ACR-ul a trimis o scrisoare deschis? ministrului transporturilor ?n care ?l informaz? pe acesta c? ma?inile cu Euro I nu pot fi identificate dup? num?rul de omologare sau dup? alte elemente ?nscrise ?n talonul sau cartea de identitate a ma?inii.
Aceast? situa?ia complic? ?ncasarea taxei de drum, mai ales pentru posesorii autoturismelor de tip Euro I. Dac? ace?tia vor s? beneficieze de reducerea de 3 euro ?i s? se ?ncadreze la categoria ?n care este ma?ina lor, proprietarii trebuie s? mearga la RAR pentru identificarea ?i certificarea vehiculului privind respectarea noemi de poluare Euro I. Aceast?, "distrac?ie" ?i cost? pe proprietari 600.000 de lei. F?c?nd un calcul simplu, proprietarul pl?te?te acesti bani pentru a ob?ine o reducere de doar 3 euro, adic? 120.000 de lei. Dac? nu face aceast? identificare, proprietarul ma?inii va pl?ti taxa de drum maxim? adic? 24 de euro, at?t c? este pentru autoturismele cu norme de poluare non-Euro.
ACR-ul precizeaz? ?n scrisoarea deschis? explic? cum s-a ajuns la situa?ia aceasta. Modul diferen?iat de acordare a numprului de omologare a fost introdus ?n momentul ?n care a fost impous? norma de poluare Euro 2, pentru toate autovehiculele importate ?n Rom?nia. ?n consecin??, baza electronic? de date privind autovehiculele din Rom?nia s-a introdus ?n 1998, c?nd autovehiculele noi fabricate ?n Uninuea European? trebuiau s? respcte normele Euro II. Deci, ?n prezent nu exist? nici o eviden?? a autovehiculelor din Rom?nia care respect? norma Euro I.
Ultima informatie care mi-a parvenit spuna ca proprietarii vor face o declaratie pe propria raspundere ca masina lor este Euro I.
DE tot rasul!!!!!sau plansul........