Help - Search - Members - Calendar
Full Version: FIAT.. si problemele sale
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Fiat
Iulian HondaFan
in sfarsit FIAT si GM au divortat. GM a platit 2 miliarde de $ ca sa iasa din mariaj, joint-venture-ule dintre cele 2 firme vor fi dezmembrate dar FIAT va continua sa furnizeze motoare diesel multijet pentru GM.
banii sunt bineveniti pentru Fiat, dar desprinderea de GM va insemna cheltuieli suplimentare pe planul dezvoltarii si achizitionarii de componente auto...
Gica-6
MI-a placut ca ai zis-o ca pe o usurare, parca ti-s-a luat o piatra.... :wink: In orice caz, de acum probabil Fiat nu va mai continua lansarea de noi modele cum a facut pana acum, adica anul trecut in principiu.
Stie cineva pe ce marci sau modele pune GM Multijeturile lui Fiat, in afara de Opel ? Ma gandeam cum de nu motorizeaza cu ele (sau ce-i impiedica) si fostele Daewoo, actualele Chevy sau poate nu vrea sa isi concureze singur Opelul in Europa ? Ma rog mai sunt probabil si alte motive...
Iulian HondaFan
cred ca GM nu vrea sa arunce peste bord motoarele fostului Daewoo daca inca se mai pot vinde. GM merge pe principiul "las' ca merge si asa" si atat timp cat gasesc cumparatori la orice vechitura tehnologica o produc ca e mai ieftin decat sa schimbe liniile de productie si sa faca ceva nou. in al doilea rand cred ca exista o anumita cota de motoare pe care Fiat o da catre Opel si nu cred ca le vor pune pe Chevrolet-Daewoo care este orientata catre piata vehiculelor ieftine ( entry-level) pt. ca nu vor avea destule nici pentru Opel...
James Kilowatt
Si dieselele suzuki au motoare fiat. Ala mititel de 1.3 e multijetul fiat.
Gica-6
Da, chiar asa,uitasem de ala ! Dar mai nou pe Ignis parca au pus si un 1.5 diesel, sper sa nu gresesc. Ala tot de la Fiat e, ca clindreea asta e mai neobisnuita pt ei... Sau fac si Suzuki motoare pe motorina... ?
Vasile26083
QUOTE(Gica-6)
In orice caz, de acum probabil Fiat nu va mai continua lansarea de noi modele cum a facut pana acum, adica anul trecut in principiu.


Eu n-as subestima creativitatea italienilor. Ei nu au nevoie de foarte multi bani ca sa scoata lucruri noi.

Despre intelegera Fiat-GM scrie in http://www.autoitalia.ro/noutati1.htm
articolul "FIAT si General Motors au ajuns la intelegere".
Vasile26083
FIAT si General Motors au ajuns la intelegere

Bucuresti, 16 februarie 2005.

General Motors a decis sa plateasca 1,55 miliarde Euro pentru anularea contractului cu Fiat care cuprindea si clauza speciala de preluare a Fiat Auto SpA de catre GM. In plus, vor fi inapoiate cele 10% din Fiat Auto detinute de compania americana. Intelegerea dintre parti va permite GM sa foloseasca in continuare tehnologia diesel Fiat si sa detina 50% din fabrica Bielsko-Biala din Polonia unde se produc motoarele diesel 1.3 Multijet de 70 CP.

Consiliile de administratie ale Fiat si GM s-au intalnit pe 13 februarie pentru aprobarea documentului care va incheia Contractul Cadru si parteneriatele dintre cele doua companii.

Presedintele Consiliului de Administratie Fiat, Luca Cordero di Montezemolo a declarat: “Suntem incantati ca am ajuns la o intelegere cu GM. Desi beneficiile au fost substantiale atat pentru Fiat, cat si pentru GM din 2000 pana acum, clauzele contractului au devenit prea restictive pentru dezvoltarea Fiat Auto in conditiile actuale ale pietei auto. Acum avem toata libertatea sa dezvoltam alternative de crestere pentru Fiat Auto, in paralel cu pastrarea unei baze pe care sa construim o colaborare mai consistenta cu GM in viitor. Cred ca succesul negocierilor vor constitui un stimul pentru angajatii Fiat Auto care se vor dedica obiectivelor ambitioase stabilite de companie. Este de asemenea un raspuns pozitiv pentru clientii nostri, care se vor bucura de 4 modele complet noi in 2005 (2 pentru Fiat si 2 Alfa Romeo).”

Sergio Marchionne, C.E.O. Fiat SpA, a completat: “Cred cu tarie ca intelegerea cu GM este corecta si echitabila pentru ambele parti. Pe de o parte pune in valoare clauza de preluare continuta in contractul cadru, iar pe de alta acorda Fiat toata libertatea de dezvotare. Acum putem sa ne concentram pe obiectivele operationale ale Fiat Auto si sa ne dedicam energia reconstructiei brandurilor noastre si dezvoltarii unei retele care sa permita cresterea succesului portofoliului nostru de produse. “

Intelegerea include, printre altele, urmatoarele clauze:
• GM va plati Fiat 1,55 miliarde Euro, din care 1 miliard Euro va fi virat imediat in conturile Fiat, iar restul la incheierea parteneriatului dintre parti, estimat sa ia sfarsit in 90 de zile
• GM va inapoia cele 10% din actiunile detinute din Fiat Auto.
• GM va pastra in proprietate 50% din Uzina Bielsko Biala din Polonia, unde se produce motorul 1.3 Multijet, precum si 50% din proprietatea intelectuala aferenta tehnologiei.
• GM va detine in co-proprietate tehnologia JTD dar nu va putea produce motoare cu aceasta tehnologie destinate pietei Europene.
• Atat Fiat, cat si GM vor continua sa sprijine dezvoltarea proiectelor comune in derulare
• Fiat va furniza in continuare suport tehnologic (contra cost) pentru dezvoltarea proiectelor diesel ale GM

Incheierea parteneriatului se va pune in practica in cel mai scurt timp pentru evitarea intreruperii activitatii celor doua companii.
Iulian HondaFan
merci pt. completari...
Iulian HondaFan
Vanzarile grupului Fiat in UE continua sa fie in cadere libera ( -17,8% in primele 2 luni ale 2005 fata de perioada similara a lui 2004). noua conduceere incearca diin rasputeri sa intoarca soarta acestei companii...

Fiat va forma o noua companie subsidiara care sa inlocuiasca recent decedatul joint-venture cu GM ( GM-Fiat Powertrain). Noua companie va fi numita Fiat Powertrain Technologies al carei scop este sa produca si dezvolte motoare si transmisii care sa fie vandute si in afara grupului. componentele noii companii vor fi Iveco Powertrain, Fiat Auto Powertrain, Magnetti Marelli Powertrain (aceasta include si Marelli Motorsport, perla grupului Fiat):

The Marelli Motorsport unit creates innovative gasoline-engine management systems that helped win world titles in three of the four racing leagues it competed in last year.

Marelli won with Ferrari in Formula One, where it also supplies Renault, Toyota, Sauber and Minardi.

It won in the World Rally Championship, where it supplies Peugeot and reigning-champion Citroen, and the MotoGP motorcycle racing with Yamaha.

Marelli also finished second in the Superbike championship, where it supplies Ducati. (Dupa Autonews Europe)


macar in felul acesta se da o sansa componentelor performante ale grupului sa se descurce singure... smart move...
Sabin43974
QUOTE
Dar mai nou pe Ignis parca au pus si un 1.5 diesel

Ai mai multe informatii despre chestia asta? Un link, ceva? Vreau sa-mi iau 1.3-ul, dar daca iese varianta de care spui tu, as mai astepta... :coffee:
Merci.

P.S.: Motorul de 1.5 DDiS e prezent pe Suzuki Jimny. Dar nu stiu de cine e facut...
Iulian HondaFan
Suzuki nu are nici un motor de 1,5 diesel. Suzuki are licenta de la fostul GM-Fiat Powertrain sa fabrice motorul de 1,3l multijet al Fiat in India incepand cu anul viitor si e f. posibil ca motoarele de 1,25l ( acelasi cu Multijetul 1,3) ale modelelelor Suzuki din Europa sa provina direct de la Fiat.



In traditia vestilor negre de la Fiat in Februarie Fiat a inchis uzina de la Arese din Italia concediind pe toti cei 800 de angajati. aceasta uzina era singura care producea motoare V6 in grupul Fiat fiind folosite pe Alfa Romeo. Fiat va cumpara motoare V6 pnetru Alfa de la Holden ( marca GM din Australia)...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.