Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cum sa iti iei o masina SH fara sa te tzapeshti
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
George39178
Salut!
Vreau sa imi iau un Tico 2000-2001.
1.Imi puteti spune unde as putea sa gasesc o astfel de masina la un pretz cat mai mic si cat mai bine intretinuta?
2.As mai vrea sa stiu si ce ar trebui sa fac (pentru ca eu nu ma prea pricep) ca sa nu imi iau tzeapa.
3.Daca o duc la o inspectie tehnica ar trebui sa o duc la un service autorizat Daewoo? Cam cat ar costa o astfel de inspectie? Acolo ei pot sa ma asigure si daca masina are kilometrajul real?

Va multumesc.
mike.omega
Am sa pun un mesaj al unui membru de pe un forum de profil care stie ce spune si sunt de acord cu el :cheers:

"Verifica, in principal urmatoarele:
1. Exteriorul masinii: vopseaua, in lumina trebuie sa aiba luciul uniform, verifica toate muchiile (de obicei reparatiile vopselei se termina pe muchiile caroseriei ca sa fie cat mai putin vizibile), distantele dintre elementele caroseriei. Verifica chederele: daca nu stau bine, au urme de adeziv sau silicon => nu e in regula. Toate usile si capota motorului trebuie sa se inchida normal, verifica-le. Uita-te pe dedesubtul masinii, contraaripi, punte spate, cauta urme de reparatie. Verifica jentile sa nu fie patrate, vezi uzura anvelopelor, faruri, geamuri si parbriz, stopuri, autocolante Tico Daewoo-pe bara fata si pe hayon (de obicei cine repara hayonul sau schimba bara nu mai lipeste si autocolantele). Vezi daca exista urme de ulei sub masina.

2. Interior: Uzura scaunului soferului, a volanului si a pedalierului spun, de regula, cam cati km are masina (in mod real); La interior verifica tapiseria si aspectul general (atentie!! curat nu inseamna neaparat si neuzat, verifica reglajul scaunelor, macaralele geamurilor si butoneaza tot!). Multe tico-uri au levierul de semnalizare+faruri rupt , asa ca verifica-l, e scump si poti sa-i mai scazi din pret.

3. Motor: Inainte de a porni motorul verifica nivelul de ulei (ulei putin si/sau negru si/sau f. subtire=> posibile probleme); Motorul trebuie sa functioneze initial mai turat, dar "rotund". Dupa ce se incalzeste asculta sa nu aiba batai sau alte zgomote aiurea. In general, motoarele de Tico sunt foarte rezistente si daca au primit atentia minima in ceea ce priveste reviziile tehnice, sansele ca acestea sa rezerve surprize neplacute datorita unor hibe ce nu sunt vizibile/auzibile la prima vedere sunt destul de reduse. Oricum, casca ochii si urechile bine din momentul in care porneste demarorul si pana cand motorul se opreste. Tico-urile mai noi de 2000 inclusiv trebuie sa aiba instalatia Euro II (Unitate Lovato, sonda Lambda, etc). Cand am cautat sa-mi cumpar eu Tico, am gasit 2 (la persoane diferite, dar de aceeasi culoare, daca ma intelegi) care, cu toate ca erau din 2000, nu aveau instalatia de EII!!.

4. Fa o tura! Verifica Cutia de viteze, toate treptele (inclusiv marche-arriere-ul) trebuie sa cupleze fara sa agate. E recomandat sa treci peste ceva denivelari ca sa vezi cum sta suspensia.

Bafta multa si evita "coloratii"!"

Un alt mesaj:

"Da, asa este, volanul si maciulia sch. de viteze, vezi cat sunt de uzate, la 50, 60de mii de Km. nu ar trebui sa fie lustruite, doar daca s-a dat cu pasta abraziva pe maini."

link

:wav:
George39178
Multumesc. Raspunsul la intrebarea nr. 2 complet.
La 1 si 3 raspunde cineva?
guerilla
la 1. e foarte greu de raspuns.. poti gasi in targurile de masini daca ai noroc, poti gasi in ziare, pe la cunostinte, etc
la 3 e mai simplu. - in vitan e un astfel de centru de diagnosticare. costa relativ putin. cu km modificat e mai greu de realizat daca s-a umblat., mai ales la masinile ce sunt computerizate.. oricum iti poti face o idee dupa uzura motorului, starea transmisiei si toate cele spuse de jag inaintea mea.
spor la cumparaturi si multa bafta. si nu uita - analizeaza bine si nu accepta o masina al carei vanzator nu accepta teste.
dragos marian38449
Ai mare grije la teparii de masini. Sora mea a luat o teapa cu un tico superb din 2001 care a costat 3200Euro. Cind a mers cu el la RAR sa ii faca identificarea S-a constatat ca masina avea seria de caroserie inlocuita. Inlocuita la modul cel mai profesionist cu putinta. Practic nu iti dadeai seama de nimic. Crede-ma am mai vazut si eu citeva masini la viata mea. Daca ajungi intr-o astfel de situatie ai pierdut practic banii. S-au nu ai decit sa il dai in judecata pe cel de la care ai cumparat masina, care probabil o are si el de la alt fraier. De regula teparul este la citeva miini mai in spate. Este o intreaga istorie pe care nu mai stau sa ti-o povestesc. SUCCES. Si in primul rind nu te grabi. Banii sunt la tine.
Nazareno Gabrielli
QUOTE(dragos marian38449)
Ai mare grije la teparii de masini. Sora mea a luat o teapa cu un tico superb din 2001 care a costat 3200Euro. Cind a mers cu el la RAR sa ii faca identificarea S-a constatat ca masina avea seria de caroserie inlocuita. Inlocuita la modul cel mai profesionist cu putinta. Practic nu iti dadeai seama de nimic. Crede-ma am mai vazut si eu citeva masini la viata mea. Daca ajungi intr-o astfel de situatie ai pierdut practic banii. S-au nu ai decit sa il dai in judecata pe cel de la care ai cumparat masina, care probabil o are si el de la alt fraier. De regula teparul este la citeva miini mai in spate. Este o intreaga istorie pe care nu mai stau sa ti-o povestesc. SUCCES. Si in primul rind nu te grabi. Banii sunt la tine.


Nu pierzi masina ca tu esti cumparator de buna credinta.....consulta un avocat..

Ca sa evitati o astfel de situatie cereti vanzatorului sa-i faca masinii identificarea la RAR. Oricum aveti nevoie de ea la inmatricularea masinii.
Cand nu cunosti persoana asa se face intotdeauna..........
madalina
Daca masina este vanduta fara acordul proprietarului de drept, pierzi masina, chiar daca ai fostde buna credinta. Astfel oricine ar cumpara masini furate ar ramane cu masina.
Nazareno Gabrielli
QUOTE(madalina)
Daca masina este vanduta fara acordul proprietarului de drept, pierzi masina, chiar daca ai fostde buna credinta. Astfel oricine ar cumpara masini furate ar ramane cu masina.


Ai dreptate partial.

Insa, daca masina este furata din strainatate si inmatriculata in Romania pe cai ilicite, trece pe la mai multi proprietari si ajunge la tine, atunci nu ti-o ia nimeni.
INSA nu ai voie sa iesi cu ea din tara.......



Stiu cazuri in care si proprietarii unor masini furate din Romania si-au pastrat masinile. Este cazul unei masini furate dezmembrate, puse componente de la mai multe autovehicule........Treaba complicata.
Oricum Cielo ala este tot la ultimul proprietar desi Politia a stabilit ca este furata......Exista deci o posiblitate legala.
eddie
Nu trebuie sa mergi la un service (cu R.A.R) poate decat pentru a-ti autentifica seria sasiului si a motorului.Asta de preferat pana sa o cumperi. De obicei trebuie sa vezi multe masini, vei vedea diferenta, o masina pentru un profesionist nu poate ascunde prea multe....Eu am un prieten mecanic care nu ii terebuie decat 10 minute ca sa iti spuna cu putina eroare istoria unei masini pe care o vede pentru prima data !
mircea43999
Majoritatea dealer-ilor si reprezentantelor acum ofera si masini second
asa ca te sfatuiesc sa mergi la o reprezentanta mai ales ca ofera si garantie la piesele importante minim sase luni iar cat despre kilometrii nu cred ca o reprezentanta se incurca cu etalarea unor cifre ireale.
Succes
HalbaSus
dar aia de la reprezentanta umfla preturile de zici ca sunt aproape noi... cred ca se bazeaza pe efectul psihologic ca atunci cand te-ai obisnuit cu preturile masinilor noi din reprezentanta atunci o sa ti se para putin pretul obscen pe care il cer pe o masina de 3 ani
eddie
Nu,cei ce vand ca dealer,masini second-hand,isi vor pune si ei un adaos de 500-1000 de euro fata de ce cere vanzatorul,cam asta este....Altfel crezi ca s-ar obosi sa faca intermedieri gratis ?
RUE
am tras pe tico e serviciu cam 1,7 ani si am fo foarte multumit. (mai e si faptul ca nu ma costa nimic, doar km personali).
km se triseaza usor la tico, in 1 minut se scoate cablul de km din cutie (se desurubeaza relativ usor o nuca si se extrage). am auzit pe unii ca derulau inainte km cu masina de gaurit sau alt motor pana unde voiau (dadeau peste cap0. mai sunt si alte metode.
masinile de firma dupa garantie dar si pe durata soferii angajati pot sa fol masina in interes personal cu cablul scos. astfel ajung sa parcurga o distanta mai mare pana la urmatorul schimb de ulei, deci uzura).
masina la 120 000 km nu consuma ulei. era f buna. am obs ca era mai galagioasa la motor decat altele care poate aveau km mai multi, dar de la colegi (eu am preluat o la peste 90 000) cei inainte au alergat-o la greu cu 4-5 oameni si peste 120. asa nu tine masinutza asta sa o darami. inca o ducea bine.
piese destul de scumpe: usa dela sifer goala era acum peste un an 7 milioane. fisele de bujii 900 000 mii lei.
un carburator trece pe la 23 mil sau mai mult, iar daca e doar corpul superior pe la 15 mil. asta e pt masinile fara catalizator.

merge cu 150 uneori, riscanta la accidente. daca iti iei e bine sa ai un maxim 110 psihic (daca e drum de autostrada poti sa mergi si 130 dar aduce uzura - nu mai multa decat demarajele din oras.

service la tico f scump la Daewoo, la service normal am iesit sub jumatate (inlocuire curea distrib, pivot, alte alea).
cei d ela daewoo st mai buni ca au o experienta la defectiuni. atunci cand ai o buba naspa si nu trece. ei poate le au mai intalnit.

carburatorul pierdea lichidul de racire (cam peste 100 000 km) pe la pata calda. daca nu improvizam ma uscam (la buzunaru firmei).

la reviziile dupa garantie mare grija, daewoo te poate alerga cu ce vor ei, si e si scump. verific-o personal tot timpul, da-i ulei la cutie si motor (e bun sintetic, f bun), placute de frana, pierderi - astea se pot face si la service mai ieftin. scule sa ai ca nu e complicata masina.

TABLA: e cam slaba, apare rugina pe la ramele usilor, iar daca a fost accidentata si reparata in max 1-2 ani apare rugina.

cauta masina cunoscuta: persoane din anturajul tau, prieteni, mai asteapta pana se hotaraste careva sa si vanda o masina buna. orice masina de la necunoscuti este riscanta.

fereste coloratii si orice iti starneste neincrederea..
Radu46141
"TABLA: e cam slaba, apare rugina pe la ramele usilor, iar daca a fost accidentata si reparata in max 1-2 ani apare rugina."

Trebuie sa te contrazic. Am un Tico din 1997 si pana in prezent am 93.000 km la bord. Masina a fost fabricata in Korea si rulata in proportie de 85% in oras (Constanta). Are 3 zgarieturi pana la tabla si nici una nu a ruginit (cea mai noua are cam 6 luni, iar cea mai veche vre-o 4 ani). Pentru masinile fabricate in romania nu stiu ce sa zic, dar s-ar putea sa ai dreptate.
Singurele probleme mai grave au fost un radiator spart (5 mil in service Daewoo si 3 mil la dealer de piese Daewoo independent, acum 3 ani), bara stabilizatoare spate care s-a indoit cand am dat cu spatele intr-un mini stalp infipt in asfalt si pe urma s-a rupt cand eram 5 persoane in masina si usa de la sofer care a fost indoita de niste hoti "meresiasi" care nu au avut ce sa fure.
In rest doar chestii uzuale - placute frana, ulei, anvelope o singura data si bieleta de directie si pivotul fata dreapta (de la gropi).
Alexis35404
Am o intrebare. Un prieten a pus ochii pe un Mondeo din 2001 TDCI 115 cp combi care costa 10200 E cea ce mi se pare putin. Aflu ca motorul a fost schimbat si are numa 22000 iar masina 130000.????? Ceva neiregula...


Scuze pt off topic, arigato.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.