Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cum ne spalam masinile
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
ciobanu33567
Am un bicorp negru si sunt disperat cu spalatul , adica raman niste cercuri . Cum scap de ele!!

Ce este polisul?

Ce este ceara?


La ce ajuta ele?

Sa vedem daca sunt singurul cu aceste probleme, si poate auzim vreo rezolvare
Andrei Suzuki
Cum adica raman cercuri?Ce fel de cercuri?

Din cate stiu eu...ceara se da pe masia pt a o proteja de praf...pt a o proteja in general...si mai stiu ca se da pt a luci.
Cu polisul stiu ca se pot acoperi mici zgarieturi si iar...pt a proteja vopseaua.
petrisor-3
Si eu am avut aceiasi problema cu un opel manta negru metalizat,
ramanea patat dupa spalare, pe negru se vede foarte bine, si acum am
un renault 5, vopsea originala (din 1986!), raman niste dungi pe el dupa
spalare.
ce poti sa faci:
1. cea mai buna recomandare : spal-o singur,nu o du la spalatorie
ca aia nu au shapom bun, si jetul ala puternic de apa nu e bun.
2. daca chiar vrei sa o duci atunci poti scapa de pete cu ceara (pasta nu lichida) sau cu polish, dai pe ea si astepti sa se usuce, apoi o stergi si scapi complet de pete. Ai f mare grija sa nu dai pe partile de cauciuc sau plastic pt. ca pateaza si nu se duce.
3. spal-o numai cu shampon pe baza de ceara, cumpara-l tu sa fi sigur ca e bun, si ai sa vezi ca nu mai ramane patat.
Succes!
matran40006
bah..si eu am megane tot negru dar nu sunt probleme la spalat...
oricum eu recomand spalatul cu spuma activa iar cand o sterge ... sa o stearga cu laveta...nu sa de'a cum stergator de ala pe masina ca o zgaraie toata...am patit'o prima data
oricum pretentioasa tare culoarea asta neagra sad.gif da si frumoasa .nu? cel mai bine se loveste la masina asta smile.gif
ciobanu33567
cica ar fi polish de 2 tipuri abraziv , pt. zaraieturi si polish 'fin' pentru luciu.
Ala abraziv acopera urmele ramase dupa stergerea vopselei cu piele de caprioara' este singura sol sa-ti ramana uscata masina si fara petele de saruri care raman de obicei daca speli masina cu apa normala' , iar cel fin ajuta la stralucire
ciobanu33567
ce este aia laveta?
Ediz33425
Salut!

Itı recomand ceara de la Arexons(Glanz Wax/cod produs:7506).Nu lasa urme pe zonele din plastic sau cauciuc.De spalat o spal la spalatorie,dar folosesc TurtleWax ZıpWaz Wash&Wax(1000 ml/cca.60 spalari/cca.10 USD).Dupa spalare luceste superb,fara urme sau pete(masina este bleumarin metalizat/Windsor blue).

Nu recomand ceara lichida de la TurtleWax:Clear Vue.Se aplica destul de greu,in plus raman si urme dupa spalare(bine ca am testat in prealabil doar pe portbagaj).

Cred ca ideala ar fi folosirea unui burete nou la fiecare spalare,urmata de uscarea cu piele de caprioara.Daca gresesc,va rog,corectati-ma.

Numai bine!
eddie
Nu mai spala masina la aia care o spala cu buretele. Exista spalatorii ecologice, asa isi spun ei, unde dau numai cu presiune si cu spuma. Semnele sunt de la burete, nu de la sters.
Referitor la polish, exista 2 feluri, pentru masini metalizate si pentru masini nemetalizate, ala abraziv se foloseste la cele nemetalizate si cel fin la cele metalizate...Pe culorile inchise se vad toate zgarieturile, si eu am un Clio Extreme,dar e caramiziu si se mai vad cate ceva pe el ,dar am si un Opel Zafira arginiu,care poate sta nespalat cateva luni fara probleme.
ciobanu33567
eu miam cumparat turbojet , am dat 4 mil pe el. Cand o spal urmez urmatorii pasi:

1 umezesc mizeria

2 dau mizeria jos(grosu)

3 cu o perie fina cu par lung si furtunul cu apa dau pe mizerie tin furtunul deasupra periei cand frec usor murdaria, astfel incat apa sa preia mizeria si sa nu o frec de vopsea . Miscarile de frecare le fac fara sa apas chiar daca dau de mai multe ori

4 apoi cu buretele muiat intr-o galeata cu apa si detergent auto cu ceara(nu stiu cum se cheama este galben ) fara sa apas f tare

5 clatesc cu turbo jetul

6 usuc cu pielea de caprioara care in prealabil este lasat jumatate de ora la muiat in apa calda.


Cred ca undeva gresesc! dar nu stiu unde sau inevitabil apar acele zaraieturi ff fine in vopsea care nu se vad decat daca te uiti la ele de aproape in lumina

Vreau sa o dau cu ceara sau cu polish dar nu stric vopseaua?
stefan_ieu
De la burete e. Eu o spal la o spalatorie la care imi dau cu nu-stiu-ce detergent lichid pe ea despre care mi-au spus ca inmoaie murdaria fara frecare. Cand mai ajung pe acolo sper sa nu uit sa-i intreb cu de dau.
DragosS
Care spalatorii folosesc detergent lichid? Eu stiu ca parca este un intre sos Grivita si 1 Mai.

Spalatoriile gen TUNEL,cum este cea de langa Seat Aviatiei or fii bune sau zgarie si periile alea?Ei se lauda ca sunt din nu stiu ce material special si nu afecteaza vopseaua.
Andrei Suzuki
Dragos am fost si eu la Tunel in Aviatiei (pe acolo stau) si e mai mult decat misto.Pe ceas a durat 2min 56 sec.Foarte misto.Ce mai e de zis....aa,vreau sa spun ca imi era rusine cand am vazut ce masini sunt in jurul meu acolo:in fata 2 x5-uri,bmw m3 in spate,un porsche tocmai intra cand ieseam eu,doua Mazde erau la facut interior...parca eram la salon auto.Crezi ca astora nu le pasa de masina lor?IN special de vopsea...daca era ceva nasol,care sa zgarie..iti zic eu ca nu ii vedeai pe acolo.Si nici pe mine nu ma mai vedeau pe acolo. laugh.gif
DragosS
Stiu,si eu am fost o singura data cu Ibiza mea de curand.Dar nu stiu exact dupa ce imi vine Vectra ce fac.Am impresia ca nu e bine cat timp este vopseaua proaspata sa o bagi la perie.

In rest,este impresionant tunelul.Scapi foarte repede.Pretul este un pic mai mare.Dar tinand cont ca iti acorda un aspirat gratuit tot pe acolo iesi.Si macar nu pierzi 2 ore.
stefan_ieu
QUOTE(DragosS)
Care spalatorii folosesc detergent lichid? Eu stiu ca parca este un intre sos Grivita si 1 Mai.


Pe Bul. Timisoara. Dar mi-au dat-o cu detergent lichid pentru ca au vazut-o ca e noua. In general folosesc buretele si aia. Probabil ca data viitoare o sa le spun eu de la inceput, sa nu ma risc sa aproximeze ei cat e de noua laugh.gif
ciobanu33567
La vectra care iti vine nu este noua vopseau.
Se considera noua max o sap dar a ta daca iti vine pe comanda are cel putin o luna de cand e vopsita, si fii linistit ca o spala astia de show room ca se murdareste masina pe drum si una din politica firmei la renault(aici sunt sigur) este ca clientul nu trebuie chemat sa ridice masina decat dupa ce aceasta a fost spalata si ehipata cu accesoriile care nu sunt montate inca. CAnd am fost sa-mi ridic bicorpul nu prea a vrut sa-mi dea voie sa o vad .
petrisor-3
[color=blue][/color]
Poti sa afli ce iti lasa cercurile alea, o speli intai doar cu apa, si lasi sa se usuce, apoi cu apa si cu sampom sau ce mai pui tu, si tot asa pana afli
cauza.

Ceara este f buna eu iti recomand TurtleWax Hard Shell Shine Wax,
e de fapt o ceara pe baza de silicon, protejeaza vopseaua la saruri, detergenti, acizi, ultraviolete, etc, o sa fii uimit de rezultat.

Ceara iti lasa un strat protector pe vopsea, dar jetul de apa cu presiune
de la spalatorie il inlatura dupa vreo 2-3 spalari, de aceea ti-am zis sa nu o duci la spalatorie.

O speli cu furtunu cu apa si sampon pe o carpa moale si o dai cu ceara mai rar, cam la 3-4 luni.
Sper ca ti-am fost de folos.
madalina
Orice modalitate de a spala masina ataca in timp vopseaua: buretele, carpa lasa zgarieturi fine, periile matuiesc (bine cand e spalatoria noua mai putin dar daca nu schimba periile, matuiesc vopseaua, iar unele spalatorii cu poerii o mai si lasa murdara), detergentii activi (indeparteaza mizeria fara a fi nevoie de carpa/burete/perie etc) se pare ca in timp ataca vopseaua.

Ceara protejeaza vopseaua si da stralucire, pacalind ochiul in privinta micilor zgarieturi. In afara de acest lucru, dupa ceruire se curata mult mai usor mizeria de pe masina (ultimul lucru l-am observat eu pe masina mea, asa ca e posibil doar sa mi se para mie), polisul acopera mici zgarieturi.

Pentru zgarieturi ceva mai mari exista polishul la cald care intainde vopseaua (recomandat doar in situatia in care aveti de ales intre vopsire pe banii vostrii si polishare la cald, daca acopera CASCO, alegeti vopsirea).

Exista si cateva spalatorii unde masina este curata cu detergenti activi (se da un jt de apa pe masina, detergent, se lasa sa actioneze se curata detergentul), apoi se usuca masina cu un aparat special fara a mai folosi alte instrumente.

La transport masina se da cu o substanta foarte grasa pentrua o proteja de eventuale zgarieturi in timpul transportului. Dealerul o curata cu un degresant sau o subsanta abraziva (ultima complet nerecomandata pentru aspectul masinii).
CRG
Ce as putea sa completez la acest aspect e ca nu mi-as spala masina personala niciodata la vreo spalatorie automata din vreo benzinarie (in cazul de fata, Mol). Am avut o astfel de experienta cu masina de firma, si vreau sa spun ca nu dupa multe astfel de spalari, se vedea zgarieturi foarte fine (dar dese) pe vopsea si stopuri. Spalare fara atingere: nu tzine daca "baetzashii" nu lasa samponul sa actioneze suficient de mult timp.
Cred ca cea mai sfanta este tot combinatia pre-inmuiere la jet mediu + sfantul burete.
matran40006
daca va spalati masina cu spuma activa nu o sa aveti parte de nici o zgarietura....pentru cei din iasi recomand "Blue Car Wash"
ciobanu33567
De unde o cumpar? Stii vreun magazin
Ai idee care sunt consecintele in timp asupra vopselei aceasta spuma activa?
Am citit pe o eticheta si am vazut ca are un pH bazic de 12,5 cam mare.

Stiti pe cineva care foloseste numai spuma de asta de mai mult timp
madalina
Vopseaua este atacata dupa timp foarte lung de utilizare. Stiu pe cineva ce isi spala masina numai asa de un an si ceva, dar merge cu masina in spalatorie o data la 3 zile. Pana acum arata impecabil.

Importanta este si aplicarea spumei.
ciobanu33567
La ce te referi cu aplicarea spumei

A aparut prin magazine o spuma activa romaneasca, cica se pune un raport de 1/35 , eu am pus 100 ml la 25 l apa si nu a avut nici un efect.

Am incercat sa spal cu spuma activa passatu lu tata ca sa nu-mi stric vopseaua de pe megane biggrin.gif .
Han.solo
De spalatoriile OMV ce parere aveti? Din reclama lor nu-mi dau seama daca Top-Wash utilizeaza integral doar presiune sau si perii (in ultimul caz ma feresc).
Ca fapt divers, un prieten mi-a spus de o spalatorie Petrom automata la care s-a stricat senzorul de proximitate al cadrului de uscare...
Nonn
O intrebare pentru cei care o spala cu mana lor (fara glume obscene biggrin.gif ). Nu ma refer la solutii, sampoane, detergenti ci la perie, burete etc.
Eu am facut-o cu burete, asa scrie in manual. Cineva mi-a spus ca nu e bine, ca zgarie, cica trebuie perie. Daca e sa fie perie, de care? Din par de ceva animal? Sau sa fie lavete? Din piele, imitatie de piele? Desi mi-am spalat masina de cateva ori la spalatorie nu mai stiu ce foloseau. Voi ce ziceti? Si dupa spalare, trebuie stearsa sau lasata sa se usuce singura?
Andrei Suzuki
Pe mine m-a sfatuit un nene sa o spal numai cu presuine mare.Deci la o spalatorie,ceva. Daca vreau eu neaparat sa o spal,mi-a zis inainte sa ma apuc sa dau cu buretele sa dau cu un sampon pt masina direct pe ea (se consuma cam juma' de sticla odata),dupa aia sa dau cu furtunu,dai cu buretele (mi-a zis burete cat mai mare si cat mai moale si pufos,care absoarbe apa bine) cat sa se faca spuma bine si sa se curete masina,dupa care o clatesti iar.MI-a zis preferabil sa o spal undeva la umbra.In nici un caz la soare,mai ales cand e tabla incinsa.De ce? Nu stiu,am uitat sa il intreb. biggrin.gif Dupa ce se usuca masina,ma apuc sa dau cu ceara,lichida,nu cu pasta,pe care o intind cu o carpa moale,curata.Dupa aia dau cu un spray pt jenti si le curat si pe alea,mai ales pe fata unde se innegresc,si in final un spray pt cauciucuri care sa le faca negre si sa ramana asa(ca si cum ar fi ude).Sau daca nu am spray pt cauciucuri folosesc Cola.Efect garantat.Si nici nu se pune prafu pe cauciucuri daca dai cu Cola.Si daca iti iei sticla de 2l iti ajunge sa si bei. laugh.gif
madalina
Mai este un subiect asemanator la "Renauklt". Le uneste cineva, va org?http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=3404&start=0
f1anatic
Pai eu o spal cu H²O...

Numai cu jetul de apa...altfel zgirii tabla / vopseaua mai ales la o masina noua. Trebuie tabla sa se incinga macar o vara la soare...ca sa stii ca rezista.

Masinile se spala la umbra....ca sa se evite skimbarile de temperatura bruste ...care pot face sa crape vopseaua. Pai Andrei...tu bei o bere de la gheatza imediat dupa o ciorba fierbinte ? Sau inghetzata dupa ceai/cafea ?
mike.omega
Puteti zgaria vopseaua masinii daca o spalati cu detergent de care se pune si in masina de spalat... pentru ca acela este granulat, si granulele pot zgaria vopseaua :bash:
Andrei Suzuki
Ai innebunit?Cine spala masina cu detergent pt rufe?
mike.omega
Mai sunt si din astia... am vazut multi coborand din casa cu galeata de apa si de cele mai multe ori miroasea de la o posta a detergent :minigun:
Johnny_Bravo
Un alt motiv pentru care se recomanda spalarea la umbra este ca la soare se usuca repede samponul pe masina si nu apuci sa-l dai jos si lasa urme.
Laur007
Ori cu peria, ori cu buretele tot cam aia'i treaba, eu as merge pe o perie cat mai moale.
Problema "care este", faptul ca intotdeauna se va gasi o pietricica sau un fir de nisip care sa-ti "rezolve" masina, asa ca incercati sa nu apasati/insistati prea mult pe o suprafata, pentru ca oricum cel putin in Bucuresti, azi o speli si maine nici nu se cunoaste.
Pa !

:bye:
danker62
Dar motoru' ... ati spalat motoru' la spalatorie, cum a iesit, a mai pornit???
22nst
Dar de ce sa-l speli, merge mai bine curat?
Eu nu l-am spalat niciodata, eventual doar sters de praf cu o carpa uda sau dat cu o pensula


Legat de spalatul masinilor...
In ultima vreme mi-am facut un prost obicei si am curatat-o la spalatoriile cu perii si am cam matuit vopseaua.
Am incercat azi sa vad ca mai iese pe o portiera. Dat cu un pic de polish de la Sonax si arata ca noua smile.gif Zgarieturile sunt superficiale.
Trebuie sa imi fac timp pentru ea sa o lustruiesc si o mana de ceara biggrin.gif
OvidiuH
QUOTE (danker62 @ Feb 14 2009, 08:32 PM) *
Dar motoru' ... ati spalat motoru' la spalatorie, cum a iesit, a mai pornit???

O pensulă, o cârpă și o soluție antistatică sunt suficiente.

QUOTE (22nst @ Feb 14 2009, 09:09 PM) *
Legat de spalatul masinilor...
In ultima vreme mi-am facut un prost obicei si am curatat-o la spalatoriile cu perii si am cam matuit vopseaua.
Am incercat azi sa vad ca mai iese pe o portiera. Dat cu un pic de polish de la Sonax si arata ca noua smile.gif Zgarieturile sunt superficiale.
Trebuie sa imi fac timp pentru ea sa o lustruiesc si o mana de ceara biggrin.gif

Dacă o mai speli mult la perie, nici mama polishului nu va mai scoate zgârieturile. Va trebui să refaci întreg stratul de lac.
Skywalker
Motorul se poate spala, diesel mai ales. Recomandat este cu apa calda si motor rece sau putin rulat (ex un 10 min).
Buda (Loganu) mea o spal in spalatorii fara burete sau alte balarii doar cu jet de apa si spuma + stersul de rigoare. Pasii sunt urmatorii jet apa - spuma - jet apa - sters de sus in jos (plafon, geamuri, capota, aripi partea de sus, aripi jos cu praguri). Unde imi place si insist este la pasajele rotilor, interiorul rotilor si sasiu cat se poate.
Motorul il spal cand am de facut reparatii sau revizii, fiind diesel nu prea imi fac probleme cu delcoul. Benzinarul daca stii sa dai cu jetul il poti spala fara probleme.
Cam toate spalatoriile spala si motoare dar numai pe raspunderea proprietarului.
StefanVVTi
Pentru motor prefer o carpa umeda/servetele umede pentru luat jegul, apoi Diamant Plast Four de la Mafra(are si efect antistatic) si arata ca nou! thumbsup.gif
La exterior treaba sta cam asa: o solutie(nu stiu ce tip sau alte detalii) care moaie jegul, lasata cateva minute sa actioneze, jet din plin, scapat de stratul generos de jeg, spuma la greu, lasata pana cade aproape in totalitate, limpezit bine, sters!
La interior m-am obisnuit de cateva luni sa fac singur. Mai trebuie sa iau un aspirator Black&Decker, carpele cu microfibre sunt de toate culorile si dimensiunile ( teehee.gif ) si pentru bord si tot ce inseamna plastice la interior, o solutie cu silicon mat(Clean-Clean Cockpit Cleaner), pe care o iau din Cora. Dupa ce-am vazut interiorul masinii lui vio, m-am hotarat sa folosesc si eu aceasta solutie.
thumbsup.gif
sheer
Este destul de vechi acest topic insa problema de care ai scris continua sa ramana si din pacte nu va disparea pana cand exista masini.
Uite cum vad eu lucrurile :
1. cauta o spalatorie auto care nu este un garaj, sau vizibil o chestie improvizata.
2. uitate in jur si fi atent la detalii - curatenie, personal, imbracamintea acestora.
3. Lista de preturi - pentru un spalat exterior de calitate trebuie sa platesti intre 16 si 25 lei. Daca este sub acest prag te rog cauta maideparte.
4. Nu lasa sa-ti spele masina cu spama activa - niciodata - este un produs pentru prespalare si atat.
5. Prima oara cand mergi la o spalatorie auto incearca sa fi atent la toate detaliile cere se fac la masina ta. Intreaba cu incredere ce fel de detergenti se folosesc ( retine numele si cand ai ocazia poti sa verifici daca ti se spala cu soda caustica sau este chiar un detergent de calitate ).
6. Dupa ce ti se sterge masina va trebui sa luceasca identic cu una noua daca sa respectat procesul de spalare si uscare ( stergere ).

Ceeace nu recomand : sa te apuci sa-ti speli masina acasa sau la serviciu. In primul rand sampoanele comercial pentru larg consum sunt unele de calitate slaba si nu ai cui sa i te adresezi in cazul in care iti distruge luciul masinii. Raspunsul la reclamatia ta va fi ca, nu ai respectat dilutia.
Presiunea "mare"este foarte importanta pentru a inlatura nisipul din incheieturile masinii. Daca din cauza presiunii se deterioreaza vopseaua mergi la un vopsitor auto pentru ca, acolo ai o problema.
Deci raspunsul pentru urmele dupa spalare este ca nu sa trespectat procesul de spalare corespunzator.
Spune nu spalatoriilor ieftine. Spune NU matuiri masini tale prin aceasta. Spune NU acelor patronasi care nu platesc angajatii din spalatorii si care angajeaza oameni pe doua ore si ii tin la munca 12 ore.
Daca contribui la asta intr o zi vei intra intr-o spalatorie oarecare si vei constata ca, masina ta nu mai este patata.

OvidiuH
QUOTE (sheer @ Feb 2 2013, 01:12 PM) *
Ceeace nu recomand : sa te apuci sa-ti speli masina acasa sau la serviciu. In primul rand sampoanele comercial pentru larg consum sunt unele de calitate slaba si nu ai cui sa i te adresezi in cazul in care iti distruge luciul masinii. Raspunsul la reclamatia ta va fi ca, nu ai respectat dilutia.

Bazandu-te pe ce ? Este o informatie pe cat se poate de falsa. Sau Meguiar's, Autoglym, Dodo Juice, Optimum, Chemical Guys samd nu au invatat sa faca produse de calitate ?
Barem spune-ne si noua care sunt produsele "necomerciale" minune.
carsdeal
Cel mai simplu si mai sigur e sa iti speli masina tu, nu iti trebuie decat apa si niste carpe cu care sa poti sterge masina bine de apa sa nu ramana pete, si dupa daca vrei sa arate bine ca si cum ai fost la spalatorie, iti poti lua niste polish, ceara si ce mai trebuie si tot iesi in avantaj, chit ca dai ceva bani dar stii ca e facut de mana ta si platesti doar odata pe ustensile..wink.gif
Leykom.
Ati incercat la o spalatorie ecologica?
OvidiuH
Ce intelegi prin spalatorie ecologica ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.