QUOTE
Inteleg de la tine ca elementul esential este sa obtii hartia da la Retromobil(sau se poate si din alta parte?) ca modelul nu se mai fabrica de 30 de ani?
Cat costa hartia de la Retromobil?
Cat este vama, sau cat a costat in cazul tau, pentru masina adusa de tine si care au fost costurile totale, mai putin pretul cu care ai cumparat masina de afara?
Multumesc anticipat
Hartia de la Retromobil nu costa nimic... bineinteles, este recomandat sa devii membru, ceea ce oricum se presupune ca urmeaza a se intampla.
Nomenclatorul vamal este acelasi ca si pentru masinile contemporane, in functie de capacitatea motorului. Asadar, teoretic, ies din discutie muscle cars-urile, deoarece au valoare in vama de peste 8000 euro si accize de 27%. In cazul meu masina este pick-up, asimilata deci cu masina transport marfa, cu accize 0%. Taxele au fost de 3300 euro, vama + tva, accize 0 %.
Spre exemplu, pentru un mustang 64-65, cu motor standard (289 cui) trebuie sa platesti cam 8700 euro vama + accize + tva. dar vama pentru un karmann ghia cu motor standard (1600) este de numai 3100 euro vama + tva. In cazul masinilor europene (sa zicem triumph, alfa spider, bmw 2002, etc) vama este 0, dar se platesc tva-ul si accizele.
In nici un caz nu as recomanda importul unei masini de colectie ca varianta la importul unei masini contemporane, pentru uzul de zi cu zi, desi destula lume tinde sa gandeasca asa. Recomandarea mea pentru cei care nu vor sa importe masini euro 3 din cauza costului este sa aduca o masina inmatriculata pe numele lor sau sa foloseasca o procura. Politia rutiera se pare ca s-a plictisit sa tot controleze masini cu numere straine, iar legislatia este atat de ambigua incat nici politia nu stie bine cum se aplica.