Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Influenta cauciucurilor asupra performantelor masinii?!
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Andrei5
Renault-ul meu 18 TD, are in cartea tehnica trecut marimea pt cauciucuri 165, R 13.
Am primit-o "incaltata" cu cauciucuri de 185/70 R13.
Mai am acasa o perehe de Jenti de dur aluminiu de R14.
Eu ma gandeam sa pun cauciucuri de vara pe cele de R14 si de iarna pe cele de R13.
Si acum intrebarile mele:
1. Cum influenteaza performantele masini, Jenti mai mari?
2. Ce marime de cauciucuri mi-ar trebui pt Jenti-le de R14?
3. Ce marca de cauciucuri sunt destul de bune pt raportul pret/calitate?
Kidon
Cauciucuri mai late = stabilitate mai buna, dar cauciucuri mai late= si cauciucuri mai grele, ceea ce duce la posibile defectiuni la directie. It's your choice...
Piersicutza
In general nu este recomandabila schimbarea dimensiunilor cauciucurilor cu altele in afara de cele recomandate in cartea tehnica. Aceste dimensiuni sunt calculate cu cap in functie de mai multe caracteristici ale masinii(clasa din care face parte, puterea motorului, greutatea masinii, etc.). Cu timpul vor aparea si problemele(in special la sistemul de directie). In plus motorul va fi mai solicitat. Ca sa nu mai spun ca viteza reala de fapt va fi mai mare decat cea indicata pe bord(remarca vis-a-vis de radare). Se spunea ca va fi imbunatatita stabilitatea... partial adevarat, masina va avea o aderenta mai buna in schimb in curbe aceasta asa-zisa imbunatatire nu se va prea simti. Stabilitatea unei masini este data, in realitate, de suspensii, inaltimea de la sol a masinii, dimensiunile masinii. Asa ca nu rezolvi cine-stie-ce. Vei da doar mai multi bani.
cezar
In cartea tehnica franceza vei gasi sigur mai multe dimensiuni si e f bine sa te incadrezi in acei parametri dati de constructorul francez.
Afli acestea de la un patit.
Ovidiu3
Eu am un ursuletz cu cauciucuri de 195. Tata are un vectra cu cauciucuri de 165 (cred). Ursuletzul meu is conduc destul de agresiv as spune si intru in curbe destul de tare dar nu am prea patit sa imi scirtiie cauciucurile. Acum vreo doua saptamini am luar masina lu' tata si de citeva ori, mi-au scirtiit cauciucurile in curbe. Deci un cauciuc lat iti da aderenta buna si control mai bun in curba. Mai e o problema: eu am suspensii tari pe ursuletz, si asta imi permite sa intru cu viteze mai mari in curbe (sincer nu cred ca as putea-o rasturna, derapeaza daca intru prea tare in curbe dar nu se rastoarna). Cit despre marca eu am Sava si Debica si-s multumit de ele. Cu siguranta cauciucurile de firma mai suparata sunt superioare calitativ... dar si pretul e piparat.
FLORIN2
CAUCIUCURI MAI LATE FARA ALTE MODIFICARI LA ARIPI SI SUSPENSIE NU PREA SUNT DE INDICAT PT CA LA TEREN DIFICIL, GROPI VEI SIMTI CUM ITI LOVESC IN CAROSERIE(LATERALUL ARIPILOR). ORICUM LA UN R18 NU CASTIGI NIMIC CU CAUCIUCURILE ASTEA DECAT STABILITATE CA LA ORICE MASINA DAR FORTEZI MOTORULCARE DACA NU E VARIANTA TURBO NICI NU CRED CA MERITA. O MASINA MAI NERVOASA ARE NEVOIE DE PERFORMANTE SI TUNING DAR A TA NU PREA...
orha
Cauciucurile mai late influenteaza in bine stabilitatea masinii....dar dauneaza suspensiei si partilor de transmisie(in principal capete planetare). Si asupra consumului de carburant au o influenta negativa...dar la tine nu este cazul avand diesel. Daca iti pui pe masina gume mai mari (de 14 am inteles), obligatoriu sa nu fie mai inalte de 60...adica 195/60/R14...atentie cu ele virate sa nu iti ia din aripa interioara!!!!!!
Raport pret calitate este bun la BARUM BRAVURIS,....vezi ca sunt si BRILLANTIS si alte denumiri asemanatoare la BARUM. AU santuri de ploaie si calitatea foarte buna...sunt H-uri (H indice de viteza-210 KM/h). Pretul lor la aceasta dimensiune este 1700000lei/buc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.