Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Clio Bicorp vs Toyota Yaris
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
google41800
Trebuie achizitionate 5 masini pt. firma. M-am oprit asupra celor doua deoarece sunt clasa mica, ambele fabricate in Franta si cam aceleasi caracteristici.
Clio are dotari mai bune dar garantie mai mica, exceland la raportul dotari/pret. Fiind masini care o sa alerge cam 35000km/an garantia, la Yaris, de 3 ani/100000 km acopera perioada de leasing plus ca reviziile pe aceasta perioada sunt gratuite rezultand o economie buna.
Astept sa-mi spuneti punctele slabe/forte la amandoua.

Merci!
madalina
Daca discutam de motoarele pe benzina, iti recomand Yaris 1.3.

Daca discutam de diesel si masina de firma, iti recomand Clio 1.5 dci 80CP.

Yaris este, statistic, mai fiabila decat Clio, dar la diesel, Yarisul consuma mai putin, insa e mult mai lenes decat cel de 80CP de pe Clio. Iar daca masinile vor fi de firma, cred ca fiecare sofer le va alerga cat de mult va putea, asa ca motorul economic s-ar putea sa devina foarte utin economic.

La Yaris 1.3 consumul variaza in functie de stilul de codus de la 7.5 la 12.5 sau chiar 13.

Reviziile la Yaris sunt in jur de 2.000.000 lei, la Clio sa iti spuna un posesor.

Am studiat si eu forumul Toyota din Uk, linkul postat de cineva, iar probelemele erau " cum v-ati botezat Yarisul si ce modificari sa-i facem?", nu am gasit nici-o problema tehnica serioasa, cu exceptia celei arhicunoscute a franelor de pe modelul sport, dar nu cred ca e cazul aici.

Yaris e un pic mai scump decat Clio, interiorul este de calitate mai buna la Yaris, dar portbagajul mi se pare ceva mai mare la Clio.
eddie
Yaris-ul consuma cel mai putin cu motorul diesel D4D(capacitate mica)comparativ cu Reault-ul Bicorp care consuma numai 3,6 afara/5,3urban,dar la o capacitate mai mare(1,5 dci) si 80.cp.In rest vad ca la benzina 1,3 consuma destul de multisor.Nu e mare treaba cu garantia ,te obliga sa platesti reviziile in timpul asta(uneori e bine ca nu ne-au pus astia 10 ani garantie! )ori cred ca la o masina cu pretentii cum e Clio Bicorp sau Toyota Yaris,nu cred ca vei avea nevoie sa schimbi piese in perioada de garantie.
Sotia mea cand a schimbat Tico,a trecut pe la Toyota, s-a suit intr-un Yaris si a aprecat-o doar ca este un Tico putin mai dotat si mai scump....La Clio a vazut ceva diferenta.....daca l-a preferat pe asta pana la urma....(desi eu am influentat si am hotarat totul pana la sfarsit!) :argue:
google41800
Hai sa detailez. Prima oara am scris de la servici, pe fuga, ca aveam treaba.
E vorba de Yaris Linea Terra cu motor 1.0 (cel mai de cacao), dar fiind masina de flota nimeni nu e interesat de performante, cu consum 6,8/4,9/5,6.
Intrucat una din masini va fi a mea wink.gif , as trage spre bicorp (mai ales ca vreau sa cumpar una personal indiferent de alegerea firmei) ca are dotari mai bune, dpdv al sigurantei, si incerc sa impun macar pe aceea de 1,5dci/65cp (daca s-ar putea cea de 80cp ar fi perfect).
In alegere va prima aspectul financiar, pret achizitie + revizii.
Avantajul celor de la Toyota fiind o reducere de 4% + garantia mai mare si reviziile gratuite + ca urmeaza sa fie vecini cu firma in Pipera (din cate am inteles eu) si mai stiu sa-si vanda si marfa, urmand sa aduca la sediu o masina, peste cateva zile, ca sa o lase in probe 2-3 zile. Problema mea cu Yarisul este ca parca prea arata a masina de femeie (no offence).
La Bicorp, cu reducerea existenta, la echiparea expression 1,5dci/65cp se ajunge aproape la acelasi pret dar cu garantie mai mica si revizii neplatite.
Cum masinile vor fi alergate, in principal cam de aceeasi soferi, dar care nu vor fi foarte atenti cu ele, termenul de garantie mai lung si costul reviziilor se transforma intr-un avantaj foarte mare.
Intrebarea mea ar fi: sa ma chinui f. tare sa impun Bicorpul, sau sa nu ma stresez? Mentionez ca decizia este la mine in proportie de 60-70% (adica o sa trebuiasca sa vin cu argumente destul de bune).

Merci!
madalina
Ma ghidez dupa prejudecati aici, recunosc, dar soferii de pe masinile de firma in general le forjeaza mult. Daca firma plateste carburantul, consumul va fi mult peste cel declarat la benzina.

Din punct de vedere al firmei, merita Yaris, cu marea conditie ca benzina sa fie platita de sofer sau sa existe o "ratie" lunara, altfel, ce castigati din revizii, discount si lipsa reparatiilor, pierdeti pe carburant.

Daca firma plateste carburantu, clar merita Clio dci. e mai slabut din punct de vedere al rezistentei in timp, dar mari probleme nu apar nici la Clio in mod obisnuit, iar la o masina de firma greierasi in bord sau faptul ca bate hayonul nu conteaza.
google41800
De consum mi-e si mie frica intrucat, plata combustibilului facandu-se cu numerar, sigur o sa apara suspiciuni in cazul in care se vor raporta consumuri mari. De obicei, la noi, iti calculeaza consumul extraurban dupa carte + un maxim de 7-8% (asta insemnand 0,3-0,4l in plus). Am rugamintea sa-mi spuneti si mie cam care ar fi consumul, la cele doua, in conditiile in care sunt "calcate" la 130-140Km/h.

Merci!
madalina
La yaris 1.3, condusa de mine in oras, schimbate vitezele in mod frecvent la 4.000rpm , dar nici 5000 reprezinta o exceptie, mers foarte mult prin centru, cu aglomeratie, consumul este intre 10.5 si 11.5.

Aceeeasi masina condusa economic de sora mea (schimbat pe 2500-300rpm) consumat 8.
eddie
Mi-e si nu stiu cum sa va spun,dar am fost azi pe la Renault sa iau niste huse interioare si ce am mai aflat mai nou ?
-Clio Bicorp e facut in Slovenia mai nou... :bash: blink.gif ,daca ar fi fost asa al meu,nici nu mai il luam....
-reduceri peste reduceri Renault Megane II Bicorp,1,5 Dci 80 c.p., negru(de il tii in casa sa se mentina curat)cu cateva sute de euro mai scump decat Clio-ul meu,dar cu dotari mult mai slabe....
Mach1 s-a combinat cu Auto-Cobalcescu.
Singura chestie care mi-a placut pe un Symbol,au fost cauciucurile,avea niste GoodYear(or fi fost ele made in turkey)dar erau allseasons....cu perisori si rizuri adevarate.Noua pe astea mai rasarite ne-a pus Continental de vara.....noroc c-a trecut iarna,la anul imi iau caucioace de iarna, ca sunt fiul ploii pe gheata !
google41800
Mai bine nu spuneai ca sunt chitit sa-mi iau un bicorp 1,5dci/80cp fulloption (mai putin trapa) si trageam nadejde ca prind un "francez".
ncristi
Clio dintr-un singur motiv:

Chear daca ai sanse sa se strice mai des daca faci o suma a costurilor tot te duce mai ieftin de cat toyota...asta cel putin in momentul de fata....

Clio este o masina OK...
adrian41198
Tinand cont de datele "problemei" (masina de firma + oferta de gratuitate service), consider ca ar fi mai potrivita Toyota. Pentru placerea personala nu dau sfaturi pentru ca fiecare alege ce-i place.
eddie
QUOTE(google41800)
Mai bine nu spuneai ca sunt chitit sa-mi iau un bicorp 1,5dci/80cp fulloption (mai putin trapa) si trageam nadejde ca prind un "francez".

Ti-am spus asta,deoarece vreau sa te ajut,nu sa vorbesc sa ma aflu in treaba...De ce nu incerci Bicorpul de la Megane II,1,5 DCI 80 C.P. Daca si ala o mai fi facut in Franta,nu mai bag mana in foc...Ce am eu a fost editie limitata.Dupa discutia de la Mach1 de astazi ,am luat masina la intrebari sa vad unde e facuta,ca nu mai am incredere in nimeni.... si am gasit sub canapea o hartie scrisa in sarbeste !Bancheta e facuta in Slovenia,intr-adevar. Sa imi vina rau,dar citind actele de vama,mi-a venit inima la loc....e in Franta facuta,de acolo a venit.Stiam ca sunt subansamble fabricate in Argentina ,Columbia si Slovenia pentru Clio Bicorp.Dar poti intreba, poate pe comanda,iti aduc totusi facuta in Franta,nu se poate sa nu mai faca astia Clio.Sau poate scot ceva nou si schimba linia,mai stii ?
madalina
Cred ca ar trebui sa te duci sa vezi un bicorp facut in Slovenia, sa compari cu unul facut in Franta, la acelasi nivel de dotare. Daca nu vezi diferente semnificative, ia Clio. Daca diferentele sunt mari (in rau pentru cel facutr in Slovenia) si nici nu va pot aduce masinile din Franta, alege Toyota.

Desi eu, daca as fi patronul firmei, as alege un symbol diesel si as scapa mai ieftin.
google41800
Si eu as face la fel. Problema este ca cei de la Toyota stiu sa-si vanda marfa. In urma unui e-mail nu s-au multumit sa trimita o oferta ca cei de la Serus ci au venit personal si au inceput sa-i faca capul mare, dau si masina pt. probe etc. Una peste alta au vazut firma si au mirosit potentialul de vanzari in viitor. Serus-ul au raspuns la e-mail cu o oferta simpla (probabil ca 5 masini sunt putine pt. ei) si trebuie sa ma chinui eu sa le fac vanzarea. Argumentele mele oricum nu sunt la fel de puternice ca ale unui dealer, eu nu pot sa-i dau decat date tehnice si sa-i spun ca stiu eu de la x, y ca-i asa si pe dincolo.
google41800
A venit Yarisul la testare.
Am mers doar prin oras si datorita aglomeratiei nu a fost un test prea concludent. Prima impresie este ca ar fi cam ca un Matiz mai mare. Are, intradevar, un bord frumos, mai ales display-ul, pozitie la volan buna (poate un pic cam inalta, chiar daca am coborat scaunul la maxim), schimbatorul are cursa scurta, lina si ferma (nu stai sa cauti viteza sau sa amesteci cu facaletu'), una peste alta se poate conduce sport (cu schimbari rapide ale treptelor) chiar daca motorul nu e nemaipomenit.
Pe de alta parte, porbagajul e mic, iar daca impingi bancheta, la maxim, in fata maresti porbagajul dar nu mai e loc la picioare in spate, aproape, de loc.
Vedem si maine ca o scot la plimbare pana la Snagov.
Revenind la Renault astia parca sunt nebuni! Am fost la IPSO in Otopeni si am intrebat de Clio Bicorp. In afara de faptul ca avea agentul un plictis pe el, eu ceream Clio Bicorp el imi dadea Megan Bicorp Influence. Cei drept, ca nici eu nu i-am spus ca vreau 5 masini, dar nu mi se pare normal sa fi tratat normal doar daca faci vanzare mare. Oricum de drive test nici vorba intrucat nu era nici un fel de Clio Bicorp in parc (sau ii era lui lene sa se miste) astfel incat nici macar nu l-am putut vedea.
La Auto Cobalcescu, pe Mosilor, au fost mai amabili (dupa ce am stat vreo cateva minute, timp in care ma uitam cum isi beau cafeau si isi spun bancuri de parca nu ma observau in "imensitatea" de 70mp a showroom-ului, a trebuit sa-i intrerup ca sa obtin detalii). Aici nu au incercat sa-mi vanda altceva dar nici Clio Bicorp nu aveau expus, mi-au "permis" sa ma uit, pe afara, la unul a unui angajat (asa vedeam si la mine in fata blocului, ca sunt vreo 2 parcate pe strada).
Cam atat deocamdata. Revin maine, dar cred ca decizia este luata, si asta, in proportie de 80% din cauza comportamentului agentilor de vanzari. Am zis ca, daca am timp, o sa trec si pe la Serus, de curiozitate.

Bafta!
eddie
Treci si pe la fostul Mach 1,pe Eminescu colt cu Mosilor,actual AutoCobalcescu,sunt mult mai draguti.
g42556
Ia-ti Yaris cu motor cat mai mic daca-ti trebuie pt oras, nu mai sta pe ganduri. Nu stii cine ti le alearga prin firma si ai nevoie de masini fiabile.
Renault e renault si nimic mai mult.
google41800
QUOTE(eddie33)
Treci si pe la fostul Mach 1,pe Eminescu colt cu Mosilor,actual AutoCobalcescu,sunt mult mai draguti.

Eddie, cand am spus AutoCobalcescu pe Mosilor, despre ei vorbeam.
eddie
QUOTE(g42556)
Ia-ti Yaris cu motor cat mai mic daca-ti trebuie pt oras, nu mai sta pe ganduri. Nu stii cine ti le alearga prin firma si ai nevoie de masini fiabile.
Renault e renault si nimic mai mult.

Ce stii tu despre motorul de Yaris(motorina)cel mai mic vs. motorul de pe Renault(tot motorina)de 1,5 DCI? :angel: Justifica inainte sa-ti dai cu parerea ! :bash:
google41800
QUOTE(g42556)
Ia-ti Yaris cu motor cat mai mic daca-ti trebuie pt oras, nu mai sta pe ganduri. Nu stii cine ti le alearga prin firma si ai nevoie de masini fiabile.
Renault e renault si nimic mai mult.

Nu numai prin oras. Cam 50%-50%. Cat despre Renault, din punctul meu de vedere, ar fi mai bun. Si ma refer aici nu numai la motorizare si consum ci si la siguranta unde nu sunt suportate comparatiile cu Yaris. Cum una din ele urmeaza sa o primesc ca masina de servici, si eu cam bat tara, Renault imi ofera confort (vezi si vol. porbagajului pe langa dotari) si siguranta mai mare (airbag-uri laterale, asistenta la franarea de urgenta).

Off topic:Tot timpul ma intreb de ce, cand este achizitionata o masina, lumea nu se uita, mai deloc, si la rezultatele testelor EuroNCAP?
eddie
Recunosc ca Toyota Yaris nu stiu cate stele are la testul Ncap,ca nu m-a mai interesat,dar pot sa-ti spun ca Clio Bicorp are 4 stele la crash-test,se spune ca e foarte bine pentru o masina de categoria ei...
google41800
Exact la astea 4* ma refeream si eu cand spuneam ca nu sufera comparatie cu Yarisul, care e mult mai slab la siguranta.
Han.solo
QUOTE(google41800)
Exact la astea 4* ma refeream si eu cand spuneam ca nu sufera comparatie cu Yarisul, care e mult mai slab la siguranta.

Oameni buni, folositi cu incredere Net-ul.
http://www.euroncap.com/content/safety_rat...tings.php?id1=1 pentru clasa mini si
http://www.euroncap.com/content/safety_rat...d1=1&id2=74
pentru Yaris.
Citat:
,,The Yaris lost no points in side impact which is remarkable for a car without side airbags."
Deci Yaris are 4 stele!
google41800
Merci pt. link-uri. Recunosc ca nu mi-a dat prin cap sa verific dar intrucat dealer-ul de la Toyota a evitat raspunsul am presupus ca e slaba insa probabil ori nu a fost atent la intrebare ori nu stia raspunsul.
Oricum greseala mea ca nu am verificat inainte de a afirma ca e mai slaba, cu toate ca vazand ca nu are airbag-uri laterale, recunosc ca nu mi-a trecu prin cap ca e de 4*.
Iulian HondaFan
mda, google... cine trebuie sa verifice si site-ul NCAP?

chiar per total Yaris are punctaj mai bun decat clio: 29 fata de 26...

si tot in onoarea Yarisului trebuie sa adaug ca bate la fiabilitate clio (locul 2 in europa dupa honda jazz in studiul JDPower din Germania) iar in USA ( aici este numai ca sedan si se cheama echo si vine cu motorul 1,5VVTi de 105CP) e cel mai fiabil in clasa mica ( care include si toate compactele inclusiv Corolla si Civic)...
google41800
Cearta-ma, cearta-ma! down.gif
Revenind la subiect, am impresia ca testul e cam vechi intrucat, din cata engleza stiu eu (probabil ca nu foarte multa), Clio e testat fara airbag-uri laterale.
QUOTE
The retested Clio achieved a very high side impact score with no side airbag and a creditable frontal score. Renault are to be congratulated over very safe child seats and for the decision to fit good child protection warning labels on both sides of both sun visors.

Asta, cei drept, nu cred ca-i mareste scorul la impactul frontal, unde sta mai prost, dar stiu ca au fost modificate si airbag-urile frontale (din 2000 in coace).
Pe de alta parte si la Yaris, poate, ca au fost modificari si s-ar putea sa fie, inca, in fata lui Clio.
eddie
Amandoua sunt din anul 2000 si sunt fara airbag-uri laterale...la teste castiga Yaris-ul putin.
Han.solo
QUOTE(google41800)
Merci pt. link-uri. Recunosc ca nu mi-a dat prin cap sa verific dar intrucat dealer-ul de la Toyota a evitat raspunsul am presupus ca e slaba insa probabil ori nu a fost atent la intrebare ori nu stia raspunsul.
Oricum greseala mea ca nu am verificat inainte de a afirma ca e mai slaba, cu toate ca vazand ca nu are airbag-uri laterale, recunosc ca nu mi-a trecu prin cap ca e de 4*.

Suntem aici sa ne ajutam.
Daca dealerul a evitat raspunsul ar trebui sa-i fie rusine; chair daca avea doua stele tot ar fi trebuit sa raspunda la obiect. Fiecare masina are avantaje si dezavantaje; daca ai minte poti face un deal cinstit prezentandu-le pe ambele si lasand clientul sa decida.
Din pacate la noi se incearca ,,abureala" si deseori dealerii sunt atat de disperati incat ar face orice sa prosteasca un client.
google41800
QUOTE(eddie33)
Amandoua sunt din anul 2000 si sunt fara airbag-uri laterale...la teste castiga Yaris-ul putin.

Da, dar, intre timp, la Clio au aparut airbag-urile laterale, pe cand la Yaris nu. Asta am vrut sa scot in evidenta.
madalina
Eu am avut un impact lateral cu o betoniera. Cu Yarisul. Usa a fost schimbata, dar ramforsarile, barele din usa nu au fost in nici-un fel afectate. E adevarat ca tabla s-a indoit, dar nu si elementele de siguranta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.