Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dacia Logan pe motorina?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Dacia > Logan Berlina/MCV/Pick-up
Tololoi41858
Cind va aparea Dacia Logan pe motorina si ce motor va avea, eventual si alte detalii legate de capacitatea cilindrica, pret etc. biggrin.gif [/b]
G e o r g e
stai asa sa caut ...
Cornel2
Mi se pare ca va apare in septembrie cu un motor de 1,5 dci 65cp
ncristi
Cel de 1.9 dCi si 100cp (actalmente pe laguna) o sa fie pe Logan insa nu este exclusa si variant de 1.5 80cp si 65 cp.

De mentionat ca motoarul de 1.9 100cp este un motor foarte fiabil lucru care nu se poate spune si de dci-urile de 1.5 ale caror probleme abia in ultima perioada au fost rezolvate....in special la pompele lucas-delphi...

Oricum, inca nu este nimic anuntar oficial deci acestea sunt doar speculatii..
BOGDAN37762
Loganul diesel va fi echipat cu motor de 1.5dci acelasi care "tirie" si R. Clio.
Eu sunt dejamagit de aceasta de aceasta decizie a daciei. Motorul de 1.9 este mult mai fiabil si mult mai recomandat.
adrian41198
Decizia (cand va fi o decizie, eu stiam ca este in faza de proiect) de a pune motoarele diesel de 1,5 pe Logan, le va apartine celor de la Renault si nu celor de la Dacia.
Mi se pare logic sa puna motoarele mai slab cotate de la Renault, doar asa au facut si la modelele anterioare de Dacia. Ca este o decizie buna sau nu, ramane de vazut dar oricum nu avem cum sa o influentam.
Din informatiile pe care le detin, prin septembrie se preconizeaza sa apara Logan pe motorina.
We'll see.
G e o r g e
sigur ca da , de ce sa avem motor de ultima generatie cu common rail si consum redus cand putem sa avem un motor de acum 20 de ani . nu ?

sa baga tzaranu' roman motorina de la tractor in el , nu ? sau de ce ? :evil: :evil: :evil: :evil:

eu inca mai caut ce motor se va pune pe logan . biggrin.gif
Laur007
Un lucru e clar, ca se vizeaza un pret mai mic comparativ cu Renault, dar parerea mea e, ca daca vor alege un motor de 1,9, Symbol-ul dispare de pe piata romaneasca.
Parerea mea...
Aviz celor care cred, ca doresc, sa-mi impun parerile! :peacefingers:
G e o r g e
motorul de 1.9 n-au decat sa-l adopte. el pierde clar in fata uinui 1.5 dCi de ultima generatie . acesta din urma este mai puternic (cuplu mult mai bun, aproape 80% in plus) , este mai usor si mai sprinten din aceasta cauza.
eddie
[quote="BOGDAN37762"]Loganul diesel va fi echipat cu motor de 1.5dci acelasi care "tirie" si R. Clio.
Eu sunt dejamagit de aceasta de aceasta decizie a daciei. Motorul de 1.9 este mult mai fiabil si mult mai recomandat.


Ar trebui aici sa faci niste specificari, care motor de 1,5, care Clio si din nou care motor de 1,9. Am mai spus-o si eu,crezi ca pe hibrizii Renault ititvor pune motoarele de ultima generatie,spre exemplu; motorul 1,4 aflat pe SuperNova,Solenza si Logan are saracul 75 c.p.,e cel cu 8 supape, cel cu 16 supape deja are 98 c.p., e mai nou si l-au bagat ce la Clio Symbol in sus....
1,5 DCI are 65c.p,80c.p,100c.p
1,9DCI are 65c.p.,90c.p.,100c.p.,120c.p.,imi cer scuze daca omit ceva....
Chestia cu taraitul este valabil cand iti iei masina cu motorul cel mai mic,sa fie ieftina si cu caroserie cat mai mare,sa fie de familie si de carat....asa vede romanul raportul marime/pret,nu calitate/pret.
G e o r g e
1.9 D are 65cp. restul sunt motoare turbo. apoi cele de la 105 in sus sunt common rail (a existat si un 105dTi)

:angel:
eddie
Corect, stiam ca mi-a scapat o specificare ceva....
ncristi
Motorul de 1.9 o s-al puna (daca o sa-l adopte) doar din cauza faptului ca este mai rezistent la motorina de kkt care se gaseste la noi...

Common rail-urile de cilindree mica se stie ca sunt foarte sensibile la combustibil...
eddie
Nu stiu ce motor mai mic de 1,9 a avut probleme, poate numai 1,5 dci 65 c.p.,ala e turbo,fara intercooler si turbina cu geometrie fixa,in comparatie cu celelalte care au intercooler si turbina cu geometrie variabila.Si ala de pe Symbol,montat la turci.Am dreptate?Cu cel mai slab motor din gama poti avea probleme,dar uite ca au rezolvat-o si cu ala, problema era cu injectia... De celelalte nu am auzit, poate ne spui tu mai multe....exemple...
macovei41721
QUOTE(cristi36176)
Cel de 1.9 dCi si 100cp (actalmente pe laguna) o sa fie pe Logan insa nu este exclusa si variant de 1.5 80cp si 65 cp.

De mentionat ca motoarul de 1.9 100cp este un motor foarte fiabil lucru care nu se poate spune si de dci-urile de 1.5 ale caror probleme abia in ultima perioada au fost rezolvate....in special la pompele lucas-delphi...

Oricum, inca nu este nimic anuntar oficial deci acestea sunt doar speculatii..

Informatia e sigura, despre mot de 1,9 dci ? daca este asa, mai astept si eu, ma interesa un Megan second, dar mai bine ( cred eu ) un logan nou de 1,9 dci.
ncristi
Nu informatia nu este sigura. Am aflat asta de pe un alt site.Iata ce s-a spus acolo:

QUOTE
Motorul 1.5 dCi(K9K) a fost dezvoltat pentru a inlocui in oferta de motorizari, dieselul aspirat de 1.9, cu precamera si 64cp (au fost si versiuni de 54) de pe CLio/Kangoo.(F8Q)
Prima versiune a motorului a insemnat si primul motor common-rail cu sistem Lucas-Delphi, cu rampa sferica si a avut 65 cp si a fost lansat in iunie 2001.Are turbina cu geometrie fixa si nu are intercooler.
Cu toate ca a avut unele probleme de proiectare la pompa de inalta presiune Lucas, motorul a constituit un adevarat succes pentru Renault si a inlcouit pe gama ClioKangoo si 1.9dti 80cp(F9Q). Astfel a aparut si varianta de 80cp.
Presiunea de injectie a ramas la 1450 bar dar in plus a primit un intercooler si injectoare recalibrate.
Succesul a continuat cu motorul de 100cp care are presiunea de injectie de 1600 bar (generatia a 2 a) turbina cu geometrie variabila KKK, ambreiaj cu diametru marit. Acets motor a inlocuit vechiul 1.9dCi 102cp pe Megane II.
In viitor, motorul K9K se apre ca o sa dezvolte 120cp pe Laguna II phase II, si Megane II phase II, iar la motorul de 1.9 dCi 120cp se va renunta

Pana la 120cp, da... o sa ramana K9K, adica cel de 1.5dCi. Asta treptat, dupa facelift-uri succesive si schimbari de generatii la modele.
De la ~140-150cp pana la 180 cp o sa fie noul 2.0 dCi.
Si peste 200cp o sa fie 3 .0 si/sau 3.5 dCi.
Cel de 1.9 dCi o sa ne parvina noua, pe Logan.
wizzard
Loganul va fi tras de un motor 1.5 dci 65 CP - informatie oficiala. Va fi lansat in vara-toamna si va "incanta" privirile interesatilor la SIAB.
ncristi
Da asa este, logan va avea 1.5 65 cp--informatie oficiala data de reprezentatntul dacia la national tv...
eddie
Asa e Loganul va avea 1,5 DCI 65 c.p. si problemele de la Clio Symbol 1,5 DCI 65 c.p.,ca trebuiau sa le dea cuiva,daca Clio Symbol a trecut la 80c.p.Clio chiar e Renault....nu by Renault. :bash:
ncristi
Problemele de la motorul 1.5 dCI 65cp ai cam fost rezolvate...era vorba de pompa lucas-delphi pe care am inteles ca nu o mai folosesc...

Eddi pt informatia ta motorul de 1.5 65cp si cel de 1.5 80cp au la baza aceeasi structura cam aceleasi componente si au avut si cam aceleasi probleme... biggrin.gif
eddie
Sorry,eu am Renault Clio Extreme de 80 c.p. facut in Franta,cu dotari de nici eu nu visam(linia de asamblare s-a mutat intre timp in Slovenia)si nu am auzit de probleme la motorul DCI decat la 65c.p.,vezi diferenta....(am surse de toata increderea,poti sa ma crezi).Probleme au avut Clio Symbol Alizee fabricate in 2003,mai vrei detalii ?In plus,eu am un bec care se aprinde la aparitia apei in motorina,deci.....mai am o sansa,nu ?
Lucas
Bai fratilor motorul asta e un cacat. 1,5 la greutatea lui???? Daca motorul de 1,4 pe benzina nu se descurca bine, d-apoi diesel de 1,5? 65CP? Motorul pe benzina are 1,4 si 75CP. Oricum apreciez si respect foarte mult Renaultul pentru ce a facut din Dacia. Dar decizia asta e foarte de kkt. Inteleg ca ei vor sa faca o masina ieftina dar nici chiar asa sa-si bata joc de romani. Adica Renaultul ne da un tractor in loc de masina. Ganditi-va ca la 65 CP, cand va fii de urcat o rampa chiar si de inclinatie medie, scoate tata din viteza si retrogradeaza ca daca nu risti sa-ti moara motorul in mijlocul dealului, sau in cel mai bun caz ajungi in varf dupa o ora. Oricum eu cred ca isi bat joc de noi cu introducerea acestui motor pe piata. Daca nu vor sa puna unul de 1,9 ca este prea scump pentru roman si pentru Europa de Est, mai bine nu baga 1,5-ul. Se fac de rusine.
Lucas
Este doar o parere. Parerea mea.
stefan_ieu
QUOTE(Lucian42192)
Ganditi-va ca la 65 CP, cand va fii de urcat o rampa chiar si de inclinatie medie, scoate tata din viteza si retrogradeaza ca daca nu risti sa-ti moara motorul in mijlocul dealului, sau in cel mai bun caz ajungi in varf dupa o ora.


Am inteles ca esti incepator.... Probabil ca nu ai mers niciodata cu un motor diesel. Stai linistit ca nu moare motorul, nici pe pante abrupte.
Nu-mi moare mie, cu 64CP, cu masina mai grea si pe benzina (cuplu mai mic), nu o sa moara nici pe asta.
Cei care au Simbol cu astfel de motor sunt foarte incantati de el.
wizzard
Eu zic ca sunt super tari la management astia de la Renault. Baga motorul de 1,5 65CP anul acesta. Astfel vor avea posibilitatea sa-l inlocuiasca peste 2-3 ani cu cel de 80 CP. Pana atunci Clio va avea alte motoare noi si mai performante (vezi 1,9).

Una pese alta 65 CP pentru Logan si consum redus este super OK. Doar nu cuperi un diesel sa participi cu el la liniute biggrin.gif
eddie
QUOTE(wizzard)
Eu zic ca sunt super tari la management astia de la Renault. Baga motorul de 1,5 65CP anul acesta. Astfel vor avea posibilitatea sa-l inlocuiasca peste 2-3 ani cu cel de 80 CP. Pana atunci Clio va avea alte motoare noi si mai performante (vezi 1,9).

Una pese alta 65 CP pentru Logan si consum redus este super OK. Doar nu cuperi un diesel sa participi cu el la liniute biggrin.gif

Clio deja are de cativa ani motorul de 1,9 diesel 90 c.p. ,dar mai performant si mai nou este cel de 1,5 dci cu 80 respectiv 100 c.p.
wizzard
Poate nu m-am exprimat eu cum trebuie. Stiu de clasicul 1,9 care a fost montat si pe Dacia papuc, apoi pe Solenta. Eu am spus despre Clio ca va avea (nici ca a avut si nici ca are) motoare mai noi si mai performante. M-am referit la 1,9 dci (greseala mea ca nu am specificat "dci") care acum echipeaza Megane II (nici asta nu am specificat). Si acest motor l-am dat ca exemplu de motor nou. Sansele sunt mici sa puna acest motor pe viitorul Clio (120 CP diesel pe o masina asa mica....).

Ideea de baza era ca Renault va furniza motoare noi pentru Clio (nu se stiu ce motoare, cum etc) si ca este posibil ca la un moment dat (2-3 ani) motorul 1,5 dci 80 CP sa echipeze Loganul.

Mersi ca m-ai atentionat :notworthy: . Am rectificat si acum ar trebui sa se inteleaga ce am vrut sa spun. :idea: biggrin.gif
RUE
salut si bine v-am gasit. studiez de mult problema asta cu loganele, dar numai online. am fost in unul de 7300 dar decat i-am dat cheie deci nu am impresii.
ma uit dupa mai multe informatii despre ce va fi 1.5 dci pe logan. am inteles ca se fac eforturi f mari sa coboare la un ret sub 10 k cu el.
antifonarile (la cel benzinar se simte zgomotul inca destul de bine) pt un motor diesel, intarirea sasiului si costul mai mare al motorizarii sunt elementele care trag de pret in sus.
sunt curios daca o vor lasa diesel si la versiunea keala sau va fi numai lux pt diesel cu optiunile kklau.
in februarie am condus clio (nu cel simbol) varianta 1.5 dci, masina avea 3000 de km si in o saptamana am reusit sa o predau la hertz cu 4000. am fost foarte multumit de finisaje si m-am simtit mai lejer decat in peugeot 206, dar sa revin la motorizare.
s-a spus mai sus cat consuma un astfel de motor 3,8/5.4 parca.
ei bine, 900 km facuti cu 44 l motorina. agitatie in Rennes (pe la nenea Lotzi Boloni in oras), 3 persoane pana in Paris (peste 300 km) unde am agitat suburbiile si centru de a imbatranit clio saracul, cu ninsoare si semafoare de 20 min pe 200 m, apoi inapoi 5 pers si bagaj pe o ruta ocolitoare si alternari de vizitat 2 orase, unde se consuma mai mult. viteza de drum a fost 100-110, cu ruperi pe portiuni unde am si testat un 160 si mai era putin loc (3 persoane in masina).
Deci pe la 4.6 cred ca a iesit un consum la plin (nu are computer de bord). asta este optiune pt romani. parerea mea ca nu e o minune computerul de bord.nu mereg masina mai bine sau nu consuma mai purin. daca are ABS, servo, CD , airbaguri e f bine.

acesta e motorul pe care il asteptam. galagios este si asta se simte daca la semafor lasi geamul jos, te inunda tractorasul cu muzica lui.
poate fi solicitat in turatii si duce bine. nu e la inaltimea celor care agreaza sa schimbe numai peste 4000 de ture. dar pt romania va fi bine.

sper sa ajung sa conduc si eu sa mi dau cu parerea. eu unul inca mai stau la dacia de 500 de euro si astept sa ma clarific ce e de fapt acest logan, dar peste un an sau doi poate deveni necesara o masina buna si inca ma gandesc la optiunile SH din germania direct sau logan (poate diesel)
Maff
Normal ca baga motorul de 65cp, nu trebuie sa mai vanda si modelul Clio Symbol?Oare de ce au bagat acum pe Symbol si motorul de 1.5dci 80cp?Tocmai pentru a renunta la cel de 65cp care va echipa numai Loganul......Ma mira si ca or sa bage motorul de 1.6 16v, dar oricum baga versiunea veche de 107cp, nu pe cea de 115cp care este acum pe Clio si pe Megane........
G a B r I e L
poate loganul diesel o sa aiba mai multe sanse de reusita... poate si ceva modificari.... loganul din prezent este ca dacia 1300 din 1970 .. poate peste vreo 30 de ani o sa fie si loganu ca o masina decenta din prezent smile.gif
mihai38772
biggrin.gif De la Audi A 6 la Logan biggrin.gif
Gabi - te inteleg

Dar tu ai mers cu o dacie din 1970 ???
Maff
Eu am mers si cu dacie din 85, cu dacie din 98, cu SuperNova si dupa aia am trecut la alte marci de masini; fata de SN este o evolutie extraordinara, dar daca stam sa ne gandim mai bine, totusi Loganul care se vrea o masina europeana nu cred ca ar trebui echipat cu motorul de 65cp, ar fi fost mai potrivit motorul de 80cp..........dar sa nu exageram, renaultul nu vrea sa-si fure caciula singur........
Horatiu Hadrian47137
Gabriel,

nu cred ca stii cum e o DACIE din anii '70...
de abia astept sa scap de ea..
SOLNITA mi se pare departe iar GOLAN-ul super
deci, ... nici chiar asa !

:bash:

beer.gif
Maff
Sa stii ca dacia din 70 mergea bine, muult mai bine decat cele din 80-90...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.