Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ce aveti cu masinile tip combi?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Dan27
ce aveti cu masinile tip combi?
Zetics40545
Doar o parere foarte buna. Parca am mai mult aer, iar parcatul este o joaca de copil. Bashca posibilitatea de a cara objecte mai voluminoase.
James Kilowatt
Unora nu pe place designul, plus ca au aerodinamica unei caramizi.
Si nu vorbim numai de Dacii sau Lada combi. Ati vazut breakul de la honda accord? E una din cele mai urate masini de pe piata... dupa opinia mea smile.gif
Sunt practice, e adevarat. Depinde ce vrei de la masina la urma urmei.
Andrei Suzuki
Eu unu m-am saturat de masinile combi si hatch-back.IN special cele la care placa aia se poate misca/ridica/scoate. Si la majoritatea e asa. smile.gif) Eu acum ma chinui sa gasesc o solutie sa nu mai imi faca placa aia ca toti dracii in spate...ma ajuta cineva?
In general masinile combi imi plac..masini mari..ai loc in ele..bune pt plecat in excursii..dar nu f mari. Per total ok.
Dan27
dimpotriva mie mi se par mai stabile in curbe..oare pt sunt un pic mai grele?nu stiu cat de urate sunt dar sunt foarte practice!
Nazareno Gabrielli
Mie-mi plac hatchback-urile. Sunt si mai stabile si mai frumoase in sistemul meu de valori beer.gif

Dar argumentul important este ca sunt mai stabile. Creeaza o fota mai mare de apasare pe partea din spate.

Insa problema mi se pare gresit pusa. "Cine, ce are impotriva masinilor combi?". Nu mi s-a parut un curent de opinie impotriva acestora. Masinile aste isi au utilitatea si frumusetea lor. Fiecare are dreptul de a alege in frunctie de ce vrea de la masina....
Dan27
am vazut scris de multi pe forum"exclus wagon"
Doru25169
Alegerea intre caroseriile break/berlina/hatchback este mai mult o chestiune de gust (sau uneori utilitate). De aceea unii oameni exclud din start varianta de a-si cumpara un break, pentru ca pur si simplu nu le place.
Ca sa-ti dau un exemplu concludent de opinii diferite: Megane 2 Shake it! Unora le lace la nebunie, iar altora li se pare hidos. Nu poti sa-i condamni nici pe unii nici pe altii, e parerea lor.
Zetics40545
Yeap! Eu detest Meganu 2 "ala scurtu", dar chiar imi place megane 2 Estate!
Alecs
QUOTE(Doru25169)
Alegerea intre caroseriile break/berlina/hatchback este mai mult o chestiune de gust (sau uneori utilitate)..


Nu cred ca e vorba numai de asta... am vazut ca modelele cu caroserii break sunt mai ieftine .. am vrut sa lansez si eu un topic pe tema asta, dar n-am facut-o.. tot studiez preturile de ceva vreme la masini sh pana in 10.000 chiar sunt mai ieftine break-urile.. din ce cauza? sa fie tocmai motivul ca majoritatea nu agreaza acest tip de caroserie deoarece nu le place 'cum arata'? .. nici eu nu ma innebunesc dupa cum arata, dar daca dau cu 1000 euro mai ieftin pe o masina de 7-8000, doar pt ca e break, eu zic ca merita.. mai ales pt o masina de oras
mike.omega
Mie imi plac break-urile si le vad foarte utile pentru ca se mai gaseste ceva de transportat biggrin.gif
Printre preferate: opel omega break, volvo V70, bmw seria 5 break si liberta beer.gif
Dan27
omega era beton break!varianta limuzina era nasoala pe langa break!era mult mai masiva..vorbesc la trecut ca nu se mai fabrica,dar cea cu motorul 2,5 de bmw .....smile.gif
da,interesant ca sunt mai ieftine,ca de noi masina break e mai scumpa!
Alecs
aha, si daciile break sunt mai scumpe decat cele berline biggrin.gif
Doru25169
Masinile combi noi sunt mai scumpe decat suratele lor berline, dar nu semnificativ. Deobicei este vorba de 3-400 euro.
Numarul masinilor noi combi vandute de orice producator este mult mai mic decat cel al berlinelor.
In ceea ce priveste masinile SH, in acest caz lucrurile se schimba: masinile combi sunt destule la vanzare si doritorii nu prea sunt multi, de aici rezulta un pret mult mai mic al acestora.
In concluzie masinile combi au vanzari putin mai mici si devalorizare mare.
Echo
QUOTE
Numarul masinilor noi combi vandute de orice producator este mult mai mic decat cel al berlinelor.

Da, le numara pe calculator biggrin.gif In trecut, procentul de combi/limuzina la unele masini de genul Passat era de 88/12.
HalbaSus
Ce am cu break-urile ?

1. sunt (in opinia mea personala si subiectiva) extrem de urate... cele mai urate... mai urate ca monovolumele care si ele sunt urate (dar nu chiar asa)
2. nu sunt chiar atat de utile pe cat par, un portbagaj de berlina paote fi extrem de incapator iar cand vrei sa transporti frigiderul eu recomand apelarea la o firma de taxi deoarece transportarea lui cu un break cu usa deschisa si legata cu sarma nu e nici estetica, nici comoda, nici sigura (nici pentru frigider nici pt trafic).
3. sunt un pic mai aerodinamice decat o caramida... dar nu cu mult
4. sunt mai grele => performante mai mici la consum mai mare fata de varianta berlina
5. Sunt hidoase (stiu ca ma repet dar sunt chiar extrem de urate)
:bash:

Ceea ce nu inteleg sunt masinile "de lux" break... vreau sa-l vad pe ala care isi ia A4 avant care inghesuie frigiderul in spate pt a economisi 100 de mii dati pe taxi.
Andrei Suzuki
Pai omu vrea sa isi cumpere o masina de lux,incapatoare pt toata familia,asa ca alege un A4 avant. laugh.gif sau isi cumpara un allroad daca tot vorbim de audi. biggrin.gif
Doru25169
QUOTE(Echo)
QUOTE
Numarul masinilor noi combi vandute de orice producator este mult mai mic decat cel al berlinelor.

Da, le numara pe calculator biggrin.gif In trecut, procentul de combi/limuzina la unele masini de genul Passat era de 88/12.

Nu stiam de raportul 88/12 la masinile gen Passat, cred ca la ele varianta combi arata mai bine decat berlina smile.gif
In privinta masinilor de lux combi: am vazut si Mercedes si BMW combi, dar nu m-au incantat la privire. Dar poate ca proprietarii chiar aveau nevoie de o astfel de masina si bravo lor ca stiu ce vor si nu merg dupa restul turmei!
Am un prieten care e innebunit dupa break-uri. A vandut unul din 98 si si-a luat unul din 2003 (Dacia), iar acum asteapta aparitia Logan combi. Lui ii place forma deosebita a masinii si ii incap sculele de pescuit in ea in fiecare weekend.
Pana acum 3 luni am condus o dacie break din 97 f bine intretinuta, dar tot zdranganea hayon-ul si nu numai. Am vandut-o unui proprietar de magazin alimentar si mi-e si mila cand vad in fieacare zi cata marfa poate sa inghesuie in ea. Deci a ajuns tot la un om caruia ii este utila.
Si apropo de frigidere: un prieten a venit la mine cu un break sa-mi ia frigiderul vechi. Initial am crezut ca glumeste, dar chiar a incaput cu hayon-ul inchis!
HalbaSus
In afara de transportat frigidere (pt care totusi exista masini mai potrivite - gen dube si pickupuri) si de transportat scule de pescuit (care sunt sigur ca ar putea fi transportate si cu o berlina... break-urile nu sunt atat de utile... cei care transporta marfa ar trebui sa foloseasca dupa parerea mea dube, pick-upuri, si alte utilitare de genul asta... iar pentru restul... cred ca un portbagaj de berlina e suficient de incapator sau ca sa-l citez pe De Niro: "in portbagajul opelului meu incap 3 cadavre :bandit: .

[quote]pai omu vrea sa isi cumpere o masina de lux,incapatoare pt toata familia,asa ca alege un A4 avant. laugh sau isi cumpara un allroad daca tot vorbim de audi. biggrin[/quote]

Allroad nu e break... parca crossover ii zice sau ceva de genul... oricum e o masina frumoasa smile.gif[/quote]
Dan27
si eu ce fac cu butoiul de tuica?cum il bag in berlina?il an 2-lea rand consumul e la fel,sa fim seriosi,iar aerodinamica nu are de suferit..uitativa la accelaratii prin comparatie,sunt egale,sau maxin o sutime de secunda ceea ce e egal cu 0.Mie nu mi se par deloc urate..iar ca utile,sa fim seriosi e mult mai utila.Ia spre exemplu Mondeo 2001-2005.Eu ma gandesc si la vacante+ca poti sa umbli in portbagaj in timp ce mergi:))
Andrei Suzuki
Pai Allroad e considerat cross-over datorita suspensiei,dar la baza lui sta A6-le avant,nu?
HalbaSus
Allroad ca aspect e mai degraba SUV sau SAV sau ceva chestie din aia care merge si pe asfalt si pe macadam ca nu le mai stiu cum le zice in ultima vreme... acum ce sasiu si ce platforma foloseste asta-i alta treaba... pana la urma si berlinele folosesc aceasi platforma cu break-urile dar acel plus de caroserie din partea dorsala le face respingatoare...

Butoiul de tuica incape perfect pe bancheta din spate a unei berline...
f1anatic
QUOTE(Halba-2)
Ce am cu break-urile ?

1. sunt (in opinia mea personala si subiectiva) extrem de urate... cele mai urate... mai urate ca monovolumele care si ele sunt urate (dar nu chiar asa)
2. nu sunt chiar atat de utile pe cat par, un portbagaj de berlina paote fi extrem de incapator iar cand vrei sa transporti frigiderul eu recomand apelarea la o firma de taxi deoarece transportarea lui cu un break cu usa deschisa si legata cu sarma nu e nici estetica, nici comoda, nici sigura (nici pentru frigider nici pt trafic).
3. sunt un pic mai aerodinamice decat o caramida... dar nu cu mult
4. sunt mai grele => performante mai mici la consum mai mare fata de varianta berlina
5. Sunt hidoase (stiu ca ma repet dar sunt chiar extrem de urate)
:bash:

Ceea ce nu inteleg sunt masinile "de lux" break... vreau sa-l vad pe ala care isi ia A4 avant care inghesuie frigiderul in spate pt a economisi 100 de mii dati pe taxi.


Mah brother, AI ZIS-O. Nu cred ca pot aduce completari. Daca chiar am nevoie de spatziu, am ciine si copii...cumparu naibii un minivan. Sint si mai micutze, si mai marisoare...Mercedes fac si ei...daca BMW are face ...ar deveni instant cea mai binre vinduta masina din USA. La mine nu exista ideea de "wagon" sau "hatchback". Am un sedan pt "lux", sport, si ca sa arate bine...Am un minivan pt excursii, frigider, aragaz, canapea si alte chestii voluminoase.

Ingljii astia sfrijitzi au o vorba...

"Jack of all trades is a master of none !" - Adica un fel de bun la toate si expert la nimic. O masina "combi" nu e nici frumoasa, nici cine stie cit mai utila, consuma si mai mult, este mai grea, mai inceata, asigurarea mai mare...Eu nu le vad rostul.

Si apoi alta specie care imi place...dar care nu as cumpara-o daca as avea nevoie de o masina mare...este SUV-ul. Ok...imi placea Jeep-ul Grand Cherokee V8 dar care in noua reincarnare este o uritzenie oribila. Nu m-as da deoparte la un Range Rover sau un VW Touareg. Dar sa fim realisti. Un minivan are mai mult spatziu interior...si in zilele noastre sint oferite cu AWD: Eu merg la vinatoare...o mai iau pe teren accidentat si drumuri de tzara...dar NU merg pe cimp cu masina. Un Honda Pilot (SUV) ar fi ce ne-am putea permite...la categoria SUV dar in realitate un Honda Odissey AWD, Toyota Sienna AWD sau chiar un Chevy Venture AWD reprezinta o alegere/masina mult mai buna. Spatziu de pestera, stabilitate, AWD, TC, comfort...bagaje...si minivanurile nu consuma cu mult mai mult decit un "combi" dar sint mai sigure, mai utile, MAI MAI MAI (superlative).
Alecs
QUOTE(f1anatic)
"Jack of all trades is a master of none !" - Adica un fel de bun la toate si expert la nimic. O masina "combi" nu e nici frumoasa, nici cine stie cit mai utila, consuma si mai mult, este mai grea, mai inceata, asigurarea mai mare...Eu nu le vad rostul.


Poate unii nu-si permit sa-si ia un sedan pt lux si un minivan pt utilitate si incearca sa le combine
Zetics40545
QUOTE(Alecs)
Poate unii nu-si permit sa-si ia un sedan pt lux si un minivan pt untilitate si incearca sa le combine


Exact! Si eu mi-as lua cinshpe masini, dar n-am cu ce!

E o diferenta intre usa si ro: acolo socotesti cite masini iei dintr-un salariu (pe un an), aici socotesti cite salarii ai nevoie pt o masina!
Iulian HondaFan
nu vad nici o problema... intre sedan si monovolum e wagon-ul/combi/break. fata de sedan diferentele de greutate, aerodinamicitate/consum si stabilitate sunt minore ( de fapt pt. FWD ai un raport de greutate mai bun intre punti)...

mie combi si hatchback mi se par designuri f. practice si, pe alocuri, chiar si f. frumoase. in fond si SUV-urile nu sunt decat niste combi mai inalte... celebrul Jeep Grand Cherokee asa a stabilit genul in anii '60... initial se chema wagon...
Dan27
daca pun butoiul cu tuica pe bancheta din spate atunci pun si pasagerii in portbagaj?se poate doar daca sunt cadavre..si sunt nevoit sa repet din nou:breakul nu consuma mai mult,diferenta de greutate si aerodinamica e infima!mersi din nou de suport Iulian!
cat despre monovolume chiar nu le inteleg rostul:am un prieten ce are Renaul Scenic(acolo intra si Opel Zafira) si nu are loc interior mai mare,ci dimpotriva chiar mai mic(eu am un Mondeo si un Focus).Singurul lucru ce il are in plus e ca e mai sculat biggrin.gif ,dar pe mine asta ma deranjeaza la culme pt stabilitatea masinii si confortul meu in curbe.
Dimpotriva varianta break e mai stabila in curbe fata de varianta sedan.
HalbaSus
zi-mi si mie cum bagi 7 oameni intr-un break (fara sa se stea gramada sau in portbagaj smile.gif) ?
In rest e adevarat ca la fel ca si break-urile nici monovolumele nu sunt extrem de utile (decat daca ai familie mare). Dar oricum parca sunt mai frumoase decat break-urile... sau ma rog... unele dintre ele...
Acele "monovolume mici" sau cum dracu se numesc monovolumele cu 5 locuri sunt niste aberatii... sunt practic niste hatchback-uri cu aspect de monovolum... inspaimantator !!!

Monovolumele nu sunt chiar asa de instabile... ok... fata de sedan-uri sunt mai instabile... dar au coeficientul aerodinamic egal cu al unui sedan (ma rog, unele dintre ele)... deci nu e chiar atat de rau precum pare chiar daca centrul de greutate e mai sus... intradevar senzatia de inaltime iti cam da ameteala dar masina nu e la fel de instabila ca un SUV spre exemplu (defapt ca unele SUV-uri ca si acolo s-au facut progrese...)
Iulian HondaFan
mie imi plac ca design Scenic, CorollaVerso ( coef. 0,30), FocusCmax ( coef de aerodinamicitate 0,29 cu care multe sedane nu se pot lauda).

coef de aerodinamicitate este mai bun ( IN MEDIE) la combi/hatchback ( este de regula identic sau un pic mai mare cu sedan) fata de monovolume care au o fata mai masiva.

cele mai putin aerodinamice sunt SUV-urile ( ex. pana si Cayenne care este lider in clasa cred are un coef. de aerodinamicitate de 0,39). pt. Legacy sedan si wagon coef. sunt 0,28 si 0,30 deci f. apropiate.

Mazda MPV, unul din putinele monovolume disponibile pe ambele maluri ale Atlanticului, are un coef de 0,34. Chrysler Voyager are 0,35.

in ce priveste practicalitatea, ai dreptate Halba... combi nu adauga spatiu pentru pasageri dar adauga spatiu pentru bagaje sau obiecte mai voluminoase... eu cu Golful ( dupa rabatarea scaunelor din spate) am putut cara obiecte ce nu ar fi incaput nici intr-un sedan mult mai mare. e drept nu am carat de multe ori, dar am putut cand am avut nevoie. banuiesc insa ca la stilul de viata predominant in Romania sunt mult mai multe lucruri de carat decat as avea eu aici...

spatiul pentru carat este apreciat si de americani fiind unul din motivele SUV-izarii...
eddie
[quote="Dan27"]
cat despre monovolume chiar nu le inteleg rostul:am un prieten ce are Renaul Scenic(acolo intra si Opel Zafira) si nu are loc interior mai mare,ci dimpotriva chiar mai mic(eu am un Mondeo si un Focus).Singurul lucru ce il are in plus e ca e mai sculat biggrin.gif ,dar pe mine asta ma deranjeaza la culme pt stabilitatea masinii si confortul meu in curbe.

Am trait-o si pe asta sa aud ca Opel-ul Zafira are portbagaj mic .....Ce poti face din sistemul FLEX 7 care pe Zafira a fost pus prima data, 49 de posibilitati de aranjare a scaunelor, banchetei spate,al treilea rand de scaune,(pana si spatarul scaunului din dreapta se lasa in fata) basca ca are si 7 locuri cand ai nevoie. Si a fost cel mai vandut monovolum in Europa stiu, acum vreo 2-3 ani, se pare ca altii i-au apreciat avantajele...
V l a d u t z
Nici nu te-ai repetat de 3 ori ... blink.gif
HalbaSus
Eu mai conduc un VW Sharan si cu toate scaunele la locul lor chiar ca are portbagaj mic (mai mic ca la sedan chiar)... dar daca scot ultimele 2 scaune atunci bag in el butoiul de tzuica, de bere, frigiderul, aragazul si ce te mai trazneshte pe tine....
eddie
Sorry, internetul cred ca e de vina, a fost fara voia mea repetarea mesajului si nici nu pot sa sterg 2 din ele! :bash:
Nazareno Gabrielli
QUOTE(eddie33)
Sorry, internetul cred ca e de vina, a fost fara voia mea repetarea mesajului si nici nu pot sa sterg 2 din ele! :bash:


Ba se pot sterge........
Lucas
eu nu am minik in potriva masinilor break. acuma depinde ce vrei de la masina. daca ai o familie si esti pe la 40 ani eu zic ca singura solutie este break. in general sunt ok. si asupra designului aruncati o privire asupra Peugeot 407 sedan si cel break. mie sincer imi place de 1000 de ori mai mult break-ul. sunt masini f practice. si spre uimirea mea acuma in iarna am fost in germania si daca ar fii sa fac un raport intre sedan si break ar fii 70% in favoarea break-urilor.
Vasile26083
Si mie imi place mai mult breakul de la 407 decat berlina.

In schimb breakurile de la mercedes sau bmw mi se par tiganie curata.
Johnny_Bravo
QUOTE(Vasile26083)
In schimb breakurile de la mercedes sau bmw mi se par tiganie curata.


Mi mi se par a fi dricuri blink.gif
Nazareno Gabrielli
Break-urile de la BMW mi se par super. Intotdeauna mi-ai placut pentru ca desi sunt mari au un aer de sportivitate......ca orice BMW......

Cele de la Mercedes nu-mi plac in mod deosebit, desi Mercedes-ul este unul dintre preferatii mei....
eddie
QUOTE(Lucian42192)
eu nu am minik in potriva masinilor break. acuma depinde ce vrei de la masina. daca ai o familie si esti pe la 40 ani eu zic ca singura solutie este break. in general sunt ok. si asupra designului aruncati o privire asupra Peugeot 407 sedan si cel break. mie sincer imi place de 1000 de ori mai mult break-ul. sunt masini f practice. si spre uimirea mea acuma in iarna am fost in germania si daca ar fii sa fac un raport intre sedan si break ar fii 70% in favoarea break-urilor.


Si tu crezi ca nu poti avea o familie decat pe la 40 de ani? De ce ar fi singura solutie break-ul la o familie(....mai sunt familii si de 2 persoane)!? Fa mai multe specificari...
Si ca o gluma, mi-am luat Zafira break(ca asa scrie in talon),ca sedan nu am gasit ! biggrin.gif
sorin37756
O fi sau nu la moda? Cui ii pasa de moda ?! Cine zicea: "Te-or intrece nataraii, chiar de-ai fi cu stea in frunte!"? Este practica si oricum mai placuta decat surata berlina. Deci intre Dacia berlina si break: 0 - 2 .
eddie
Vrei sa-ti spun la prima vedere mai multe despre masina aia ?
Florin30581
un break imens (Omega, Vectra,Mondeo,Laguna etc...) si una mica, sport cred ca ar impaca pe toata lumea. Daca ar fi astea doua in curte, toata lumea ar fi fericita si ar uita instantaneu de atat de laudatul si apreciatul sedan. Poate ca unele break uri arata ca niste caramizi, insa exista destule sedanuri tip "papornitza"
silviu39723
Subscriu la ce zice Florin!O familie are nevoie de 2 masini-una pentru concediu si pentru dus copii la scoala si una de fatzait prin oras.Cea mare poate fi si un jeepan biggrin.gif ,nu m-as supara dar si un break e super ok.
Dan27
mi-am luat bmw 520 touring..e ok,dar are portbagajul mai mic ca mondeo break:((
HalbaSus
"Subscriu la ce zice Florin!O familie are nevoie de 2 masini-una pentru concediu si pentru dus copii la scoala si una de fatzait prin oras.Cea mare poate fi si un jeepan biggrin ,nu m-as supara dar si un break e super ok."

Pai si daca in familie sunt 2 soferi (eu cu nevasta-mea) atunci cine ia masina mare de concediu si cine ia masina de fatzait ? avand in vedere ca amandoi merg la servici, scoala, oras, fatzait, etc... ?

Eu am un Opel Vectra pe care il impart cu nevasta-mea dar ai mei mai au un VW Sharan care nu e folosit de ai mei si il pot lua eu sau nevasta-mea... desigur ca ea o sa ia opelul (e mai usor sa te descurci cu el prin oras) si imi ramane mie Sharan-ul... si pe strazile inguste din oradea it's a pain in the ass sa te misti cu masina aia... mai ales in aglomeratie. Eu cred ca o familie (daca isi permite) are nevoie de 2 sedan-uri si eventual o a treia masina pt concedii (desi nu vad de ce nu s-ar putea merge cu un sedan in concediu).

Utilitatea break-ului cred ca se rezuma la carat butoiul cu tuica de la tara. Monovolumul e util cand merg mai mult de 5 persoane (adica maxim 7) undeva. Dar sincer e mai comod sa mergi cu 2 masini decat sa inghesui 7 oameni intr-un monovolum (ultimele 2 locuri nu sunt comfortabile pt persoane mai mari de 1.70).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.