Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sunt pe ultima suta de metri.. Peugeot 307 sau Octavia?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2, 3
Dorin38823
Salut la toata lumea, in primul rand!
In al doilea rand, vreau sa va cer sfatul pt. achizitionarea unei masini noi. Dupa ce am vizionat mai multe oferte, m-am oprit la doua modele: Peugeot 307 break (e mult mai ieftin X-Line de la hatchback insa am nevoie de portbagaj) si Noua Skoda Octavia.

Bugetul e de 17.000 - 17.500 euro, bani cu toate taxele.
Peugeotul costa 16.531 euro. Nu mai adaug nimic pe el, decat un pack electric 2 eventual si poate il scot de la dealer gratis biggrin.gif
Skoda costa 17.000 euro. Pe ea va trebui sa mai adaug o alarma si eventual packul de drumuri grele, ma mai gandesc..

Eu vreau sa va intreb ce imi recomandati, dpdv al fiabilitatii, costurilor de intretinere si eventual, valoare de revanzare. Ca aspect imi plac la fel de mult amandoua, ca dotari imi place mai mult peugeotul, iar eu stiu skoda mai fiabila. Nu prea le pot deci departaja. De aceea as dori si parerea unor persoane care fie sunt proprietari ale celor doua modele, fie sunt mai in tema cu lumea auto decat mine.
G e o r g e
recomand cu caldura COROLLA VERSO
madalina
Pentru detalii privind 307, contacteza-l pe doc.

Iar skoda este si ea o gogoasa frumos ambalata. Sta bine in testele de fiabilitate, dar in veste este o masina ieftina, pe cand la noi nu este.
mike.omega
QUOTE(G e o r g e)
recomand cu caldura COROLLA VERSO

Desi nu-mi place cum arata verso, sunt de accord cu George sau o Avensis Break :cheers:
Nazareno Gabrielli
Lasand la o parte ce masina si-ar lua fiecare dintre noi, omul s-a rezumat la doua modele care ii plac lui.

Eu as merge pe Octavia desi Peugeotul este ceva mai aratoasa. In Romania iti trebuie o masina fiabila si rezistenta.
Pachetul de drumuri grele este o bila alba pentru Skoda. Multi priteni de-ai mei au Skoda si sunt foarte multumiti de ele, dupa ce au facut cu ele 100.000 km.
guerilla
dpdv al valorii de revanzare cred ca skoda castiga
dpdv al fiabilitatii skoda castiga iar
dpdv al design-ului - aici e subiectivism - mie imi place octavia II, tie 307
dpdv al motorizarii, n-ai spus nimic aici - ce motor, ce putere,
dpdv al echiparii - ce versiune de echipare ai in vedere la octavia?
si nu in ultimul rand, octavia II e model nou
Dorin38823
Corect.. Am uitat sa va informez in legatura cu echiparile si motorizarile.

Pt. Peugeot 307 break:
-motor 1,6HDI/110cp
-echipare XS +pack el. 2
=16.600 euro DDP

Pt. Skoda Octavia 2:
-motor 1,9TDI/105cp
-echipare Ambiente + telecomanda pt. inchidere centralizata + alarma + pack drumuri grele
=17.500 euro

V-as ruga sa va rezumati doar la aceste doua modele. Stiu ca ma sunt o gramada de modele pe piata care s-ar incadra in pret, insa eu vreau doar unul din astea doua.
Deci, care din ele va fi mai blanda cu buzunarul meu dupa cumparare? Ca la cumparare, daca e nevoie pot face un efort si dau diferenta de 1000euro pt. skoda, daca stiu ca merita.
Viorel5
Eu as alege noua Skoda Octavia intre aceste doua modele pe cate le ai in vizor. Sunt de acord cu, CristianT in toate acele elemente mai sus mentionate. Cat priveste motorizarea 5 CP dif intre propulsoare nu reprezinta mare lucru si cred ca ar trebuii sa iei in calcul ca Octavia este un model nou.
Alegerea este a ta :dontknow:
James Kilowatt
dpdv al portbagajului, 307 sucks. Daca e Break, atunci portbagajul e ceva mai bun insa personal nu mai imi place designul. Cu revanzarea, nu prea am idee cum e piata in ro, Peugeot in franta se revinde mult mai bine decat ar merita.
Personal as prefera octavia, mie unuia imi plac berlinele. Desi recunosc ca nu am mers cu Octavia noua inca, asa ca parerea mea poate nu e foarte valabila.

Cineva zicea de corolla verso... e o idee. Sau Corolla Sedan. In ceea ce priveste fiabilitatea am dubii si cu Skoda si cu Peugeot....
Marius30562
Am mai trimis un mesaj da' mi-a cazut legatura si s-a pierdut pe traseu ... si mi-e lene sa-l refac.

Asa ca, concluzia (nu sunt mare specialist dar am avut ocazia sa merg ceva si cu 307 HDI si cu Octavia TDI - e drept ca primul era hatchback si a doua modelul precedent) - as alege, cred, Octavia.

Motivatie:
- mai confortabila (Peugeot-ul mi-a cam zgaltait creierii ... e drept ca nu era un drum ca-n palma)
- materiale si finisaje interioare de calitate (cel putin aparent) mai buna la Octavia desi 307-le era la o echipare de top si era al unui colaborator din Franta deci nu facuta pt. Romania (credeti-ma, am fost si cu un 307 luat de aici - e drept ca pe benzina si la echiparea standard - si este o diferenta)
- fiabilitate excelenta la Octavia (cel putin Octavia I - la o masina de aproape 2 ani si 77.000 km, in afara de reviziile noirmale si ulei nu s-a schimbat decat un bec de faza !)
- "tine mai bine" la pret in cazul revanzarii

Dar in fond, este alegerea ta, ia ce-ti place si ce ti se potriveste si nu te mai uita in gura lumii !!!

Bafta !
Marius30562
Am mai trimis un mesaj da' mi-a cazut legatura si s-a pierdut pe traseu ... si mi-e lene sa-l refac.

Asa ca, concluzia (nu sunt mare specialist dar am avut ocazia sa merg ceva si cu 307 HDI si cu Octavia TDI - e drept ca primul era hatchback si a doua modelul precedent) - as alege, cred, Octavia.

Motivatie:
- mai confortabila (Peugeot-ul mi-a cam zgaltait creierii ... e drept ca nu era un drum ca-n palma)
- materiale si finisaje interioare de calitate (cel putin aparent) mai buna la Octavia desi 307-le era la o echipare de top si era al unui colaborator din Franta deci nu facuta pt. Romania (credeti-ma, am fost si cu un 307 luat de aici - e drept ca pe benzina si la echiparea standard - si este o diferenta)
- fiabilitate excelenta la Octavia (cel putin Octavia I - la o masina de aproape 2 ani si 77.000 km, in afara de reviziile noirmale si ulei nu s-a schimbat decat un bec de faza !)
- "tine mai bine" la pret in cazul revanzarii

Dar in fond, este alegerea ta, ia ce-ti place si ce ti se potriveste si nu te mai uita in gura lumii !!!

Bafta !
Kata
din partea mea si a tatalui meu (inginer auto): skoda.
mai solida si mai spatioasa.
o revizie: 7 mil (asa plateste father la octavia lui)
FESTINA
Eu as merge pe 307, mergand pe premiza mai bine originalul decat copia.
Iar cu Skoda nu am mers deloc, decat ce am citit in dreapta in stanga, asa ca nu pot sa am o parere avizata.
Iar la design 307 lasa in urma mult orice produs Skoda.
Iulian HondaFan
octavia are premize sa fie mai fiabila decat 307... in rest nu stiu...
ncristi
Cineva de mai sus a descris perfect skoda octavia (nu stiu cum este octavia 2 dar la o1 se potriveste perfect) "o gogoasa frumos ambalata"...
Octavia este genul de masina care pare mai solida de cat este ...
Peugetul 307 ii da clase...si unde mai pui ca o sa ai aceeasi masina ca basescu.. laugh.gif
ncristi
QUOTE
Motivatie:
- mai confortabila (Peugeot-ul mi-a cam zgaltait creierii ... e drept ca nu era un drum ca-n palma)
- materiale si finisaje interioare de calitate (cel putin aparent) mai buna la Octavia desi 307-le era la o echipare de top si era al unui colaborator din


-Probabil ca te referi la octavia 2...
Laur007
Probabil as fi optat pentru un 307 hatchback, in nici un caz tipul "break", concluzia ramai pe Octavia daca ai nevoie de mai mult spatiu in spate.
Kata
vad ca se pune si problema "care e mai frumoasa".
woman's opinion: octavia. e mai serioasa, mai eleganta, da impresia de stabilitate si soliditate.
307 mi se pare o jucarie draguta si doar atat. nu l-am condus, dar mi se are cam inalta si as vrea sa vad cum sta cu stabilitatea pe sosea. plus ca e mai mica (spatiul din spate!). din nou cu disclaimer-ul "parerea mea! hac!" as zice ca 307 arata a masina de femeie, nu de barbat serios. eu una nu o pun pe lista mea din care voi alege urmatoarea masina tocmai pentru ca mi se pare ca arata a masina de femeie si nu-mi place. va trebui condusa si de partea masculina a familiei, totusi.
am condus octavia, passat, bora. sunt foarte stabile si eu am o senzatie de protectie si confort pe care in 206 n-am avut-o (iar 307 nu e cu mult mult mai mare decat 206).
Dan27
clar,octavia.nu stiu consumurile?dar banuiesc ca oricum diferenta mare nu e.Octavie e mai nou aparuta pe piata,e mai mare,ce iti mai trebuie?pret mai bun la revanzare.
Kata
la octavia m-am uitat eu azi. ma intereseaza tare de tot. o sa postez si eu aici curand, ca am vreo 4 masini in vizor, din care una e octavia.
cica la motorul 2.0 TDI (140 calutzi) consumul mediu e 5,5.
G e o r g e
mda ... vrei masina sa rupa asfaltul si sa consume cat un tico , nu ? laugh.gif

este consum mediu. adica in oras o sa ia vreo 8 % . ceea ce e mai mult decat ok .
FESTINA
De ce Octavia si nu Pasat ?
Nu e diferenta chiar asa de mare, si e totusi Pasat.

E aceiasi problema ca intre Logan si Clio.
Kata
pai pe mine nu consumul ma doare.
o sa deschid un topic separat, poate a venit momentul... ca sa explic si, in acelasi timp, sa nu deviez discutia din acest topic.
Tupac
Octavia 2 clar.
Am un prieten care lucreaza la Eurial si ce pot spune despre Peugeot in general: costuri de intretinere mari, piese scumpe. In ce priveste modelul 307: cel mai prost model al Peugeot, cica vine cel mai des in service, tot felul de probleme mai mici sau mai mari. Masini fiabile la Peugeot au fost 406 si cica chiar si 206 sta mult mai bine la fiabilitate fata de 307. 407 si el fiabil cica, dar inca e devreme cred.. laugh.gif
Eu am in vedere achizitionarea unei masini in viitoarele luni, pret maxim 12.000E DDP. Iti dai seama ca am avut in vedere la inceput si un 206. Sfatul amicului meu: "uita de Peugeot, te rupe la costuri!" :blackeye:
Decizia iti apartine, dar Octavia este o masina mult mai fiabila decat 307 zic eu, si nici nu se compara Peugeot cu Skoda (VW) zic eu...
ncristi
Imi permit sa dau un citat in ce a scris Radu33501 despre octavia 2 pentru ca mi s-a parut unul din cele mai bune si mai cncrete rasunsuri care le-am vazut pe acest site:
Acum este momentul adevarului de care se sperie multa lume dar vreau sa zic pe bune lucrurilor.

QUOTE
Motorul- este cam zgomotos dar ador acest lucru deoarece vreau sa aud si eu cand fac o depasire sau merg.
De la 1000 la 1200 motorul este cam lenes , dar de la 1500-2000 incepe sa se simta foarte bine cuplu si viata motorului/apoi ajungi la 2000 cand incepe distractia (banuiesc ca pe la aceasta turatie intra turbina in actiune). Daca mergi sportiv, adica minim 2000 rot si schimbi pe la 3500 esti foarte multumit. La drum intins este o placere si motorul are viata chiar in treapta a 6 cand ai 90 (1400 ro) si vrei sa accelerezi sa faci o depasire.
In interior te simti foarte odihnit chiar si pe drumuri lungi.
Suspensia este destul de rigida- se simte fiecare denivelare- nu o recomand pentru cei care au probleme cu coloana sau sunt deranjati de trepidatii. Acest lucru este datorat pachetului de drumuri grele +cauciucuri 205 16" r45!!!.
Interior: Este foarte reusit din punctul meu de vedere - NU il compar cu S 600 A8. Este foarte incapatoare avand in vedere ca sunt foarte inalt. Pe locuride din spate stau LEJER 3 persoane bine facute (poate persoana din mijloc deoarece podeaua este mai ridicata in acea zona).
Scaunele sunt foarte dure (fata de Laguna).
Vizibilitatea este cam nasoala mai ales la parcari (norocul meu este ca am senzori de parcare f/s), sa nu mai zic de locuri de parcare in orasunde cam am probleme cu toate ca m-am cam obisnuit cu ea)
Sistemul audio este foarte reusit.
Comenzile de la AC si CD sunt foarte accesibile chiar daca am comenzi pe volan.
Franele tin foarte bine - (acum stau si ma gandesc cat de prost am fost cand mergeam cu solnita si"credeam" ca am frane bune, cand de fapt nu aveam ) .
Oglinzile anti-orbire sunt extraordinar de eficiente pentru drumurile noastre mai ales cand dacia "tunata cu xenon si cu proiectoarele indreptate catre stele"sta in spatele tau, sau cand iti da taranul la semafor flash ca nu ai ghicit cand o sa se faca verde, sau nu ai plecat cu scartat de roti cum este el obisnuit. In fine aberez - este un accesoiu care iti mareste confortu - nu are legatura cu ce vreau sa zic aici).
Porbagajul este imens si foarte incapator si mai ales foarte accesibil datorita haionului.

Negativ: probleme minore cu MP3 player - se blocheaza foarte rar cand fac manevre multe :opresc motorul , parchez , pornesc aprind farurile etc. Acest lucru se poate datora si faptului ca cd-urile sunt facute de mine - Poate la cele originale nu fac probleme. Nu iti indica la MP3-uri numele melodiei sau folderul (gen SONY, Clarion)- aici trebuie sa apesi un buton cu info!!- iti arata simplu Track 01 ---Track 99.
Senzorul de parcare cam abereaza in unele cazuri cand iti indica ca este ceva in spatele tau si de fapt nu este (foarte rar). In unele cazuri (2 ori) nu aparea pe CD dispay-ul cu masina - ramanea CD pornit- trebuia reactivat senzorul.
Radioul nu prinde prea bine toate posturile.
Butonul de la faruri de cam misca (Service - dome' stiti ca el este prins de o clema si nu prea are ce sa ii faca - etc).
In cotiera nu prea intra aer rece cum ar trebui(ei zic ca este refrigerat dar eu zic ca nu prea este).
Stergatoarele sunt cam dubioase(senzor)- nu se opresc bine, scot un zgomot ciudat(scartait) din cand in cand (am impresia ca sunt in dacie), plus ca nu sterg prea bine in dreapta jos (aici seamana cu dacia).
Porbagajul este destul de zgomotos la inchidere- nu se deschide foarte bine din telecomanda.
Usile nu se inchid foarte usor - trebuie fortate un pic.
Cam multe chedere pe la usi!!!
Minus - lipsa oglinzi rabatabile electric!!!
Maxi-Dot este ----- !!! Nu ii vad rostul - zicea ca acesta ar comunica cu AC, CD etc ....s-ar putea sa fiu eu mai prostut.

Cam atat despte Skoda Octavia 2.0 TDi.
[quote]
Daca minusurile enumerate e radu ar fi fost ale unui renaul toata lumea ar fi spus "facut in turcia" etc...
Am mai auzit oameni (posesori de octavia 1 cei drept) care s-au plans de "caliatea" si "fiabilitatea" acestei masini "extraordinare" fabricata in cehia...
guerilla
sa ai mare grija cand compari calitatea unei skode entry level cu una de top. cu cat pachetul achizitionat este mai scump cu atat calitatea este mai buna.
intre skoda clasic si l&k nu exista comparatie la finisari, calitatea materialelor, etc. si m-am referit doar la skoda I. de versiunea II nu stiu prea multe.
Kata
cristi, alea ti se par probleme mari? ca trebuie sa tragi de usa putin mai tare ca sa se inchida sau ca mai abereaza un senzor? la toate astea cu computer se bord si o droaie de senzori se mai gaseste unul sa abereze smile.gif cunosc o domnisoara cu ML nou-noutz la care dupa doua saptamani au inceput sa i se aprinda becurile de avertizare pe rand, desi masina n-avea nici pe naiba. de la computer si senzori i se tragea smile.gif mercedes, totusi...
vezi ce zice omul, ca e o placere sa o conduci si ca e foarte spatioasa.
si nu cred ca se compara cu 307. clase diferite, nu? octavia e in clasa cu 407, nu cu 307, care mi se pare un hibrid periculos de masina mica/monovolum cu pretentii de masina mare.

intre 307 si octavie, as merge pe octavie.
cred ca eu voi merge pe octavia 2 oricum, in dauna unui 407 si a unui mondeo.
guerilla
vezi ca gresesti - octavia e in clasa compacta - ca si 307, golf, astra, etc
Kata
sorry, nu-s chiar profesionist smile.gif
de-aia ma dau pe aici, sa invat de la voi smile.gif
ncristi
Normal ca mi se par probleme mari la banii care ii dai pe masina aia...
Eu am un clio facut in turcia si merege impecabil (il am de 3 ani si fac naveta cu el la bucuresti) ...
Nu a "luat-o razna nimic la el" merege exact ca in ziua in
care l-am cumparat si am ceva Kh cu el...
Mi se pae inaceptabil sa dai pese 20000 euro pe o masina si sa trintesti usa ca la matiz...etc
ncristi
...iar octavia nu are o duroie de senzori...are cativa si aia varza...
stefan_ieu
Ce ai vrut sa spui prin asta? Da-ne si noua niste exemple sa intelegem.
ncristi
Am vrut sa spun ca in comparatie cu alte marci (bmw, mercedes, volvo, chear si renaul vezi velsatisul etc) octavia nu este o maina atat de complexa icat sa creeze probleme din cauza complexitatii executiei...asa ca acesteprobleme puteu fi ocolite...pentru ca totusi octavia este o masina "desul de normala"....
Lord
QUOTE(cristi36176)
Octavia este genul de masina care pare mai solida de cat este ...
Peugetul 307 ii da clase...si unde mai pui ca o sa ai aceeasi masina ca basescu.. laugh.gif


1 - basescu nu are 307, va avea un 407 si are o fabia pe numele sotiei si un matiz smile.gif

2 - skoda octavia 2 (adica asta noua) este peste un 307 smile.gif desi mie imi place 307 nu as sta pe ganduri si as lua octavia 2 smile.gif
Dudau40071
Skoda la motor de 2 l si 140 de cai consum 7-7,5 in oras si afara undeva in jur de 5...Eu am avut Skoda 1 si am fost foarte multumit de ea..ca despre peugeot francezii sunt buni doar la chestii aparente ..in rest nemtii dau clasa la tot...Peugeot are tabla foarte subtire fata de skoda iar aripile sunt din plastic si la aerodinamica skoda sta mult mai bine pt ca e mai joasa ca peugeotu..La motoare din cate stiu eu HDI sunt cele mai reusite motoare cel putin asa zic multi...parerea mea totusi motorul de VW e superior celui francez...Si ultimul atu Skoda beneficiaza de ultima tehnologie in materie de motoare de la VW...Concluzia ia ti skoda...si inca ceva ,am 2 prieteni care sunt acum in spital pt ca conduceau un peugeot (206) si nu s au deschis airbagurile...La skoda nu stiu pe nimeni care sa fi avut problema asta ...cel putin mi e mi s au deschis airbagurile....
Bafta
ncristi
QUOTE(Dudau40071)
Peugeot are tabla foarte subtire fata de skoda iar aripile sunt din plastic

Iarasi discutia cu aripile de plastic...
Structura de rezistenta a unei masini nu consta in grosimea tablei si a aripilor...
Aripile se "fac din plastic" pentru a scadea greutatea masinii si a reduce consumul etc...
Gica-6
QUOTE(cristi36176)
Daca minusurile enumerate e radu ar fi fost ale unui renaul toata lumea ar fi spus "facut in turcia" etc...
Am mai auzit oameni (posesori de octavia 1 cei drept) care s-au plans de "caliatea" si "fiabilitatea" acestei masini "extraordinare" fabricata in cehia...


Pai in primul rand la ce era scris de Radu acolo, minusurile mi-s-au parut neglijabile fata de cat o lauda. Si in plus majoritatea erau legate de sistemul audio sau senzori de parcare de ploaie etc. Faptul ca usile se inchid mai usor sau mai trantite difera de la model la model si nu este o defectiune. Ideea e sa nu se fi inchis cu un deget la inceput si acuma sa fie varza.... De altfel se poate ca unele din minusuri sa fie la el, fiindca nu se poate generaliza, asa cum si Clio este problematic la multe aspecte, dar nu la toata lumea - chiar tu spui ca al tau merge perfect. La fel oti intalni pe cineva cu Octavia super-incantat. Acum pretul e intr-adevar cam mare, asta e !
alexandru-179
Dintre cele 2 as merge clar pe Octavia 2. In primul rand este o masina care si-a dovedit fiabilitatea cu primul model, care dupa cate am inteles chiar Skoda doreste sa-l tina la vanzare in paralel cu cel nou pana in 2010! Din puct de vedere tehnic e clar superior lui 307, gandeste-te numai la platforma comuna pe care o imparte cu Golf 5, Audi A3 si se pare si cu noul TT. Am mers cu amandoua masinile si sincer 307 m-a cam lasat rece, mai ales ca am mers cu un prieten cu HDi 90cp, si ajungea sa-i arate la un moment dat pe comp de bord si consum de 9 %.
Iulian HondaFan
se pare ca Audi vrea sa stea pentru noul TT tot cu platformaA4 ( nu a lui Audi A4 ci a Golf4/Octavia1)...
Nazareno Gabrielli
QUOTE(cristi36176)
QUOTE(Dudau40071)
Peugeot are tabla foarte subtire fata de skoda iar aripile sunt din plastic

Iarasi discutia cu aripile de plastic...
Structura de rezistenta a unei masini nu consta in grosimea tablei si a aripilor...
Aripile se "fac din plastic" pentru a scadea greutatea masinii si a reduce consumul etc...


Aripile se fac de fapt din plastic flexibil pentru ca la tamponarile usoare sa nu fie nici o urmare. Plasticul se flambeaza si ramene intact. La tabla orice impact se cam vede......
Si Renault Clio are acelasi "sistem".

Cred ca francezi au pus asta in practica pentru ca in Franta, si mai ales in Paris, e jale cu parcarea. Toate lumea loveste pe toata lumea pentru a-si fac loc. E o parctica curenta si aripile din plastic mai reduc urmarile
........
Alecs
QUOTE(Mircea KDT)
Cred ca francezi au pus asta in practica pentru ca in Franta, si mai ales in Paris, e jale cu parcarea. Toate lumea loveste pe toata lumea pentru a-si fac loc. E o parctica curenta si aripile din plastic mai reduc urmarile
........


offtopic.gif
Am fost la paris acum vreo 2 luni si tare m-a distrat cum parcau astia.. lipiti unul de celalalt.. ce nu mi-am dat seama e cum ieseau pt. ca erau lipiti si in fata si in spate..
Si inca o faza cu parcatul.. noaptea am vazut masini parcate pe mijlocul strazii biggrin.gif
Iulian HondaFan
asa se parcheaza si in New York... nu stiu daca ati vazut in Seinfeld scena in care Kramer parca dulapul lui de masina lovind cand pe ala din fata cand pe ala din spate pentru a-si face loc...
Nazareno Gabrielli
Seinfeld am tot vazut...m-am amuzat si eu cu ei.....
Insa in Paris aia chiar sa lovesc in parcare pentru a-si face loc.

Asa e si in New York??


Apropos de Jerry. E fan Porsche. Are garajul plin de Carrera. Ultima achizitie: o bestie de 500.000$.

PS: Sorry pentru offtopic
Iulian HondaFan
scena din Seinfeld e putin exagerata dar se inspira din realitate. stim ca e fan Porsche, a cumparat o cladire de cateva milioane de $ in Manhattan pentru a o transforma in garaj pentru "odraselele" sale nemtesti...
Mihai34891
E foarte curios cum o masina de clasa a 2-a, totusi, cum e Skoda are atata succes in Romania. Daca mergeti in Vestul Europei n-o s-o gasiti decat in Cehia, unde e la fel de raspandita ca Dacia in Romania. In rest, extrem de putine, probabil studentii saraci isi iau Skoda Octavia.
A compara Skoda cu Peugeot e ca si cand ai pune o Dacie (sau Logan...) langa un Audi (poate exagerez un pic).
Trebuie sa fie foarte clar ca Skoda NU ESTE Volskwagen, asa cum Logan-ul NU ESTE Renault.
ncristi
QUOTE
E foarte curios cum o masina de clasa a 2-a, totusi, cum e Skoda are atata succes in Romania. Daca mergeti in Vestul Europei n-o s-o gasiti decat in Cehia, unde e la fel de raspandita ca Dacia in Romania. In rest, extrem de putine, probabil studentii saraci isi iau Skoda Octavia.


Foarte adevarat!
In afara de cehia si rom.-(tarile fost comuniste ingeneral dar ff putin) nu vezi urma de skoda in toata europa!
Intr-adevar este privita ca masina saracului...
Iulian HondaFan
Skoda e totusi mult mai aproape de VW decat e inca Dacia de Renault. Atata timp cat ofera tehnologie VW la preturi semnificativ mai mici nu stiu care e problema... daca vrei imagine nu iei nici VW nici Peugeot nici Renault ci Mercedes, BMW, Audi...

apoi in studiile de fiabilitate din germania si UK din ultimii ani se pare ca Skoda e mai fiabila decat VW. In plus o parte din ieftinatea Skodei vine si din faptul ca muncitorii cehi sunt mult mai putin bine platiti decat cei din Germania si au mult mai putine beneficii sociale. Tot respectul pentru sistemul social german, dar nu tin neaparat sa-l subventionez eu... la calitate egala prefer sa cumpar produsul mai ieftin...

in industria auto mana de lucru germana este cea mai scumpa din lume. daca e asa atunci trebuie sa fie si cea mai eficienta. uzinele skoda folosesc aceeasi tehnologie de fabricatie, 80-90% din componente sunt de aceeasi provenienta ca si cele din VW...
stefan_ieu
QUOTE(cristi36176)
Foarte adevarat!
In afara de cehia si rom.-(tarile fost comuniste ingeneral dar ff putin) nu vezi urma de skoda in toata europa!
Intr-adevar este privita ca masina saracului...


Nu e adevarat. Exista Skode in toata Europa. La un moment dat Octavia era pe locul 1 intr-un top in UK referitor la cat de multumiti sunt proprietarii de masini de masina lor. E o masina ieftina, intr-adevar, dar se gaseste in toata Europa.
ncristi
A vazut tu cu ochii tai?

Eu am colindat aproape toata europa (mai putin tarile nordice si rusia) si nu am vazut. In elevetia spre exemplu nu am vazut de cat 1 si era felicia, in franta nici atat, germania ce mai vezi dar si acolo ff rare...

Cum treci de granita ungara (spre austria) dispar ...si din ce am inteles skoda este o maraca mai slabut vazuta

Chear asa, cum draq or fi facut aia acel clasament?
Probabil ca din cele 100 masini vandute in UK nu s-a stricat nici una... biggrin.gif
Iulian HondaFan
nu se vand atat de multe Skode dar se vand ceva -ceva, in UK ex. anul trecut s-au vandut 35000 buc... nu e f. mult dar e un numar respectabil... oricum mai multe decat s-au vandut in Romania in ultimii 4-5 ani ( ex in 2004 s-au vandut 7500buc in Ro)...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.