Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Noul Passat versus noua Octavia
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Lori42518
Daca iti dotezi noua Octavia cu diverse optiuni ajungi la pretul de inceput al noului Passat. Ce ati alege intre cele 2 masini, motorul fiind de 1,6 benzina? Si care ar fi motivele?
Aveti idee care este data de la care se va comercializa noul Passat in Romania?

Nu ma pot decide pe care sa o achizitionez, ce ma sfatuiti?
adrian41198
Nu cred ca la Passa exista motorizare de 1,6 l
Oricum pentru o masina de 1500 kg nu as alege cea mai slaba motorizare.
ddany42534
Citeste cu atentie!!!! ... e vorba de NOUL Passat care inca nu a aparut decat in pliante in Romania.
Lori42518
QUOTE(adrian41198)
Nu cred ca la Passa exista motorizare de 1,6 l
Oricum pentru o masina de 1500 kg nu as alege cea mai slaba motorizare.


si eu as alege alta motorizare dar nu ma lasa pretul.
Exista motorizare de 1,6 problema care este ca se merge pe varianta de 1.6FSI si din cate am inteles pentru aceasta e nevoie sa pui benzina cu cifra octanica mare (adica scumpa:)
Iulian HondaFan
daca vrei sa stai cu 1,6FSI... Octavia2 ar fi cea mai indicata. noul passat este considerabil mai mare decat cel vechi si cu un motor de 1,6 o sa fie melc... un melc cu prestanta... dar tot melc.
Lori42518
sincer ceea ce ma intereseaza sunt:
costul intretinerii; fiabilitatea; siguranta, dotarile pentru confort la drum lung si de ce nu design-ul.
Cat despre puterea motorului cu cat mai mic cu atat mai bine, nu de alta dar nu pot sa neg ca exista momente in care imi place sa apas pe acceleratie dar voi savura si un ~100CP ca doara acum am un matiz.

Nu am gasit prea multe informatii comparative intre cele 2 modele noi (Octavia, Passat). De unde oare le as putea obtine?
Iulian HondaFan
daca acelea sunt prioritatile afara de Octavia2 uita-te la Corolla/Avensis or Megane2, AstraH...

tinand contde drumurile Ro, trebuie sa si depasesti si vei vedea ca un Passat de probabil peste 1500kg cu 100CP nu e mult mai rapid decat un matiz de 900 kg si 51CP

oricum nici nu e sigur daca 1,6FSI va fi disponibil pe Passat...
Lori42518
am pliantul de la noul passat si e disponibil si in varianta de 1,6FSI
si consumul este mai mic la passat fata de octavia.
Iulian HondaFan
mea culpa, sunt 115CP la 1,6FSI ceea ce e la fel cu puterea vechiului 2,0 de pe Passatul actual...

chestia cu consumul e greu de crezut pt. ca noul Passat e mai greu cu siguranta decat Octavia2... iata ce zice germancarsfans.com:

New Passat:

1.6 FSI delivering 85kW: The smallest petrol direct injection engine in the new Passat delivers 85kW / 115hp. Equipped with this engine, the saloon has a top speed of 200km/h and reaches 100 km/h in 11.4 seconds. This comes with an average consumption of just 7.5 litres of Super Unleaded every 100 kilometres.

Octavia2:

... This in line, all-aluminium four-cylinder 1.6 FSI/85 kW engine uses 2xOHC technology with an adjustable camshaft for the suction valves, and produces a maximum of 85 kW (115 bhp) at 6,000 rpm. A Škoda Octavia with this engine has a maximum speed of 198 km/h and accelerates from 0 to 100 km/h in 11.2 s. The combined consumption is 6.6 l/100 km according to the new European driving cycle (NEFZ).
madalina
Skoda este, totusi, ruda mai saraca a VW, cu solutii tehnice mai vechi, materiale ceva mai ieftine, iar Passatul la prertul de pornire este chel.
Lori42518
diferenta de pornire intre cele 2 masini este de 3000euro
Dupa ce mi-am pus optionalele la cele 2 masini fata de standardul care il aveau pot spune ca diferenta a crescut la ~5000 euro.

Ceea ce m-ar interesa este daca acesti bani se merita tinand cont ca "traim in romania" avem drumurile care le avem.
Temerea mea este ca noul passat este facut ptr europa-vest. Nu stiu de exemplu cum este garda de la sol la cele 2 masini, daca confortul din interior la passat2 este net superior fata de octavia2.

Intr-un cuvant care ar fi avantajele la noul passat fata de noua octavia pentru care sa-si merite banii in plus?
g42556
cam greu sa compari Octavia II cu Passat pt ca sunt masini construite pe platforme diferite. Compara Octavia cu Golf V, insa aici nemtii au cam dat-o-n bara. Feedback-ul la versiunea 5 a Golfului lasa de dorit, chiar nemtii care sunt f mandri de masinile lor, au o impresie proasta despre ultimul Golf. Noul Passat insa e cu totul altceva.
adrian41198
Diferenta de pret este determinata si de diferenta de firma/imagine.
O comparatie "autohtona" ar fi intre Clio Symbol si Logan.
Parerea mea este ca noua Octavia se apropie (din multe puncte de vedere) de varianta anterioara a Passat-ului.
Iulian HondaFan
QUOTE(Lori42518)
Intr-un cuvant care ar fi avantajele la noul passat fata de noua octavia pentru care sa-si merite banii in plus?


asta este greu de spus asa de devreme. Noul Passat abia a fost pus in vanzare in Germania de 1 saptamana. Ca raport pret calitate Skoda sta mai bine decat VW... iar in Ro Renault probabil ar fi marca cea mai avantajata la acest aspect...

dar vad ca esti croit(a) -Lori e masc sau fem?- pe produsele VW... eu sunt f. multumit de Golful meu, dar am dubii asupra raportului pret -calitate la VW....
Iulian HondaFan
QUOTE(g42556)
cam greu sa compari Octavia II cu Passat pt ca sunt masini construite pe platforme diferite. Compara Octavia cu Golf V, insa aici nemtii au cam dat-o-n bara. Feedback-ul la versiunea 5 a Golfului lasa de dorit, chiar nemtii care sunt f mandri de masinile lor, au o impresie proasta despre ultimul Golf. Noul Passat insa e cu totul altceva.


da, asta trebuie spus de fiecare data: Octavia2 este un derivat al Golfului5... dar dpdv practic se pot compara.

sunt sigur ca manevrabilitatea Passatului va fi superioara, VW se lauda ca noua platforma B6 a noului Passat ( si Audi A4) este cea mai rigida din clasa medie... sunt o groaza de tehnologii si oteluri de ultima ora incorporate in aceasta platforma...

cat despre Golf, se poate spune ca nu a fost un succes la nivelul asteptarilor si sunt de acord ca la raport pret-calitate nu e la inaltime... dar ramane etalonul in clasa pt. Europa si cum-necum e cea mai bine vanduta masina in Germania si Europa in 2004 atingand aproape cota de 600000. Faptul ca vanzarile Golfului au crescut cu aproape 20% fata de anul precedent ( asta inseamna 100.000buc in plus) arata ca nici germanii si nici europenii nu au o impresie chiar asa de proasta din moment ce sunt gata sa plateasca pretul mai piperat cerut de VW. si in Germania vanzarile Golf/Bora au fost in crestere cu aproape 4%(226.500buc) in conditiile in care piata germana a fost in 2004 in usoara scadere...
Lori42518
Multumesc tuturor pentru colaborare.
In urma studiului informatiilor de pe Internet, inclusiv a informatiilor de pe acest site si a reportajelor de la TV dedicate Passat-ului generatia 6 am decis asupra sa. Mai ramane sa rezolv partea financiara :evil:
Iulian HondaFan
de pe autonews.com:

se pare ca noul Passat este dezvoltat pe platforma Golf5 modificata... deci comparatia cu Octavia poate avea o baza...
razvan43056
QUOTE(madalina)
Skoda este, totusi, ruda mai saraca a VW, cu solutii tehnice mai vechi, materiale ceva mai ieftine, iar Passatul la prertul de pornire este chel.


Madalina, tu ca moderator ar trebui sa te informezi ceva mai bine cand vorbesti de o anumita marca sau alta pentru ca multe afirmatii ale tale si ale altor moderatori nu corespund deloc cu realitatea, si ca moderatori pe un forum de masini eu zic ca ar trebui sa fiti mult mai bine informati si mai impartiali.

Skoda nu mai este nici pe departe ruda mai saraca a lui VW, si nici masina saracului cum o numeai in alte topicuri. Daca era asa, nu cred ca in teste comparative octavia 2 vs noul focus vs noul astra , iesea pe locul I octavia !! La fel si octavia 2 combi vs audi 6 vs volvo , locul I iesea tot octavia si unul dintre punctele forte era materialele si finisajele care tu le declari "mai proaste" (aici vorbesc de teste serioase facute la sange de reviste din afara) . Si nu stiu ce masina a saracului ofera ca optionale transmisie automata dsg, senzori parcare, climatronic dual zone, si o gramada de jucarii care de obicei le gasesti la masini scumpe. Nu mai vorbesc de motoare care sunt impartite cu A6, golf (in curand si golf gti pt octavia vrs)

Finisajele de pe Octavia II sunt multe peste alte marci japoneze aici incluzand si toyota pe care o conduci. Aici ma refer la plasticul folosit, la imbinari, etc. Ziarul german Der Spiegel a concluzionat : calitatea masinilor iesite din fabrica Ceha este egalata doar de modelul A8 din grupul VAG ! Nu cred ca se arunca unul dintre cele mai mari ziare germane la o afirmatie nesustinuta. Ai aici articolul
http://www.daniil.dds.nl/skoda/derspiegel.jpg

Spunea alt moderator ca Skoda nu are fiabilitate. Atunci in testul JDPowers pe care toti iubitorii de japoneze il ridica in slavi, cum de Skoda a iesit pe locul 2 dupa Lexus ? Atentie Lexus nu Toyota!, e o imensa diferenta intre lexus si toyota nu uitati!

Spui ca Passatul la pretul de pornire este chel, ai facut putin efortul sa descarci pdf-ul de pe vw.ro ? uite ce contine un passat la pretul de pornire, si chiar nu mi se pare foarte "chel" : esp, abs, asr,eds, servodirectie electromecanica, 8 airbaguri,cd player, aer conditionat semiautomat, geamuri electrice, telecomanda, plus o gramada de alte chestii care nu ar avea rost sa le insir.

Este nasol,pentru ca unu care chiar nu cunoaste masinile si cauta un sfat vine si citeste aici sau in alte forumuri si-si face o impresie atat de gresita din cauza neexactitatilor spuse de majoritatea membrilor si chiar de moderatori....

revenind on topic: daca ai bani atunci categoric passatul, o sa fie standardul clasei multi ani de aici inainte, si deja passatul incet incet urca spre limuzina premium. Un plus este si designul care o sa imbatraneasca greu si revanzarea la passat a fost foarte buna mereu (ca si la golf de altfel)
Daca nu ai bani, cumpara Skoda, motorul,platforma si o gramada de tehnologii si piese (nu cum zicea Madalina) sunt identice atat pe octavia cat si pe a3/golf/etc, plus ca octavia II este o masina foarte incapatoare si in fata si in spate (am 1.93) si la testul pe care l-am facut am stat confortabil atat in fata cat si in spate.
G e o r g e
esti la primul mesaj si asa de pornit pe noi esti ?

ia zi, te platesc bine aia de la skoda ? biggrin.gif

1. skoda este ruda mai saraca a lui VW .
2. daca nu este atunci putem considera si noi dacia = renault blink.gif
3. oriunde inafara de romania se stie ca VW > skoda .
4. nu cred ca orice producator de masini cu cap si-ar da cu firma , scuze, in cap !


toate cele de mai sus spuse : VAG a recunoscut ca a folosit tehnologii uzate moral pe skoda , tocmai pentru a o scoate la un pret competitiv.

mi-e tare greu sa cred ca o2 > S60 sau O2 > A4 blink.gif

mai urmeaza sa spui ca O2 > C klasse sau O2 > S3 blink.gif

deci , concluzia ar fi : cam cu cat te platesc cei de la skoda , si daca vin la tine cei de pe forum primesc ceva discounturi ?

recunoaste matale sa nu te caut dupa IP , ca mi-e lene :wave:
Han.solo
QUOTE(razvan43056)
Spunea alt moderator ca Skoda nu are fiabilitate. Atunci in testul JDPowers pe care toti iubitorii de japoneze il ridica in slavi, cum de Skoda a iesit pe locul 2 dupa Lexus ? Atentie Lexus nu Toyota!, e o imensa diferenta intre lexus si toyota nu uitati!


Repede spune unde ai gasit informatia asta! Un link, ceva...
Eu pot sa ofer:
http://www.jdpa.com/news/releases/pressrel....asp?ID=2004056
si
http://www.jdpa.com/news/releases/pressrel....asp?ID=2004055
Pe ce loc spuneai ca e Skoda???
Macar daca pomenesti JD Power nu mai deforma realitatea.
Am mai spus, rezultatele acestor studii sunt acceptate de toti marii producatori; daca tie nu-t convin asta este altceva. Sunt oricum mai obiective decat orice review de revista, care se bazeaza totusi pe impresia unui om, fie el si bun profesionist.
Partial insa studiul iti da dreptate in ce priveste imaginea Skoda: s-a plasat mai bine decat VW.
Radu38709
http://www.jdpa.com/news/releases/pressrel....asp?ID=2004034

Despre UK era vorba stimabile... ca is SUA inca nu se vinde Skoda..

Cat despre tine, georgel, iar o dai in bara sad.gif

Probabil nu stii ca prima data s-au montat/testat tehnologii pe Skoda si apoi au aparut pe VW ("directia electrica", climatic, etc)

La fel motorasul de 1.2 (conceput in Cehia) de pe Polo, mai intai pe Fabia, si apoi pe Polo.

Daca e ceva ce nu suport e minciuna si dezinformarea sad.gif

;-)

Cat iti dau aia de la Subaru sa iti pui 2 masini de-ale lor in semnatura?
:wave:

Ia George (si Madalina la fel) citeste si te informeaza ce zic nemtii (ai lu Audi) de cehii (Lu Skoda):

http://www.autobild.de/test/neuwagen/artik...artikel_seite=6

http://www.autobild.de/test/neuwagen/artik...artikel_seite=6
razvan43056
George, nu ma plateste nimeni cu nimic, ip-ul ti-l zic si eu, numele si tot
ce vrei despre mine poti afla daca te duci la http://raz.ro

Si daca ma platea cineva de la Skoda nu intram la skoda vs passat, si coincidenta sau nu, acuma proiecul la care lucreaz are legatura cu noul passat nu cu octavia, deci nu ar avea rost sa fac reclama la skoda smile.gif

Nu-s pornit pe voi, dar sincer, m-am saturat sa tot vad aiureli si prostii
scrise pe forumuri de atatia "experti". Adica masina asta iese in testele
germane si straine deasupra la o droaie de masini considerate o clasa peste ea, reuseste sa castige volanul de aur in germania alaturi de A6, iese masina anului in o gramada de tari din europa ...si totusi majoritatea de pe forum mai ales moderatorii au niste pareri despre marca asta complet aiurea, ca sa nu le zic altfel... adica daca ati putut recomanda unuia un 307 in loc de octavia2, adica o masina care se afla la mijlocul carierei(ca sa nu zic sfarsit) contra unui best seller nou intrat pe piata ? ori urati persoana respectiva si vreti sa-i faceti un rau ori marca skoda ?

Ori e vorba de snobism ? Stiu, e greu de inteles ca o marca a evoluat atat de mult in 10 ani de zile dar ganditi-va ca toti cei care se pricep si traiesc din asta (ma refer presa de specialitate) spun ca masina asta isi face toti banii si este peste concurenta (sa vad si eu un megane sau 307 cum se bate cu un un A4 in teste !).

Nu am zis ca skoda e mai buna ca VW, dar calitativ sunt la fel de bune. Skoda umple unele goluri de modele intre masinile VW, nici din contra nu face concurenta. Nu degeaba Bora se face acuma doar in Mexic . Ti-am dat articolul acela sa citesti care vorbea despre noile masini skoda si asemana calitatea materialelor/ansamblarii cu masinile A8... va mai dau si jos inca 3 linkuri. Nu stiu cum poti compara tu relatia dacia - renault cu skoda -vw, pentru ca sunt complet alte interese. VW a bagat bani seriosi in Skoda si i-au adus cat de sus au putut, pe cand Renault vezi si tu ce idei si
interese are cu dacia...

Octavia locul 1, audi 2, volvo 3 (singura chestie care am gresit-o era ca in test era testa un A4 nu A6)
http://www.autobild.de/test/neuwagen/artik...artikel_seite=6

Octavia locul 1, Astra 2, Focus 3
http://www.auto-motor-und-sport.de/d/74562

Vezi si tu ca linkurile sunt de la 2 dintre cele mai prestigioase reviste
germane, si nu-s facute dupa ochi ca la noi.Sunt facute pe puncte si-s foarte obiectivi tinand cont ca-s germani. Primul test este al masinilor pe motorina iar al II-lea al celor de 1.6 benzina. Sunt curios ce o sa ziceti acuma...probabil ca-s prosti aia care fac testele nu ?

george39889 nu deformez realitatea deloc, voi o deformati destul de grosolan

uite si studiul facut pe 2004 de JD Power si "What Car"
http://www.jdpower.com/awards/industry/pre...asp?StudyID=851

edit: am vazut mesajul lui radu dupa ce l-am pus pe al meu smile.gif
Andrei Suzuki
QUOTE(Radu38709)
;-)

Cat iti dau aia de la Subaru sa iti pui 2 masini de-ale lor in semnatura?
:wave:


Te-ai gandit vre-un pic ca George chiar are masinile alea?Care-i problema ta?
Han.solo
Radu, este OK cu linkul. E interesant ca in UK Skoda sta mult mai bine decat in Germania, nu crezi?
Off-topic:
Am si eu o intrebare - esti ruda cu Vasile cumva? Ca vad acelasi ton persiflant si jigniri aruncate la gramada, iar exprimarile par copie la indigo dupa Vasile (cel cu Fiatul).
Peace man!
G e o r g e
vasile are vacanta de voie si nevoie . asa ca d'aia i-am cerut IP ul , pe care intre timp l-am verificat si e din timisoara . dar se poate "maslui" si ip ul wink.gif

iar la mine in semnatura este o singura masina , nu stiu unde vezi tu 2 blink.gif

gata cu offtopicul va rog . cine are nelamuriri il astept pe mesageria privata .

ontopic:
mi se pare nu stiu cum , ca skoda sa fie la pret de VW . si va spun de ce :
la inceput nu am inteles filozofia VAG , dar iata ca iese la suprafata. au crescut marca skoda, pornind de la una f ieftina si proasta . au dus-o la foarte scump si nu chiar proasta , DAR tehnologiile folosite pe skoda sunt depasita (climaticul este o varianta ieftina pt sa zicem climatronic , iar motorul ala de 1.2 a fost conceput tot de cei de la VAG chiar daca nu in germania ) . de ce se vinde in romania skoda ? pentru ca lumea zice : e masina nemteasca domn'le ! de unde , pana si golfurile sunt facute prin slovenia , TT urile in ungaria samd . VAG nu prea mai face masini in germania din cauza mainii de lucru foarte scumpe.
pai pe skoda motorul de 1.9 TDI 130 cp a aparut HAT tarziu !!! si sa ne mai aducem aminte ca la noi in tara se vand o groaza de passat de 130 cp si o groaza de octavii de 90 cp ! adica motor de cand lumea . nu ca nu ar fi fiabil , este , dar si puturooooossss. renault scoate 100cp din 1.5 , PSA 110 cp din 1.6 samd . intelegi unde bat , nu ?biggrin.gif
madalina
[quote="razvan43056"]

Madalina, tu ca moderator ar trebui sa te informezi ceva mai bine cand vorbesti de o anumita marca sau alta pentru ca multe afirmatii ale tale si ale altor moderatori nu corespund deloc cu realitatea, si ca moderatori pe un forum de masini eu zic ca ar trebui sa fiti mult mai bine informati si mai impartiali.

[quote]

In primul rand sa lamurim lucrurile: a fi moderator inseamna strict a acea grija sa se pastreze o anumita ordine pe Forum, sa se respecte regulametul etc

NU SUNTEM SPECIALISTI IN DOMENIUL AUTO!

Daca am fi fost, nu ar fi existat un forum, cui numai intrebari si cei din domeniul ar raspunde.

Iar faptul ca Skoda are o imagine buna vest este perfect explicabil: acolo e o masina ieftina. Aici e scumpa. problema mea este ca Skoda este o masina comparabila cu Opel, Ford, adica mai jos, dar e vanduta ca o masina de lux.

In privinta plasticelor, la Octavia I varianta de baza, no offence, dar ai senzatia ca este bordul unei berline.
razvan43056
George:
Ce ai remarcat cu skoda este relativ adevarat, faptul ca incet incet au adus skoda cat mai sus, sa nu uitam ca Superb este un Passat mai spatios facut pe platforma de Passat marita, poate de aia si cu motorul de 130 care l-au introdus mai tarziu cand au vazut ca Octavia a avut succes. Deci skoda mereu isi pune masinile intre clase ca dimensiuni si asta-i particularitatea lor. Motorul de 90 de cai de la VAG este inca unul foarte popular pentru calitatile si consumul lor, poti intreba pe orice posesor , are cuplu bun si se poate face un remap foarte bun pe el! Plus ca nu vreau sa intram intr-o comparatie de motoare ca asa aduc si eu noul 140tdi sau 170tdi de la vag care spulbera orice de la psa sau renault.

Dar te corectez, nu foloseste nici o tehnologie veche ! de unde si pana unde ? Climaticul de pe skoda (ala cu care vine standard ambiente, adica aer conditionat semiautomat ) este identic cu cel de pe noul Golf, noul Passat, Alteea, etc ! si a fost intodeauna.
Golf si Passat nu vin direct cu climatronic, vin cu acelasi climatic ca si Skoda nu e nici o tehnlogie veche. Dar la fel ca si la Passat etc, poti sa-ti pui optional sau alegand o versiune mai scumpa, climatronic dual zone (atat la skoda cat si la alte modele din grupul vag)

Plus ca o Octavia 2 la aceasi echipare nu este cu mult mai ieftina ca un Golf5 sau un Alteea, este cu doar cateva sute de euro, ea vine initial ceva mai ieftina din cauza mainii de lucru ieftine din Cehia si din cauza lipsei unor chestii ca airbaguri laterale/cortina/telecomanda/si alte briz brizuri care se pot in schimb adauga ca optionale. Compara lista de optionale de la O2 si o sa vezi ca-i poti adauga tot ce-i poti adauga la golf, sau A3, Alteea, etc.

Nu ati zis nimic de testele alea din cele 2 reviste germane, care-i concluzia ? a mai dat si radu alt link unde iesea O2 tot pe locul 1...

btw, cine e vasile ? nu urmaresc forumul zi de zi, azi am intrat doar sa vad daca se comenteaza ceva de accizele marite (4% pentru 1600-2000 cmc, dar nu am gasit nimic nou pe forum)


QUOTE
In primul rand sa lamurim lucrurile: a fi moderator inseamna strict a acea grija sa se pastreze o anumita ordine pe Forum, sa se respecte regulametul etc

NU SUNTEM SPECIALISTI IN DOMENIUL AUTO!

Madalina, dar stai putin, sa zicem ca eu sunt un necunoscator si intru aici pe forum , cand vad ca 2-3 moderatori isi dau cu parerea tind sa-i cred!!! poate-s eu obisnuit prost, dar pe alte forumuri care au legatura cu un anumit domeniu (hai sa vorbim de grafica ca asta fac eu) , moderatorii nu se apuca sa zica sfaturi despre un anumit subiect inainte sa-l cunoasca, in cel mai rau caz exista sute de reviewuri pe net si teste intre masini pe care le-ar putea citii inainte.

QUOTE
Iar faptul ca Skoda are o imagine buna vest este perfect explicabil: acolo e o masina ieftina. Aici e scumpa. problema mea este ca Skoda este o masina comparabila cu Opel, Ford, adica mai jos, dar e vanduta ca o masina de lux.
In privinta plasticelor, la Octavia I varianta de baza, no offence, dar ai senzatia ca este bordul unei berline.


Pai uite, te rog frumos intra pe linkul pus mai sus de mine unde era testata o octavia, un astra si un focus, octavia avea pretul cel mai mare fatza de cele 2 masini. Si tot a iesit si pe primul loc datorita tinutei de drum si a calitatii materialelor. Unde este faza cu "e masina ieftina" ? Si in vest si la noi e mai scumpa ca multe dintre compacte (focus,megane,astra,mazda, etc) - si faptul ca e mai scumpa nu mi se pare mie cel putin un lucru bun, as prefera sa fie mai ieftina, de fapt as prefera ca totul sa fie mai ieftin smile.gif

Ai dreptate Octavia 1 avea bordul destul de sters, si materialele lasau de dorit. Dar noi vorbeam de Octavia II , unde s-a realizat un pas urias la calitatea interiorului, atat la design cat si la materiale.
Radu38709
QUOTE
Iar faptul ca Skoda are o imagine buna vest este perfect explicabil: acolo e o masina ieftina. Aici e scumpa. problema mea este ca Skoda este o masina comparabila cu Opel, Ford, adica mai jos, dar e vanduta ca o masina de lux.


Te rog si pe tine si pe George sa va uitati la IP-ul meu daca va face placere. Eu zic ca stiu ce vorbesc, traiesc printre ele toata ziua.
Skoda e masina scumpa in Germania, aproape la fel de scumpa ca G5.

Climatic a aparut pe Fabia in 2000, pe G5 ani buni mai tarziu.

http://www.ptc.com/appserver/wcms/ptcaward...p?im_dbkey=6553

Cehii au conceput motorul, sunt extrem de seriosi si lucreaza "nemteste".

Tonul meu este asa cum este pentru ca si eu m-am saturat (si nu numai aici pe forum) sa se dezinformeze lumea, sa se minta.

Daca continua sa posteze razvan, eu pot sa nu mai scriu, am exact aceeasi parere ca si el, cea reala, bazata pe fapte nu pe impresii. Cu vasile n-am nimic, sa-i dea Dzeu sanatate.

Cat despre un moderator de forum auto sa posteze ca Skoda e masina saracului in Vest, e rusine, sincer. In Anglia, se vadn Fabia vRS si Octavia RS ca painea calda... cifre cu vanzarile in Germania am postat aici, degeaba, de Austria nu mai zic, ca e Fabia e numarul 1 la clasa mica. In Germania saracii cumpara second-hand vechi, ieftine... ati cautat pe mobile.de, faircar.de sa vedeti cat costa o Octavie second-hand? Da-mi si mie pretul pentru o Octavie TDI de 90 CP, 2003, pana in 50.000 de km ... si apoi uita-te la un Golf IV cu aceleasi date... pare Skoda a saracului? Iti spun eu ca nu e... ca am avea toti Superb la scara. Renault e masina saracului, da, are un pret extrem de mic si Opel (care desi si-a dat cu firma in cap acu ceva vreme cu astra 1 , vectra a, etc se pare ca revine si face din nou calitate). Da, Skoda e masina saracului, daca privesti lucrurile asttfel: "Sunt prea sarac sa cumpar ieftin" ;-)

Foarte curios e ca Seat nu face valva asta.... :-)
stefan_ieu
Bai, nu mai inteleg nimic.
Madalina si George o tin sus si tare cu "Skokda - masina scumpa", dar cand a trebui sa vorbim pe cifre nu au mai scris nimic (a se vedea alte topicuri). Radu, spre deosebire de Vasile, v-a dat o gramada de link-uri, a adus argumente clare, link-uri, articole din revistele de specialitate de top (chiar daca sunt nemtesti si au o mica doza subiectivism, tot raman niste surse credibile). Iar voi atata stiti "Skoda - prea scumpa". Nu stiu cine seamana cu Vasile in discutia asta...
Acum si Razvan exagereaza un pic. Skoda e o ruda mai saraca a lui VW. Dar nu incape comparatia cu tandemul Renault-Dacia. Nemtii au vrut sa faca o masina competitiva la un pret atractiv pentru Europa (nu pentru Romania) si au reusit. Atentie, pentru Europa - asta presupune o calitate destul de buna. Cred ca Skoda iese in fata VW in clasamente prin raportul fiabilitate/pret. VW e totusi o marca peste Skoda.
Si inca ceva. Climaticul ala nu e ceva care trage firma in jos. Din contra, e ceva in plus fata de AC manual de la alte marci
eddie
Cred ca aceasta comparatie este putin fortata...Si discutiile au denaturat putin....Un coleg de-al meu a platit avansul la un Passat nou,de 2.0, 140 c.p. Trendline,cu ceva dotari....il costa 30.000 de euro,nu stiu daca la Skoda daca se pot pune atatea dotari,nici daca era 4x4 nu ajungea la banii aia.S-a facut o comparatie buna mai sus, dar vin eu cu una si mai buna...Renault Megane Sedan=Dacia Logan,credeti ca merge?Si Dacia Logan se spune ca a rupt gura vesticilor....poate cu pretul,ca nu mai vazusera aia masini pana la asta...
G e o r g e
hehehehe sunt perfect de acord cu eddie smile.gif biggrin.gif
razvan43056
QUOTE(eddie33)
Cred ca aceasta comparatie este putin fortata...Si discutiile au denaturat putin....Un coleg de-al meu a platit avansul la un Passat nou,de 2.0, 140 c.p. Trendline,cu ceva dotari....il costa 30.000 de euro,nu stiu daca la Skoda daca se pot pune atatea dotari,nici daca era 4x4 nu ajungea la banii aia.S-a facut o comparatie buna mai sus, dar vin eu cu una si mai buna...Renault Megane Sedan=Dacia Logan,credeti ca merge?Si Dacia Logan se spune ca a rupt gura vesticilor....poate cu pretul,ca nu mai vazusera aia masini pana la asta...


Da normal passatul este peste octavia, nu am zis asa ceva, si eu intre passat si octavia as alege categoric passat, octavia este ceva mai mica, ca marime e intre golf/noua bora si passat. Dar, 2.0 de 140 poti sa-l pui si pe octavia, 4x4 poti sa pui si pe octavia 2, dsg la fel. Asa ca cei care nu au bani sa dea in plus pentru un passat au o alternativa f. buna. Oricum ma bucur ca passatul arata cum arata si nici nu e exagerat de scump, stiu ca asta face in ciuda la multi care abia asteptau sa zica ceva rau de el (a se vedea discutiile de dinaintea aparatiei passatului de pe autoshow de exemplu unde nu se mai vedea de atata noroi aruncat smile.gif )

Nu ai cum sa faci comparatia logan=megane smile.gif pentru ca in afara de pret si spatiul oferita logan este destul de slabuta la celelalte capitole. Nu stiu daca Renault a facut figura prea buna acuma cu scoaterea ei in vest, puteau sa astepte inca o generatie pana cand scoteau un logan 2 mai imbunatatit si mai "asezat".
Lucas
Eu zic sa analizezi bine situatia. Gandeste-te daca chiar ai nevoie de optionalele puse de tine pe Octavia. Bine-nteles ca este foarte cunfortabil iarna cand intri in masina sa ai scaune cu incalzire si alte chestii din astea. Eu cred ca nici una nu este slaba. Eu mi-as alege Octavia. Si cred ca intretinerea este mai ieftina la octavia decat la passat.
ionel42112
Topicul asta nu prea e la locul lui deoarece nu multi au vazut si testan noul Passat asa ca nu prea avem cu ce compara Octavia.
Iar in al doilea pct de vedere nu putem compara o masina de 20.000 cu una de 30.000 euro.
Oare care o fi mai buna?
Atat timp cat noul passat nu e testat de romani puteti pune subiectul deoparte.
Mai bine comparati Octavia cu Bora.
eddie
[quote="razvan43056"][quote=eddie33]
Nu ai cum sa faci comparatia logan=megane smile.gif pentru ca in afara de pret si spatiul oferita logan este destul de slabuta la celelalte capitole. Nu stiu daca Renault a facut figura prea buna acuma cu scoaterea ei in vest, puteau sa astepte inca o generatie pana cand scoteau un logan 2 mai imbunatatit si mai "asezat".[/quote]
Aia am incercat si eu sa arat,iti iei Logan,visezi la Renault Megane II.Iti iei Skoda Octavia,visezi la un Passat.Nici una din cele 2 inferioare cu toate dotarile nu va ajunge la cea mai de sus.Sunt convins ca Dacia va scoate un Logan II,sa-i modifice fundul ala de frigider Fram ! :bash:
Radu38709
Noul Passat este super, si, da, este 1 clasa peste Octavia (asa cum e si normal sa fie) ;-)
ncristi
QUOTE
La fel motorasul de 1.2 (conceput in Cehia) de pe Polo, mai intai pe Fabia, si apoi pe Polo.


iti dai seama imediat ca este conceput in cehia... biggrin.gif
Iulian HondaFan
spiritele s-au incins in lipsa mea... si ma bucur

eu cred ca toate marcile au meritele si problemele lor... eu m-am inrolat in tabara pro-japoneza si chiar cea pro-coreeana numai pt. ca impresia generala in Ro este atat de unilaterala catre masinile europene...

japonezele nu sunt inca la preturi suficient de competitive pe piata europeana si romaneasca... dar lucrurile se vor schimba incet-incet...

subscriu opiniei ca Skoda nu este ( dupa nivelul tehnologiei si gama de produse) pt. VW ceea ce Dacia este pt. Renault ( care gama de produse la Dacia?!!)...

pe de alta parte VAG este in dificultate de 1-2 ani, Golf5 a dat satisfactii dar numai partial... fiabilitatea pe grup este in medie proasta ( atat in Europa cat si in USA/Canada)... eu cred ca VAG au facut o eroare strategica cu VW... VW a avut succes ca marca populara, mutarea upscale a fost utila cu generatia Golf4-Passat5 dar se pare ca se cam exagereaza... esecul usturator al Phaetonului spune multe de la sine.

e drept ca Skoda a avut un rezultat super in JDPowers UK... dar figura nu s-a repetat si in JDPowers Germania in timp ce pt. Toyota, Mazda, Honda si Subaru rezultatele se replica si in Germania si in USA si in alte statistici pe care va invit sa le verificati pe topicul de fiabilitatea marcilor ( inclusiv studiile ADAC si chiar Qualitatsreport al mai sus invocatului AUTOBILD)... asta ca sa nu lasam sa se creada ca Skoda a ajuns cu fiabilitatea la nivelul Toyota, Mazda, Subaru sau Honda...

si desi am cumparat VW cred ca per total produsele VW inca sunt deficitare la raportul pret calitate...

si, in apararea Passatului: din 2001 incoace Passat a fost standardul in clasa medie si pt. piata USA desi vanzarile nu au fost la nivelul aprecierilor specialistilor... pretul a fost principalul adversar dat fiind ca fiabilitatea Passaturilor ( care vin in USA in exclusivitate din Emden, Germania) e la media clasei dominate ( la vanzari, fiabilitate, eficienta a motoarelor) de best seller-urile Camry si Accord...

ah, si... I LOVE MY VW...
Han.solo
Sincer e destul de greu de facut o astfel de comparatie.
Spre deosebire de Golf5, noul Passat a venit la preturi absolut decente si relativ comparabile cu preturile de la O2. Nu discutam aici de modelele de 30000, discutam de o masina pana in 20000Euro. Mai sus se poate face comparatia Superb-Passat.
Presupunand ca toate materialele/motoarele/etc sunt identice sau daca nu similare intre O2 si Passat se pune intrebarea logica daca nu VAG are de gand sa-si traga cu stangul in dreptul si sa-si faca concurenta in propria gradina.
Asa cum a spus si Iulian, VAG a mai avut astfel de tentative cu Phaeton si rezultatul pentru ei a fost dezastruos (brandul conteaza enorm si cred ca nimeni cu scaun la cap nu ar fi cumparat Phaeton in loc de un Audi simimar la pret, dar care prin traditie apartine de clasa de lux). Nu stiu daca sunt unici actionari la Skoda; chiar presupunand ca ar fi asa nu cred ca ar fi o politica buna sa-si faca propria concurenta, chiar in situatia in care ar castiga bani mai multi cu Skoda.
Referitor la cele doua studii JD Powers (UK si Germania) este interesant ca doar in ultimul sunt detaliate si clasamente la modele, nu doar la brand (probabil esantionul a fost mai mare).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.