Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Becusorul galben...
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
Florin10
Poate ma lamuriti voi... Salutare! Am un Opel Astra G din 2001, cumparat second-hand. Masina este perfecta pentru mine si sunt foarte multumit de ea, fan Opel. Am motorul Z16SE si problema este ca becul cel galben se aprinde si se stinge. Nu are un ciclu regulat(am notat), ci pur si simplu aiurea, cu precadere cand turez motorul mai tare(peste 4500 rot/min). Sapaturile mele au dat la iveala faptul ca becul cel galben se aprinde atunci cand sunt probleme cu gazele, cel putin asa scrie la manual(in lb. germana), voi ce stiti? Am mai patit-o careva sa-mi de-a si mie un sfat? Merci mult!!
Florin43470
Am si eu un Opel Vectra A, care a avut aceleasi comportante cu indicatorul galben din bord, cel de motor. Facand recent un test motor la reprezentata Bosch am constatat ca am catalizatorul dus de tot, iar in
ultimul timp mi se aprindeau toate indicatoarele din bord la o simpla accelerare, apoi murea motorul. Probabil mai mult de la catalizator am avut probleme, de aceea mi se aprindea din cand in cand acel indicator galben. Acum am schimbat catalizatorul, cu unul universal, si sper ca nu o sa mai am nici o problema cu indicatoarele din bord.

Deci eu cred ca ai un inceput de problema cu emisiile de gaze, asa cum spuneai si tu. Mai curata pe interior catalizatorul si toba, si apoi cred ca nu o sa-ti mai apara acel indicator pe bord.
Ciprian42576
Salut!Eu am tot un astrag G din 2001, diesel 1.7dti
Eu am avut aceeasi problema cu beculetzul galben.
Se aprindea si mi se oprea motorul chiar si in viteza.
L-am verificat cu testerul, si a gasit defect senzorul de turatie de la vibrochen.Am dat comanda in germania, si m-a costat 5 mil+manopera 800.000.

Oricum du-te cu ea la tester!
Bafta maxima!
gabriel44631
ASTA E ! Senzorul de turatie din capu' motorului, la mine este in cap pentru ca este longitudinal si este o OMEGA V6 beer.gif din 97same problem ! Dar rezolvata !

Nu cu 5 mil. ci cu 800 mii la dezmembrari fix in intersectia unde face 66 dreapta spre fundeni, spital deci in colentina! Ala are numai opel ... pentru mine a fost super ...dupa 3 luni inca nu se mai aprinde nenorocitul ala de bec! (intre noi : boala opel asta este!) Schimbarea cacatului de plastic prins pe blocul motor cu un surub a facut-o moa deci doar 30min nu sute de mii.

2. Verifica Bujiile sa nu intrerupa vreo fisa !
3. Benzina proasta

Cam astea sunt motivele becului de a se baga in seama !
Taff44803
QUOTE(Florin10)
Poate ma lamuriti voi... Salutare! Am un Opel Astra G din 2001, cumparat second-hand. Masina este perfecta pentru mine si sunt foarte multumit de ea, fan Opel. Am motorul Z16SE si problema este ca becul cel galben se aprinde si se stinge. Nu are un ciclu regulat(am notat), ci pur si simplu aiurea, cu precadere cand turez motorul mai tare(peste 4500 rot/min). Sapaturile mele au dat la iveala faptul ca becul cel galben se aprinde atunci cand sunt probleme cu gazele, cel putin asa scrie la manual(in lb. germana), voi ce stiti? Am mai patit-o careva sa-mi de-a si mie un sfat? Merci mult!!


Mai poate fi si valva ERG (valva magnetica recirculare gaze), cel putin la Opelul meu asta e boala (Vectra B, din 1997, motor XE16XEL).
Alex45319
:wave: Sal'tare la toata lumea..... sunt new entry pe acest forum si sper sa "discutam" cu placere in continuare.....

OK, din ce-am vazut la voi si eu patesc cam acelasi lucru...... in Bucuresti unde se poate face testul? Cam cat costa? Si daca circul cu nenorocitul ala de bec aprins se poate intampla ceva? Masina merge OK, nu se observa nici o diferenta....

Thanks,
Alex
Dragos45550
pune l pe tester..usor de zis;pentru ca cineva care stie despre ce e vorba..becul ala se aprinde atunci cand apare o anumita problema la unul din senzorii de pe masina...si sunt gramezi..degeaba pui masina pe tester daca beculetul galben este STINS...trebuie sa faci cumva sa fie aprins atunci cand o pui pe tester...si la opel "iti trebuie programaaareeee doomneee.." adica daca ajungi si le zici uite nene e aprins baga testeru si zi ce e si o sa vin sa o fac..da sa stiu macar ce e ; in fine...daca stii pe cineva care are un asa aparat..bafta ta;sper ca ai prins ideea,mie asta mi s a raspuns de la 3 reprezentante...sau poate cu un ban unde si cand trebuie se rezolva....o spaga si iti scoate un tester din service...
mie mi se aprinde tot asa cand o forjez rau; s ar putea sa fie la tine si din cauza motorinei..eu pun doar premium diesel de la OMV..am motorul pe diesel ,din cate imi dau seama tu ai benzina..dar tot pe ei ti i as recomanda;nu mai am incredere in altii de cand era sa imi paradesc masina punand de la altele;
acuma...ori ceva de noxe,ori un senzor de temperatura pe undeva ...parerea mea.....
De ce zic asta..mie mi se intampla atunci cand mergeam tare..si problema asta nu mi a mai aparut in ultima vreme;ori e asa cum a zis cineva o supraincalzire..catalizator toba motor sau mai nou am descoperit eu ,la ultima "zburare" ca franele erau foarte foarte fierbinti si miroseau tare a incins..mentionez ca am discuri pe toate 4 rotile .Treaba e ca daca opresc masina 2 3 minute beculetul..se stingeee smile.gif
Cred ca o sa ii dai de cap;trebuie doar sa o urmaresti un pic ;incearca momentan sa schimbi carburantul......nu e mai scumpa..sau la un plin pierzi o suma..nesemnificativa...succes!!! sa imi zici si mie daca ii dai de cap ce era smile.gif
Alex45319
blush.gif Da, masina-i pe benzina...... si benzina-i pun numai euro 3 de la petromul de la Baneasa, sau OMV Aerogarii sau Shell de pe Virtutii.... acum e un pic ciudat... ori se aprinde can o "forjez" si mai ales in a2a... ori cand plec mai neglijent de la stop si nu schimb la timp (subturat)... daca opresti motorul cand s-a aprins, se stinge imediat la pornire.... si a inceput s-o faca cam des...... enervant rau..... te fac toate daciile la semafor.....
Daniel Mihai52950
Exact aceeasi problema am si eu la Astra G 1.8 16V din 1999.
Cand aflati de un tester anuntati-ne!!!
pretorian
test puteti face la toti dealeri opel din tara care au service dar sunt BATE toti :bash: nu va recomand, pretul la dibas este 10 € pentru test dar trebuie sa mergi cand este becul aprins altfel iti spun o gramada de povesti :bash: eu m-am dus cand era stins a pus testerul si surpriza masina e ok mergi linistit ca nu are nimic, doar ca nu mi-a zis direct ca aberez, deci cautati alte sevice-uri mai serioase beer.gif
cristi44563
salut tuturor

eu am o vectra din 97 benzina si am avut aceasi problema cu becul galben. o luna jumate m-a inebunit de cap la modul ca mi se oprea motoru cum apsam pe ambreiaj, sau scaderea turatiei cand apasam acceleratia. apoi un prieten mi-a rezolvat problema in 2 minute. pe priza de aer exita un senzor care reguleaza admisia de aer iar daca lamela aceea, pentru ca practic senzoru e o lamela, se muldareste calculatoru primeste informatii eronate. solutia a fost un sprei degresant si 2 minute sa se usuce si bingo problema rezolvata. [/color][color=green]
Otto73
Eu stiu ca check engine se aprinde cand este o problema undeva la partea electrica a masinii.De multe ori este si o eroare si atunci trebuie desfacuta borna (+) a acumulatorului si lasata asa aprox 3-5 min. si apoi sigur semnalul va disparea. Daca va aparea intr-un interval ( max. o luna) inseamna ca sigur e o problema si trebuie apelat la un service specializat.
Remus54413
Urmareste daca exista o legatura intre temperatura motorului (lichid de racire) si aprinderea becului.
Daca se aprinde numai la temperaturi peste 80 grad. C, atunci informatia vine de la Sonda Lambda care este amplasata in galeria de evacuare. Asta inseamna ca sunt probleme cu aceasta sonda ( costa aprox 2,5 mil ROL) sau cu catalizatorul ceea ce este mai rau.
Bafta!
Alin56508
Am si eu un opel astra Gsi 2.0 16 v benzina si am problema cu becul galben se aprinde si pierd turatie si moare motorul . daca opresc motorul cu becul aprins nu mai porneste masina . Becul se aprinde dintr-o data uneori se stinge alteori se stinge motorul . Va rog ajutati-ma .
iulian52376
eu am o Vectra A din '92 si ma supara beculetul galben cand cobor o panta. se aprinde si ramane asa pana opresc motorul si-l repornesc. in materie de mecanica auto sunt depasit, dar cert e ca n-am sesizat sa nu mearga ceva cum trebuie, atata doar ca beculetul ramane, dupa cum v-am spus, aprins. si se aprinde la coborarea pantelor.
madalin47929
:bash:
al naibi el de bec.... si mie mi s-a intamplat....
eu am avut furtunelul de la vacuumul de la turbo , fisurat . da asta am vazut-o pe tester.....
concluzia ..... viziteaza unul serios si cred ca se rezolva....

bafta multa beer.gif
Lucian-75
va rog ajutor!!!! Posed un astra g caravan 2.0 DTI 16V an 2000. Beculetul galben se aprinde cand vrea el. In acel moment pierd putere si motorul nu mai trage. Am schimbat 2 debitmetre de aer si la fel... Am fost la 2 ateliere inclusiv opel. Am curatat furtunelele de vacuum. Nu stiu ce sa mai incerc. Daca ma poate ajuta cineva cu un manual.
Va multumesc
Radu36329
La mine s-a aprins de la o problema la bobina de inductie, am fost la service, au schimbat-o imediat pentru ca stiau de buba.

In cartea masinii, descrierea becului, spune ca e o problema cu gazele evacutate. Corect!

Daca e ceva ce merge prost la motor, cantitatea de noxe evacuate e mai mare, deci se aprinde becul. Ideea e ca nu iti spune ce anume e defect, doar ca e defect ceva.

Ce mai cred eu e ca totusi pe tester pot sa vada si un "bec stins" adica, exista o procedura de stocare a evenimentelor intr-o memorie pe care testerul s-o citeasca.

Asa cred.
mihai49141
la mine sta becul aprins cam jumate de minut dupa ce pornesc motorul, doar la rece. am fost la diagnoza si merg doar trei din bujiile incandescente.
Radu50689
Scoate si mult fum alb atunci cand se intampla chestia cu turatia?
LIVIU-188
Scuze ca nu iti raspund la problema pe care o ai. Eu am un Opel ca al tau din 2002 motor 1.6, 84 CP, seria Z16SE dar nu stiu ce tip de cutie am. Imi caraie cand bag din 3 in 2, e sincronul dus. Te-as ruga daca vrei sa ma ajuti sa te uiti pe cutia ta de viteze pe la timonerie pe acolo scrie nr. cutie adica F17, F15, F13 si sa imi dai si mie un mesaj pe mail liviupesu@yahoo.com. Iti multumesc anticipat.
Dragos45550
becul galben sesizeaza toate erorile ce apar si sunt stocate pe calculatorul de bord;daca se pune masina pe tester, intr un interval rezonabil de timp , nu..2 saptamani, codul de eroare ce a ramas stocat pe calculator va putea fi citit si astfel identificata problema;de multe ori arata chestii eronate,de exemplu daca se modifica si pt scurt timp niste parametrii pe care el(calculatorul) ii considera iesiti din normalitate in momentul respectiv , imediat beculetzul se aprinde;adik de multe ori se poate aprinde..degeaba smile.gif .ideea e ca daca becul nu se stinge..si nu se stinge ever..atunci e o problema;sau daca se constata ca se aprinde cu o anumita regularitate( de exemplu la mine am observat ca se aprindea dimineata fix la pornire si se stingea pana sa fac ...3 4 5 km , dar la fiecare pornire " la rece" cum se zice ,m am dus la service si trebuia schimbata o bujie)atunci nu e cazul sa il ignoram;da e o problema ca la reprezentante nu te pot ajuta" decat cu programare" ...si e enervant pt ca in situatia de fata nu ai nevoie de ajutorul lor peste 2 saptamani cand te pot baga in seama..cii....acum..azi maine peste 3 4 zile;asa ca...atunci cand iti faci prima revizie la opel , du te si vb cu unul din baietii care iti lucreaza la masina, da i " partea" si zi i ca vrei sa poti s vii sa iti puna careva masina pe tester...asa...din scurt ,fara sa mai dai la receptie 10 euro + tva ca sa iti puna masina pe tester ci 2-300 000 la baiatu care sa ti scoata testeru din service pt 2 min si sa ti l puna pe masina sa iti zica cum stai;
e adevarat da de exemplu la mine se aprinde atunci caand ma grabesc uneori si ma dau tare la ea...nu stiu ...sesiseaza ca se incing f tare franele( ma dau tare..adik ..ma grabesc rau nene:) ) sau nu i place ceva la noxe , ca am mai vazut scris cate ceva...nu stiu... la inceput ma stresam la astfel de faze, pana am vazut ca daca opresc masina si o pornesc inapoi se stinge sau ..pur si simplu..se stinge singur din mers; bineinteles ca am fost si cam a doua zi cu masina la tester nu mi a gasit nici o eroare si mi au si spus oamenii ca pe tester se observa si erorile de pe masina care au existat in trecut..o zi 2 3 o saptamana..nu stiu;nu aveam nimik deci....drum bun smile.gif
ideea e ca oamenii aia care lucreaza la opel, unii dintre ei sunt doar niste ageamii (vezi faza cu parbrizu:am avut de inlocuit un parbriz pe casco , am dat partea la oameni si le am zis ca nu vreau sa imi curga apa inaunteu la prima ploaie teapana , mi a raspuns omul plin de el ca domne...ei schimba si 10 parbrize pe zi , dar peste cateva zile am venit inapoi ca imi intra apa inauntru...s a remediat .....au mai pus uun pic de silicon -cred ca ati retinut ideea:) ) ,cum ziceam unii sunt doar niste ageamii dar altii stiu cam tot ce misca la masinutele astea fara sa fie nevoie sa le explici prea multe;eu pot spune ca am gasit oamenii de incredere....pot spune doar ca sunt ambii de la opel dibas , pentru partea de mecanica-electrica, doi super meseriasi si numa la ei ma duc;iar pt tinichigerie-vopsitorie , un prieten m a trimis ,si m a trimis bine ,la un service care se numeste top line , e undeva la intersectia dintre bd eroilor si calea plevnei (urmatorul semafor de dupa eroilor, spre stirbei voda , dreapta , imediat langa o spalatorie auto),aici face si SAAB reviziile/repoaratiile/tinichigeria/vopsitoria, un super om este director , nu e scump dar lucreaza foarte foarte bine.Si au cuptor de vopsit..fac treaba klumea , nu ca la dibas la turnatorilor , unde vopsesc masinile una langa alta , toate nuantele, fara jena(aici verde , aici rosu , aici o bara,aici schimbam un ulei , o revizie , o capota) , nu prea bine izolate una de cealalta-chiar am ramas socat
deja m am abatut rau de la subiect;ideea e ca becu ala nu e degeaba,uneori e bine sa il ignori, dar daca tzipa mereu la tine...nu tzipa degeaba smile.gif..ceva ceva o fi...kit ca ti a intrat un fir de par la frane si nu ii place ceva sau iti crapa motoru curand... smile.gif
florin41381
Auzi fratele meu de cele mai multe ori becul se aprinde in general de la SONDA LANDAR poate nu am scris corect dar am avut eu probleme cu esta.sau mai se intampla de la buji,sau poate un un fir de la un senzor e rupr vezi si tu band.gif
Radu36329
Din ce stiu eu , e sonda lambda. smile.gif Cel mai bine e sa consulti un service autorizat Opel. Probabil are legatura cu arderea.
ene67435
Cu aceiasi problema ma intalnesc si eu..Am un Opel Astra G din 2001(1.6,16V)....am o problema cu ea...la relanti motorul trepideaza puternic.......in mers problema este si mai serioasa...pe langa aceasta trepidatie masina are niste rateuri parca se ineaca,nu are putere deloc....iar la bord se aprinde un led galben(nu cel cu cheita)care de altfel ramane tot timpul aprins?stiti cumva ce se intampla?Astept raspuns ..multmesc
aaa67462
aceiasi problema mi s-a intamplat si mie ...de vreo cateva ori,dar pe la 140km/h si se stingea doar dupa ce opream motorul.
claudiu50277
QUOTE(aaa67462)
aceiasi problema mi s-a intamplat si mie ...de vreo cateva ori,dar pe la 140km/h si se stingea doar dupa ce opream motorul.


cum ai rezolvat problema?
adrian86698
Am citit si parerile celorlalti in legatura cu acest beculet dar la fiecare era vorba de alta problema. la mine, cred, ca se aprinde doar atunci cand am frana de motor+frana picior. In aceasta perioada, (cand e aprins), motorul merge mai rau, (scutura). Am noroc ca nu ramane aprins decat vreo 10, 15 secunde. Va rog spuneti-mi cam ce ar putea fi. Multumesc
Valeriu Razvan61497
QUOTE(Remus54413)
Urmareste daca exista o legatura intre temperatura motorului (lichid de racire) si aprinderea becului.
Daca se aprinde numai la temperaturi peste 80 grad. C, atunci informatia vine de la Sonda Lambda care este amplasata in galeria de evacuare. Asta inseamna ca sunt probleme cu aceasta sonda ( costa aprox 2,5 mil ROL) sau cu catalizatorul ceea ce este mai rau.
Bafta!


Si daca el se aprinde 5 min maxim sau 5 Km de cand o pornesti si dupa se stinge de la ce e?
stef86875
salut
Beculetul galben sesizeaza o defectiune a motorului (senzor) care poate fi atat de la sistemul de evacuare (catalizator infundat - in turatie se aprinde) ori de la sistemul de injectie (prezenta apa in carburant, rateuri de combustie etc). Oricum calculatorul masinii inregistreaza defectele iar cei ce iti fac testul ar trebui sa le vada si dupa 1 luna. Daca e un defect memorat poti sa resetezi calculatorul (scoti plusul de la baterie) dar recomandat ar fi sa il stearga cel ce iti face testul. daca e vre-un senzor defect oricum ar trebui sa il vada pe tester (daca ar sti sa citeasca parametrii de functionare ai motorului si sa faca corelatii corecte) un meserias bun. Dar in ziua de azi e greu sa gasesti un meserias bun. Succes.
adrian91596
ai aceiasi buba ca si a mea e valva de recirculare a gazelor (ERG) eu am bulit o aiurea ca am bagat benzina naspa si i am mai bagat si aditiv de marirea cifrei octanice dar merge si acum fara sa i fac nimic sta becul aprins si atit nimic naspa la motor si am zis c a nu o schimb pana nu o ia razna am inteles ca nu mai trage motorul si nu mai depasesti 3000 de ture deocamdata fuge si cu 220 si ai acelasi motor ca si mine z16se 1.6 :wave:
Skywalker
QUOTE(Florin43470)
Am si eu un Opel Vectra A...Facand recent un test motor la reprezentata Bosch am constatat ca am catalizatorul dus de tot...Probabil mai mult de la catalizator am avut probleme, de aceea mi se aprindea din cand in cand acel indicator galben. Acum am schimbat catalizatorul, cu unul universal...

Cat te-a costa catalizatorul universal de euro2?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.