Help - Search - Members - Calendar
Full Version: cielo vs. dacia berlina99 - 2500Eur
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
wizzard
Am un Ford Sierra din 86 2000cmc etc. de care sunt foarte multumit. Am de achitat un credit la banca de 30 mil (cam atat cer si pe masina - vezi la anunturi). O sa fac un alt credit pentru a-mi cumpara o masina: 2500 Euro (sau in cazul in care gasesc o super oferta sa mai plusez 500 Eur).

Iata ce vreau eu: o masina ieftina (2500 Eur), cu piese ieftine, cat mai fiabila (dintre variantele la acest pret), consum mic (10-11 la suta Cielo nu mi se pare exagerat de mult pentru Buc), sa fie mai noua de 95" (exceptie poate astra si vectra). Nu vreau diesel pentru ca nu merg foarte mult si nu imi plac dieselurile vechi.

Variante:

1. Cielo 95-96: Am pe cineva care a cumparat unul scurt la 2000 Eur (superocazie). Gasesc una cu pana in 100.000 km in pretul meu (2.500 Eur)? Se merita? De ce da, de ce nu?

2. Opel Astra: 93-94: Sunt piesele la Opel ieftine comparativ cu Daewoo? Adica sunt mult peste? Ma gandeam la motorul de 1,6, varianta scurta cu 5 usi. Se merita?

3. Vectra 92-93: Stiu ca Vectra cu cat este mai noua cu atat este mai fiabila, dar asta e capitalul si nam ce-i face. Ma gandeam la un motor de 1,6 sau 1,8. Piesele sunt ieftine? Ce probleme pot aparea?

4. Dacia Berlina ultimul model (zambetul lui Iliescu)99-00, pe carburator: Stiu ca este Dacie, dar e destul de noua si piesele sunt foare foarte ieftine. Stiu ca bagi tot timpul bani in ea, dar sumele sunt, zic eu, mici. As prefera varianta break nu pentru ca as avea ceva de carat ci pentru ca pur si simplu imi place? Berlina sau break? De ce? Se merita din moment ce este cea mai ieftina varianta?

Nu vreau variante mai scumpe pentru ca la 4-4500 Eur mi-as lua Ford Ka fara discutie. Sunt un tip de 24 de ani, activ, nu merg foarte mult cu masina dar nici prea putin (20-30.000 km pe an sa zicem). Nu am sotie, copiii. Voi merge mai mult eu si din cand in cand voi avea o "copiloata" smile.gif . Dacia este in topul preferintelor mele pentru costuri mici (dar ar insemna sa trec de la straineza la Dacie, desi merg deseori si cu Dacie). Urmatorul pe lista ar fi Cielo, urmat de Astra si Vectra. Astept parerile voastre insotite de argumente solide va rog. Multumesc
Doru25169
Imi voi da cu parerea numai in ceea ce priveste daciile pentru ca aici am experienta.
De fapt am un singur lucru important sa-ti spun: daca vrei sa iei dacie ai grija sa fie pe injectie! Diferenta este extrem de mare. In ceea ce priveste pretul, cele pe injectie (deci dupa 2000) am vazut ca depasesc 2000 E, unele ajungand la 2500 E.
Avantaj injectie: invarti de cheie si pleci cu masina pe orice temperatura/vreme/etc. Dezavantaj carburatie: tragi shocu (nu stiu exact cum se scrie) mai dai o pedala la acceleratie si abia apoi invarti de cheie si, eventual mai dai cateva pedale sa porneasca, pentru ca ulterior sa astepti ~10 min sa se incalzeasca motorul si nu trebuie sa uiti sa bagi inapoi shocu ca altfel te rupe la consum.
Diferenta de calitate a materialelor este destul de mare, inclusiv bordul tip CN, ventilatie, etc.
Acum sa-ti spun si de unde stiu toate astea: am condus 2 ani dacia din 2000 si am fost f multumit, iar acum, pentru cateva luni conduc o dacie din 98 pe carburatie si sunt tare necajit :evil:
In ceea ce priveste tipul caroseriei: berlina, break, hatchback, asta e o chestiune de gust si sfaturile sunt uneori subiective, deci ma abtin.
Mult succes in alegerea ta si sa ne tii la curent!
vlad41255
mai bine iei o dacie.dak iei un cielo cu 100000km deja tre sa bagi bani in ea.distributie care se skimba in mod normal la 80000km si tot asa.dacie gasesti cu mai putini km si piesele si servicul e mai ieftin
wizzard
Dacia berlina este si prima mea optiune, iar acest lucru se datoreaza in primul rand costurilor reduse (achizitie, consum, piese si manopera) si in al doilea rand anului fabricarii - este o masina cu o vechime de cel mult 5 ani. Confortul nu este un argument in favoarea acestui model, nici defectiunile dese, dar acestea se remediaza ieftin. Astra si Vectra ies din discutie pentru ca, la banii astia, gasesc masini cu probleme tehnice sau la acte.

Cielo il consider in continuare o varianta demna de luat in seama. Stiu pe cineva care a cumparat unul scurt din 95 la 2000 Euro. Are 170.000km si merge perfect. Masina nu fusese lovita, dar avea destui km (in jur de 150.000). Rezulta ca a facut cu ea 20.000 si nu a bagat bani in ea decat la cumparare in consumabile (curea, ulei etc.). Consider ca 100.000 km nu reprezinta mult. De la cati km pot aparea probleme la cielo?

Ma gandesc si la varianta unui Sierra din 92-93. Am incredere in ele si le cunosc (iar tractiunea spate este pe gustul meu). Sa fie totusi prea veche o astfel de masina? Pe de alta parte se intretine usor si piesele nu sunt chiar scumpe.

Pt Doru: Diferentele intre berlina pe injectie si cea pe carburator constau numai in injectie-carburator? Intreb asta pentru ca sunt persoane care se plang de injectie spunand ca este costisitoare. "Carburatorul il reglezi la un service de cartier pe 100.000 lei, dar injectoarele le aranjezi numai la service autorizat si te costa mult mai mult", mi-au spus foarte multi. E diferenta la consum intre cele doua?
Doru25169
Diferentele intre dacia cu carburatie si cea cu injectie nu se reduc numai la acest sistem de functionare al motorului (desi numai asta si ar fi deajuns).
Alte diferente: Bord tip CN, cu sistem de ventilatie f bun si implicit cel de dezaburire. La bordul tip mai vechi este un ventilator fara trepte de viteza care odata pornit face ca toti dracii si nici nu dezabureste ca lumea parbrizul.
Nu a trebuit sa reglez injectoarele deci nu stiu ce costuri implica acest lucru.
Carburatorul ti-l regleaza un cunoscut si gratis, dar nu asta e problema.
Exista diferente si la consum, si la putere. In primul rand pentru ca amestecul de combustibil este facut mult mai bine iar arderile sunt mai eficiente. O fi ea injectie monopunct, dar totusi amestecul este mai bine omogenizat.
Eu am constatat consumuri mult mai mici la cea cu injectie. Cred ca acel computer de bord chiat isi face datoria - are intr-adevar computer de bord Bosch pentru controlul tuturor parametrilor motorului: temperatura, turatie, cantitate de benzina folosita, etc.
In privinta puterii efectiv simtite de mine ca utilizator normal: la cea cu injectie mergeam cu 120 constant si imi permiteam sa ajung la 140 in depasiri. La cea cu carburator pe care o am acum, pe la 120 se termina ceea ce este f dezamagitor.
Trebuie sa recunosc ca dacia pe injectie de care vorbesc am avut-o de noua din 2000, am facut in 3 ani 30000km si am pastrat-o exemplar, pe cand cea cu carburatie pe care o am acum e din 98 si nu stiu exact in ce conditii au fost facuti cei 60000km.
Oricum faptul ca poti ca pornesti pe orice vreme si sa pleci fara sa te mai streseze shockul, relantiul, temperatura motorului, etc, e un mare pas inainte si face diferenta.
wizzard
Merci pentru informatii. Este interesant de aflat daca i-a picat cuiva computerul de bord. Banuiesc ca daca pica e jale... Am vazut poze pe site-uri de anunturi auto si nu am vazut diferente intre bordul unei berline din 99 si una din 2000 sau 2001. Am vazut una din 2002 sau 2003 cu bord nou. Sunt inca in dubii... Oricum finalistele sunt Berlina Carburatie, Injectie si Ford Sierra, nu stiu daca in aceasta ordine.


PS: Am vazut anunturi cu cu dacii berline dotate cu motoare pe injectie avand 1300 cmc, 1400 cmc si 1600 cmc. Banuiesc ca primele doua sunt unul si acelasi motor, nu? Ultimul e prea putin raspandit si nu cred ca merita (daca a fost montat in fabrica ??!!!).
Doru25169
Motorul de pe dacia cu injectie este de 1400 cmc, mai precis 1397 cmc si de aici confuzia 1300/1400.
De motoarele de 1,6 nu am idee cand/daca au fost montate pe dacii.
La ambele modele (carb/inj) in cartea de identitate la capitolul putere este scris 45.5 kw/5000 rot/min, dar stim cu totii ca motorul nu a fost facut pentru a fi tinut la 5000 rot/min.
Carburatia ... vremuri demult apuse ... puneau cei de la Alfa Romeo sau Lamborghini N carburatoare pentru a adapa cei 12 purcelusii din jurul mesei. Am avut un Renault Fuego de 1,6 cu carburator bicorp si cand tineam mai mult apasata acceleratia vedeam cum scade benzina din rezervor ....
"The Lamborghini Miura fuel delivery was via four triple choke Weber 40 IDL3C carburetors."
wizzard
M-am hotarat. Dacia carburatie. La 2000 sau 2500 Eur (desi efortul financiar ar fi cam mare) nu gasesc o Sierra asa cum imi place mie... O sa-mi iau o Dacie pentru un an-doi, timp in care ma redresez si eu financiar, pun niste bani de-o parte si o sa-mi cumpar atunci ceva mai nou. Ce? Ford bineinteles!!! Si cred c-o sa ma dau la un Ford Taunus sau Cougar (imi plac la nebunie masinile cu un puternic accent american: luxoase, mari, confortabile si, evident, puternice - pacat ca nu se mai fabrica Scorpio...). Dilema mea de acum este urmatoarea: se merita o dacie din 96-97 la 1500Eur, una din 99 (ultimul model, dar tot carburatie) la 1800 Eur sau una din 89-90 (cu patru faruri) bine intretinuta la 1000 Eur? Ma refer la caroserie ca la restul, daca a fost intretinuta, ar trebui sa mearga OK plus ca piesele sunt la aceleasi preturi si pentru una din 89 si pentru una din 99.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.