Help - Search - Members - Calendar
Full Version: se pot pune motoare puternice diesel pe aro m461????
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Aro
costy41691
Stiu ca IMSul este o masina foarte buna pe teren accidentat, dar motoarele fiind vechi de peste 35 de ani nu mai sunt performante si nici potrivite pentru orice drum(oras, autostrada...). As vrea sa stiu daca se poate pune pe IMS un diesel puternic (in jur de 140-150 de cai) si cutie de viteze cu 5 trepte (toyota,andoria,ford...). Cu un astfel de motor ai avea un Aro mai bun decat orice Touareg biggrin.gif .
Astept raspunsuri si pareri!!!
G a B r I e L
hai sa fim acuma seriosi.... masinile romanesti mai au de crescu... poate peste 30 de ani o masina romaneasca.. in cazul de fata aro.. va fi la standardele unei masini decente din prezent !!!! :ban: blush.gif
adrian47392
In principiu se poate pune orice motor care incape sub capota, la fel si transmisie. Vorbesc din experienta. Problema majora sunt rezemarile pe sasiu, care trebuiesc gindite acolo unde vibratiile asmblului motor-cutie au amplitudinea cea mai mica si care nu coincid cu planul centrului de greutate. Grija mare unde se pune biela anticuplu (daca rezemarea gindita o cere) si amortizor vibratii. Am invatat multe de la rezemarile Nissan.
Comparatia IMS-Touareg e fortata, electronica ultimului cuplajele si diferentialele inteligente fac totul. De remarcat la IMS rigiditatea sasiului si amplitudinea mare a suspensiilor, consolele mici fata spate, atu-uri care fac sa se descurce bine in teren greu. Si oricum un IMS il poti baga unde un Touareg nu va indrazni in pururi veci.
Adrian52125
QUOTE
Si oricum un IMS il poti baga unde un Touareg nu va indrazni in pururi veci.
Asa e .IMS a cistigat prin anii '60 un raliu al andurantei lasind in urma Land Rover si alte marci celebre.Deci daca e sa o luam asa noi avem experienta la masinile de teren.Daca dupa '89 nu se fura ca la balamuc romanii ar fi facut masini de teren foarte bune.Am inteles ca in anii '70 politia canadiana avea o gramada de masini Aro 244 in dotare, de care erau foarte multumiti.Deci mai stiu si romanii cite ceva despre masini.Felicitari pentru IMS.Pe timpul I.A.S-uilor bunicul meu era inspector la ministerul agriculturii.Avea un IMS din parte serviciului cu care a mers in toata tara si mi-a spus ca erau masini foarte fiabile.Ca romanii au luat Gaz-ul dupa care a fost copiat si i-au eliminat multe greseli inainte de a fabrica IMS-ul.
Otto73
QUOTE(adrian47392)
. Si oricum un IMS il poti baga unde un Touareg nu va indrazni in pururi veci.
Sunt de acord cu aceasta afirmatie deoarece de tuareg iti pare rau sa-l bagi oriunde , cat despre IMS nu
Victor54823
QUOTE(Otto73)
QUOTE(adrian47392)
. Si oricum un IMS il poti baga unde un Touareg nu va indrazni in pururi veci.
Sunt de acord cu aceasta afirmatie deoarece de tuareg iti pare rau sa-l bagi oriunde , cat despre IMS nu


poate pentru ca nu se descurca?? Touaregul e masina de oras...nu de off-road cum e IMS-ul...
werner64006
blush.gif Eu cred ca o comparatie intre un VW Touareg si un ARO e cam deplasata. ARO are la baza un concept din inceputul anilor '70, iar Touareg este un concept nou. Touareg nu este un Automobil de teren. Este un "SUV", deci un Automobil pentru recreatie si sport. ARO este un Animal de lucru. Incercati sa incarcati cu stivuitorul un Europalet cu saci de ciment in Touareg......!
ARO este un Automobil foarte bun, care a inceput sa piarda din succes, pentru ca toti Romanii sunt innebuniti sa isi cumpere o masina cat mai exotica, care o va pune in dosul curtii pe butuci cand i se strica ceva.
In alte tari ARO este un Automobil respectat si folosit si de autoritatile de Stat. Exemplu: ARO se foloseste ca masina de Politie in Argentina si Polonia, tot in Polonia este folosit ARO 324 de Pompieri, pentru descarcerari. In Germania se foloseste in minerit subteran.
@GaBrIeL: poti merge cu o masina romaneasca oriunde fara sa-ti fie rusine; chiar si cu un ARO, pe Autostrada....! :romania:
petre 1
Hai sa fim putin seriosi,Aro poate este o masina de teren dar trebuie sa ai cu tine zeci de scule ,fire ,sarme,salopete si altele este o masina de mers la camp sau pe drumuri forestiere si nu stiu cati dintre noi ajung pe acolo .zgomotul este infernal ,confort zero ,interior dezastruos dupa 2 ani totul zdrangane de zici ca se dezmembreaza,dupa un an un sfert din butoanele si becurile de la bord nu mai functioneaza,si sa nu uitam tabla care dupa un timp scurt incepe sa aiba probleme. Nu poti cumpara o masina doar pentru faptul ca poate sa mearga prin apa pana la genunchi si prin nu stiu ce noroaie,trebuie si putin confort si fiabilitate ceea ce la Aro ...
werner64006
blush.gif Eu cred ca un ARO nu se "descompune" numai ca este ARO. Eu conduc 2 ARO (un ARO 10.6 DRA si un ARO 328 TD),din anul 2000, respectiv 2001 si pana acuma totul functioneaza foarte bine, nu m-a lasat nici o data in pana. Comfortul este specific clasei, ca si la Land Rover Defender sau Mercedes G Modell, mie imi place asa. Sunt satul de masini "moi", la care nu le mai auzi nici motorul.
Sunt de parere ca o masina traieste cum se comporta proprietarul cu ea. Si un VW Passat care nu este intretinut nu traieste prea mult, sau ajunge rapid in starea care o descri tu, petre1.
Deabia astept sa produca ARO iarasi masini, o sa cumpar iarasi unul, da data asta o sa fie un 243, ca la noi e cam inghesuiala si 328-ul e cam lung!!
Atar
De acord cu Werner.
Eu merg cu un 10.4DRT (motor+cutie Renault Scenic RX4) modelul pt. Franta din 2000. Nu s-a "dezmembrat", nu am avut decat o singura problema pana acum (am inlocuit pompa de servodirectie in 2005) si in general este chiar ok masina, ii fac revizii periodice cu tot ce-i trebuie in service-uri bune
La comfort sa fim seriosi, stiu Passat-uri la care suna mai tare motorul - fara sa exagerez, scaunele(cele frantuzesti de pe masina mea) sunt mai comode decat unele de pe masini noi, iar in privinta suspensiilor asta e...(se vrea off-road). Masina se aseaza chiar foarte bine pe autostrada la 140-150 (2600-2800 rpm), iar in privinta terenului accidentat am facut un craciun in 2003 langa Bicaz,la catva km. buni (de drum forestier) pe o zapada care atingea chiar si 50-60cm pe drum ( nu fusese dezapezit), iar la pensiunea aia nu a mai ajuns in ajunul craciunului decat un LandCruiser restul au ramas inzapeziti sau au lasat masinile la sosea.
Acum ma intereseaza un tuning ceva la ea. Am bull-bar, bandouri din fibra, praguri dar vreau mai mult.
Stie cineva ceva de Gerula?
Felix60549
Nu ar tb. sa discutam de motoarele straine ce echipeaza Aro, ci de cele autohtone. In fond pt. ca o masina sa fie 100% conceptie made in Romania ar trebui umblat la motoare. Degeaba vb. de Aro cu motor de Peugeot sau altceva! Acelea sigur nu se duc. Eu conduc la serviciu un 244 TD din 2002 si pot spune ca numai probleme am avut cu el pana acum.
Prima data pe la 3000km incepuse sa sune continuu semnalul de cuplaj 4x4 fara sa-i fac nimic. Ulterior acesta s-a defectat si l-am eliminat. In garantie la Bacau dupa ce am stat 1 zi Nu l-au putut face. Apoi a cazut turometru, apoi pompa servo, opritorul care este incorporat undeva la pompa de injectie, iar mai nou, fara spray de pornire nici macar nu vrea.
Scoate fum negru de zici ca este centrala pe pacura, iar daca am fost sa dea avansul mai mic la pompa, nu mai fugea deloc.
La 130km/h a inceput sa miroase a disc de ambreaj si tot asa. Radiatorul de incalzire s-a spart, deci in 3 ani s-a dus la vale. Iar de off-road nici n-a auzit. A circulat mai mult pe sosea, acum avand doar 32000km la bord.
Deci ce sa mai vb!
Stiti acele Aro facute pt. a transporta scolari?
In 2002 era cam 8 buc la reparat fiecare avand intre 1500-5000 km la bord, cu pb. de chiuloasa, transmisii, pompa injectie etc.
Poate ca ar tb. desfiintata fabrica si construit atceva mai profitabil.
werner64006
@felix,
daca sa nu vorbim de motoare straine, ARO facute pentru transport scolari, din cate stiu eu, nu au motoare romanesti si tot au probleme? De motoare romanesti in ARO sa nu vorbim, ca nu are rost. Sa dezvolti astazi un motor si sa-l aduci la norma de gaze Euro3, costa cateva sute de mii de Euro. Asta nu mai face nimeni din producatorii mai mici. De ce foloseste Skoda si Seat motoare de Volkswagen? Chiar si in Mercedes Vito erau partial folosite motoare Volkswagen, din cauza ca nu s-a meritat se se dezvolte un motor nou pentru un singur model. Producatorii de Automobile de lux sau sport, fabricate in serii mici si medii, folosesc motoare cumparate de la concernele mari, care isi permit sa dezvolte motoare noi. Dacia foloseste motoare Renault. Sa aduci un motor Diesel de la Euro2 la Euro3 costa in jur de 100.000 Euro. Asa ceva se facea la AVL Graz (Austria), unde s-a modificat si motorul ARO L27 in motorul TDX-28. Dar si aici nu s-a rentat aceasta schimbare, deoarece motorul Andoria costa mai putin, avind o productie mare.
Daca suna semnalul de la cuplaj 4x4, defectiunea a fost un furtun vacuum care nu etansa. Asta se intampla din cauza furtunelor de cauciuc de calitate proasta, livrate catre ARO. Eu am schimbat partial aceste furtune cu furtune de la Semperit si tine.
Daca motorul porneste numai cu spray de pornire, inseamna ca nu incalzesc bujiile preincalzitoare. Trebuie controlata siguranta de 50A, sau releul, un mecanic bunicel ar trebui sa rezolve aceste probleme.
La ARO si motivatia muncitorilor este zero, de aceea sunt asamblate cum au primit salarul.
Felix60549
In 2002, cand am fost in garantie iti spun sincer ca m-am interesat si Aro de scolari avea acelasi motor ca cel care il conduc, pardon l-am condus deoarece de cateva zile putrezeste in garaj din cauza unui releu de pornire caruia i s-a ars niste diode sau asa ceva.
In garantie nu aveam voie sa umblu la el pt. a aduce imbunatatiri, iar acum ce sa-ti spun.... daca ar fi al meu proprietate personala as mai zice, dar asa nu o sa-mi cheltui salariul pe un harb ca nu-mi da nimeni banii inapoi!
werner64006
@Felix. E normal, nimeni nu vrea sa-si cheltuie banii pe ceva ce nu-i apartine.
Ma mira faptul ca unii au probleme asa mari cu ARO. Eu am avut probleme cu ARO decat cu motorul L27, prea lent, si cu motorul TDX-28, care avea ungerea prea slaba, la puterea marita. De cand au aparut ARO cu motor Peugeot, le foloseam ca o masina "normala". Deci si in strainatate, pe Autostrada, oriunde. Cu ARO 328 (Andoria) am fost pana la Rostock, in Germania, unde am dus un ARO 244 pe platforma. Cu acest ARO am facut 38.000 km intr-un an, majoritatea pe Autostrazile Germaniei si Austriei, fara nici un fel de probleme.
vis-a-vis
Vad ca tot topicul e teorie, in mare parte nefondata.
Pana la urma a pus cineva alt motor si alta transmisie pe IMS?
Nu de alta, dar ma intereseaza acest aspect.
werner64006
In fond, raspunsul este cat se poate de usor! Se poate pune orice motor pe IMS, deoarece are un sasiu pe care poti prinde orice. Anintiti-va numai, inainte de 1989 multe IMS-uri aveau motor de ARO L27, sau de Brasov. Cunosc pe unii care au montat motoare de Multicar. Aceasta este o rezolvare proasta, deoarece motorul de Multicar este foarte puturos, mai atingi viteza maxima de 80 km/h.
a42917
QUOTE(werner64006)
@Felix. Ma mira faptul ca unii au probleme asa mari cu ARO. Eu am avut probleme cu ARO decat cu motorul L27, prea lent, si cu motorul TDX-28, care avea ungerea prea slaba, la puterea marita. De cand au aparut ARO cu motor Peugeot, le foloseam ca o masina "normala". Deci si in strainatate, pe Autostrada, oriunde. Cu ARO 328 (Andoria) am fost pana la Rostock, in Germania, unde am dus un ARO 244 pe platforma. Cu acest ARO am facut 38.000 km intr-un an, majoritatea pe Autostrazile Germaniei si Austriei, fara nici un fel de probleme.


Pentru "werner64006"

Sunt interesat de un aro 324 (5 locuri + bena), dar nu am informatii cu privire la fiabilitatea motoarelor romanesti. Referitor la acestea, dupa cum usor se poate observa, parerile sunt impartite, fapt ce reiase si din comentariile de pe forum, insa mi se par a fi niste observatii profane mai ales cand sunt venite din partea unora ce se autointituleaza "soferi profesionisti". In ceea ce priveste comentariile tale de "novice" (cum te recomanzi), din ceea ce am citit pana acum, par a fi pertinente si, mai mult, chiar de bun simt, dovedind calitatea ta de cunoscator in ale motoarelor puse pe Aro. In ceea ce priveste diferenta dintre un motor L27 sau unul TDX-28, nu am nici o notiune, insa in ceea ce priveste motoarele Andoria, a auzit (citit) ca sunt la "mare pret", fiind recomandate ca ideale pentru Aro. Informatiile acestea le-am obtinut de pe cateva site-uri cehesti unde am fost placut surprins sa gasesc si o multime de fan cluburi Aro, "tururi", asazis off-road, atat in Cehia cat si in nordul Romaniei, si foarte multe fotografii sau chiar filmulete.
Revenind la subiectul abordat, as fi totusi interesat daca, in situatia in care as gasi un Aro cu motor romanesc, care ar fi costurile pentru a-l schimba cu un Andoria sau o alta varianta, Peugeot, spre exemplu. Intreb acest lucru deoarce am impresia ca motoarele ar fi marea lor problema, restul mecanicii pare a fi suportabil de intretinut si reparat. In masura in care ai fi de acord sa purtam o discutie pe acesta tema te-as ruga sa-mi transmiti un mail pe adresa aiahim@yahoo.com.
Lucian72846
S-au montat pe IMS motoare Toyota , Ford , Peugeot , Andoria , Mercedes si BMW , atat diesel cat si benzina , cutie cu 5 trepte ARO (Borne Warner ) sau Mazda 5 trepte .
Atentie mare la aliniere motor si cutie , de montat releu intermediar pentru cardan spate . Innaltatoare caroserie maxim 70 mm si amortizoare reglabile ( pt stabilitate pe sosea si macadam )

Bafta si spor la treaba ! ai nevoie de timp , pricepere si bani !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.