Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Passat 1.9 TDI 2001 vreau un chip tunning
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
Pages: 1, 2
sorin39686
Am cumparat de curand un Passat 1.9TDI model 2001. Problema cu el e ca motorul e cam slabut. Are 74kw/100cai putere si masina e cam grea pentru puterea asta. Am inteles ca se poate face chip tunning la motorul asta insa numai daca are un sistem de injectie PUMPE DUSE si masina nu cred ca dispune de sistemul asta. Poate avetzi ceva idei?
Echo
Motorul de 74 KW (100 CP) este Pumpe Duse (TD -ul rosu din sigla iti spune chestia asta) si se preteaza la un chip tuning care are sa-i duca puterea pana la aprox. 130 CP. Daca vrei mai mult (150-180 CP) trebuie sa modifici destule pe el ca sa nu mai fie rentabil. Dar cu 130 CP Passatul tau nu va mai avea mari probleme. In plus, ca sa-ti raspund la intrebare, orice masina care are sistem de management electronic se preteaza la chip tuning, cu rezultate mai spectaculoase sau nu (in general motoarelor turbo le "prieste" cel mai mult)
DORU
Iti recomand in plus un filtru de aer sport sau cu admisie directa si o evacuare dreapta la toba de esapament. In total poti aduna vreo 136 CP, plus ca vei avea un cuplu mai mare cu ~ 25%. Succes !
sorin39686
Mersi mult de info. Am sa fac tunningu asta insa poate stiti voi daca sunt ceva riscuri. Si unde ar trebui sa-l fac.....reprezentanta VW face asa ceva...sau exista firme specializate?
Andrei Suzuki
Nu faci la VW.Faci la orice firma de tuning.
HalbaSus
spre surprinderea mea reprezentanta VW din oradea (D&C) a oferit unui client de VW Bora chip-tuning... pt vre-o 350-400 de euro sau ceva de genul asta... e un picutz mai scump decat alt chiptuning ce-i drept dar m-a mirat ideea...
Revenind la riscuri... pai... e clar ca un motor din care scoti mai multi cai putere fara sa-i maresti capacitatea va fi mai putin fiabil, in schimb in mod normal uzarea motorului ar trebui sa se intample dupa ce tu deja te-ai saturat de masina si ai vandut-o smile.gif... sau cam asta ar fi ideea oricum smile.gif
Alecs
QUOTE(Halba-2)
spre surprinderea mea reprezentanta VW din oradea (D&C) a oferit unui client de VW Bora chip-tuning... pt vre-o 350-400 de euro sau ceva de genul asta... e un picutz mai scump decat alt chiptuning ce-i drept dar m-a mirat ideea...
Revenind la riscuri... pai... e clar ca un motor din care scoti mai multi cai putere fara sa-i maresti capacitatea va fi mai putin fiabil, in schimb in mod normal uzarea motorului ar trebui sa se intample dupa ce tu deja te-ai saturat de masina si ai vandut-o smile.gif... sau cam asta ar fi ideea oricum smile.gif


nu e neaparat asa... un chip tuning nu stoarce neaparat puterea din motorul tau, ci mai degraba il optimizeaza, modificand unele setari care din fabrica s-au pus la fel pe toate masinile pentru a lua in calcul toate conditiile de clima sau condus, setari care nu sunt tocmai optime pentru a scoate tot ce e mai bun din motor.. spun asta pentru ca asa am citit pe forum :blackeye:
HalbaSus
partial adevarat ce zici tu... dar mai ales chiptuningurile la motoare turbo (care deobicei maresc presiunea turbo) uzeaza motorul... acum e adevarat ca daca scurteaza viata unui motor de la 300 de mii km la 250 de mii... si tu oricum o vinzi dupa 150 de mii... atunci nu vad nici o problema :cheers:
Razvan42866
am si eu un golf 4 tdi PD cu 100CP si am pus pe iel un powerbox iar acum masina are 120 merge foarte bine satisfacator fara consum exagerat de motorina undeva la 1l in plus cand o solicit pt informati zero sapta patru patru xxxxxxxxxxxxxxx ma ocup cu vanzare de powerbox pentru motoare din grupul VAG
James Kilowatt
Pe mine powerbox-urile nu ma conving. Pacaleste ECU-ul ca sa bage mai multa motorina servindu-l cu informatii aiurite despre cantitatea si temperatura aerului, si atata tot, nu e nimic optimizat. O fi existand crestere de putere, insa creste si consumul, si poluarea si sunt convins ca arderirea care nu mai e optima nu face bine nici turbinei, nici catalizatorului, nici sondei lambda, probabil nici uleiului si asa mai departe.
Chiptuning e una, powerbox alta. Una e sa bagi aer mai mult modificand parametrii de comanda a turbinei si sa ajustezi cantitatea de motorina, si alta e sa bagi motorina in nestire ca sa castigi cativa CP pacalind ecu-ul.
Razvan42866
vorbesti prosti la golful meu am un consum mediu de 6 litri cu powerbox care spune la computer biggrin.gif ca motorina are 126 grade celsius deci motorina e mai fluida deci tre o cantitate mai mare de combustibil injectat ,nu scoate fum!!! Merge mai bine ca si 115CP de fabrica mult mai bine
James Kilowatt
Sa fii sanatos si sa n-ai dureri de cap cu el. beer.gif
Io tot nu mi-as lua powerbox.
Davidinho
Am si eu un Golf 4 TDI de 90 de cai si ma gandeam tot la un cip care sa il duca la vreo 120. O sa creasca si consumul? Am tot auzit ca pana la o anumita turatie chiar e posibil sa il scada iar dupa ce depaseste acea turatie sa se concentreze numai asupra performantei
florin55503
QUOTE(Davidinho)
Am si eu un Golf 4 TDI de 90 de cai si ma gandeam tot la un cip care sa il duca la vreo 120. O sa creasca si consumul? Am tot auzit ca pana la o anumita turatie chiar e posibil sa il scada iar dupa ce depaseste acea turatie sa se concentreze numai asupra performantei


pai cam mare cresterea de putere pe care o vrei tu. o crestere fara probleme ar fi de 20%. in cazul tau pt motor cred ca ar fi sanatos cam pana la 110 cel mult
dutu65393
QUOTE(sorin39686)
Am cumparat de curand un Passat 1.9TDI model 2001. Problema cu el e ca motorul e cam slabut. Are 74kw/100cai putere si masina e cam grea pentru puterea asta. Am inteles ca se poate face chip tunning la motorul asta insa numai daca are un sistem de injectie PUMPE DUSE si masina nu cred ca dispune de sistemul asta. Poate avetzi ceva idei?


De ce ai optat pentru DIESEL daca vrei putere?????? Cunosc pe cineva care si-a pus un cip si tot pe un PASSAT, iti spun sincer nu se merita, in primul rand a distrus motorul( consuma ulei bine de tot), consumul a crescut substantial, etc. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Doc
Un motor este distrus daca nu face un chiptuning bun, la o firma de renume. Au aparut in Romania multe firme care fac chiptuning la preturi fara concurenta intre 100-200 euro, dar nimeni nu si-a pus intrebarea de ce asa de ieftin. O firma cu renume are un pret mult mai mare la o astfel de operatie, cuprins undeva intre 250 si 1000 euro in funtie de motorizare si an de fabricatie. O alta problema pe care am intalnit-o in RO sunt clientii, care nu isi asuma riscurile unui tuning agresiv: vor multa putere fara sa se gandeasca la consecinte. De exemplu la un motor de 1.9TDi 90CP (ALH) un tuning normal (garantat) da o crestere a putere la 120CP. Realizarea unui tuning agresiv pe acest motor il duce la 140-150CP. Sunt multi clienti care solicita acest tuning fara a se gandi la consecintele acestuia asupra uzurii motorului.
De aceea intotdeauna cand vreti sa faceti chiptuning sau remapare, cautati o firma cu renume, cu review-uri ale clientilor pozitive.

QUOTE(Davidinho)
Am si eu un Golf 4 TDI de 90 de cai si ma gandeam tot la un cip care sa il duca la vreo 120. O sa creasca si consumul? Am tot auzit ca pana la o anumita turatie chiar e posibil sa il scada iar dupa ce depaseste acea turatie sa se concentreze numai asupra performantei



Consumul la 1.9TDi 90CP urcat la 120CP, va scadea cu 0,3 - 0,5l /100km.
ciprian78107
QUOTE(DORU)
Iti recomand in plus un filtru de aer sport sau cu admisie directa si o evacuare dreapta la toba de esapament. In total poti aduna vreo 136 CP, plus ca vei avea un cuplu mai mare cu ~ 25%. Succes !


Sry pentru offtopic dar nu ma puteam abtine:
Filtru sport nu ajuta nimik la diesel si nici cel conic cu admisie directa mai rau faci iti distrugi debitmetrul cu siguranta si in plus se prafuieste imediat.Vorbesc din propia experienta am avut filtru sport conic si in afara de sound numai probelem a facut.Dca vrei filtru sport totusi iti recomand un filtru sport in cutia originala se numeste green si costa cam 70-80 de euro...asta intradevar iti da un debit mai mare de aer si nu distruge debitmetrul.
Daca vrei putere mai mare in afara de ce ti-ar da un chip sau o remapare tre sa schimbi turbina cu una mult mai mare cu ar fi aia de pe vw transporter si un alt intercooler.Si da ti-ar trebui si o evaucare cap coada tarsa direct din turbina ...de preferabil cel putin 60mm.Cu astea ai ajunge pe la 200 sau putin peste.Parerea mea este ca mai bine faci astea hardware inainte si dupa aia chip...in caz ca ai chip deja va trebui re optimizat
DORU
Ciprian, partial de acord cu tine in privinta filtrului de aer, cu mentiunea ca daca este din burete si nu imbibat in ulei, nu afecteaza debitmetrul.
In privinta modificarilor hardware, nu recomand decat daca omul chiar isi doreste masina pt liniute. Stage 1 este suficient!
ciprian78107
pai cel conic trebuie sa ii pui putin ulei pe el sa opreasca praful cel in carcasa originala la fel dar foarte foarte putin
James Kilowatt
QUOTE(Doc)
Un motor este distrus daca nu face un chiptuning bun, la o firma de renume. Au aparut in Romania multe firme care fac chiptuning la preturi fara concurenta intre 100-200 euro, dar nimeni nu si-a pus intrebarea de ce asa de ieftin. O firma cu renume are un pret mult mai mare la o astfel de operatie, cuprins undeva intre 250 si 1000 euro in funtie de motorizare si an de fabricatie..



Eu as pune intrebarea inversa. De ce este atat de scump? Acum majoritatea masinilor se tuneaza prin OBD fara a mai schimba nimic fizic, asa ca nu se poate vorbi de pretul cipului propriu-zis. Juma' de ora de manopera si amortizarea unei scule relativ ieftine si a unei harti (probabil furata sau copiata si aia), 250-1000E?
ciprian78107
QUOTE(MR28673)
Eu as pune intrebarea inversa. De ce este atat de scump? Acum majoritatea masinilor se tuneaza prin OBD fara a mai schimba nimic fizic, asa ca nu se poate vorbi de pretul cipului propriu-zis. Juma' de ora de manopera si amortizarea unei scule relativ ieftine si a unei harti (probabil furata sau copiata si aia), 250-1000E?


Nu este asa cum crezi tu....dupa cum a spus si doc daca chipul nu este facut de cineva care stie ce face o sa ai probleme mai incolo.Iar cineva care face cu adevarat odb tuning sau chiptuning nu copiaza hartile de pe net or so asta e cea mai mare prostie posibila...de obicei harta se citeste de pe masina respectiva si apoi se optimizeaza aceeasi harta!!Si preturile nu sunt scumpe in romania pentru un diesel in jur de 300-400 de euro zic eu ca este un pret foarte bun gandeste-te cati bani trebuie sa bagi ca sa cresti puterea cu cel putin 20% iti zic eu cu mult peste 3-400 de euro,preturile mai mari peste 1000 de euro sunt pentru bolizi sa zic asa cum ar fi un s 55 amg sau 65,un rs4/rs6 and so on unde mi se pare absolut normal pretul avand in vedere ca nu stie oricine sa modifice astfel de masini.Apropo mtm racing cere 800 de euro pentru un chip la un diesel,dalbach racing si abt tot cam asa,si astea sunt preturi pentru masini stock...nu vreau sa vorbesc de masini cu modoficiari la motor unde necesita un chip custom.
DORU
Cred ca MR a vrut sa zica ca pt cineva care nu are microbul chiptuning-ului in sange si n-are rude la Fort Knox, preturile sunt mari. Pentru modificari simple prin OBD si eu zic ca e mult 3-400 euro fara TVA, la cele hardware pretul cerut are baza reala. arigato.gif
James Kilowatt
In plus, trebuie sa ai mare incredere in cel care face modificarile. Daca veneau (sau erau furate... ) niste harti direct de la VW sau Reno sau mai stiu eu ce era o chestie, as merge pe mana lor, insa sa lasi pe cineva care ar putea fi foarte bine amator sa-ti umble ma setari si sa-i mai dai si 1000€ e cam extrem. Din pacate teparii sunt mult mai raspanditi decat profesionistii adevarati si pentru cineva amator e greu sa faca distinctia.
ciprian78107
pentru o masina de 7000 de euro+ nu cred ca e mult 3-400 de euro cu tva:) Pai asta zicea si eu in legatura cu cine face chipurile daca e amator si nu prea se pricepe nici eu nu ash avea curaj sa imi las masina pe mainile lui.Dar unuia care a facut zeci poate sute de masini atunci nu vad unde e problema .Apropo chipurile face de producator sunt :puke: nu dau foarte multa putere si sunt si mai scumpe
James Kilowatt
Pai, problema e ca nu ai cum sa verifici CV-ul respectivului.
Si chiar daca a facut sute de masini nu inseamna ca le-a facut si bine.
Si chiar daca le face bine, pretul e nejustificat de mare. Cat timp ia optimizarea unei harti? Personal ma indoiesc ca se poate face ca lumea fara un banc de probe. Insa chiar daca s-ar putea, cat lucreaza la asta ca sa justifice 1000€? O saptamana?
Vlad6
Unde l-am facut eu pretul difera in functie de motor
( nu de marca deci nu probabil nu tine de client ci de cat e de munca) iti da garantie ( verbala dar stiu ca s-au facut lucrari " in garantie" deci e reala) In principiu sunt multumit de ce a iesit si n-am nici o problema ( in afara de radare)
HalbaSus
Garantie ?

Adica daca peste o saptamana dupa chiptuning iti crapa turbina sau pompa de apa atunci mergi si ti-o schimba el ? I hardly doubt that... Acum cativa ani am vazut la un magazin de tuning ceva chiptuning care costa 700 euro + tva... si ziceau ca iti dau garantie pe motor 6 luni sau ceva de genul asta... era tot ceva de firma (nu era obd, ca la masina mea nici nu se putea, ci venea cipul schimbat).

Cat despre "se citeste harta masinii si se optimizeaza"... intrebarea mea e: DE CE ? Sunt diferite hartile de la masinile cu acelasi ECU ? nu au o serie ceva... din moment ce ai optimizat odata o harta... nu poti folosi aceasi varianta si la alte masini de acelasi tip ? Intreb si eu... nu stiu daca e asa sau nu.
ciprian78107
Nu dureaza mai mult de cateva zeci de minute dar intrebarea e poti sa faci si tu asa ceva?Sau oricine?Ai idee cam cate harti se modifica?Depinde de la masina la masina de exemplu la mine(seat leon tdi) se modifica in jur de 30.Ai idee cati parametrii se iau in considerare?
E foarte usor sa sa zici frate dar de ce e pretul asa mare dar nu te gandesti ce consecinte ar avea daca ar fi facut prost.
Daca ar fi asa de usor probabil ar fi si pretul mai mic.Ti-am zis cine stie sa faca nu are probleme cu masinile pe care le-a facut.Sunt foarte putine firme de fapt doar 2 in care am incredere care intradevar fac chipuri fara probleme.Nu vreau sa dau nume ca poate ash face reclama pozitiva sau negativa cine vrea sa afle le pot da pe privat.
Dar va rog sa retineti o chestie daca ti se strica turbina nu este neaparat din cauza chipului.Aveti idee cam ce diferenta dintre presiunea in turbo de fabrica si cea dupa resoftare ?Va zic eu cam 0.1 bari la un chip normal si 0.15 la unul putin mai agresiv.Pentru asta nu se sparge turbina va asigur eu decat daca desigur turbina ar avea o problema .Multa lume intelege gresit faza cu chipul...daca are probleme la masina da vina pe chip.Dar nu se gandesc ca poate ei sunt de vina si nu exploateaza corect motorul de exemplu am vazut oameni care dau blana de la 1200-1300 de ture.Pai mai oameni buni daca dai blana cand nu e turbina intrata(la grupul vag intra cam pe la 1800 la tdiuri) nu numai ca masina e lesinata la turatia aia dar va si stricati turbina mai exact cedeaza axul compresorului.Alta faza care am mai intalnit...dupa ce o alearga masina trage pe dreapta o incuie si pleaca :bash:
Nu nu si nu, turbina trebuie lasata cel putin 30 de secunde sa se raceasca la relanti sau turand masina usor.Alta faza se suie omul un masina dimineata si blana direct .Pe bune akum cred ca majoritatea stim ca trebuie sa lasi motorul sa se incalzeasca inainte sa ii bagi piciorul in pedala.Alta faza am observat ca multi inteleg mersul la consum pe la 1200-1500 de ture.Wrong again...da intradevar masina consuma mai putin dar nu trece foarte mult timp pana cand ti se va strica turbina pentru ca se depune calamina pe ea si in final se vor arde niste lagare pe acolo sau se va bloca geometria variabila si asa mai departe.Deci daca mergeti pana in 1800 de ture nu mergeti la consum!!
Sa continui?Cred ca este deajuns.Dupa cum vedeti sunt o gramada de motive ce accelereaza stricarea turbinei.Ca intradevar sa da-ti vina pe chip faceti o revizie totala la motor sa vedeti daca merge in parametrii normali la fel si la turbina.
HalbaSus
Eu nu am zis ca e mult sau putin... am intrebat de ce se modifica pt fiecare masina individual ? nu ar fi mai simplu sa se faca odata o harta cu toti parametrii de modificat petru un anumit tip de motor si apoi sa se puna acea harta de cate ori se lucreaza cu un anumit tip de motor.
Vlad6
pe softul ala e si imobilizatorul iar daca aplici acceasi harta la 2 masini o sa-ti trebuiasca o singura cheie la amandoua de aceea fiecare masina este lucrata individual chiar daca ce modifica ei acolo e acelasi lucru
...........cel putin asa stiu eu smile.gif
James Kilowatt
@ciprian
zi-ne si noua parametrii aia, sa nu murim prosti. Zi macar 15 parametri care sunt ajustati in urma tuningului, excluzandu-i pe cei cititi diversi actuatori.

1000 euro pentru cateva zeci de minute? Nici macar un neurochirurg nu castiga atat. Insa in neurochirurg are minim 10 ani de pregatire in spate inainte sa aiba voie sa te atinga, si zeci de examene si acreditari.... unui tuner cum ii putem afla nivelul de expertiza?

Motorina nearsa sau la o temperatura dubioasa a gazelor ajung sa-ti paradeasca turbina. Au patit-o destui tuneri autodidacti.

@Vlad
Hartile in sine se refera din cate stiu strict la parametrii motorului, fara a avea legatura cu restul. Prin OBD tuning se modifica doar astia.
ciprian78107
@HalbaSus e mai bine si mai safe asa zic eu din mai multe motive:
1.aceasi tip de motor poate avea mai multe tipuri de ECU deci posibil alt soft
2.daca copii un soft de la o masina la alta chiar si cu acelasi tip de ecu nu o sa obtii exact aceeasi putere
3.softul se face dupa dorintele clientului nu?Unul vrea stage 1,altul putin mai agresiv,altul foarte race ,unul vrea cu limitarea de turatie scoasa,unu sa traga intre 2000 si 4000 altul poate intre 2000 5000,sunt multe posibilitati

@MR28673 cu parametrii sunt sigur ca te poate ajuta cineva care face chiptuning eu sunt doar reseller si vorbesc doar din propia experienta de examplu intreaba-l pe dragos de la tcmturbo sunt sigur ca te poate lamuri. Eu pot sa iti zic cativa parametrii asa mai importanti: presiunea in turbo,intre ce si ce turatii sa trage turbina mai mult eu cel putin la turbina am vazut vreo 3 harti la mine care sunt modificate,cantitatea de motorina intre ce si ce turatii sa fie mai multa si unde mai putina,lagul din turbo se poate modifica din soft de asemenea,limitatorul de cuplu,anularea sau nu a egr-ului dupa preferinte.

Intrebare: Daca ai avea un s65 amg care costa peste 100.000 de euro crezi ca ar conta asa de mult 1000 de euro?Sau un rs6 sau un rs4...ai idee cat costa un chip pentru rs4 (cel vechi 2.7 biturbo de 380 de cai)la mtm racing care cica e tuner oficial audi?Vreo 2500 de euro.Dar stii ceva pentru cineva care da 60000 de euro pe o masina nu se mai uita la 2500 de euro.Deci repet preturile nu sunt exagerate chiar sunt foarte mici.
Da asa e ai dreptate nici un chirurg nu castiga atat dar tu pierzi esentialul?Te obliga cineva sa iti faci o resoftare la 300 de euro?cumva ti-a pus pistolul la cap cineva?Nu iti convine du-te frate la ala care copiaza softuri de pe net si iti face cu 100 de euro.Sa la cine vrei tu care crezi ca e mai ieftin.Da asa e omul se chinuie 10 minute sa iti faca o resoftare si iti ia 300 de euro si altii muncesc o luna intreaga pentru banii astia.Life it's not fair.Te rog frumos zii si lui bill gates care nu face nimik sta toata ziua cu mainile in san si face vreo 30 de milioane de $ pe zi.Fiecare cu meseria lui atat vrea omu pe un chip nu iti convine du-te la altii e chiar asa de simplu. eu am explicat destul de detaliat de ce si cum daca tu nu vrei sa intelegi e problema ta.
Intradevar si motorina nearsa iti prajeste turbina dar daca o sa ai o resoftare fara fum nu vad care e problema.
Pe evacuare temperatura nu trebuie sa depaseasca 1000 de grade F adica vreo 500 celsius...daca e sub 1000 F atunci nu e problema.Aici vorbim strict de motoare diesel.Ca sa masori temperatura pe evacuare iti trebuie un senzor de EGT (exaust gauge temperature) si un ceas suplimentar se gasesc in comert dupa cate stiu costa vreo 20-30 de euro asa ceva
James Kilowatt
N-ai prins esentialul. Din partea mea poate sa ceara si 10.000 euroi ca sa stearga parbrizurile.
Poate as da 1000 euro daca as avea garantia ca tipul e profesionist. Si ca da garantie. Insa sa dau 1000 euro care ofera exact aceleasi garantii ca unul care vinde DVD-uri cu mii de harti cu 15E ar fi de-a dreptul idiot.
ciprian78107
Ce garantie sa iti dea?Ca nu se va uza softul?Iti dai seama ca nu poate sa iti dea garantie ca nu ti se va strica masina ca nu are de unde sa stie ca masina ta nu prezinta defectiuni inainte sa iti faca chip.Asta nu cred ca iti da cineva sincer.Omul da este profesionist...intra pe vwforum si cauta la tuning subiectul "impresii dupa chiptuning" o sa vezi ca sunt cateva zeci de pagini scrise timp de 2 ani aproximativ....daca chipurile lui ar fi prost facute nu s-ar fi plans cineva pana akum?
Cristi2
totusi, e adevarat, in Germania exista garantie dupa remapare.
dar nu se aplica decat la masini pana in anumiti km, softul "are" TUV si cresterea de putere nu este spectaculoasa. ca sa nu mai vorbesc ca costa triplu fata de unul din RO. mi s-ar parea destul de greu de oferit garantie la masini peste 100 000-150 000 km.
si da, o remapare poate sa scoata la iveala anumite defecte ascunse ale masinii, dar asta nu inseamna ca ele nu ar fi iesit la iveala, poate putin mai tarziu. de aceea inainte de remapare un chiptuner profi face initial o diagnoza.
James Kilowatt
@Ciprian
N-am spus ca omul nu e profesionist... am spus doar ca nu am de unde sa stiu. De asta am facut paralela cu doctorul, ala are de bine de rau niste acreditari.
Daca tot are asemenea tarife, si-ar putea permite sa dea garantie. Daca ii crapa o turbina sau un motor din 25 masini tunate, tot are de unde sa o plateasca, indiferent ca e sau nu vina lui.
In plus mi se pare cam dubioasa chestia asta care ai spus-o mai devreme... adica, imi ia parametrii si-i optimizeaza.. cum face asta, cu motorul pe banc? Sigur nu dureaza cateva zeci de minute. Fara motor, doar asa pe calculator? Asta ar fi praf in ochi. Aici e ceva care scartaie, fie te-ai exprimat tu aiurea fie nu am priceput eu bine
Si mi se pare dubioasa si afirmatia ca aia de la uzina sunt niste incompetenti care nu sunt in stare sa faca o harta ca lumea, cu toata aparatura lor in timp ce un nene in garaj cu un laptop poate.

@Cristi
Nu costa nici in germania triplu... preturile sunt intre 300 si 400 euro la majoritatea masinilor. Insa si aici, naiba stie cat sunt de profesionisti. Chiar si la upsolute tot cam astea sunt preturile.
Cristi2
m-am uitat pe site-ul unui tuner recunoscut in germania.
de exemplu, pentru motorul meu ar costa 580 euro remaparea, 170 TUV-ul si 180 garantia pentru 100 000 km sau 2 ani. aproape 900 de euro...

nu am vazut pret sub 540 euro, fara TUV si garantie.
James Kilowatt
In Ro nu ti se ofera nici TUV nici garantie... ci doar remapare. In fine, la upsolute e 390€, insa sunt periodic promotii. Asa avea mai multa incredere in unii care au reprezentanta in toate tarile europei decat in unii care chiar daca sunt buni nu pot fi verificati.
guerilla
pai asta spunem si noi.
sa vedem si noi preturile sub forma
000eur remaparea, 111eur actele, 222eur garantia pentru urmatoarele 100.000km.
asa da, parca mai vii de acasa, nu? blush.gif
la noi in schimb se da sub forma 000eur+ tva.
de acte nici nu poate fi vorba.
garantia e pe sistemul piata de legume - "e bine frate, n-ai probleme, iti zic eu"
si da, cine da si 20.000 pe o masina nu se uita la 1000 chipul, dar sa stie ca nu-si strica baniii cheltuiti initial, pentru ca in mia aia are si extra garantie.
ciprian78107
@MR28673 pe mine upsolute nu ma conving sunt nici o forma am 2 prieteni care au patit-o cu turbinele la upsolute dar cunosc si pe altii care nu au probleme.Si alta chestie akum un an cand imi trebuia un chip custom eu am scris la upsolute.com pe forumul mare si mi-au raspuns ca ei nu stiu sa faca chipuri custom ci doar pentru masini fara modificari la motor...deci da niste profesionisti innascuti
Faza cu remaparea nu ai inteles-o sub nici o forma...eu ma refeream la faptul ca pentru o anumita putere cum ar fi cu 20% in plus iti optimizeaza setarile ca sa ai caii aia...si nu ma gandeam ca aia de la vw sunt niste idioti si nu stiu sa faca softuri doh.
@Cristi2 nu iti dau garantie daca nu esti din germania si masina nu a avut toate reviziile in germania...eu mi-am cumparat masina second din germania si au zis ca nu au cum sa imi dea garantie ca voi folosi masina in romania
James Kilowatt
Am inteles ca optimizeaza setarile... insa nu am inteles CUM se face intr-un garaj oarecare. Te inverti in jurul ECM-ului cu o cadelnita cu tamaie si spui un descantec?
Nu-mi spune ca vine un geniu care in juma' de ora, fara nici un test pe motor, iti da 20% putere mai multa fara nici un efect secundar. Si ca setarile astea minune sunt diferite de la masina la masina, chiar daca motorul e acelasi. Citeste el "fostii" parametri, isi da seama care sunt aia eronati si ti-i optimizeaza mental pe toti 30 sau cat spuneai tu ca sunt. Repet, asta in mai putin de o ora si fara sa faca nici un test.

PS
Unii si-au pus powerboxuri de 40 euroi; si sunt foarte multumiti de ele. Cu toate astea, pe mine nu m-ar convinge sa-mi pun asa ceva.
ciprian78107
Deci parametrii de fabrica nu sunt eronati de unde ai scos asta....ti-am zis ii optimizeaza pt 20% mai multa putere nu pentru ca sunt ei prosti optimizati.Dupa cum ti-am zis ,exista masini cu acelasi timp de motor si cu tip de ecu diferit.Nu e nimik genial in toate astea pur si simplu le inveti nu ma intreba ce si cum ti-am zis intreaba pe cineva acreditat .Power box nu mi-ash pune niciodata pe masina cea mai mare prostie...de ce sa pacalesc ecu-ul sa dea mai multa motorina si mai mare presiune in turbo mai bine modific parametrii prin chip nu?
James Kilowatt
Am scos-o de aici smile.gif

QUOTE("ciprian78107")
.Apropo chipurile face de producator sunt :puke: nu dau foarte multa putere si sunt si mai scumpe


Oamenii aia care au proiectat motoarele si care au orice echipament la dispozitie fac chipuri :puke: si altii scot superperformante in juma' de ora numai uitandu-se la harti.

Exista o groaza de masini diferite cu acelasi ECU. Chiar si la VAG, acelasi ECU e si pe motorul ALH de 90CP si pe toate PD-urile de exemplu. Difera hartile si nu ECU-ul in sine. Cand scot cate unul nou il pun pe toate modelele. Probabil, ii scuteste de o bataie de cap sculele de diagnostic.
James Kilowatt
Am scos-o de aici smile.gif

QUOTE("ciprian78107")
Apropo chipurile face de producator sunt :puke: nu dau foarte multa putere si sunt si mai scumpe


Oamenii aia care au proiectat motoarele si care au orice echipament la dispozitie fac chipuri :puke: si altii scot superperformante in juma' de ora numai uitandu-se la harti.

Exista o groaza de masini diferite cu acelasi ECU. Chiar si la VAG, acelasi ECU e si pe motorul ALH de 90CP si pe toate PD-urile de exemplu. Difera hartile si nu ECU-ul in sine. Cand scot cate unul nou il pun pe toate modelele. Probabil, ii scuteste de o bataie de cap sculele de diagnostic.
ciprian78107
Frate tu chiar nu ai inteles ce am vrut sa zic...eu ma gandeam ca resoftarile standard de la vag (adica din puterea de fabrica cum ar fi 90 sa faca resoftare) sunt fara prea multa putere si apropo oficial nici unul din reprezentantele vag nu fac chipuri ei ci apeleaza la firme specializate normal contra unui comision eu vorbesc numai de reprezentantele din RO nu stiu cum e in afara.Ba unii sunt impotriva chipului iti poti pierde garantia daca afla...dar akum sa nu va ganditi ca poate sa afle decat daca pune masina pe un banc de probe sau daca masinile sunt echipate cu noul ECU edc16 care iti zice de cate ori a fost rescris softul...dar edc16 este pe masini generatie 2006 si am inteles ca se poate jmecheri si asta:)
James Kilowatt
Oficial, probabil ca nu. Insa neoficial, fac chiar ei. Eu am o ruda care a facut asta la Audi, fara sa piarda garantia. Mie cei de la mitsu mi-au propus o masina chipuita de noua, cu garantia standard... insa la modul neoficial totul. Am facut un testdrive cu Lancer si m-am aratat nu tocmai incantat de doar 90CP pe un motor de 1.6L, asa ca au supralicitat... wink.gif
ciprian78107
nu mi se pare asa tare sa faci chip la un motor aspirat mai ales daca e unul mic cu ar fi 1.6 ca mai mult de 10 cai nu castigi...intardevar exista o mica diferenta fata de stock dar nu e cine stie ce.mai bine pui un kit de admisie si o evacure inainte si faci chip dupa asa ai castiga un 20 de cai poate nici aia si investesti 7-800 de euro .Dar la un motor mare aspirat da merita vorbesc de 2000 de cm3+ da acolo castigi mai ales sa fie si un vtec japonez sau un v8,v10,v12 sau w12 da intradevar in cazul asta renteaza chiar am vazut un lambo resoftat cu evacuarea schimbata si cica a castgat vreo 90 de cai...intradevar fugea mut mai rau decat unul stock!
James Kilowatt
...sau, si mai bine luam o corolla care avea de la ma-sa 110 cai, si care costa cam la fel. Oricum eu ma dusesem la test pentru ca fusese un showroom unde m-au invitat ei, nu pentru ca voiam sa cumpar, insa eram curios cum se negociaza si am facut-o putin pe nebunul.

Faza e ca nu toti dealerii sunt magari ca cei de la noi, unde abia asteapta sa te prinda la colt sa-ti taie garantia. Prefera sa castige oferindu-ti servicii in plus (chiptuning sau instalat si intretinut GPL de exemplu) si nu refuzandu-ti unele servicii platite deja, cum e garantia, asa cum se intampla in Ro.
ciprian78107
La Corolla de 110 cai nu se pot face prea multe din chip ca deja e destul de mult din motorul ala...am un prieten care are nos care intradevar ii da vreo 30 de cai...din pacate nu e all day si butelia aia se descarca relativ repede
Marius72489
cam la cat pot ajunge cu un mondeo de 115 cai tdci,?bineinteles fara sa-l afecteze prea tare si doar cu chip tunning?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.