Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Consum la SUV
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Hyundai
florin40721
Stie cineva care este diferenta intre fisa de catalog si realitatea la masinile Hyundai Diesel ?
ncristi
Motoarele CRDi sun ffff. bune iar la noi nu au creat nici o problema (cel putin din cate stiu)!!!
Sunt putin mai zgomotoase in compardatie cu TDi, cdi, HDi insa zgomotul "suna placut"...
florin40721
Merci Cristi,
Stiu ca sunt bune. M-am gindit 2 saptamini pina m-am hotarit . Inca nu a venit. Din pacate de pe alte forum-uri am auzit ca inghit mai mult decit in catalog (5.9 l/100Km afara) . O fi adevarat ?
florin40721
Consumul este o catastrofa.
10 L/100Km in afara inseamna pentru noi o pierdere de peste 1000EU pe an. Penibil :boxing:
madalina
Sa intelegem ca ai luat masina? Da-ne mai multe detalii! Si completeaza semnatura din profil!
Maff
Ce ti-ai luat: Santa Fe sau Tucson?
G e o r g e
o pierdere fata de ce ?
florin40721
Deci am luat TUCSON si chiar doua ptr. firma. Unul are peste 5000Km, altul 4000 Km.
Sunt o teapa mare de tot.
Daca inghiti faptul ca la ambele dupa 500Km a inceput sa scirtiie pedala de ambreiaj (am fost de TREI ori in service si situatia se repeta dupa 1-3 zile), daca mai treci si peste faptul ca garda la sol nu este nici macar acceptabila (iar scutul este o gluma din fibra de sticla), apoi uiti de faptul ca uneori calculatorul de bord o ia razna (de ex la 4WD LOCK dupa 20Km motorul trepida . am oprit masina si motorul, am repornit si totul a fost ok) cu consumul nu mai este deloc o joaca.

Ma gindesc sa apelez la protectia consumatorului (fata de 5.9 L/100Km inregistreaza 10 L/100Km afara. in oras inghite peste 11.5 L/100Km). Credeti ca am vreo sansa ? poate scrie cineva un articol prin presa sa le deschida ochii ? :evil:
G e o r g e
1. trebuia sa sti ce cumperi
2. consumurile declarate de producatori sunt obtinute in conditii speciale smile.gif
3. poti face plangere la OPC , doar ca :
3.1 consumul in afara este obtinut la o viteza de croaziera de 90km/h cu o incarcatura de 2 persoane
3.2 consumul in oras este obtinut pe un traseu special ce nu prea consta in mers fizic in oras , ci pe un circuit cu plecari , opriri ... mers la relanti... samd adica un circuit e simuleaza un ciclu urban
florin40721
Asa am zis si eu. Adica credeam ca stiu ce cumpar. numai ca fata de specificatie situatia este cu totul alta.
Legat de consum am incercat-o si pe asta cu 90Km/h, 1 persoana, fara bagaj, fara lumini si clima. Departe de ce scrie in oferta lor sau pe site.
Din pacate vinzatorii erau invatati sa spuna ca dupa cca 3000Km consumul se reduce dramatic. Fals. Metoda balcanica sa te duca cu presul ca poate te obisnuiesti cu idea.
G e o r g e
dupa 3000 km se reduce consumul smile.gif

nu te duc cu presul .

in plus , in perioada de rodaj trebuie sa se evite mersul constant ! trebuie sa ase alimenteze doar cu carburant de calitate superioara , iar surpriza pe la 5000 km - 10 000 km va consuma cam cu 30% -40% mai putin ca la primul plin

si inca o chestie , luminile aprinse nu influenteaza consumul in mers . ci doar pe cel de la mersul la relanti daca sarcina consumata este mai mare decat poate sa dea alternatorul , atunci este crescuta turatia motorului pentru a suplini consumul de energie smile.gif
Tyby
QUOTE(G e o r g e)
dupa 3000 km se reduce consumul smile.gif

nu te duc cu presul .

in plus , in perioada de rodaj trebuie sa se evite mersul constant ! trebuie sa ase alimenteze doar cu carburant de calitate superioara , iar surpriza pe la 5000 km - 10 000 km va consuma cam cu 30% -40% mai putin ca la primul plin

si inca o chestie , luminile aprinse nu influenteaza consumul in mers . ci doar pe cel de la mersul la relanti daca sarcina consumata este mai mare decat poate sa dea alternatorul , atunci este crescuta turatia motorului pentru a suplini consumul de energie smile.gif


In mare, asa e George. La Diesel, dupa 3-4.000 incepe motorul sa se aseze, si scade consumul treptat. Cam dupa 10.000 se ajunge la cifra reala.

Insa: luminile aprinse INFLUENTEAZA consumul in mers, neglijabil, insa fenomenul apare, deoarece orice consumator implica o sarcina crescuta pe alternator, care duce la un efort crescut din partea motorului. Nu cred ca are rost sa intram in detalii de electrica, dar este acelasi lucru ca la relanti.

E ca si cum ai spune ca ACeu' consuma doar la relanti. smile.gif

In fine, on-topic: Tucson la ~ 7000 km, consumuri:

afara: 7 - 7.5 l / 100 km (mers in limite, 120 - 130, cu sarit destul de putin calul, in general in depasiri).

Urban: ~10, cu clima pornita non-stop.

In rest, am comentat destul pe topicul de aici (sorry de link din afara, daca nu este permis - rog sa se scoata; oricum, acolo exista link catre topicul de fata, asa ca nu vad o problema existentiala; insa am scris acolo destul de mult, si nu are rost sa dau copy-paste aici, mai ales ca se poate interpreta aiurea):

http://forum.softpedia.com/index.php?showt...=51942&st=0

La ce a spus florin mai sus, am de facut aici doar un singur comentariu:
4WD Lock tinut on pe 20 KM inseamna MINIM 30 minute de mers cu diferentialul blocat (sare automat la viteza mai mare de 40 KM/h). Am spus si dincolo, mi-e greu sa ma gandesc la conditii care sa necesite 20 km diferential blocat. Incontinuu. Poate ma insel eu, nu mi-o luati in nume de rau.

Oricum, ar trebui intrebat la service despre problema respectiva.

In rest, masina mi se pare OK, si - dupa 7000 nu am ce sa-i reprosez. Si sunt destul de "carcotas" la calitate.

PS: bine v-am gasit! wink.gif :wave:
G e o r g e
consumul este absolut neglijabil ... tinzand spre zero . dar daca ii spui cuiva ca luminile consuma el isi inchipuie ceva raportat la litri / 100 km .blink.gif am incercat sa explic unora si altora ca nu consuma ei ca da ... asta e nu am reusit .

as mai adauga ca (,) consumul accesoriilor la relanti este cu atat mai mare deoarece eeste tinut in sarcina motorul . complicat de explicat pt mine la ora asta ca mi-e cam somn ...

exemplu de mers 20km in AWD: 15 km dus 15 km intors la peste biggrin.gif
Tyby
neglijabil am zis si eu ... wink.gif

Iertare, da' la ce-ti trebuie 4WD Lock cand mergi la peste?! Pescuiesti cu Tucsonu'?! biggrin.gif blush.gif
G e o r g e
eu am mers cu subaru la peste :angel: pe 01 . 01 . 05 smile.gif mocirla + namol + baltoace = AWD imperativ necesar :angel:
Petre52238
Daca te iei dupa ce iti arata computerul de bord te inseli amarnic.Daca vrei un consum real mergi "de la plin la plin " si o vezi diferenta .Daca totusi ti se pare si asa un consum mare ,mergi la Hyundai si se poate face un "up-grade " la PCM ,vei obtine un plus de putere ~ 17 CP si un consum mai mic de combustibil
:minigun:
G e o r g e
consumul declarat trebuie macar sa fie intr-o marja de 10% fata de cel real !
bine mers incet , babesc ... dar ar trebui sa se apropie !
Maff
Ma indoiesc ca daca te duci la Hyundai iti fac ei "up-grade-ul".Din cate stiu iti cam afecteaza garantia si s-ar da cap in cap cu politica firmei.
Tyby
QUOTE(Maff)
Ma indoiesc ca daca te duci la Hyundai iti fac ei "up-grade-ul".Din cate stiu iti cam afecteaza garantia si s-ar da cap in cap cu politica firmei.


Cica se face la Hyundai, ~350 EU +TVA. Evident, fara pierderea garantiei. Zvonul e din mai multe surse, dar NECONFIRMAT inca. Va tin la curent, voi ajunge cat de curand la ei, la revizie.
G e o r g e
se face la hyundai care il fac prin c & c care il fac prin dimsport , care au probleme grave cu compurile de la hyundai uri. asa ca atentie , sa nu ramaneti suspendati cu masina prin service smile.gif
sorin54332
consum real hyundai santa fe 2.0 crdi 8,4% cu clima pornita non stop. pe bune! :wave:500km drum intins si 250 km in statiuni pe litoral
G e o r g e
e mult ! smile.gif

500km drum intins , la un 90-100km/h , ar trebui mai putin sa fie .
guerilla
vezi ca 500+250=750 biggrin.gif
G e o r g e
pai aia 500km trebuiau sa reduca consumul tongue.gif

la aia ma refeream eu tongue.gif

10.8, nissan 2.5DI pickup, 510km, transfagarasan, 160km/h pe A1 tot A ul, 50km drum offroad, 50km drum pietruit smile.gif din ala marcat a nu se intra biggrin.gif
sorin54332
nu m-am facut inteles. 500 km drum intins la si de la mare(inclusiv localitati, blocaje) cu viteze cuprinse intre 20-140 km/h si 250 km in statiuni cu maxim treapta II-a. m-am gindit ca sunteti la curent cu traficul din romania, mai ales in sezon spre litoral. tot vi se pare mult? la carte este dat 7,6l/100km.
Zetics40545
Mie nu mi se pare mult deloc! Am avut si eu "placerea" :minigun: de a gusta din traficul estival, nu mi-am imaginat ca spre mare se poate circula in halul asta, si pe la Accent pe benzina, am scos 8.9%!!!!, singura diferenta fiind ca pe autostrada am mers cu 160! (Cred ca nu mai putin de 30% din masini mergeau cu viteza asta!)
madalina
Se poate sa mergi la mare cu masina, iar in loc de drumuri nationale sa fii obligat sa megi pe drumuri de pamant, pietruite, peroanele unor gari....
Cata54327
Eu sunt tare dezamagit de TUCSON....

1. Imediat ce m-am urcat in el, am remarcat cum aproape toata suprafata usilor era acoperita cu un plastic de foarte proasta calitate...e si normal daca stam sa ne gandim, niste materiale mai calitative ar urca acel pret de 17500CIP....

2. Suspensiile sunt f f rigide, la 70km/h pe centura Ploiestiului m-a aruncat de cateva ori in sus de pe sosea (nu exagerez deloc)...

3. Consumul este destul de mare 10% in oras si un 7.8% in afara...

4. Motorul de 112CP 2.0L diesel este mult prea slab ptr o masina de 1.640Kg, cred ca cel pe benzina este mai potrivit, dar deja consumul creste exponential biggrin.gif

5. In curbe se simte absenta ESP-ului...prin urmare daca exagerezi, ai toate sansele sa te rastorni...
Tyby
Eu - pe de alta parte - sunt foarte multumit, poate consumul putea sa fie mai mic. 10.5 - 11 in oras / 8 afara nu e chiar o fericire la un diesel.

Insa - probabil - merg cu el mai in ture, mai sportiv, lucru care duce la lipsa frustrarii unei motorizari considerate prea slaba. Nu mi se pare, si asta in conditiile in care am fost obisnuit cu benzinare mari (Honda 2l - :punk: , GM 2.6l ). Pe Fusion (~1.200+ kg) am motor de 1.6 / 100 CP, indeajuns de nervos pentru masinuta aia ... Si mi-e greu sa ma tin dupa cele 1.680 kg ale Tucsonului in depasiri & stuff).

Stabilitate?! Mie mi s-a parut incredibila ... Si TOCMAI - suspensia independenta spate face toti banii ... Masina e mult mai lipita de sosea decat ma asteptam ...

Suspensii rigide?! C'mon! E un SUV totusi, nu o barca de oras, gen C5 ... Stai sa vezi Freelanderu' cum e prin hartoape! Sau Nissan Patrol.

Despre capitolul off-road - iarasi numai de bine! Pe unde am avut nevoie, m-a bagat si m-a scos fara nici o emotie.

Calitatea interiorului? A mea e versiunea full, cu piele & stuff ... Nu prea am parte de materiale slabe la interior ...


Cred ca am acoperit punctele de mai sus ... Probabil e si o parte subiectiva, in mare parte data de 2 aspecte:

- probabil am fost invatat cu / imi plac alte tipuri de masini decat Cata54xxx ...
- avem alte trasee, alt regim de folosire.
G e o r g e
cat costa CIP a ta ?
Tyby
QUOTE(G e o r g e)
cat costa CIP a ta ?


cred ca a fost 20.200 sau 20.900 ... parca totusi, era cu 200:

Asta a fost oferta de atunci:

QUOTE
TUCSON 2.0 CRDI 4WD Pret CIP 20.200 EURO

Specificatie de baza: caroserie 5 usi, motor 1.991 cc turbo diesel intercooler common rail direct injection, 16 supape, putere max. 112 cp/4000 rpm, transmisie manuala 5+1 trepte, norma de poluare EURO III.

Dotari standard:
• tractiune integrala permanenta cu 4WD LOCK,
• trapa cu actionare electrica,
• interior piele,
• scaune fata incalzite,
• sistem de climatizare automata,
• computer de bord,
• inchidere centralizata cu telecomanda si imobilizator motor,
• geamuri cu actionare electrica fata-spate,
• geamuri spate si luneta fumurii,
• oglinzi cu actionare electrica si incalzire,
• oglinda interioara cu reglare electronica a cromatismului si compas,
• servodirectie si volan reglabil pe inaltime,
• Anti-Lock Brake System (ABS), Electronic Brake Force Distribution (EBD),
• Sistem de control al tractiunii (TCS),
• Airbag sofer + pasager + airbag-uri laterale + airbag-uri cortina,
• radiocasetofon – CD – MP3 cu 6 boxe,
• bancheta rabatabila 1/3-2/3,
• bandouri laterale gri,
• jante din aliaj usor cu anvelope 235/60 R16,
• scut protectie caroserie,
• suporti portbagaj exterior,
• proiectoare ceata
G e o r g e
ok , mie mi se pare scumpa , doarece pot sa iau un CRV sau forester in banii astia . parerea mea , hac.
Tyby
QUOTE(G e o r g e)
ok , mie mi se pare scumpa , doarece pot sa iau un CRV sau forester in banii astia . parerea mea , hac.


Nu in dotarea aia ... Crede-ma, am studiat toate variantele disponibile atunci (e vorba de aprilie 2005). Singura optiune mai ieftina (la dotari relativ apropiate) era noul Sportage ... Aceeasi platforma, dar totusi mai limitata la dotari si la o calitate ceva mai slaba.

Honda se ducea la minim 4.500 in plus (http://www.honda.com.ro/preturi/) si, cu toate ca sunt fan al marcii si motorului, nu ma omor dupa CRV ca design / performante on & off -road, iar Forester - pe langa faptul ca e urata cu spume in acceptiunea personala - se ducea iarasi destul de mult la costuri (cumulate). Plus ca au doar benzinare (fain motor, ce-i drept! smile.gif ).
G e o r g e
22500 CIP fara nici o promotie, nici un discount , clar iei macar un 5 % , forester 2.0 XT 177cp , cu piele ...
Tyby
mda, numa' ca e benzina, si cam chel (AFAIK, destul de slabut la dotare, in afara de pielea aia). Au invartit-o niste prieteni pe toate partile ... Pana la urma au ramas la Outback de 3 kile ...
G e o r g e
cum adica cheala ? blink.gif

ai tot ce vrei pe ea ? tu ce iti mai doresti ?

outback 3.0 are controlul stabilitatii in plus si atat !

sa mai zic ca OT 3.0 e cu 10k mai scump ?
Aer Conditionat Automat
CD player - Radio (AM, FM)
Geamuri actionate electric (fata, spate)
Oglinzi actionate/ incalzite electric stg. / dr.
Servodirectie
Trapa dubla actionata electric
Reglaj al pozitiei farurilor pe inaltime
Imobilizator codat in cheie
Controlul vitezei de croaziera
Tapiterie piele
Volan, schimbator, frana de mana - piele
Faruri ceata
Coloana volan reglabila pe inaltime
Blocare usi & geamuri - comanda interior
Inchidere centralizata
Antena incorporata in geam
Oglinzi curtoazie
Suport pahare fata/spate
Prize 12V, la consola centrala si portbagaj
Iluminare portbagaj
Suporti fixare bagaje (interior)
Compartiment ptr. umbrela
Scaun sofer cu reglaj pe inaltime
Scaune fata cu incalzire
Cotiera la scaun sofer si pasager
Bancheta rabatabila - fractionabila 60 : 40
Sine portbagaj exterior
Lampa ceata spate
Siguranta
AWD
ABS si EBD
Sistem mentinere garda la sol constanta
Airbag frontal sofer si pasager
Airbag-uri laterale
Tetiere fata active la impact
Ranforsare usi laterale
Perimetru absorbtie impact frontal
Tetiere reglabile (fata, spate)
Centuri siguranta fata, dublu pretensionate
Centuri siguranta reglabile in inaltime
A treia centura spate cu fixare in 3 puncte
Sistem fixare pt. 2 scaune copii (ISOFIX)
Sistem antialunecare in panta (Hill Holder)
Jante aliaj
Geamuri UV (fata)
Tyby
... inseamna ca nu mai tin eu minte bine ... Oricum, tot urata cu spume ramane! Si mai scumpa. Si benzina! smile.gif
G e o r g e
gusturile nu se discuta . scumpa nu este ! e la aceeasi bani cu hyundaiul , si e japoneza totusi nu coreeana , iar benzina , pai suta in 8.3 secunde ce mai poti sa vrei ? blink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.