteaza amortizoarele in timp, te zdruncina mai tare mereu, daca mergi foarte tare te mai face si sa sari, etc.
Presiunea mai mica creste consumul si uzeaza pneurile mai tare.

Puneti singuri in balanta. Dar repet: iarna, sau in off-road anvelopele se desumfla nu se umfla mai tare. Asta daca scopul este o mai buna aderenta. smile.gif
gogu25920
corect postul anterior iarna un pic mai putin pt aderenta,vara daca sunt mai umflate frecarea mai mica consum mai mic dar gropi mai usor de simtit si mai greu de suportat pt articulatii. bref cat scrie pe usa aia sa fie biggrin.gif
acu mai e o chestie roata tb umflata la rece. daca o umfli la 1,9 dupa ce ai mers mai mult de 3 km sau a stat roata in soare vara 2-3 ore oti sa fi sigur ca daca atunci ii dai 1,9 ea are 1,7-1,6.
Rotile se umfla dimineata mai ales vara si ori le umfli la compresorul propriu sau la pompa ori te deplasezi la cea mai apropiata benzinarie sub 3 km distanta si mergi normal fara viteza. de preferat rotile sa lemasori cu acelasi manometru . de preferat al tau cumparat de tine din magazin nou nout si pastrat in torpedou. deci rotile se umfla la rece. ii bgi 1,9 la rece si ai sa vezi ca dupa ce mergi si te duci la o benzinarie o sa-ti arate 2,1-2,3 , cea mai mare greseala sa desumfli cauciucul la cald.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.