Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ce-i aia "cutie hidramata"?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Nonn
Pana acum am auzit de Tiptronic, Steptronic, DSG, SMG, CVT dar asa ceva nu stiam ca exista. Prima data am citit de ea intr-un ziar de sport, era ceva cu masina unui fotbalist, vroia sa-si cumpere una cu asa ceva. Am crezut ca e inca o prostie "fotbalistica" dar am mai vazut-o mentionata si aici pe forum pe undeva. Mentionez ca n-am citit despre ea in nici o revista de specialitate (sau mi-a scapat mie?), este o denumire gresita a unui alt tip de cutie? O alta adaptare romaneasca, gen "butoias", "pisicuta", "ursulet" etc.?
Andrei Suzuki
Din cate stiu eu e o alta denumire pt clasica cutie cu 4 trepte autoama.Sau cutia hidramata e cea cu schimbatorul la volan? Sau bat campii? laugh.gif
Iulian HondaFan
hidramata inseamna automatica sau semiautomatica. tiptronic, steptronic sunt hidramate. sunt numite astfel pentru ca sunt hidraulice si automate=hidramate.

transmisii automate mai sunt si CVT care este cutie de viteze cu un numar infinit de trepte si este mecanica ca si DSG/MSG care sunt apropiate de cutiei manuale.

te poti uita pe howstuffworks.com pt. detalii...
Andrei Suzuki
Deci nu prea bat campii. smile.gif
Nonn
Multumesc. Dar "overdrive", este ca un fel de treapta a 5-a? Am auzit de el la Grand Cherokee, care aveau mai demult cutii automate (hidramate laugh.gif ) cu 4 trepte+overdrive.
Andrei Suzuki
Ca tot veni vorba de Grand Cherokee,maneta aia din stanga la ce foloseste.Sub ea,undeva la mijloc defapt scrie Quadra-Trac II.
Nonn
Quadra-Trac II e tipul de tractiune integrala pe care il are masina. Din cate stiu eu mai exista si Selec-Trac (sau asa ceva), deci banuiesc ca schimba modul de functionare al tractiunii.
Nonn
Cele 3 pozitii cred ca inseamna 4x4Low, Normal si 4x4High. Corect?
Iulian HondaFan
"overdrive" se refera la faptul ca ratia de multiplicare in cutia de viteze este subunitara ( arborele cotit se invarte mai incet decat axul distribuitor), in general vitezele 4-a si/sau 5 sunt "overdrive".

chestia de la Cherokee este schimbatorul "low range transfer case" iar de la maneta respectiva cand ai nevoie detractiune selectezi o treapta de viteza cu raport de multiplicare mai mare decat 1-a si in acelasi timp angajezi si puntea anterioara astfel incat toate 4 rotile se misca in acelasi timp. chestia asta trebuie sa o aiba orice offroader adevarat.

http://auto.howstuffworks.com/four-wheel-drive6.htm
Nonn
QUOTE
"overdrive" se refera la faptul ca ratia de multiplicare in cutia de viteze este subunitara ( arborele cotit se invarte mai incet decat axul distribuitor), in general vitezele 4-a si/sau 5 sunt "overdrive".


Din pacate cunostinele mele de tehnica sunt destul de limitate, asa ca nu prea am inteles ce ai spus :cry: . Inseamna ca motorul functioneaza la o turatie mai redusa pentru a face economie de combustibil? Ca o treapta a 5-a mai lunga? De ex. pe autostrada? Sper ca nu spun enormitati! :shock:
Iulian HondaFan
daca motorul sta la o turatie mai mica consuma intr-adevar mai putin de aceea vitezele 4-5-6 sunt viteze de croaziera...

in principiu transmisia cuplului motor de la arborele cotit la roata se face prin 2 etape de multiplicare una la nivelul cutiei de viteze si alta la nivelul diferentialului ( asta este fixa si este pe la 3-5). deci singura posibilitate de a varia cuplul la roata este prin diferitele ratii ale cutiei de viteze care in general sunt intre 3 si 0.7.

treptele mici ale cutiei de viteze au rapoarte de multiplicare mai mari permitand miscarea initiala a vehiculului, cand ai nevoie de o forta/cuplu mai mare sa il accelerezi, pe masura ce accelerezi nu mai ai nevoie de atat cuplu la roata si atunci poti folosi treptele superioare cu rapoarte de multiplicare mai mici pana la cel subunitar al overdrive-ului. un raport de multiplicare mai mare inseamna insa si o turatie mai redusa a rotii in raport cu turatia motorului deci viteza pe care o poti atinge (intr-antaia de ex.) va fi limitata.

la o viteza constanta rezonabila cuplul necesar mentinerii vehiculului in miscare este mai mic. atunci ai posibilitatea sa folosesti un raport de multiplicare mai mic care iti va permite o turatie mai mare a rotii in raport cu arborele cotit.

treptele cu rapoarte de multiplicare mici sunt intotdeauna mai "lungi" pt. ca in plaja de turatii data a motorului, viteza vehiculului variaza mai mult, decat in treptele inferioare.
Nonn
Mersi mult. Cred ca am inteles tongue.gif . Deci, teoretic, chiar si treapta a 3-a ar putea fi overdrive daca ar avea raport de multiplicare subunitar, corect? O cutie cu overdrive inseamna ca ultima treapta de viteza, sa zicem a 5-a, are rap. de mult. subunitar. Daca aceasta are rap. supraunitar, atunci este pur si simplu o treapta a 5-a. Corect?
Iulian HondaFan
you got it!!

in practica nu cred ca exista vreo cutie cu viteza a 5-a supraunitara, doar teoretic...
Echo
Hidra-matic, Torque-flite, Power-flite , Ford-o-matic etc sunt toate denumiri comerciale ale cutiilor de viteza automate. Se utilizau pe vremuri, cand toate gadget-urile noi trebuiau sa aiba denumiri comerciale. Chestia cu Hidra-matic s-a intiparit in limbajul uzual ca si Frigid-aire-ul si a devenit modul curent de descriere a cutiei de viteza automate.
Nonn
[quote]Chestia cu Hidra-matic s-a intiparit in limbajul uzual ca si Frigid-aire-ul si a devenit modul curent de descriere a cutiei de viteza automate.[/quote]

Nu stiam ca e folosita in mod curent pentru a descrie o cutie automata, n-am vazut-o sa fie folosita decat in 2 situatii pana acum. Cel putin in reviste n-am vazut-o niciodata.

[quote]in practica nu cred ca exista vreo cutie cu viteza a 5-a supraunitara, doar teoretic...[/quote]

La Grand Cherokee-ul ala mai vechi se specifica "cutie automata cu 4 trepte+overdrive". Se refera la o treapta a 5-a subunitara sau la treapta a 4-a? Daca a 5-a (sau a 4-a) se subintelege ca e subunitara (fiindca supraunitara nu exista) de ce mai exista mentiunea "+overdrive"?[/quote]
Iulian HondaFan
e cred treapta a 4-a subunitara, nu cred ca cherokee-le mai vechi de 1-2 ani au avut cutie automata in 5 trepte...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.