Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ateliere conversie euro 3 - romania sau europa ?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Juridico-financiar
sorin40963
salutari tuturor.

imi poate recomanda cineva un atelier pentru conversia la normele de emisie euro 3 a unui motor GM vortec 4.3 din 98, aflat pe un chevy 1500 pickup ? masina este importata din america, ajunge la rottedam si in mod ideal as dori sa realizez conversia cat inca se afla in europa - direct in olanda, chiar...

a urmat cineva recent procedura asta ? are cineva sfaturi ?

in alta ordine de idei, tocmai am inmatriculat un vehicul istoric, asa ca va stau la dispozitie cu sfaturi.
SSARG
Ar fi interesant sa spui care sunt etapele pe care le-ai parcurs, ce acte ti-au trebuit, care sunt conditiile, cat a costat etc.
sorin40963
salut !

masina trebuie sa aiba acelasi set de documente ca si o masina contemporana. de fapt si de drept hopul cel mare este la rar, nu in udriste... asadar : la intrarea in tara vehiculul se tranziteaza pana intr-o vama bucuresteana (in cazul meu), sau locala, (dupa caz)se merge la rar pentru constatarea de vama (fara programare), se achita vama,se merge la RETROMOBIL (de preferinta cu acte doveditoare care atesta ca modelul nu se mai fabrica de 30 ani - internet, articole presa, etc - dar nu este obligatoriu) si se solicita o adresa catre RAR, se face o programare pentru omologare la rar. Procedura in continuare este identica cu inmatricularea unei masini contemporane. tip : in cazul in care doriti sa va pastrati numerele originale (unele cu valoare istorica...) dati o declaratie notariala cum ca au fost pierdute...
SSARG
QUOTE(sorin40963)
salut !

masina trebuie sa aiba acelasi set de documente ca si o masina contemporana. de fapt si de drept hopul cel mare este la rar, nu in udriste... asadar : la intrarea in tara vehiculul se tranziteaza pana intr-o vama bucuresteana (in cazul meu), sau locala, (dupa caz)se merge la rar pentru constatarea de vama (fara programare), se achita vama,se merge la RETROMOBIL (de preferinta cu acte doveditoare care atesta ca modelul nu se mai fabrica de 30 ani - internet, articole presa, etc - dar nu este obligatoriu) si se solicita o adresa catre RAR, se face o programare pentru omologare la rar. Procedura in continuare este identica cu inmatricularea unei masini contemporane. tip : in cazul in care doriti sa va pastrati numerele originale (unele cu valoare istorica...) dati o declaratie notariala cum ca au fost pierdute...

_____________________________
Inteleg de la tine ca elementul esential este sa obtii hartia da la Retromobil(sau se poate si din alta parte?) ca modelul nu se mai fabrica de 30 de ani?
Cat costa hartia de la Retromobil?
Cat este vama, sau cat a costat in cazul tau, pentru masina adusa de tine si care au fost costurile totale, mai putin pretul cu care ai cumparat masina de afara?
Multumesc anticipat!
sorin40963
QUOTE
Inteleg de la tine ca elementul esential este sa obtii hartia da la Retromobil(sau se poate si din alta parte?) ca modelul nu se mai fabrica de 30 de ani?
Cat costa hartia de la Retromobil?
Cat este vama, sau cat a costat in cazul tau, pentru masina adusa de tine si care au fost costurile totale, mai putin pretul cu care ai cumparat masina de afara?
Multumesc anticipat


Hartia de la Retromobil nu costa nimic... bineinteles, este recomandat sa devii membru, ceea ce oricum se presupune ca urmeaza a se intampla.

Nomenclatorul vamal este acelasi ca si pentru masinile contemporane, in functie de capacitatea motorului. Asadar, teoretic, ies din discutie muscle cars-urile, deoarece au valoare in vama de peste 8000 euro si accize de 27%. In cazul meu masina este pick-up, asimilata deci cu masina transport marfa, cu accize 0%. Taxele au fost de 3300 euro, vama + tva, accize 0 %.

Spre exemplu, pentru un mustang 64-65, cu motor standard (289 cui) trebuie sa platesti cam 8700 euro vama + accize + tva. dar vama pentru un karmann ghia cu motor standard (1600) este de numai 3100 euro vama + tva. In cazul masinilor europene (sa zicem triumph, alfa spider, bmw 2002, etc) vama este 0, dar se platesc tva-ul si accizele.


In nici un caz nu as recomanda importul unei masini de colectie ca varianta la importul unei masini contemporane, pentru uzul de zi cu zi, desi destula lume tinde sa gandeasca asa. Recomandarea mea pentru cei care nu vor sa importe masini euro 3 din cauza costului este sa aduca o masina inmatriculata pe numele lor sau sa foloseasca o procura. Politia rutiera se pare ca s-a plictisit sa tot controleze masini cu numere straine, iar legislatia este atat de ambigua incat nici politia nu stie bine cum se aplica.
sorin40963
ce ziceti de asta ?

intrucat ziua de azi am dedicat-o cautarilor (a se vedea primul meu post...) am ajuns la lista rar de motoare omologate euro 3, am confruntat-o cu lista similara europeana si in ambele apare

chevrolet blazer 4.3 l.

bun.

ma duc pe site-ul oficial chevy, nu spune prea multe despre motor (care oricum e vortec, ca si pe pickupul meu, remember ?). ajung pe alt site, care povesteste istoria motorului si aflu ca motorul vortec 2004 este IDENTIC cu cel din 98. asadar, conform cu normele euro 3, prin referire la listele sus mentionate.

printr-o deductie logica, motorul de pe chevy-ul meu este euro 3. cum fac insa sa armonizez logica mea cu cea a rar-ului ? any ideas ?
madalina
Ar trebui sa suni, sa te duci sau sa trimiti un mail la RAR. dar inarmeaza-te cu multa rabdare (si argumente super-logice). Pe aici pe forum cineva spunea ca de la RAR i s-a comunicat ca un motor euro 2 nu poate fi trasnformat in euro 3 desi eu stiam ca este posibil prin montarea unui catalizator)!

Mult succes!
sorin40963
este sigur posibil.

nu numai ca se monteaza acel catalizator, dar trebuie efectuata si o modificare in chip.

de unde stiu ?

de la rar !!!!
madalina
asta pentru a observa consecventa si profesionalismul celor de la RAR!
sorin40963
din pacate, nu este aproape nici o diferenta intre rar - presupusa societate comerciala - si o sectie de politie....

inca o chestie interesanta, din gama "stiati ca ?" :

o masina istorica poate fi inscrisa in romania chiar daca are volanul pe dreapta !!!!

e-type, r&r, spitfires, mg-uri, etc. ce ziceti ?
IRINEL41517
SALUT
UNDE AI GASIT LISTA RAR DE MOTOARE OMOLOGATE EURO3?
TE ROG TRIMITE UN MAIL LA ADRESA:
danalexir@yahoo.com








QUOTE(sorin40963)
ce ziceti de asta ?

intrucat ziua de azi am dedicat-o cautarilor (a se vedea primul meu post...) am ajuns la lista rar de motoare omologate euro 3, am confruntat-o cu lista similara europeana si in ambele apare

chevrolet blazer 4.3 l.

bun.

ma duc pe site-ul oficial chevy, nu spune prea multe despre motor (care oricum e vortec, ca si pe pickupul meu, remember ?). ajung pe alt site, care povesteste istoria motorului si aflu ca motorul vortec 2004 este IDENTIC cu cel din 98. asadar, conform cu normele euro 3, prin referire la listele sus mentionate.

printr-o deductie logica, motorul de pe chevy-ul meu este euro 3. cum fac insa sa armonizez logica mea cu cea a rar-ului ? any ideas ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.