Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Noile taxe vamale si accize
Masini.ro Forum > Masini.ro > Juridico-financiar
Dan37860
Stie cineva ce se mai intimpla cu accizele pentru masini SH importate dupa 1 feb 2005 ? Am auzit ca se maresc substantial taxele ce trebuie platite; de la 1,5... pina la max 30 % sau chiar mai mult...

Nu de alta, dar programasem un drum in Germania prin primavara dupa o masina, dar in conditiile astea, cred ca trebuie sa ma grabesc. Sau nu ?!

Multumesc pentru raspuns.
madalina
Se discuta deja desprea accize. ele au crescut pentru cei ce au masini in leasing.
Dan37860
Corect, am citit aproape tot ce se scrie cu privire la leasing, dar pe mine ma intereseaza accize la sh-uri importate (Germania).Aici nu prea am gasit ceva concret.Asta in conditiile in care se svoneste ca accizele vor creste de aproape 5 ori.
Acum sint, in fumctie de an capacitate, etc la 1,5 ...9 % cu Certificat Euro1 disponibil si in functie de o grila de incadrare in pret; care se pare ca va fi majorata.
Watcher
Accizele s-au marit de 5 ori la leasing si numai la leasing prin aceea cxa s-a schimbat modul de calcul, adica se aplica la suma totla si nu la suma reziduala (100% / 20% = 5 - iata-ti marirea de 5 ori).
Aceasta prevedere nu afecteaza decat leasingul. Deci sa sh raman aceleasi accize, NU cresc de 5 ori....
Dan37860
Sper sa fie 100 % adevarat si sa apuc primavara doar cu 4,5 % accize la motorina.
Rosca38574
QUOTE(Dan37860)
Acum sint, in fumctie de an capacitate, etc la 1,5 ...9 % cu Certificat Euro1 disponibil si in functie de o grila de incadrare in pret; care se pare ca va fi majorata.

De unde pot afla si eu mai multe detalii despre importul de masini SH (Italia), pentru ca as vrea sa-mi aduc si eu o masina din afara, dar nu stiu cat ma vor costa accizele..
Unde as putea gasi niste exemple concrete, sau metode de calcul a accizelor corecte?
Si...e adevarat ca vor creste taxele la SH-uri de la 1 Februarie???
PLS help!
smile.gif
madalina
Gasesti in financiar despre importul de masini sh. Accizele sunt in functie de capacitatea cilindrica a masinii si a pretului de catalog al ei.

De accize crescute de 1.02 eu nu am auzit nimic.

Metoda de calcul gasesti in financiar, calculator de taxe vamale. Lista masinilor cu euro 3 o gasesti pe siteul rar.
Watcher
Astazi 04 februarie 2005 am auzit la radio ca s-a renuntat deocamdata la prevederea cu accizele calculate la valorea de intrare si s-a revenit la calculul la valoarea reziduala.
Totodata s-a anuntat ca cei care au platit in perioada de la 18 noiembrie incoace accizele la valoarea de intrare au dreptul sa-si recupereze banii platiti in plus.
Este vorba despre stirile Radio Total.
Cristian37384
:?: Stiti cumva daca tabelul din "financiar"ptr.calculul vamal este valabil si ptr.masini noi,sau numai ptr.sh?Ma refer la cele achitate integral,nu leasing.Multumesc.
madalina
la cele noi ai de platit: Pretl CIP+accize+taxe vamale+Tva

1.accizele le platesti in functie de capacitatea cilindrica si tipul decarburant
2.taxele vamale sunt 0% pt masinile fabricate in UE, 30% pt masinile fabricate in afara UE
3.TVA =19%
Cristian37384
Nu m-am exprimat bine,si de aceea cred ca nu m-ati inteles.
La o masina noua,Eur1,noxe EURO4,DAR CUMPARATA DE AFARA,nu din tara,se aplica acelasi "tabel"-din financiar?
Care este "valoarea in vama"-dupa care se calculeaza plata,pentru un motor de 1800ccm,benzina?
Multumesc.
madalina
da, dar am dubii in privinta accizelor.
Cristian37384
Am gasit (printr-un alt tabel)ca la "masinile noi"accizele ar fi mai mici.
Concret,in cazul meu(1800 ccm)de la 4,5%,ar fi 1,5%.
Ceea ce NU SE SPECIFICA NICAIERI,daca se aplica la MASINILE CUMPARATE DIN RO.,sau si la cele din AFARA.
M-am tot uitat prin "legile"de la Directia generala a Vamilor,dar nu spune nimeni nimic de masinile -NOI-achizitionate de afara.Sau poate nu am citit prea atent.Ceea ce se specifica acolo este faptul ca nu se tine cont de uzura.Sa fie acesta raspunsul :?:
madalina
Orice masina importata peste acea limita a capacitatii cilindrice plateste accize si taxe vamale. Nu conteaza ca ai cumparat-o de la un dealer roman sau strain.
Cristian37384
:cry: Tot nu mi-ati raspuns la intrebare:O MASINA NOUA achizitionata din Europa,se taxeaza la vama la fel ca o masinaSH(adica valoarea in vama a masinii noi=val.sh????)cu diferenta,bineinteles de an fabricarie,etc.
madalina
Da! Diferenta e pretul de catalog.
Cristian37384
laugh.gif Multumesc foarte mult.Sper sa fie asa,ptr.ca vreau sa achizitionez o masina noua din Germania,si vreau(in mare) sa stiu la ce sa ma astept.
lucian39835
QUOTE(madalina)
Gasesti in financiar despre importul de masini sh. Accizele sunt in functie de capacitatea cilindrica a masinii si a pretului de catalog al ei.

De accize crescute de 1.02 eu nu am auzit nimic.

Metoda de calcul gasesti in financiar, calculator de taxe vamale. Lista masinilor cu euro 3 o gasesti pe siteul rar.



Exact care ar fi site-ul RAR ??? Am incercat www.rar.ro si ... nimic. Iar la www.arr.ro nu are nimic despre autoturisme. Ma poti ajuta ?
lucian39835
QUOTE(madalina)
la cele noi ai de platit: Pretl CIP+accize+taxe vamale+Tva

1.accizele le platesti in functie de capacitatea cilindrica si tipul decarburant
2.taxele vamale sunt 0% pt masinile fabricate in UE, 30% pt masinile fabricate in afara UE
3.TVA =19%


EXEMPLU: opel vectra 2.0 dti, 2001, cumparat cu 6000 euro din UE, ma va costa ..cit ?
Alecs
taxele sunt de aproximativ 1700 euro.. chestia asta poti sa o vezi singur folosind link-ul din topicul sticky de mai sus - 'calculator de taxe vamale..' :bandit:
madalina
www.rarom.ro site-ul rar
Geroge73919
Nesimtitii astia de la Finante au bagat o noua grila de impozitare, ce e peste 1600 cm cubi e de rau, ce parere aveti de treaba asta? , astia nu ne mai lasa sa traim. Eu aveam de gand sa imi aduc un Opel 1700 DTI dar dupa cum sta ttreaba cu impozit revizii mai scumpe piese mai scumpe asigurare ...etc, cred ca ma bag pe benzina sau nu mai imi iau deloc pana la urma, te saturi de platit taxe si de stat cu masina in parcare :bash:
Nesimtiti , lobby , grupuri de interese etc ... spagi mari date de importatori si de aia cu Loganu'
G e o r g e
este diferenta intre dizal si benzina la impozitare . parca asa era ...
Geroge73919
QUOTE(G e o r g e)
este diferenta intre dizal si benzina la impozitare . parca asa era ...


Nup pana in 1600 e asa: 280 cat era inainte la 560 dar de la 1600 la 2400 e de la 240 ron la 3 sute si ceva din cate mai stiu restul mai sus de 2400 nu mai retin ca nu m-a interesat
G e o r g e
pai ia pune aici grila noua de impozitare ca sunt si eu curios smile.gif
Geroge73919
QUOTE(G e o r g e)
pai ia pune aici grila noua de impozitare ca sunt si eu curios smile.gif


Am vazut aseara la stiri , s-a facut mult tam tam + am citi azi in ziarul Compact, datele puse sunt din ce mai imi aduc aminte si sigur nu e diferentiere pe diesel sau benzina biggrin.gif
guerilla
iaca ce scrie in ziarul Gandul
QUOTE
Potrivit variantei finale de modificare a Codului Fiscal, impozitele pentru autoturismele cu motoare sub 1,6 litri vor fi dublate începând cu anul viitor, iar pentru mașinile cu capacitate cilindrică ridicată vor fi plătite taxe de minimum 800 lei (opt milioane lei vechi). Documentul modifică grupele de încadrare a autoturismelor și de calcul al impozitelor în funcție de capacitatea cilindrică, stabilind că taxele vor fi determinate prin înmulțirea fiecărei grupe de 200 centimetri cubi cu sume cuprinse între 7 și 50 lei. În prezent, impozitele auto sunt calculate prin înmulțirea fiecărei grupe de 500 centimetri cubi cu sume cuprinse între 7 și 8,6 lei. Proiectul propune ca impozitul redus de 7 lei să fie calculat doar pentru autoturismele cu o capacitate cilindrică de până la 1.600 centimetri cubi inclusiv, și nu pentru autoturismele de până la 2.000 centimetri cubi, ca în prezent. Marea majoritate a autoturismelor din producția internă au motoare mai mici de 1,6 litri. Chiar și în aceste condiții, impozitul pentru motorete, scutere și autoturisme cu o capacitate cilindrică de până la 1.600 centimetri cubi inclusiv se va ridica la cel mult 56 lei (560.000 lei vechi), dublu față de impozitul maxim de 28 lei achitat în prezent. Pentru autoturisme cu o capacitate cilindrică între 1.601 și 2.400 centimetri cubi inclusiv, impozitul va fi cuprins între 240 și 360 lei (2,4 și 3,6 milioane lei vechi), iar pentru autoturisme cu o capacitate cilindrică între 2.401 și 3.200 centimetri cubi inclusiv, impozitul va fi cuprins între 480 și 640 lei (4,8-6,4 milioane lei vechi). Impozitul pentru autoturismele cu o capacitate cilindrică de peste 3.200 de centimetri cubi inclusiv va fi de minimum 800 lei (opt milioane lei vechi). În prezent, posesorii autoturismelor de până la 2.000 centimetri cubi inclusiv plătesc impozite de maximum 28 lei (280.000 lei vechi), iar pentru motorizări mai mari achită minimum 34,4 lei (344.000 lei vechi). Pentru tractoarele înmatriculate, impozitul va crește de la 9,3 la 15 lei. Pentru motociclete, motorete și scutere – exceptându-le pe cele cu o capacitate cilindrică de până la 1.600 centimetri cubi inclusiv – impozitul va fi majorat de la 3,5 la 35 lei.

si sa fim seriosi.. pana la 1600cm impozitul va fi de 56RON, ceea ce nu este o suma mare.
eu am 1598cmc biggrin.gif
r4mp
:minigun: :minigun: :minigun: pai ne`au spart cu porcaria asta! doaaaamneeeee ! imi tai motoru pe din`doua :evil:
M A R I U S
Totusi nu mi se par sume f mari....ori 1.9 ori 2.2 ori 2.4 cam tot aia e....dar cine stie de cate se mai modifica Codul Fiscal?!Pana nu apare legea in monitorul oficial....doar speculatii!!!
Florin50070
nu-s sume mari ziceti ? dar ia adunati impozitele pe masina, apartament, garaj, etc. si vedeti ce iese. in mod sigur le vor mari si pe alea :bash:
guerilla
cand vei ajunge sa platesti 1000 euro impozit pe masina mai vorbim de sume mari. si vom ajunge acolo... veti vedea.
Alex-F1
Io sper sa nu apuc sa vad....poate urmasii nostri....si tot cam pe-atunci cred ca va fi si momentul cand va apune si era masinilor mari, puternice si rapide si vom circula cu trotinete pe roti.... blush.gif ...bune si alea....decat nimic... :angel:
ivghenie74744
mamaaaaa eu am 3 pe firma si intra la autoutilitare , iar se duce venitul pe o luna!
Choixalacreme
Caut raspuns la urmatoarea problema:

1 - O masina non EU (japan mai exact) are in prezent, 30.5 taxe vamale (daca nu gresesc valoarea).
Fireste, se pot reduce prin Leasing, dar ramane inglobata in rata reziduala platita la sfarsit.

2 - CASCO este calculat la valoarea DDP, care acum contine si taxa de 30.5% sau cat o fi.

Daca de la anul aceste taxe se reduc, asa cum am auzit, la 10%, ce se intampla cu cele doua valori:
-se reduce implicit si valoarea reziduala sau ramane cea dinainte de 2007?
-se reduce CASCO ? Din moment ce valoarea masinii scade, nu asa ar fi firesc?

Multumesc si eu !
daniela80404
Valoarea reziduala nu are cum sa scada - ea reprezinta 20% din pretul cip al masinii si e fixa.
Ceea ce se poate schimba este pretul ddp al masinii folosit pentru calculul asigurarii casco, deoarece pretul ddp se calculeaza in functie de procentul de taxe vamale, accize aflate in vigoare la data calculului.
Deci daca dupa 01.01.2007, taxele vamale vor fi de 10%, casco se va calcula in functie de acest procent si deci va fi mai mic cum bine ai presupus....
Choixalacreme
QUOTE(daniela80404)
Valoarea reziduala nu are cum sa scada - ea reprezinta 20% din pretul cip al masinii si e fixa.
Ceea ce se poate schimba este pretul ddp al masinii folosit pentru calculul asigurarii casco, deoarece pretul ddp se calculeaza in functie de procentul de taxe vamale, accize aflate in vigoare la data calculului.
Deci daca dupa 01.01.2007, taxele vamale vor fi de 10%, casco se va calcula in functie de acest procent si deci va fi mai mic cum bine ai presupus....


Asa sa fie !
Dragos60031
na'la taxe si accize mai flacai, absolut tot... sa nu mai cautati......http://www.gpi.ro/index.php?text=1
band.gif band.gif band.gif
Bmw
Am o nelamurire pe care as vrea s-o clarific: Dupa cum bine stiti din stirile recente de la 1 ian 2007 taxele vamale pt. masini extracomunitare vor scadea de la 30% la 10% , cu diferenta ca odata cu alinierea legislatiei leasingului nu se vor mai plati taxe vamale(TV) la valoarea reziduala (adica 6%) ci 10% chiar daca se cumpara masina cash sau leasing. Problema se pune in felul urmator: in acest moment din cate stiu eu (ma puteti contrazice) pt. masinile second hand la intrarea in tara se platesc TV normale pt. masini extracomunitare chiar daca s-au mai platit odata in tara de origine; ceea as vrea sa aflu este cum se va proceda dupa intrarea in UE: se vor putea aduce masini produse in afara UE fara a se plati din nou TV , adica in fond ca si cum ai aduce o masina germana spre exemplu sau ..... ??? Probabil daca e asa vor creste nr. de masini SH cum ar fi honda , mazda , chrysler , hyundai care in acest moment sunt aproape inexistente aduse din vest SH tocmai din cauza TV.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.