Help - Search - Members - Calendar
Full Version: curiozitate : cum e cu frana de motor
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Daewoo
VECTOR
stiu ca nu e un subiect legat special de daewoo, dar inca nu sunt prea lamurit ce inseamna exact "frana de motor"(sunt incepator).
poate sa-mi explice cineva cum se face si in ce conditii.
multumesc
Alex24
bagi intr-o viteza inferioara si iei piciorul de pe acceleratie, cam asta e. o folosesti cand vrei sa incetinesti fara sa apesi pedeal de frana, in special pe suprafete cu aderenta slaba (ud, gheata, eetc)
VECTOR
multam alex. banuiam ca e ceva de genul asta dar nu eram chiar sigur.
numai bine
lucian14
Frana de motor definita mai simplu (mai exact) este: decelerarea - reducerea vitezei fara a folosi frana de mana sau serviciu !
Asta inseamna ca si o simpla ridicare a piciorului dupa acceleratie realizeaza o frana de motor ; atunci cand treptele de viteza sunt folosite corect (functie de producator turatia motorului trebuie sa fie in jurul a 2000-4000 rpm).
Echo
Frana de motor la mas (motoare cu aprindere prin scanteie) se realizeaza prin inchiderea clapetei de acceleratie si concomitent oprirea alimentatiei cu combustibil. Asta face ca atat vacuumul partial din galeria de admisie cat si cursa de comprimare sa opuna rezistenta substantiala care duce la oprirea motorului(desigur, datorita circuitului de mers in gol motorul nu se opreste). Inertia masinii (in cazul coborarii unei pante) face ca motorul sa se invarta "in gol", consumand doar cantitatea de combustibil pentru mers la relanti.
lucian14
QUOTE(Echo)
Frana de motor la mas (motoare cu aprindere prin scanteie) se realizeaza prin inchiderea clapetei de acceleratie si concomitent oprirea alimentatiei cu combustibil. Asta face ca atat vacuumul partial din galeria de admisie cat si cursa de comprimare sa opuna rezistenta substantiala care duce la oprirea motorului(desigur, datorita circuitului de mers in gol motorul nu se opreste). Inertia masinii (in cazul coborarii unei pante) face ca motorul sa se invarta "in gol", consumand doar cantitatea de combustibil pentru mers la relanti.


Echo...
nu ne-ai povestit si diagrama Fe-C tongue.gif
Mihai41221
Si in cazuri de urgenta le poti folosi pe amandoua concomitent, adik frana normala + frana de motor si vei vedea cum distanta de franare scade. Ai putea exersa undeva...dar fi atent sa nu blochezi rotile pe fata cand franezi din pedala, pt. ca vei opri si motorul.
lucian14
Cea mai eficienta frana ca sa ne incontram este tripla (de motor, de seviciu, si cu frana de mana) si pe urma opresti si motorul sa fii sigur...
Nu uitatzi si parasutele din spate biggrin.gif
Laura
Mai baieti,
mie mi-a zis un domn mecanic sa nu mai fac frana de motor (prin trecerea intr-o treapta inferioara de viteza) deoarece , la matiz, transmisia este pe curea si se rupe cureaua in timp si este foarte scumpa???? A facut misto de mine???
Watcher
Ideea e ca frana de motor se potriveste in anumite situatii, nu te apuci la 80 l ora in oras sa franezi la trecerea de pietoni cu frana de motor...

Dar totusi n-am mai auzit niciodata aceasta teorie...
lucian14
laura...
nu te mai lua dupa mecanicii auto.
astia mai fac si glume cand te prind in offside.
sa stii ca nu se rup curelele asa usor decat daca sunt facute in Romanica!
Din fericire s-a renuntzat la idee dupa revolutie.
Am avut Oltcit si am rupt curelele de vreo 3 ori dar cand porneam motorul se intampla evenimentul tongue.gif
Se zice ca fortezi curelele at. cand pornesti impins. asta cu frana de motor e exagerare totala.
Laura
ok, o fi facut misto de mine ala, dar de ce intra atat de greu matizul in treapta de viteza inferioara si scoate asa un zgomot monstros, de parca se va rupe chiar daca viteza este adecvata acelei trepte?
La Tico, care e mult mai vechi nu a facut asa niciodata si merge cutia ca unsa. este adevarat ca matizul are o cutie de viteza proasta??
lucian14
Who care?
Chiar daca face un pic de zgomot (o fi cutia nerodata) asta se intampla si la case mai mari.... la schimbul in treapta inferioara (sper ca e bine reglat ambreiajul)...
de obicei face zgomot si se impotriveste putzin cand treci in prima treapta din a doua... e normal!
Cutia e proasta daca se strica (se blocheaza sau sare din viteze de nebuna).
cati km are masina?
Laura
20.000 km
dar a facut asa de cand am luat-o :evil:
si aia de la service mi-au zis ca e normal!
cel mai rau face de la a 2-a in viteza I dar e trist ca face si din a 4-a in a3-a bicycle.gif
Dar mai spune-mi cum e cu ambreiajul ala: se regleaza? :cry:
nu stiu!!
eddie
Ambreiajele pot fi reglate,sa tina mai sus,mai jos,dar asta pentru mofturosi,pentru extreme,ori incepatori,ori prea sportivi....
VECTOR
nu cred ca treaba cu cutia de viteze la matiz e o problema generala.al meu nu face nici un fel de zgomot si nu am nici o problema cu schimbatul in trepte inferioare. si are 8.000km. singura "problema" este ca se impotriveste putin cand schimb din a doua in prima.trebuie sa opresc rotile aproape de tot.ceea ce mi se pare totusi normal.doar nu o sa bag a I a la 30-40 km/h.
adrian41198
De cate ori (si in ce situatie) este nevoie sa treci din treapta a-II-a in prima?
Este normal ca la trecerea intr-o treapta inferioara sa "protesteze" cutia de viteze dar numai in cazul in care faci acest lucru la o viteza prea mare (care nu ar fi in concordanta cu treapta respectiva).
Laura
:proud:
aha, m-am prins....
in concluzie, e varza :evil: :minigun:
Dar tinand cont de faptul ca masina e in garantie, aia de la service n-ar trebui sa mi-o repare??? ermm.gif
Johnny_Bravo
QUOTE(laura-10)
20.000 km
dar a facut asa de cand am luat-o :evil:
si aia de la service mi-au zis ca e normal!
cel mai rau face de la a 2-a in viteza I dar e trist ca face si din a 4-a in a3-a bicycle.gif
Dar mai spune-mi cum e cu ambreiajul ala: se regleaza? :cry:
nu stiu!!


La trecerea din treapta 2 in treapta 1 TOATE masinile pe care le-am condus (inclusiv Matiz nou-nout si Tico) au avut aceasta rezistenta. Am citit pr multe forumuri despre aceasta problema si se pare ca este ceva normal. Nu imi aduc aminte explicatia data de cinve dar e legat de sincroanele din cutia de viteze.
Mihai41221
Chiar si SuperNova sora-mii cu cutie "Made By Renault" facea figuri, f. putin din a 3-a in a 2-a, dar din a 1-a in a 2-a "agata" mereu...
petre43065
Salut ,intai am sa ii raspund lui Vector frana de motor nu este recomandabil sa se foloseasca decat cand pe jos este zapada sau gheata ,idea este ca atunci cand vrei sa faci frana de motor probabilitatea ca turatia motorului sa fie aceiasi cu viteza de invartire a cutiei de viteze (sincronizarea)adica a rotilor sa fie foarte mica pentru ca in timpul in care tu calci ambreiajul scoti din viteza si "bagi"in viteza inferioara ai pierdut "sincronizarea"si atunci apare fenomenul de "agatare"a treptei de viteza (se aude un carait si schimbarea se face greoi)solutia este simpla :
calci ambreiajul scoti din viteza ,eliberezi ambreiajul ,dai un "sprit"cam de 700-900 de ture(depinde de motor diesel sau benzina)calci ambreiajul treapta inferioara NO PROBELM asta e .
petre43065
Acum vreau sa ii spun Laurei cateva cuvinte deci masina ta nu este varza de loc poti sa mergi la service sa ceri o verificare a uleiului de la cutia de viteze (sa nu fie insuficient sau o pierdere ceva )chiar sa il schimbe si sa iti regleze ambreiajul cred ca nu e mai grav de atat stai pe capul lor sa rezolve si nu le da spaga ca asta e treaba lor ,ce tia spus mecanicul ala este foarte putin probabil dar este adevarat frana de motor pe termen lung ,poate sa duca la o uzura un pic prematura a curelei de transmisie ,insa incearca sa nu folosesti frana de motor pe timp uscat pentru ca atunci nu motorul invarte rotile ci invers rotile forteaza in motor si toata aceasta fortare are loc intre cuzineti si arbore,si asta nu e deloc bine si nici prea ieftin dar uzura se vede tot pe termen mai lung cam atat salutare.
lucian14
daca stam sa ne gandim un pic orice manevra presupune o uzura pe termen lung....
chiar si o masina care sta pe loc are uzura in final arigato.gif
petre 1
Si care este''uzura '' unei masini care sta pe loc ????? blink.gif
Mihai41221
In primul rand morala... Apoi tot ce nu e fier (mai putin caroseria) se uzeaza si stand... De caroserie nu mai vorbim, ca mai mult rugineste daca sta (in conditii improprii) decat daca mergi cu ea. Si mai sunt...
lucian14
o masina care sta pe loc se uzeaza mult mai rau ca una care circula ... culmea smile.gif) asa cum ti s-a raspuns mai devreme.
eu stiu masina care in timp s-a sudat (ruginit lipit) ferodoul de la ambreiaj si nu mai mergea debreiata (a stat un an nemiscata).
de uscat simeringii, sau blocat franele iar nu e nici o minune :tongue.gif
Mihai81372
Eu am alta problema la cielo al meu din 96.... din cand in cand nu vrea sa intre in treapta 1. stand pe loc. La semafor mi s-a intamplat de ff multe ori...
si asta mai ales dupa ce am mers mai mult cu ea... Ca sa intre in treapta 1 scot la punctul mort, iau piciorul dupa ambreiaj, apas din nou si incerc sa bag... de obicei a doua orara intra....

Ce sa fie? Asta mi se intampla de cateva saptamani... pana acum nu a mai facut nici o figura.... Ce as putea sa ii fac?
James Kilowatt
Probleme de sincroane. Manevra asta e de fapt o dubla debraiere pe care o fac camionistii cu cutii nesincronizate biggrin.gif
Felix60549
Incearca si aeriseste sistemul de ambreiaj, schimba lichidul si vei vedea ca va intra. Ar mai putea fi o problema din reglajul timoneriei. Cauta in manualul de reparatii si vezi cauza! biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.