Help - Search - Members - Calendar
Full Version: subaru legacy 2.0i vs honda accord 2.0i
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Mihaila42308
salut

Intentionez sa cumpar o masina si oscilez intre cele 2.

ce spuneti? care se merita?
ncristi
Daca ar fi dupa sufletul meu...subaru...
macovei41721
Eu sint adeptul motoarelor diesel, dar febletea mea este Subaru WRX STI, deci si eu recomand Subaru :coolspeak:
radu42379
eu m-am dat cu nici una dintre cele 2 dar m-am plimbat un pic cu honda accord de 2,4 190 CP. concluzie BESTIAL si avea cutie automata. m-am dat si cu un subaru outback de 2,5 177CP si in afara de scartaitul care venea un pic de PRETUTINDENI nu am avut alte senzatii tari. deci daca vrei o parere pertinenta muta-ti fundul pe la cei 2 importatori si cere un drive-test cu fiecare din ele. nu pierzi nimic. oricum mai bine decat tine doar dumnezeu stie ce vrei.
Mihaila42308
bineinteles ca o sa trec sa fac un mic drive test, dar am interesa care dintre cele 2 masini ar fi mai fiabile.

Care motor este mai bun ? Tractiunea 4x4 de la Subaru cedeaza usor in timp(necesita cheltuieli mari de intretinere)?
eddie
Un Subaru Legacy ar fi interesant,e cool,referitor la motorizarea diesel, am auzit ca cei de la Subaru pregatesc un motor diesel pentru viitorul apropiat.
G e o r g e
:angel:

subaru pentru ca este ... subaru. nu ca honda este o masina mai prejoasa , dar daca iei in calcul cheltuielile de intretinere care sunt asemanatoare, si restul lucrurilor, confort samd, vei vedea ca la capitolul tinuta de drum si tractiune subaru are un avantaj .

oricum este una dintre cele mai grele intrebari peste care am dat in ultima perioada.

eu as opta pentru legacy 2.5 , 165 cp .

tractiunea AWD nu necesita nici o intretinere speciala . deja am peste 18 000 km mersi pe marca subaru si nu m-a dezamagit smile.gif
James Kilowatt
Eu as prefera Honda. Motor mai performant (155CP fata de 137 la Subaru), cutie 6 trepte fata de 5 subaru, aerodinamica de exceptie 0.26 fata de 0.3 subaru, si design care personal il consider mai atragator.
La subaru e tentanta tractiunea integrala, insa rareori e intr-adevar folosita la urma urmei....
Oricum, cred ca tot feelingul personal conteaza pana la urma..
Mihaila42308
Apropo Honda Accord 2.0 are cutia tot cu 5 trepte si ce am observat nu are VSA.

Masina o iau pentru familie si m-am gandit ca un sisteem 4x4 este mai sigur decat tractiune fata fara VSA?

Stiti cumva tehnologia boxer este mai buna decat i-Vtec?
G e o r g e
AWD este foarte utila si pe ploaie chiar ! AWD este FOARTE FOARTE FOARTE util wink.gif

a fost iarna . eu am mers ca si vara tongue.gif

au fost ploi , eu am mers ca si cand ar fi fost uscat.
James Kilowatt
Boxer nu e o tehnologie, e o dispunere a cilindrilor, ca cea din poza lui George:) Asa e si oltcitul, nu doar subaru smile.gif
In catalogul in care m-am uitat eu e data cutie cu 6 trepte manuala la Honda... ciudat. In fine, pana la urma e doar un detaliu.
Ce inseamna VSA?
Watcher
Vehicle Stability Assist (parca)
Alta denumire pentru ESP.
http://www.honda.co.jp/safety/technology/c...technology/vsa/
Tupac
Eu as alege Honda Acord fara sa astau pe ganduri. Mi se pare o masina extraordinara, nu ca Subaru ar fi proasta, dar eu as alege Acord.
La Subaru singura chestie mai misto (si care chiar este si folositoare) pe care o vad este tractiunea 4x4, in rest ma lasa rece in comparatie cu Acordul.
Iulian HondaFan
la 2,0 ( 138CP) Legacy e letargic... 2,5 e minim decent pt. masina asta dar desigur 2,5T al lui F1anatic este optim daca nu te deranjeaza un consum mediu de 12-13l%.

Accord 2l este mai rapid ( 155CP orisicat), la manevrabilitate stau cam la fel... Subaru are avantaj iarna... dar nici Accord cu VSA si pneuri de iarna nu ar fi departe...

consumul Legacy va fi clar mai prost din cauza AWD si motoarele iVTEC sunt mai eficiente decat motoarele aspirate normal ale Subaru( dealtfel nu prea stiu motoare mai eficiente pe benzina decat iVTEC si VVTi al Toyota).

Avensis 2,0VVTi ar fi de considerat de asemenea mai ales ca nu ar avea taxe vamale.

La turbo eu nu stiu motoare mai bune decat cele ale Subaru ( cel putin nu la categoria de pret sub 30000$...)... eu daca ma hotarasc pt. Subaru ( si la ora asta Legacy Wagon 2,5T este nr 1 pe my wish list) o sa fie musai turbo...
Mihaila42308
stie cumva cineva sa-mi spuna cat este consumul real al unui motor 2.5 boxer atat mediu cat si urban(nu cel declarat de fabricant)?
Iulian HondaFan
pt. Legacy Outback (ca si pt. Forester) este pe la 11l% mixt ( aprox 15-16% in oras si 8,5l% pe autostrada)...
Mihaila42308
pentru Legacy m-ar interesa daca stie cineva
Iulian HondaFan
pai nu cred ca ar fi mari diferente fata de Outback care are cam aceeasi greutate. dupa cum vezi si Forester2,5 care e mai usor consuma similar cu Outback...
f1anatic
Wow Iuliane...multzumesc pt. laudele aduse carutzei mele...


Daca itzi cumperi un Subaru...pot garanta ca si urmatoarele masini pe care tzio le vei cumpara...vor fi tot Subaru.

Momentan cel mai meserias motor turbo se afla...in Subaru meu. Legacy GT si in STi-ul american.

Dar in priviintza motoareleor...si a technologiei AWD, a fiabilitatzii in general...pot spune ca nu au cistigat 3 casmpionate la constructori si inca citeva la üpilotzi degeaba. Masinile Subaru sint EXTREM de FIABILE.

Parerea mea este sa cumperi Subaru...dar eu sint si partizan al firmei...client as putea spune. Legacy este foarte stabila...are un % de distributzie al greutatzii apraope 50% pe fiecare axa; un coeficient aerodinamic de 0.26 - la fel de bun ca al noului C6 Chevrolet Corvette, o treapta a 6-a nu tzi este necesara pe un motor atmosferic...iar noi cu turbo nu ne este clar de ce am avea nevoie de T6...pt. ca spre exemplu T5 la noi (LGT)= T6(STi) (vorbesc modelele americane insa). Nu vei fi dezamagit cu Subaru iar de vei dori vredata sa aduci ceva modificari la masina (performantze)...va fi mai usor la Subaru decit la o Honda Accord. Are 6 airbag-uri also. Nu sint dezamagit de LGT-ul meu...asa ca recomand Subaru Legacy cu toata increderea. Dar daca te duci si testezi Subaru...testeaza amindoua modelele please...si 2.0 turbo...si 2.0 NA.
Iulian HondaFan
Legacy in Europa are numai 3 variante si nici una turbo: 2,0 ( 138CP mi se pare sever submotorizat pt. o masina de talia asta cu AWD), 2,5 acceptabil/decent si H6 3,0 ...smooth...

F1anatic... tie cat iti consuma in regim de Chicago iarna ( cxa mai rau de atata nu cred ca poate sa-ti iasa in nici o alta imprejurare)... acu' fii sincer si nu o vopsi in roz...
Mihaila42308
imi spunea cineva ca Subaru ar diferentia AWD in functie de model si cutie de viteze, daca este manuala sau automata.

La ce se referea?
f1anatic
16.8 mpg adica 27 km cu 3.8 L adica 14 L% arata computerul de bord... (dar prind si traficul cel mai nenorocit din lume)

Vroiam sa spun...sa nu se sperie omul care vrea Legacy...asta este varianta turbo...care...nu este prea economa...si nici eu sofer prea potolit...si nici trafic ca in Chicago de 10 mile intr-un ceas bun (la orele de virf) nu intilnesti pe acolo...
f1anatic
QUOTE(Mihaila42308)
imi spunea cineva ca Subaru ar diferentia AWD in functie de model si cutie de viteze, daca este manuala sau automata.

La ce se referea?


LA cutia manuala...distributzia cuplului se face 50% - 50% fatza spate. Apoi daca vreo roata patineaza...poate fi transmisa pina la 70% la fiecare punte. Pe fatza este un OPEN DIFFERENTIAL...adica puterea se imparte egal intre stinga-dreapta pe cind pe spate are un LIMITED SLIP DIFFERENTIAL care poate trimite puterea integral la roata cu aderentza. Diferentzialele sint mecanice folosind o zeama de silicon care se intareste cit ai zice 0.05 secunde (cind niste placi se freaca una de alta si produc caldura) si imediat se cupleaza rotzile cum trebe'. Sistemul este mai simplu dar o tzira mai lent. Dar fara moarte.

La Legacy-ul automat...se pleaca de la o distributie 55% spate-45% fatza si este distribuita similar cu posibilitatzi similare ...numai ca este facuta treaba de electromagnetzi. Mai iute...dar poate fi pacalit de computer mai usor...Si se poate strica mai usor.

Ai sa vezi ca si AUDI foloseste un sistem pur mechanic ca si noi...ei avid diferentiale Torsen...cu rotzi dintzate...(ma rog si noi avem rotzi dintzate inauntru...dar sistemul e o tzira diferit)
Iulian HondaFan
stiu ca WRX STI are diferential autoblocabil si pe fata... ma intreb cum o fi la WRX-ul simplu... oricum s-au ieftinit un pic aici... dar ce vrei... 250CP si AWD de calitate la sub 30000$... it's a good deal anyhow...

diferentialele mecanice sunt mai bune ( Hummer merge tot pe diferentiale Torsen) decat cele cu vascocuplu...
f1anatic
Update on fuel mileage...

21.6 mpg pe ultimele 34 de mile la viteze intre 35 si 45 mpg. Adica 34.5 km cu 3.8 L Adica 11 L%.

Pe ultimele 1500 de mile la viteze de trafic imbecil dupa cum am relatat inainte 16.8 mpg


Abia aseara la sedintza BOB (Biroului Organizatziei de Baza) mi-a fost explicat ca avem kilometrajul mare (cu 6 cifre) si apoi 2 alte kilometraje "jurnaliere" A si B si cum potzi sa treci de la unul la altul si sa resetezi pe cite unul. Drept pt care kilometrajul B indica valoarea mai bune de deasupra.

Am aflat ca nu avem fire de bujii (modul de aprindere insa trebuie sa fie...dar nu mi-a mai zis nimeni nimic de el). Se pare ca fiecare bujie are bobina sa de inductzie.
Mihaila42308
cineva imi spunea ca LSD ar fi numai pe Impreza WRX Sti, in nici un caz pe varianta Legacy cu motor 2.0.
Iulian HondaFan
e vorba de LSD pe fata si spate pt. STI.

toate Subaru AWD ( si cel putin din cate stiu eu toate sistemele AWD actuale) au LSD pe spate...
f1anatic
QUOTE(Marius-Iulian)
e vorba de LSD pe fata si spate pt. STI.

toate Subaru AWD ( si cel putin din cate stiu eu toate sistemele AWD actuale) au LSD pe spate...


Toate Subaru AWD (de fapt din 1997, Subaru nu face decit AWD) au LSD pe spate...si pe centru...dar pe fatza nu are decit STi-ul. Care are si un diferentzial mai special pe centru de potzi muta toata tractiunea pe spate...dar nu mai mult de 50% pe fatza. Dar din cite am vorbit cu meseriasii care au asa scula...ei nu folosesc niciodata diferentzialul central cu comanda manuala (adica sa decida ei raportul) ci lasa computerul sa-si faca de cap...ca cica isi face de cap mai bine decit creierul omului.
Mihaila42308
am facut drive test cu Honda Accord, dar motorizarea pe motorina ca altceva nu aveau disponibil si pot spune ca am ramas placut impresionat de motor.

La relanti se auzea un mic carait, iar in ture numai un zumzait, presupun ca turbina. In rest super masina si ca tinuta de drum, calitatea plansei de bord si silentioasa.

Voi face drive test in curand si cu Subaru Legacy, am inteles ca au motorizarea de 2.5l.
Liviu44048
Eu conduc un Legacy 3.0 si sunt nu multumit, ci incantat de el.
245 cp, 300 Nm, un AWD cu care n-am avut nici mai mica problema iarna trecuta, 230 km/h lejer in Germania, stabilitate absolut excelenta. Poate franele lasa un pic de dorit...
Cutie automata triptronic - dar pur si simplu nu este nevoie sa treci pe modul manual - masina zboara de sub tine la kick-down chiar si in modul "Normal" - iar in modul "Sport" e salbatica.
Confort si siguranta: piele de excelenta calitate, cortina de airbag-uri, CD-changer cu 6 CD-uri (e drept ca nu mp3), spatiu foarte bun pentru cei din spate.
Consum real: oras 15 - 16 l la suta, afara 11-12 l la suta (dar la 180-200 km/h). Media de consum dupa 16,000 km: 14.2 litri la suta, vreo 8,000 km facuti pe autostrada.

Absolut nici o problema pana acum.
Liviu
Iulian HondaFan
Liviu intrebarea se referea la legacy cu 2,0l care e departe de performantele H6-lui de 3l de pe Outback...

iata o comparatie facuta de baietii de la Car&driver intre Accord european 2,4l VTECi=Acura TSX aici, Legacy 2,5T (4 cilindri), Audi A4 1,8T si Volvo S40 2,5T (5 cilindri). toate sunt masini pana in 30K $...

http://www.caranddriver.com/article.asp?se...p;page_number=1

pagina a6-a a testului are un tabel elocvent cu datele tehnice si performantele fiecarui model.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.