Am sa pun un mesaj al unui membru de pe un forum de profil care stie ce spune si sunt de acord cu el :cheers:
"Verifica, in principal urmatoarele:
1. Exteriorul masinii: vopseaua, in lumina trebuie sa aiba luciul uniform, verifica toate muchiile (de obicei reparatiile vopselei se termina pe muchiile caroseriei ca sa fie cat mai putin vizibile), distantele dintre elementele caroseriei. Verifica chederele: daca nu stau bine, au urme de adeziv sau silicon => nu e in regula. Toate usile si capota motorului trebuie sa se inchida normal, verifica-le. Uita-te pe dedesubtul masinii, contraaripi, punte spate, cauta urme de reparatie. Verifica jentile sa nu fie patrate, vezi uzura anvelopelor, faruri, geamuri si parbriz, stopuri, autocolante Tico Daewoo-pe bara fata si pe hayon (de obicei cine repara hayonul sau schimba bara nu mai lipeste si autocolantele). Vezi daca exista urme de ulei sub masina.
2. Interior: Uzura scaunului soferului, a volanului si a pedalierului spun, de regula, cam cati km are masina (in mod real); La interior verifica tapiseria si aspectul general (atentie!! curat nu inseamna neaparat si neuzat, verifica reglajul scaunelor, macaralele geamurilor si butoneaza tot!). Multe tico-uri au levierul de semnalizare+faruri rupt , asa ca verifica-l, e scump si poti sa-i mai scazi din pret.
3. Motor: Inainte de a porni motorul verifica nivelul de ulei (ulei putin si/sau negru si/sau f. subtire=> posibile probleme); Motorul trebuie sa functioneze initial mai turat, dar "rotund". Dupa ce se incalzeste asculta sa nu aiba batai sau alte zgomote aiurea. In general, motoarele de Tico sunt foarte rezistente si daca au primit atentia minima in ceea ce priveste reviziile tehnice, sansele ca acestea sa rezerve surprize neplacute datorita unor hibe ce nu sunt vizibile/auzibile la prima vedere sunt destul de reduse. Oricum, casca ochii si urechile bine din momentul in care porneste demarorul si pana cand motorul se opreste. Tico-urile mai noi de 2000 inclusiv trebuie sa aiba instalatia Euro II (Unitate Lovato, sonda Lambda, etc). Cand am cautat sa-mi cumpar eu Tico, am gasit 2 (la persoane diferite, dar de aceeasi culoare, daca ma intelegi) care, cu toate ca erau din 2000, nu aveau instalatia de EII!!.
4. Fa o tura! Verifica Cutia de viteze, toate treptele (inclusiv marche-arriere-ul) trebuie sa cupleze fara sa agate. E recomandat sa treci peste ceva denivelari ca sa vezi cum sta suspensia.
Bafta multa si evita "coloratii"!"
Un alt mesaj:
"Da, asa este, volanul si maciulia sch. de viteze, vezi cat sunt de uzate, la 50, 60de mii de Km. nu ar trebui sa fie lustruite, doar daca s-a dat cu pasta abraziva pe maini."
link
:wav: