Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Carburanti
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Han.solo
Salut,
Imi cer scuze daca acest topic mai exista, eu unul nu l-am gasit.
As vrea sa stiu ce motorina/benzina recomandati pentru cat mai putine probleme la motor.
Eu la Corolla D4-D am pus de la OMV Alpine; am inteles ca e o combinatie Euro 3 si Euro 4 + aditivi pentru iarna; motorina este de la Petromidia.
Cum motorul meu este Euro 4, as vrea pe cat posibil sa pun motorina cu cifra cetanica cat mai mare. Rompetrol are si Euro 4, Mol are ceva Super Diesel care ar fi Euro 4, Petrom, Agip, Lukoil nu ma bag.
Nu inteleg de ce firmele mai sus mentionate (mai ales OMV) nu publica pe site-urile lor preturile si caracteristicile produselor.
Multumesc.
Alex-F1
In principiu motorina super Euro diesel ar fi (sau ar trebui sa fie) cea mai desteapta, dar din pacate (tipic pt. Romania) noi nu vom sti niciodata cat de meshterita e motorina aia pana ajungem noi la ea ca s-o bagam in rezervoare :puke: :evil: De aditivat, fiecare firma are aditivii proprii, cat despre provenienta......Dumnezeu cu mila......de unde le iese lor mai ieftin, ca sa aiba un profit cat mai mare dupa vanzare :evil: Ce pot sa-ti spun cu siguranta e ca de vreo 3 luni toata motorina de la Mol (cel putin in Timisoara) e din nou adusa din Ungaria, gata aditivata, deci e de departe cea mai buna :cheers: , dar cum tot ce-i bun dureaza putin.......deh, cum le merge si lor clientela......dupa ce mai cresc vanzarile, poate o dau iarasi pe motorina made in Ro :puke: si tot asa..... Tu intreaba asa de control la o statie Mol din orasul tau de unde e adusa motorina lor si zi-ne si noua ce ti-au spus!!! Hai ca mai vorbim!!!!

Hai pa
ALEX
Alex-F1
QUOTE(george39889)
Nu inteleg de ce firmele mai sus mentionate (mai ales OMV) nu publica pe site-urile lor preturile si caracteristicile produselor. Multumesc.


....si cu ce te-ar incalzi pe tine daca ai gasi pe site o turma de preturi si caracteristici? Sau cu alte cuvinte: tu crezi ce vezi pe site sau ce bagi in rezervor? :roll:

ALEX
Han.solo
QUOTE(Alexandru30535)
....si cu ce te-ar incalzi pe tine daca ai gasi pe site o turma de preturi si caracteristici? Sau cu alte cuvinte: tu crezi ce vezi pe site sau ce bagi in rezervor? :roll:

ALEX


Bineinteles ca e important sa stii ce bagi in rezervor. Cum nu am detector personal de cifra cetanica, apa, impuritati, etc, singura posibilitate de a baga ceva bun este sa-i obligi sa spuna ce au la pompa, altceva decat un simplu Euro Diesel! In final exista si institutii care sa poata verifica declaratiile (va amintiti scandalul cu Petrom care a vandut benzina Euro 3 drept Euro 4?)
Iar preturile e de bun simt sa fie publicate si stiute. Nu suntem in Germania sa mergem linistiti la orice pompa ca ei respecta standardele...
zefir34016
Toyota este unul din putinii producatori auto care la motorizare pe diesel (D-4D, in speta) a prevazut o cuva de decantare cu detector de apa pentru a preveni deteriorarea sistemului de injectie in cazul folosirii (accidentale) de motorina de calitate slaba.

Am inteles din alt post al tau (in sectiunea Toyota) ca ai pe Corolla motorul D-4D de 1.4l cu 90CP, cuplu 190Nm, consum mediu 4.8l/100km. Sunt foarte curios ce impresie iti face. Am citit despre motorul 1.4 diesel de pe Corolla ca zgomotul si vibratiile (gen TDI) au fost reduse considerabil (pachetul NVH). Fata de varianta de pe Yaris motorul de pe Corolla are 51 elemente noi din aluminiu care-i imbunatatesc performantele si reduc emisiile - fiind conform cu norma Euro 4.
Han.solo
Zefir, in ceea ce priveste condusul eu am sarit de la Dacia 1410 direct la Corolla :cheers: . Asa ca totul nu poate fi decat la superlativ.
Am mai mers ca pasager si pe alte masini (VW, Megane2, O1, Xsara, 406, Focus, Mondeo, Avensis) si confortul mi se pare superior clasei din care face parte. Motorul este o idee mai silentios decat HDI-urile si clar mult mai silentios decat TDI (sau insonorizarea interna e mai buna; e una din masinile la care soferul nu mai aude aproape nimic din trafic daca are geamurile inchise). Mi s-a parut mai silentios si decat Mondeo si la nivelul Avensis 1.8SOL. Puterea si cuplul motor sunt OK; am observat un oarecare ,,lag" atunci cand apas acceleratia pana la blana, dar repet, nu am mai condus decat Dacia.
Tinuta de drum este excelenta si m-am inteles imediat cu comenzile.
Consumul instantaneu la 120km/h a fost de 5,5 iar la 90 de 4,6 pe autostrada. Nu stiu de cand masoara media, de la prima pornire a motorului sau de la ultima?
Dupa mine e exact masina potrivita pentru business si calatorii de placere: silentioasa, precisa si ai acel ,,feeling" de intelegere perfecta intre masina si sofer. Cine vrea senzatii tari, curse, etc, nu este binevenit, pentru asta exista masini speciale (si la Corolla este o versiune sport).
James Kilowatt
QUOTE(zefir34016)
Toyota este unul din putinii producatori auto care la motorizare pe diesel (D-4D, in speta) a prevazut o cuva de decantare cu detector de apa pentru a preveni deteriorarea sistemului de injectie in cazul folosirii (accidentale) de motorina de calitate slaba.
.



Si Clio symbol dCI are un filtrul decantor. Unul care trebuie schimbat la 20.000 km, insa trebuie golit de apa mai des de atat. Ma intreb cati dintre cei care s-au plans de probleme cu injectia stiau de figura asta....
malin34426
De prin 92 incoace au majoritatea detectoare de apa (in filtru de motorina pus in locul surubului de purjarea a apei), dar multi cumpara filtre universale si nu-l mai pun la loc. Avem destule rafinarii in tara ca sa poata afirma cineva ca la pretul asta carburantii ii importa (cum se lauda OMW sau SHELL. problema , cum scriam intr-un topic de acum vreo 4 luni ,este ca suntem furati la aditivi care costa cam 40-60% din pretul unui litru, si cum nu se poate umbla la "litru" se umbla la aditivi.
Eu schimb filtrele mai des si alimentez la petrom a doua zi dupa ce umple rezervorul ,ca sa nu cumpar apa. Oricum au ramas singurii care verifica si curata rezervoarele regulat. cat despre motorina, eu bag 1l de benz in 20l de motorina la temp de sub-8gr C si 1 la 40 la sub0 gr C. O fac de 15 ani si motoarele nu au nimic. Cel mai bun aditiv si pt benz si pt mot este castrol-ul cel de juma de litru (tot dupa ani buni de verificari).
Han.solo
QUOTE(malin34426)
Eu schimb filtrele mai des si alimentez la petrom a doua zi dupa ce umple rezervorul ,ca sa nu cumpar apa. Oricum au ramas singurii care verifica si curata rezervoarele regulat. cat despre motorina, eu bag 1l de benz in 20l de motorina la temp de sub-8gr C si 1 la 40 la sub0 gr C. O fac de 15 ani si motoarele nu au nimic. Cel mai bun aditiv si pt benz si pt mot este castrol-ul cel de juma de litru (tot dupa ani buni de verificari).


Ce intelegi prin schimbul mai des al filtrelor? 20.000 km?
Partea cu amestecul nu ma bag, ai experienta dar eu prefer sa caut motorina buna. OMV nu aduce motorina din import, doar MOL; nu vad de ce ar trebui curatate f. des rezervoarele daca aduci carburant OK (se depune ceva?) si nu cred ca OMV si MOL sunt mai neglijenti ca Petrom. In ce priveste apa, toate statiile moderne au detectarea apei (poate unii benzinari incearca ,,scurtcircuitarea" senzorului).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.