Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Masina supersofisticata privita pe termen lung
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
sorin37756
QUOTE(Alecs)
dacia numai fiabila nu e.. oricat ai avea tu grija de ea.. iti mai cade o portiera, oglinda, etc.. (cine a avut dacie stie) .. poate par noi daciile de care vorbesti tu dar daca te uiti sub masina vezi spoilerele legate cu sarma si alte improvizatii made in .ro


Dacia este femeia credincioasa pe care toti o barfesc. Dar de ce un Astra, Vectra, Matiz etc rugineste la jupa din spate aproape ca o Dacie fabricata dupa 1995? Iar cu o masina straina, care spuneti ca-i mai fiabila, ce mai faci cand te lasa. Credeti ca reparatia este ca la Dacie? Toti se minuneaza si se inghesuie la masini moderne, dar obrazul subtire cu cheltuiala se tine. Cei de la service atat asteapta, sa-ti ia economiile tale si agoniseala pe o viata a bunicii. Luna viitoare il rogi pe bunicul si tot asa, le faci burta mare smecherilor de la service. Sau mai exista varianta s-o dai la gunoi, atunci pretul este unul ecologic, iar cu natura - s-a vazut- nu te joci!

Masina trebuie sa fie facuta pe gustul barbatului: nu prea sofisticata, ca s-ar putea sa nu il iubeasca la fel de mult cum o iubeste el.
Mai bine sa ai masina ca sa nu te doara picioarele decat sa te doara capul pentru ca ai masina.
f1anatic
Cred ca este prea multa filozofie inutila in mesajul tau. Sa raspund stric la subiect. Cu cit complici lucrurile, cu cit faci o masina mai sofisticata cu atit vei avea mai multe probleme. In general electronica in masini da probleme. Sintem intr-o perioada in care ai diferentziale electromagnetice pe Audi/VW; sisteme de navigatzie gen I-DRIVE care fac un PC sa para joc Lego de copii...Si apoi ai producatori Subaru; Jeep care mentzin cit se poate sistemele mecanice pentru distribuirea puterii pe cit se poate... De multe ori...mai simplu este mai bine.
HalbaSus
iar pt anumiti oameni (gen eu) fara cunostinte mecanice prea mari, mi se rupe daca masina care s-a stricat e o dacie 1300 sau maybach... ca oricum nu o stiu repara... singura diferenta e ca la dacia aceste momente sunt mai dese.
Tiliu37385
Eu am un opel de 3 ani si am facut 40.000 km l-am luat second hand cu 20.000km este o masina care nu mi-a mai creat probleme si nu ma lasat niciodata la drum eu sunt multzumit consum de carburant 5l 100.km 1.6 benz 16 v 106 cv. cred ca o dacie la 60.000 e de dat la gunoi...
mike.omega
Te inseli! laugh.gif
Cum ai tu 106CP??? ca stiam ca 1.6 de la opel nu a ajuns decat pana la 100CP smile.gif
Tiliu37385
Te inseli OPEL TIGRA 1.6 16 V Ecotec 78KW 106CV v max 203 km/h
Poti sa te interesezi mai bine laugh.gif
QUOTE(Jag-Fan)
! laugh.gif :
Cum ai tu 106CP??? ca stiam ca 1.6 de la opel nu a ajuns decat pana la 100CP smile.gif
SSARG
Ma unge pe suflet subiectul!
Sunt fan al masinilor fara calculator!Dupa mine masini se cheama doar cel facute pana maxim in '95!
Traiasca batranele carburatoare, jos calculatoarele de pe masini!
G e o r g e
traiasca economia de combustibil, acceleratia electroniva, VVT-i ul, ECV ul samd. laugh.gif
SSARG
De acord doar cu economia de combustibil!
sorin37756
Multumesc pt aprecierea subiectului. referitor la aruncarea la gunoi a Daciei la 60.000 km, am auzit o discutie intre doi mecanici la service: o Dacie din 2000 cica ar fi facut 400.000 km cu un motor. Si de ce s-o arunci cand poti sa-i faci motorul? Si eu cred ca renuntand la carburator economisesti la benzina dar dai la service... Eu cred ca motorul trebuie sa fie accesibil, oricum se afla sub capota si nu are cum sa ploua pe el. Imi place sa-i schimb bujii etc (avand o masina pe carburator o cunosti, sti cam ce puncte slabe are si ce piese sa ai in portbagaj) sa nu stau cu stresul ca ma lasa calculatorul sau injectia undeva noaptea sau intr-o zona izolata. Iar de consum... Tico este pe carburator si consuma putin, deci consumul depinde in primul rand de capacitatea motorului.
mike.omega
Tiliu "Te inseli!" era pentru dacia cu 60000km smile.gif
Cat despre motorul de pe tigra... am un amic cu un astra(varianta precedenta) si din 1.6 n-are decat 90CP tongue.gif
Nazareno Gabrielli
Si eu sunt fanul masinilor simple ca tehnlogie. Zic asta , din aceleasi motive ca si alti forumisti. Cand se strica ceva la computer ai pus-o. Tre sa te duci musai la un mecanic bun, cu scule moderne care iti ia o groaza de bani.
Privesc problema din punctul meu de vedere, raportandu-ma la posibilitati-ma mele financiare. Deci exista un grad de subiectivitate. Totusi, oricum ar fi, prefer simplitatea.

De exemplu, daca as avea 5000 de euro mi-as lua un Mercedes E 200 sau 220, de prin 92-94, decat sa dau banii pe vreo masina coreeana sau japoneza sh, care sunt sofisticate si capricioase.

Nu sunt adeptul carburatoarelor sau al Daciilor, precum altii. Nici chiar asa. Exista alte solutii printre masinile straine.

Imi plac masinile pe injectie, dar sa fie cat mai simple. Asa mai le pot invata si eu si cu timpul pot sa ma ocup intr-o mai mare masura de intretinerea masinii. Daca e prea sofisticata eu nu mai inteleg nimic.
f1anatic
QUOTE(SDVDFVBDVB)
Ma unge pe suflet subiectul!
Sunt fan al masinilor fara calculator!Dupa mine masini se cheama doar cel facute pana maxim in '95!
Traiasca batranele carburatoare, jos calculatoarele de pe masini!

si bineintzeles
QUOTE(MirceaKDT)
Si eu sunt fanul masinilor simple ca tehnlogie. Zic asta , din aceleasi motive ca si alti forumisti. Cand se strica ceva la computer ai pus-o. Tre sa te duci musai la un mecanic bun, cu scule moderne care iti ia o groaza de bani.


Traisaca acesti 2 fani NASCAR ! Sa ne traitzi fratzilor...sii voi si Schumacher (ca-i ziua lui Michael azi).

Intr-adevar masina cu ECU se preteaza mai putzin reparatziilor la domiciliu decit spre ex. vechea Dacia 1300. Dar acum tot ce ai de facut este sa mentzii pasul cu tehnologia...Carburatorul a fost inlocuit cu injectoare; cu MAFs, BOVs; PCVs; etc. Intzeleg ca in RO nu te potzii duce la un magazin de piese auto si sa ordonezi 3 injectoare si 2 senzori O² . Aici potzi. Nu inseamna ca daca acolo nu avetzi infrastructura necesara; masinile "mai complicate" nu se pot repara acasa.

Avantajele technologiei - a masnilior complicate - se traduc in performantze ridicate; consum de benzina scazut; poluare mult redusa. Consider aceste avantaje mult prea mari ca sa ma intorc la motoare cu carbuartzie. Si apoi...mie mi-a placut din totdeauna technologia si am cautat sa ma interesez de lucurile noi si sa stau in pas cu technica. Privitzi altfel problema...o masina noua nu va fi mai complicata (technologica vorbiind) decit computerul de pe masa la care stazi si cititzi mesajul acesta...Si odata ce intzelegi cum opereaza un computer (mai mult decit ON/off si scirsul unui email sau cititul unui ziar) repede intzelegi ca senzorul ABS este la fel ca scannerul (Input/output); ca viteza ventilatorului la processor este importanta pt.performantza computerului (sa nu se supracincinga) iar la masina...daca nu potzio schimba nimic altceva...schimbi termostatul(senzorul de temp)...etc Pot face o mie de analogii...etc...
Tiliu37385
In sfarsit o persoana care gandeste...sunt de aceeasi parere..dar la noi pe nimeni nu intereseaza poluare...natura...mai avem de invatat...
Tiliu37385
Tigra nu are motorul de pe Astra dar tu nu vrei sa intelegi motorul de astra 1.4 16v 66kw are 90cv ala 1.6..100cv dar Tigra 1.6 16v 78kw are 106cv potzi sa te interesezi la opel daca nu crezi :joker:Itzi dau cateva informatzii care poti sa le compari cu orice astra vrei dar nu sunt la fel:
Opel Tigra 1.6 16v ECOTEC
-numar cilindri 4
-mm 79,0
-Cursa mm 81,5
-cilindrata 1.598
-Kw min (-1) 78 la 6000 turatii
-cuplul max Nm(-1) 148 la 4000 turatii
-raport de compresie 10.5
-numar de turatii maxim consentit 6500

Are 7000 turatii max ceea ce la astra nu exista
HalbaSus
Sunt total de acord cu f1anatic... poate ca era mai usor cu bicicleta ca o reparai simplu, tot mecanismul era la vedere (ma refer la bicicleta ruseasca ca deja mountain-bike-urile din zilele noastre cu 21 de viteze sunt cam complicate smile.gif)... dar asta nu v-a impiedicat sa va luati masini... ABS-ul e bun, ASR-ul care il dezactivam l-a inceput pe masina lu' taica-meu mi se pare acum chiar util (si ii simt lipsa pe anumite masini), de servo, injectie, aer conditionat, si restul inventiilor din 80 incoace nici nu mai vorbesc...

Nu vreau sa ma leg de posibilitatile financiare ale fiecaruia, si dacia e buna daca nu ai altceva, dar a zice ca "ce bine e cu masini simple pe carburator, fara ABS, fara servo, la naiba cu toate inovatiile tehnologice din ultimii 20 de ani" e o tampenie.
SSARG
:rock:

Sunt de acord cu o parte din cele scrise de f1anatic - protectia mediului, progresul tehnologic s.a.m.d. ...Chiar daca suntem in Romania, nu umblam cu bate in mana imbracati in ''blanile'' animalelor pe care le-am omorat ca sa traim si nu cred ca a sustinut cineva ca ar trebui sa ne intoarcem la masinile unde scoti picioarele prin podea si ''pedalezi'' cu mare viteza!
Problema este alta si anume ca la Bucuresti, Romania spre deosebire de Chicago, Illinois, este aproape imposibil sa repari o masina care detine o tehnologie mai noua iar daca reusesti asa ceva te costa cat nu face. Despre a avea acasa instrumentele necesare acestor reparatii ... ce sa mai vorbim - vise, nene!
Si apoi, la noi e de-acum o tara libera, putem sa avem si noi stolurile noastre pe creier ... au ba?!

__________________
Some people are looking for the meaning of life. I am just looking for more personality and horsepower...

:smt114
:occasion5:
Happy_Maker
Am o masina model 2004 si recunosc, ABS-ul, clima, etc.... sunt extrem de folositoare. Ce ma fac insa cu raspunsul "ciudat" al motorului la apasarea pedalei de acceleratie? Oricat ar fi de performant computerul de bord, exista un "lag time", un delay ce-i drept mic, dar nu insesizabil.
Iar asta e valabil la absolut toate masinile cu astfel de optiuni pe care le-am condus, indiferent de brand, numai la vechea mea Dacie cu carburatie nu.

Poate ca pentru majoritatea oamenilor accest aspect este neglijabil, dar mie personal mi se pare ca pierd "ceva" din placerea condusului
Nazareno Gabrielli
Fanaticule, nu te avanta sa ne ironizezi, ca pe niste fraieri.
Ai dreptate, intr-o mare masura dar nu total. Si eu sunt 100% sigur ca o masina cu ASR, EBD, climatronica si AWD este mult mai tare decat vechiul meu Kadett. Nimeni nu a zis asta si nici nu sunt tampit sa afirm ca masina mea este mai buna pentru ca este mai simpla.
Insa tu traiesti in SUA si noi in Romania. Situatia e alta, zic eu.
Daca tot ai ales sa scrii pe un forum din Romania ar fi bine, zic eu, sa te raportezi la realitatile de aici. Desi, sincer, cred ca este greu dupa ce stai intr-o tara ca SUA.

Ideea este ca fiecare are motivele lui pentru care face niste afirmatii. Se raporteaza la altceva decat tine, spre exemplu.

Eu ziceam ca o masina cu tehnologie de ultima ora este mai greu de reparat in caz ca se strica. Crede-ma am trecut prin asta. Mi-au trecut multe masini prin mana si cand mergem la reprezentantele "lu' peste prajit" de la noi ba nu avea softu respectiv, ba nu-si dadeau seama si asa mai departe.
Puteam sa-mi iau ceva mult mai nou, dar pentru moment am preferat sa-mi iau o masina mai veche, pretabila la multe modificari. Chiar ma amuz cateodata cand unii cu masini noi se dau in stamba in trafic, nestiind ca un Kadett poate sa aiba sub capota vreo 150 CP.

PS: In plus, am observat ca esti tare madru ca ai ajuns in SUA. Ai scris Chicago, Ilinois, SUA. Poate ar fi trebuit sa mentionezi si continentul nord-american, ca poate noi astia din Romania nu stim unde e.

Off-topic: Tot respectul meu pentru MR, care desi traieste in Franta a scris ca este din Galati! Asta e un exemplu de modestie dupa pararea mea!




QUOTE(f1anatic)
QUOTE(SDVDFVBDVB)
Ma unge pe suflet subiectul!
Sunt fan al masinilor fara calculator!Dupa mine masini se cheama doar cel facute pana maxim in '95!
Traiasca batranele carburatoare, jos calculatoarele de pe masini!

si bineintzeles
QUOTE(MirceaKDT)
Si eu sunt fanul masinilor simple ca tehnlogie. Zic asta , din aceleasi motive ca si alti forumisti. Cand se strica ceva la computer ai pus-o. Tre sa te duci musai la un mecanic bun, cu scule moderne care iti ia o groaza de bani.


Traisaca acesti 2 fani NASCAR ! Sa ne traitzi fratzilor...sii voi si Schumacher (ca-i ziua lui Michael azi).

Intr-adevar masina cu ECU se preteaza mai putzin reparatziilor la domiciliu decit spre ex. vechea Dacia 1300. Dar acum tot ce ai de facut este sa mentzii pasul cu tehnologia...Carburatorul a fost inlocuit cu injectoare; cu MAFs, BOVs; PCVs; etc. Intzeleg ca in RO nu te potzii duce la un magazin de piese auto si sa ordonezi 3 injectoare si 2 senzori O2 . Aici potzi. Nu inseamna ca daca acolo nu avetzi infrastructura necesara; masinile "mai complicate" nu se pot repara acasa.

Avantajele technologiei - a masnilior complicate - se traduc in performantze ridicate; consum de benzina scazut; poluare mult redusa. Consider aceste avantaje mult prea mari ca sa ma intorc la motoare cu carbuartzie. Si apoi...mie mi-a placut din totdeauna technologia si am cautat sa ma interesez de lucurile noi si sa stau in pas cu technica. Privitzi altfel problema...o masina noua nu va fi mai complicata (technologica vorbiind) decit computerul de pe masa la care stazi si cititzi mesajul acesta...Si odata ce intzelegi cum opereaza un computer (mai mult decit ON/off si scirsul unui email sau cititul unui ziar) repede intzelegi ca senzorul ABS este la fel ca scannerul (Input/output); ca viteza ventilatorului la processor este importanta pt.performantza computerului (sa nu se supracincinga) iar la masina...daca nu potzio schimba nimic altceva...schimbi termostatul(senzorul de temp)...etc Pot face o mie de analogii...etc...
Gica-6
Mircea, parca ti-s-a pus "pata pe fanatic... :shock: Glumeam, dar ai si tu dreptate ca o masina complicata nu o mai repari in strada daca ramai cu ea, asa cum se intampla cu una pe calburatie, delcou cu platina etc. Insa incearca sa privesti si din punctul altora de vedere cum ar fi o fata sau chiar si unul ca mine care nu ma bag sa repar masina ca nu sunt experimentat pt asa ceva si tot tractata o duc la mecanic fie ca e complicata fie ca e antica si simpla.

Pe de alta parte unii dintre noi avem depenenta de a ne petrece o parte din timpul liber surubarind la masina, facand reglaje duminica etc., eventual mai lasam si o pata de ulei pe asfalt... :cry:

Ca doar la masini, fotbal si femei ne pricepem toti smile.gif
E o parere personala.... Bafta !
Nazareno Gabrielli
Nu mi s-a pus pata pe nimeni.
Si nici nu-mi place sa stau sub masina. Problema e alta.
Iti dau un exemplu simplu. Am avut un Carisma pe mana. La un moment dat a avut o problema. Nu mai detaliez ca sa nu plictisesc. Foarte greu am rezolvat-o si asta din vina mecanicilor, care oricum mi-au o luat o groaza de bani.
Pa cand cu Kadett-ul meu pot sa merg la mult mai multe service-uri atunci cand are ceva. De obicei, nu ma bag sa repar pentru ca nu vreau sa stric altceva. Insa sunt sigur ca daca ma duc la "mecanicii mei la care ma duc de obicei", astia stiu ce sa-i faca pentru ca motorul este foarte simplu.
Nu sunt un adversar al tehnicii......Asta sa fie clar.

Dupa Kadettul acesta o sa-mi iau pana la urma o masina sofisticata, dar o sa caut mult pentru a face o alegere buna. De asemenea, o sa ma rezum la dotarile utile.
Am citit despre destule probleme pe acest forum cauzate de tot felul de senzori....
f1anatic
QUOTE(Mircea KDT)
Fanaticule, nu te avanta sa ne ironizezi, ca pe niste fraieri.
Ai dreptate, intr-o mare masura dar nu total. Si eu sunt 100% sigur ca o masina cu ASR, EBD, climatronica si AWD este mult mai tare decat vechiul meu Kadett. Nimeni nu a zis asta si nici nu sunt tampit sa afirm ca masina mea este mai buna pentru ca este mai simpla.


Stimabile Mircea,

Dvs. atzi declarat ca preferatzi masinile mai simple
QUOTE
Si eu sunt fanul masinilor simple ca tehnlogie.
. Nu cred ca este nimic ambiguu in acest lucru.

Domnia dvs. s-a considerat cumva jignita pt. ca v-am facut fan NASCAR ? Atunci cu ce drept ma criticatzi atit de aspru ? Unde v-am ironizat ?

M-am raportat la realitatzile Romaniei....daca cititzi mai atent am afirmat ca in Romania nu te potzi duce si cumpara majoritatea pieselor auto de la un magazin de specialitate. Prin aceasta se intzelege ca trebuie sa te duci la dealer si ca te costa o gramada de bani. Da; pt. Romania o masina mai simpla e de preferat.

Dar de la aceasta realitate socio-economica pina la a mentziona ca technologia simpla este de preferat...e distantza MARE.

Nimic nu te impiedica sa ramii cu Dacia sau Skoda sau Wartburg sau mai stiu eu ce. Insa mai exista si o alta realitate mai putzin intilnita acolo...protectzia mediului. Ah...nu ca voi nu avetzi Euro 3 si 4 pe care le-atzi copiat dupa normele California-DMV si California-EPA dar acolo nu prea se gindeste nimeni la acest lucru. Si mai este si o alta realitate la fel de rar intilnita acolo: "piatza de consum" unde totzi factorii sociali, economici politici lucreaza impreuna spre o skimbare a tehnologiei o data la citziva ani. La computere in State este cam de 2-3 ani. La masini este de cam 4-5 ani.

QUOTE
PS: In plus, am observat ca esti tare madru ca ai ajuns in SUA. Ai scris Chicago, Ilinois, SUA. Poate ar fi trebuit sa mentionezi si continentul nord-american, ca poate noi astia din Romania nu stim unde e.

Off-topic: Tot respectul meu pentru MR, care desi traieste in Franta a scris ca este din Galati! Asta e un exemplu de modestie dupa pararea mea!


Traiesti intr-o tzara libera. Sper din tot sufletul ca Presedintele Basescu va reusi sa introduca democratzia in adevaratul sens al cuvintului acolo. Nu am plecat din Romania fortzat de nimeni...la alegerea mea (si a parintzilor). Sint cetatzean american prin alegerea mea si nu fortzat de nimeni. Am ales Chicago IL, USA pt. ca aici traiesc in tzara mea. Nu ai nici un drept sa imi critici alegerea...traind intr-o tzara libera care e deja membra a NATO si care si-a incheiat demersurile de aderare la UE...m-as fi asteptat la tine sa fi intzeles acest lucru. Insa pe tine te deranjeaza...I am sorry...n-am ce sa fac...Poate itzi va trece !

Doi la mina. Cred ca pina se va strica ECU de care te temi atit de mult...se vor strica toate celelalte pe masina. Nu ca nu se intimpla...dar ECU e cam ultimul lucru care itzi va da de cap. Si pai daca mesterii din RO de la reprezentatze nu sint pregatitzi si nu au soft-ul cutare sau nu stiu ce sa-i faca...Nu-i viuna tehnologiei...e vina lor si a managerului ca nu i-a dat la scoala. Am un mecanic super excelent. Baiat cumine, mexican - nu conteaza asta - el si cu frate-su au un atelier cu vreo 6 angajatzi. Lunar se duc si se califica pt. noi lucruri...in general electronica; sisteme computerizate; ECU ...si cumpara lucruri noi pt atelier. Nu a fost nici o problema sa nu o rezolve cu simtz de raspundere. Si el este un biet privat...un nimeni fatza de reprezentatzele oficiale ale firmelor amintite de tine.

Iar domnul cu masina din 2004 cu ceva intirziere la acceleratzie...cred ca se datoreaza la "drive by wire". Acceleratzie fara cablu. Nici eu nu sint incintat de asta ...acelasi lucru pe Subaru Legacy...insa daca e folosit in F1 si a ajuns in mai toate masinile de strada ce se respecta ...inseamna ca sistemul e mai avantajos. Urmeaza sa ma conving si singur...Probabil ca a domnului nu este reglata cum trebuie.
f1anatic
QUOTE(Happy_Maker)
Am o masina model 2004 si recunosc, ABS-ul, clima, etc.... sunt extrem de folositoare. Ce ma fac insa cu raspunsul "ciudat" al motorului la apasarea pedalei de acceleratie? Oricat ar fi de performant computerul de bord, exista un "lag time", un delay ce-i drept mic, dar nu insesizabil.
Iar asta e valabil la absolut toate masinile cu astfel de optiuni pe care le-am condus, indiferent de brand, numai la vechea mea Dacie cu carburatie nu.

Poate ca pentru majoritatea oamenilor accest aspect este neglijabil, dar mie personal mi se pare ca pierd "ceva" din placerea condusului


Pai cred si eu ca cu clima pusa...pierzi acolo vreun 5% ponei...si normal ca sesizezi o intirziere. Pe cind vechea Dacie...clima era cu deschisul geamului...
Nazareno Gabrielli
Pentru stimabilul cetatean american Fanatic,

1. Nu am afirmat ca tu ai fi plecat din Romania fortzat. Ai dus discutia mult prea departe si mi se pare ca ai pierdut esentialul. Pe romaneste "ai luat-o pe aratura".
Eu iti respect alegerea de a trai in SUA si iti marturisesc ca si eu as fi facut aceeasi alegere in locul tau daca as fi avut posiblitate. Dar sa nu crezi ca am vreo frustrare din punctul asta de veedere.

2. Eu nu am dat niciodata vina pe tehnologie, asa cum spui tu. Ci pe anumite aspecte pe care le implica aceasta tehonologie la masini atunci cand traiesti in Romania.

In rest, numai bine si sanatate.
Nu mai dezvolt subiectul ........pentru ca nu are rost.
Sunt ultimele mele precizari.
f1anatic
QUOTE(Mircea KDT)
Pentru stimabilul cetatean american Fanatic,

1. Nu am afirmat ca tu ai fi plecat din Romania fortzat. Ai dus discutia mult prea departe si mi se pare ca ai pierdut esentialul. Pe romaneste "ai luat-o pe aratura".
Eu iti respect alegerea de a trai in SUA si iti marturisesc ca si eu as fi facut aceeasi alegere in locul tau daca as fi avut posiblitate. Dar sa nu crezi ca am vreo frustrare din punctul asta de veedere.

2. Eu nu am dat niciodata vina pe tehnologie, asa cum spui tu. Ci pe anumite aspecte pe care le implica aceasta tehonologie la masini atunci cand traiesti in Romania.

In rest, numai bine si sanatate.
Nu mai dezvolt subiectul ........pentru ca nu are rost.
Sunt ultimele mele precizari.


Nu, mult apreciatule cetatzean Mircea, nu am terminat.
Dvs. m-atzi acuzat de o lipsa de respect si modestie. Eu am facut o alegere. Este alegerea mea si nimeni nu are dreptul sa comenteze si sa mi-o critice. De fapt si de drept, de ce atzi deviat-o dvs. pe acesta "traiectorie de coliziune" ? Parca discutam de tehnologie ? Nu de unde traiesc eu fatza de domnul din Franta si ce localitate am mentzionat fiecare sub nume ?

Multa sanatate si fericire si dvs si familiei si prietenilor dvs in noul an si pe viitor. La revedere...
Vasile26083
Si mie imi plac masinile cat mai simple. De aceea intotdeauna la cumpararea unui model voi alege modelul de baza (nu ma refer la motorizare).
Ma enerveaza ca mai nou producatorii occidentali isi incep oferta cu modele deja prea accesorizate.

Dar sa fac o lista

Detest:
-aerul conditionat - nu il suport- chiar daca masina are, nu-l pornesc si prefer sa deschid geamul si sa beau mai multe lichide laugh.gif
-ABS EBD si alte "accesorii" sunt pt cei care nu le au cu sofatul
-GPS mi se pare o prostie.
-Airbag- prefer sa am eu grija de viata mea si nu sa o las in seama unor device-uri

Accept:
-injectia in loc de carburator.Injectia are desigur meritele ei dar daca stii sa conduci o masina cu carburator scoti un consum egal cu al unei masini pe injectie
-geamuri electrice dar nici nu le doresc. Decat sa dau de ex un 10euro pt acest accesoriu mai bine dau la manivela.LA fel si cu inchiderea centralizata.
-servodirectia la o masina mica iti ia din placerea condusului. Cea mai buna e cea deconectabila, vorba lui MR

Plus ca daca o masina e mai simpla probabilitatea de defect e mai mica. Aici se exclude Dacia laugh.gif
f1anatic
QUOTE(Vasile26083)
Dar sa fac o lista

Detest:
-aerul conditionat - nu il suport- chiar daca masina are, nu-l pornesc si prefer sa deschid geamul si sa beau mai multe lichide laugh.gif

depinde de une traiesti...poate nu cunosti verle in Midwest, cu umiditate a atmosferei si macar 40 de grade la umbra
-ABS EBD si alte "accesorii" sunt pt cei care nu le au cu sofatul
depinde de unde traiesti...poate nu cunosti iernile in Midwest, cu ploi torentiale, furtuni de zapada
-GPS mi se pare o prostie.
in necunostiintza de cauza, daca te invirtzi o viatza intreaga intr-un loc...da e inutil. Numai statul Illinois are o suprafatza cit Romania. Si apoi sa tot fim vreo 60 de state...inclusiv provinciile cANADIENE. Realitatzile de aici il fac o necesitate, nu moft. Cind vrei sa mergi cu masina la Yellowstone sau la Marele Canion si a de mers 30 de ore cu masina ca sa ajungi acolo...prin vreo 5 state...stii ce iute realizezi utilitatea unui GPS ?

-Airbag- prefer sa am eu grija de viata mea si nu sa o las in seama unor device-uri
Ok parerea ta...dar cred ca e mai periculos sofatul in Romania decit aici. Cred ca cu asta ai inchis gura tuturor simpatizantilor tehnologiei moderne...


[

Accept:
-injectia in loc de carburator.Injectia are desigur meritele ei dar daca stii sa conduci o masina cu carburator scoti un consum egal cu al unei masini pe injectie Fatal System Error. Ah si poluezi ceva mai dublu ?
-geamuri electrice dar nici nu le doresc. Decat sa dau de ex un 10euro pt acest accesoriu mai bine dau la manivela.LA fel si cu inchiderea centralizata.
-servodirectia la o masina mica iti ia din placerea condusului. Cea mai buna e cea deconectabila, vorba lui MR

crezi oare...sa te vad parcind un Panzer american fara servo. Cred ca nu sint sfintzi suficientzi in calendarul bisericesc...

Plus ca daca o masina e mai simpla probabilitatea de defect e mai mica. Aici se exclude Dacia laugh.gif
Vasile26083
Eu m-am referit la o masina pt romania.

Poate sa fie oricat de cald, eu tot nu suport aerul conditionat.

Chiar si pe zapada sau ploaie eu n-am nevoie de abs sau ebd

In loc de GPS daca nu stiai s-au inventat harti rutiere, mai simplu si mai eficient. Poti sa le folosesti cu incredere.

Iar cu carburator cum sa poluezi mai mult daca ai un consum egal cu injectia. Vezi ca am specificat daca stii cum sa conduci. Nu multa lume stie cum sa conduca o masina cu carburator ca sa scoata un consum egal cu cel pe injectie.

De servo am zis la masinile mici ca nu este necesar. Normal ca la un panzer sau la un truck se impune servo.
Nazareno Gabrielli
Fanatic,

Ai demonstrat inca o data, daca mai era necesar, ca te referi la realitatile din State si nu la cele din Romania. Ma refer aici la raspunsul dat lui Vasile.


Desi am zis ca nu mai vin cu precizari, mi-am incalcat cuvantul. Asta pentru ca raspunsul dat lui Vasile nu face altceva decat sa-mi dea dreptate cand am zis ca aduci argumente tale nu se potrivesc in tara noastra. Poate nu toate, dar o mare parte dintre ele.

Sa stii ca mie imi plac dezbaterile, si particip la ele fara a purta ranchiuna.

Mircea
Bucuresti
Romania laugh.gif


Numai bine
SSARG
Din pacate ( sau din fericire ) pentru el, fanatic este perfect integrat in societatea americana sau cel putin in mentalitatea acesteia - ei stiu cel mai bine totul despre orice, parerile lor sunt cele mai avizate, ba chiar ar trebui sa ne si placa ceea ce le place lor, daca nu o sa aiba grija sa ne determine ei ( cu forta, eventual ) sa ne placa aceleasi lucruri, sa ne ''civilizeze''.
In cele scrise de el razbate atitudinea de ''jandarm mondial'' manifestata de tara lui de adoptie.
Sper sa nu se supere prea tare de ceea ce am spus, dar consider ca fiecare dintre noi avem dreptul sa ne placa anumite lucruri chiar daca nu sunt ecologice, sanatoase sau care nu plac altora atata timp cat nu ii afecteaza.

Viva masinile vechi!
:joker:
stefan_ieu
Parerea mea e ca ati ajuns prea departe cu "cearta". In primul rand ca topicul este despre tehnologie. Nu a precizat nimeni "in Romania". Asa ca f1anatic isi spune parerea despre ce simte el nevoia sa aiba pe masina, si e foarte normal sa o faca. Forumul este deschis tuturor, indiferent de locatia geografica. Cat de aplicabile sunt parerile/sfaturile/impresiile lui aici in Romania e la latitudine fiecaruia sa aprecieze. Eu cred ca cel mai bine, in situatii de-astea, e sa luam la cunostinta despre cum se pune problema prin alte parti si sa vedem ce puteam aplica aici sa ne fie mai bine. E adevarat ca uneori f1anatic are o atitudine de superioritate care nu e binevenita, dar aici nu cred ca a fost cazul, cel putin la inceput.
Revenind la subiect ABS-ul, EBD-ul si alte chestii de-aste nu sunt inutile. Ele te ajuta in mod real. Oricat de bun sofer ai fi tot se poate sa ajungi sa ai nevoie de ele. Vorba aia, si Schumacher mai iese in decor, ce sa mai vorbim despre noi. Plus ca se poate sa ai nevoie de ele in situatii in care e vina altuia. Oricat de bun sofer ai fi, exista posibilitatea sa intre un tampit pe rosu in fata ta. Si atunci nu preferi sa pui frana in conditii optime, sau sa ai control aupra masinii pe polei, etc ?
Echo
Oameni buni, lasati jos cutitele. Indiferent unde stati, de unde sunteti sau ce faceti, nu se cade sa generalizati in halu asta. Cazul meu specific poate fi relevant discutiei. Eu am in garaj 2 VW-uri: 1. Passat model '89 de 1,8 pe benzina, injectie mono-motronic, masina e cheala, in afara de inchiderea centralizata. Nici macar servodirectie nu are. 2. Golf Variant model '02 TDI 110 cp cu toate dotarile moderne, (fara navigatie e drept). Ambele masini sunt in perfecta stare de functionare, foarte bine intretinute. Diferenta e de la cer la pamant si porneste insasi de la modul in care au fost concepute. Exista o gramada de oameni care sunt foarte bine platiti ca sa se gandeasca cum sa optimizeze lururile. Desigur, nu reinventeaza roata, dar unele lucruri sunt pur si simplu mai bine gandite. Exista di cate imi dau seama o serie de nostalgici care spun ca "nu se mai fac cum se faceau pe vremuri..". Conditiile de acum 10 ani sunt complet diferite de cele de azi. Cerintele pietii, ale consumatorului sunt altele. Daca acum 20 de ani functia domina forma, acum forma conduce piata. Nu contest, conditiile din RO presupun masini robuste, simple, usor de intretinut insa in EU si US nu se mai pune de mult accentul pe astea ci pe gradul de sofisticare si de confort pe care masina il ofera si asta din mai multe motive dintre care cel mai evident e nivelul de dezvoltare al infrastructurii rutiere. Nu ma puneti acum sa merg pe autostrada in Germania cu Passatul, ca am sa apar cel putin ciudat. De altfel, pe autostrada rareori vezi masini mai batrane de 5 ani. Apropos, sa-l vad pe ala care se descurca in Ruhr doar cu o harta. In plus, dupa ce te obisnuiesti cu inchidere centralizata, geamuri electrice, servo etc, e foarte greu sa revii la "baza".
Vasile26083
Echo, eu prefer masinile masinile simple din ratiuni practice.
Cea ce spui tu tine de snobism. Pe mine prea putin ma intereseaza ce spune vecinul sau prietenul despre dotarile masinii.
Toate aceste "accesorii" le platesti cu varf si indesat indiferent ca iti sunt utile sau nu.
Si nu inteleg care e problema sa mergi cu un passat din '89 pe autostrada in germania.
Daca nu stii sa te orientezi cu o harta e problema ta.

PS. Vezi ca la intersectiile (iesirile) de autostrada sunt panouri indicatoare. Corelezi cu ce scrie pe harta si e imposibil sa nu gasesti drumul.
Vasile26083
QUOTE(stefan_ieu)
Revenind la subiect ABS-ul, EBD-ul si alte chestii de-aste nu sunt inutile. Ele te ajuta in mod real. Oricat de bun sofer ai fi tot se poate sa ajungi sa ai nevoie de ele. Vorba aia, si Schumacher mai iese in decor, ce sa mai vorbim despre noi. Plus ca se poate sa ai nevoie de ele in situatii in care e vina altuia. Oricat de bun sofer ai fi, exista posibilitatea sa intre un tampit pe rosu in fata ta. Si atunci nu preferi sa pui frana in conditii optime, sau sa ai control aupra masinii pe polei, etc ?


Tocmai aici e problema, tu crezi ca sistemele astea fac minuni.
Eu cred ca un sofer bun, cu o masina cu frane si directie bine calculate si reglate, e mai eficient decat cele mai performante device-uri.
Problema e ca multi soferi nu prea le au cu condusul si lor s-ar putea sa le foloseasca astfel de accesorii.
Nazareno Gabrielli
Nici eu nu am probleme ca masina mea este veche si de aia nu intru pe autostrazile din Germania.

Las sa am io un Mercedes SEL de prin anii '80 sa vezi ce rusine o sa-mi fie. Va asigur ca multe masini noi, sofisticate n-au nici pe jumatate confortul si siguranta acelui Mertz, vechi de cand lumea....
Nici cu Kadett GSI din '90 nu mi-este rusine. Si il asigur pe domnul cu Golf TDI ca nu se poate tine dupa mine cu masina lui noua de doar doi ani.
Iar acel model vechi are cam tot ce-i trebuie. Singura bila neagra data de mine se refera la bordul electronic, care atunci cand se strica e de rau. Masina ar fi fost mai practica fara el. Dar ca sa-i faci, tehnologia!

Nu sunt importiva tehnicii atat de tare cat am lasat de inteles pentru unii.
Imi place ca masina mea sa aiba injectie, servo total, ABS si poate air-bag, dar cam atat. Cand aud de senzori care iti pornesc stergatoarele la primele picaturi de ploaie ma doare capul......
Aerul conditionat este util dar si periculos. Asta vara, cand erau aproape 40 de grade mergeam cu AC, dar nu la foarte rece. Am coborat din masina la caldura si am simtit ca nu mai am aer. Trebuie avuta grija.

Eu prefer decat sa am tot felul de senzori inutili pe masina care costa o groaza de bani, sa-mi intaresc suspensiile cu niste amortizoare mai performante, sa-mi pun niste scaune sport, o toba Sebring poate. Lucruri care ma ajuta la placerea condusului.
Echo
QUOTE
Nici eu nu am probleme ca masina mea este veche si de aia nu intru pe autostrazile din Germania.
Nici eu, doar ca ceea ce am spus eu ca pare ciudat, nostalgic, sarac, din fundul lumii, alege tu.
QUOTE
Las sa am io un Mercedes SEL de prin anii '80 sa vezi ce rusine o sa-mi fie. Va asigur ca multe masini noi, sofisticate n-au nici pe jumatate confortul si siguranta acelui Mertz, vechi de cand lumea....

Nimeni nu spune ca pe vremuri nu se faceau masini bune dar "goldies but oldies".
QUOTE
Daca nu stii sa te orientezi cu o harta e problema ta.

PS. Vezi ca la intersectiile (iesirile) de autostrada sunt panouri indicatoare. Corelezi cu ce scrie pe harta si e imposibil sa nu gasesti drumul.

Sa te vad doar cu o harta in Munchen. Sau Stuttgart, Berlin, Paris etc. Prefer GPS-ul "inutil" daca am posibilitatea asta.
QUOTE
Si il asigur pe domnul cu Golf TDI ca nu se poate tine dupa mine cu masina lui noua de doar doi ani.

Te asigur, din punct de vedere al consumului nu mi-e rusine. De nimeni.
Si daca mai vrea cineva o proba in ceea ce priveste tehnologia, sa se uite cum au evoluat motoarele DIESEL in ultimii ani.
stefan_ieu
QUOTE(Vasile26083)
QUOTE(stefan_ieu)
Revenind la subiect ABS-ul, EBD-ul si alte chestii de-aste nu sunt inutile. Ele te ajuta in mod real. Oricat de bun sofer ai fi tot se poate sa ajungi sa ai nevoie de ele. Vorba aia, si Schumacher mai iese in decor, ce sa mai vorbim despre noi. Plus ca se poate sa ai nevoie de ele in situatii in care e vina altuia. Oricat de bun sofer ai fi, exista posibilitatea sa intre un tampit pe rosu in fata ta. Si atunci nu preferi sa pui frana in conditii optime, sau sa ai control aupra masinii pe polei, etc ?


Tocmai aici e problema, tu crezi ca sistemele astea fac minuni.
Eu cred ca un sofer bun, cu o masina cu frane si directie bine calculate si reglate, e mai eficient decat cele mai performante device-uri.
Problema e ca multi soferi nu prea le au cu condusul si lor s-ar putea sa le foloseasca astfel de accesorii.


Nu, nu cred ca asemenea sisteme fac minuni. Nu e o noutate pentru nimeni ca ele te ajuta in limita legilor fizicii. Dar....
EBD-ul nu poate fi inlocuit cu nici o miscare desteapta a soferului, cu nici un fel de apasat de frana.
ABS-ul poate fi mai putin eficient decat talpa soferului care calca la limita aderentei, insa asta presupune ca : trebuie sa apreciezi foarte bine starea carosabilului, sa nu fii prea obosit ca sa poti sa te stapanesti foarte bine si sa cunosti masina la perfectie. Ori : a) aprecierea carosabilului o mai rateaza si pilotii de curse.. cool.gif nu nu esti la volan de fiecare data odihnit si cu gandul numai la condusul tau .. c) se mai intampla sa conduci o alta masina decat a ta.
Despre air-bag nici nu cred ca are rost sa detaliez, este evident pentru toata lumea ca orice masura de precautie in plus e binevenita.
Sunt sigur ca sunt pe aici suficient soferi mai buni poate mine si ca tine care iti pot spune ca aceste sisteme le sunt de ajutor.

Sunt tare curios, cand o sa-ti iei masina, o sa o iei fara ABS si air-bag?
Nazareno Gabrielli
Hai sa va povestesc o intamplare legata direct de tehnologie de ultima ora.

Un prieten de-al meu si-a luat in 2003 un Mercedes E 270 CDI. Modelul de varf. O bijuterie de masina. Toate sistemele posbile pe ea. In 2004, la cateva luni de la achizitionarea masinii, omul venea dinspre Predeal. Brusc masina nu mai mergea mai mult de 90 km/h, din cauza cutiei automate tiptronice care nu mai schimba.
I-a sunat pe aia de la repezentanta, care i-au spus sa opreasca si sa porneasca. A facut omu asta dar nimic. Tot la fel.
A venit pana la Bucuresti asa si s-a dus in service. Aia i-au spus ca probabil de la anumite zdruncinaturi anumite componente electronice s-au dereglat. Omu' s-a enervat bineinteles, pentru dupa ce dai atatia bani pe o masina ca asta de astepti sa nu faca figuri de astea.
Omu' respectiv a pastrat masina dar si-a luat vreo doua Mercedesuri E, unul din 91 si altul din 94, "de tavaleala", au peste 150.000 de km si nu fac figuri de masina noua cu jde mii de sisteme electronice.
A ajuns la concluzia ca o masina mai simpla, ceva mai veche, este mai practica pentru Romania. Si va asigur ca asta se pricepe la masini foarte bine. I-au trecut prina mana cateva zeci de toate clasele si marcile: italiene, germane, japoneze, coreene, suedeze, franceze, americane. Va asigur ca sunt masini scumpe, foarte performante dar nu ma apuc sa la insir aici din decenta.
sorin37756
Cazul cu Mercedesul nou nout la care s-au stricat zorzoanele electronice e relevant.
Referitor la alt mesaj de pe aceasta pagina: cum adica daca te obisnuiesti cu geam electric(etc) nu te mai poti obisnui cu sistem manual? Astea sunt mofturi de consumator fraier. Daca se strica geamul electric si trebuie sa iesi de urgenta din masina?! Daca esti obisnuit cu incalzire prin RADET nu te mai poti obisnui cu soba de teracota pe lemne sau gaz?
f1anatic
QUOTE(sorin37756)
Referitor la alt mesaj de pe aceasta pagina: cum adica daca te obisnuiesti cu geam electric(etc) nu te mai poti obisnui cu sistem manual? Astea sunt mofturi de consumator fraier. Daca se strica geamul electric si trebuie sa iesi de urgenta din masina?! ?


Intr-adevar. Observatzie valida. Pai...in caz de urgentza...de frica...EU DESCHID USA SI MA CAR DIN MASINA. !

Fara discutzie anumite lucruri sint mofturi. Dar nu chiar.
Anumite persoane aici vor disputa utilitatea unui incalzitor de stergatoare de parbiz dar crede-ma...iarna este extrem de util.

Asa-i...scaunele incalzite electric sint un moft...Un barbat adevarat va suferi de frig cit e necesar pina se incalzeste habitaclul...caci caldura nu va veni inauntru pina cind senzorul pt. temperatura motorului nu va determina ca s-a incalzit suficient.

Clima nici nu e nevoie. Ca la teatru...cu evantaiul. De HEAT STROKE nu a auzit nimeni...pina acum. De fapt se merge si cu suta si cu geamurile deshise ca sa se aeriseasca corespunzator. Nu conteaza vijiitul in urechi...care itzi altereaza simtzul directiei si al balansului.

ABS...Lasa ca nici Schumi nu are. Nu conteaza ca ei au altceva care a costat sute de mii ca sa-l gindeasca si care este legal dpdv al federatziei. TC ? Ce-i nevoie...Cu pedala de accel. controlezi tractiunea cit e cazul. EBD ? Ce D-zeu e nevoie si de aia...in fond frinele pe tamburi (in general numai pe spate) trebuiesc reglate saptaminal daca este sa frineze optim. Senzori pt. RPM ? Ca sa turez eu masina ca animalul si sa o stric ? Nu e nevoie...Ce imi trebuie mie ECU ca sa reglez aprindeerea si sa stiu cit juice sare_n cilindri. Ce sa calculeze altul pt. mine...Lenevie curata...inapoi la surubelnitza, carburator, delcou, etc.

Scaune electrice reglabile ? Oglinzi reglabile electric ? Memorie la astea ? Vai...vai...cind ai o sotzie si mai schimbi masina...cu ea...stii ce repede te enervezi ca le-ai gasit schimbate ?

GPS ? In Chicago ? Unde toate strazile sint la fel ? Ce itzi trebuie tzie GPS cind potzi scoate harta de un metru patrat. care are scris de citit la microscop...O pui pe bord...te opresti in mijlocul strazii ca parcare nu gasesti ...nici macar pt double-parking...si te uitzi...nu conteaza ca prin asta ai blocat traficul pe 250 de metri in spatele tau...Sau parchezi pe trotuar ca in RO ? Si nintrebi un binevoitor ? care itzi va spune "nene...e cladirea de colo...dar cu sensurile unice...mergi pe 5 strazi pina ajungio in fatza ei...timp in care te ratacesti din nou Daca mi-as fi trait viatza in Buzau...nu aveam nevoie. Oras mic...il invatzam. Daca traiam la Bucuresti si financiar imi permiteam...e clar ca GPS-ul ar fi ajutat. Dar cum traiesc in Chicago care ca zona metro e cit vreo 20 de Bucuresti, imi este o necesitate. Si mai sint niste respectabili care au sustzinut la fel despre orase in Vestul EU.

Daca nu esti de acord cu mine nu inseamna sa incepi un atac personal. Intzeleg realitatzile de acolo...dar de la a-mi spune ca ABS si AIRBAG sint moft...pina la a-mi explica clar ca din cauze financiare si nivel de echipare a dealerilor nu prea tzine sa ai o masina dotata cu toate cele (lucru pe care l-am precizat si eu in primul mesaj)...e cale lunga. Si mai las-o frate cu "jandarmul internatzional" si aer de superioritate. Eu explic punctul de vedere vazut prin prisma celor ce traiesc aici. Se aplica la realitatzile de aici. Imediat ce nu va convine ceva...imediat saritzi pe mine ...indiferent daca avetzi sau nu dreptate. Insa discutzia a deviat foarte mult. Si poate mai bine ca a deviat...pt. ca a subliniat niste diferentze de gindire care sincer va dezavantajeaza. CE ma impresioneaza negativ este faptul ca unii din voi le desconsideratzi TOTAL fara a le intzelege rostul...in alte partzi ale lumii...si consideratzi realitatzile Romaniei de a fi aceleasi cu cele din EU/USA. Acelasi lucru de care ma acuzati voi pe mine. Adica bine ma...eu traiesc aproape 2 decenii acolo si aproape unul aici. Deci de bine de rau cunosc amindoua tarile. Putetzi afirma si voi acelasi lucru ? Sa stitzi...America de la TV nu e cea cu care ma confrunt de zi cu zi... (sa precizez...ma refer numai la cei care au condamnat necesitatea airbagului, ABS, avantajelor motoarelor cu injectzie etc. Si acum sincer sa fim...de la rau la bine te obisnuiesti foarte repede. Ex. de la manivela pt. geam...la geamuri actzinate electrice. Si cind nu le ai...le consideri moft. Dar sa te vad conducind una cu asa ceva...si pe urma sa te vad schimbind masina cu una care nu are. Asta se va intimpla numai in caz de tsunami asiatic)...
Nazareno Gabrielli
PANA la urma NU putem fi de acord cu privire la subiectul asta. TU te referi la realitatile din State si noi la cele de aici, din Romania. E normal sa fie asa.

PROBLEMA este ca tu nu intelegi asta si incerci sa-ti impui punctul de vedere si bati multa moneda pe faptul ca noi nu stim cum este in America.

Amice, asta nu ai de unde sa stii! Poate am fost si prin State si prin multe alte tari. Poate am experimentat mersul cu masina prin mai multe tari decat tine. Sa nu crezi ca ai atins apogeul in privinta asta.

Pe mine ma deranjeaza tonul tau ironic (pe care il patrezi si in ultimul mesaj) fata de cei "multi si prosti" care nu stau in State ca sa vada si ei cum se merge cu o masina moderna si care au "o gandire care ii dezavanteaza". Cei care nu au avut ocazia sa mearga prin zona metro din Chicago care este cat 20 de Bucuresti.
REPET asta nu ai de unde sa stii!

Te-ai referit numai la anumite posturi care ti-au convenit. Ti-am dat si un exemplu clar in care o cutie clasica de viteze era de preferat unei moderne si sofisticate.

Eu, cel putin, am facut o delimitare clara intre dotarile moderne necesare si cele care mi se par un moft. Vad ca ai ignorat si asta.
E clar insa ca in functie de locul in care traiesti multe dotari devin necesare.

De exemplu, referitor la GPS sunt de acord ca este foarte util in State
si in general in orasele mari si aglomerate. Cine se bazeaza pe harta greseste clar in privinta asta. Nu se compara.

In incheiere iti zic "check your attitude". E o vorba des folosita acolo in America, tara al carei cetatean ai ajuns. Si te felicit pentru asta, sincer!

Numai bine.
Sper ca ai inteles si ca nu vei mai interpreta gresit "vorbele" mele. Nimeni nu are nimic cu America........


QUOTE(f1anatic)
Fara discutzie anumite lucruri sint mofturi. ..... Asta se va intimpla numai in caz de tsunami asiatic)...
f1anatic
QUOTE(Mircea KDT)
PANA la urma NU putem fi de acord cu privire la subiectul asta. TU te referi la realitatile din State si noi la cele de aici, din Romania. E normal sa fie asa.

PROBLEMA este ca tu nu intelegi asta si incerci sa-ti impui punctul de vedere si bati multa moneda pe faptul ca noi nu stim cum este in America.

Pot spune la fel. Si voi pretindetzi la fel despre mine. De cite ori am prezentat un punct de vedere de pe aici (si intr-o discutzie anterioara prin Mai-Iunie anul trecut, sustzinut si de un alt "coleg" american) care contravine opiniilor si modului romanesc autohton de gindire/rezolvare a unei probleme...a iesit cu scandal. Pai de ce ? Nu ca avem noi dreptate...dar scandalagii NU am fost noi.

Amice, asta nu ai de unde sa stii! Poate am fost si prin State si prin multe alte tari. Poate am experimentat mersul cu masina prin mai multe tari decat tine. Sa nu crezi ca ai atins apogeul in privinta asta.

Vai de mine...nu cred ca a pretins nimeni asta. Tot ce ma enerveaza este faptul ca voua va sare tzandara imediat ce sintetzi contrazisi. Si ca nu vretzi sa acceptatzi si alte puncte de vedere. Esti "very defensive" cind esti contrazis...[sau "put in the spotlight" - ca itzi plac citatele in Engleza. Nu am de unde sa stiu pe unde te-ai umblat in lume...dar pot spune cu mare convingere ca daca nu ai trait intr-un loc o bucata indelungata de timp...nu ai cum sa intzelegi realitatea de acolo. Si nu am pretins ca o stiu decit pe aia de aici...si cunosc cite ceva despre Romania. Faptul ca un oarecare mers in excursie in Tailanda si a stat in statziune nu il indreptateste cu nimic sa spuna ca stie cu ce probleme se confrunta bastinasii.

Pe mine ma deranjeaza tonul tau ironic (pe care il patrezi si in ultimul mesaj) fata de cei "multi si prosti" care nu stau in State ca sa vada si ei cum se merge cu o masina moderna si care au "o gandire care ii dezavanteaza". Cei care nu au avut ocazia sa mearga prin zona metro din Chicago care este cat 20 de Bucuresti.

Iar interpretezi partzial...fara sa pui lucrurile in context. Tu de ce nu vrei sa acceptzi realitatzile de aici ? Ca eu nu vreau -cica - sa le accept pe cele de acolo. fii tu ala "bunul" si intzelege ca la noi nu ride nimeni daca umblii cu o masina cu geamuri cu manivela...sau fara clima...dar NU se poate traii altfel ? Cind am venit in america...mama plingea ca nu suporta clima...am venit in Septembrie...erau 40 de grade in casa si transpirai stind degeaba. Asta nu se intimpla in Bucuresti. Si nu se va intimpla veci pururi chiar daca Bucuresti si Chicago sint la aceeasi latitudine. La noi lacul ne da umiditate vara si iarna...4 inch de zapada pina acum si inca 6 pina diseara. Si noi putem sa ne reparam si singuri masinile sofisticate. Nu trebuie ca atunci cind nu ai posibilitatea...sa desconsideri total si sa califici drept moft niste lucruri care aici sint musai. Asta e un fel de vulpea care nu ajunge la struguri. Citeste a 2-a mea contributzie la aceasta discutzie. Nu cred ca am sustzinut ca voua va trebuie masini noi dpdv tehnic...ba din contra. Citeste atent te rog.


Te-ai referit numai la anumite posturi care ti-au convenit. Ti-am dat si un exemplu clar in care o cutie clasica de viteze era de preferat unei moderne si sofisticate.

Eu, cel putin, am facut o delimitare clara intre dotarile moderne necesare si cele care mi se par un moft. Vad ca ai ignorat si asta.
E clar insa ca in functie de locul in care traiesti multe dotari devin necesare.

De exemplu, referitor la GPS sunt de acord ca este foarte util in State
si in general in orasele mari si aglomerate. Cine se bazeaza pe harta greseste clar in privinta asta. Nu se compara.

In incheiere iti zic "check your attitude". E o vorba des folosita acolo in America, tara al carei cetatean ai ajuns. Si te felicit pentru asta, sincer!

Numai bine.
Sper ca ai inteles si ca nu vei mai interpreta gresit "vorbele" mele. Nimeni nu are nimic cu America........
Mircea, pe mine ma enerveaza agresivitatea cu care refuzi anumite puncte de vedere care nu itzi convin. Si imediat aduci "razbouil lumilor" in discutzie. Primul care a adus vorba despre america..."jandarmul lumii" etc nu am fost eu. Citeste mesajele din nou...citziva din compatriotzii tai chiar au zis ca tzi s-a pus pata pe mine. Ai degenerat o discutzie despre technologie in una politica. Bineintzeles ca am sa-mi apar punctul de vedere si este normal. Realitatea de aici vs realitatea de acolo...Ce realitate sa fie cind vorbim despre technologie care salveaza vietzi, care fac o masina mai eficienta ...de la asta a pornit. Atita vreme - repet - cind mi se spune ca nu e nevoie de ABS si airbag m-as fi oprit fix intr-un camion care trecea pe rosu (ninge foarte tare...si va mai ninge vreo 2 zile cica) daca nu as fi avut ABS...cum sa nu ma enervez ? Se da dovada de o lipsa de cunoastere a avansurilor facute in domeniu. Cel care a scris asta poate ar fi mai bine sa o lase cu Internet-ul...corespondentza se poate face doar si prin posta cu timbru ? Nu ?

Imi dai un exemplu despre cutia manuala vs. auto. Dar tzi-ai pus problema ca poate era o alta problema la masina ...la motor...sau la frine si computerul a decis in mod automat ca nu este sigurantza suficienta pt a se continua drumul la viteze mai mari ? Si de aceea masina a trecut in "LIMP MODE" care nu permite trecerea de o anumita treapta de viteza/viteza? Prefer sa fiu in sigurantza decit sa risc sa ma accidentez%sa lovesc pe altzii. Nu vad in exemplul tau o dovada categorica in avantajul unei masini mai simple. Ca de altfel totul...sint macar 2 opinii contrare despre fiecare lucru.

Eu - in aparentza - ma refer numai la mesaje care imi convin. Tu faci la fel...ba mai mult imi scotzi si cuvintele din context. Vezi mai jos.




QUOTE(f1anatic)


Fara discutzie anumite lucruri sint mofturi. ..... Asta se va intimpla numai in caz de tsunami asiatic)...


Hai noroc si sanatate.
Vasile26083
QUOTE(stefan_ieu)
Sunt tare curios, cand o sa-ti iei masina, o sa o iei fara ABS si air-bag?


Eu ma gandesc ca, cu o probabilitate de 90% urmatoarea masina pe care o voi cumpara va fi un fiat. La ora actuala albea mi se pare cea mai buna oferta. Din pacate albea star are prea multe dotari. Ei zic ca ofera dotari de 2000euro gratis. Pe mine tocmai acest gen de marketing ma enerveaza. As prefera sa se inceapa cu modelul fara dotari, la un pret bun, si daca vrei dotari in plus platesti, asa mi se pare corect.
Daca albea ar veni fara dotarile star, vezi http://www.fiatalbea.ro/index.php
si ar costa cu 2000euro mai putin, ar fi o oferta imbatabila pe piata romaneasca.
Revenind la intrebarea ta: da, as lua-o fara ABS si airbag daca as putea. As vrea ca producatorii sa nu-mi bage pe gat dotari pe care nu le doresc :evil:
Nazareno Gabrielli
Pt Fanatic:

1. Desi ma repet sunt nevoit sa fac unele precizari.

Nu putem fi de acord pentru ca tu te referi la tehnologie noua
raportandu-te la conditiile tale de viata de acolo. Repet este normal sa
fie asa.

Mi-ai dat exemplul cu mama dumitale care nu suporta canicula de acolo. De acord. Primul lucru pe care l-as fi facut cand as fi ajuns acolo ar fi fost sa-mi iau o masina climatronica, pentru ca mama mea sa nu sufere din pricina caldurii.
Dar aici in Romania avem alata clima. Canicula este maxim doua luni intr-un an. Parintii mei au masina cu AC, dar au ajuns sa nu-l mai foloseasca atat de des, din cauza ca le da mari dureri de cap la propriu.
Il folosesc doar la drumurile lungi. Nu zic, e bine sa ai pe masina Ac si sa-l folosesti atunci cand e nevoie daca simti nevoia.
Eu nu ma dau in vant dupa el deocamdata. Poate cand o sa mai imbatranesc si canicula o sa-mi creeze mai mult disconfort...

2. Sunt ff de acord ca GPS este util in State si in general in orasele mari. Dar crede-ma ca in Romania asta e un moft. GPS devine util pentru un sofer roman atunci cand are multe drumuri in afara tarii.
Romania e o tara mica in care te orientezi usor. Iti dau un exemplu. Am facut de curand 800 de km prin tara. M-am orientat fff usor, desi mergeam prima data pe drumurile si orasele prin care am trecut.
Mai este problema ca la noi nu este bine pus la puct sistemul pentru GPS.


3. NU eu am adus razboiul lumilor in discutia asa cum ai spus in ultimul mesaj. Daca imi raspunzi mie refera-te la ce am afirmat eu.
Nu eu am numit America "Jandarmul lumii".
Este un subiect prea complex ca sa-l aduc in discutie. Oricum nu vad de ce este asa intrigat de chestiunea asta. Afirmatia aia de bazeaza pe niste fapte. SUA au intervenit in multe parti ale lumii si si-au asumat rolul asta. Nu neg ca au existat motive.
Dar, propun sa nu vorbim despre asta pentru ca este total off-topic.

3. Revenind la subiect nu stiu de ce bati atat de mare moneda cu ABS. Eu i-am recunoscut utilitatea, mai ales in Romania unde avem si anotimpuri cu precipitatii. Si eu simtit efectul benefic al ABS-ului. Scoate asta din discutie, cel putin atunci cand imi raspunzi mie.


4. Te asigur ca defectiunea de la Mercedes nu a fost cauzata de alta disfunctionalitate. Stiu prea bine cazul.


Iti repet ca nu sunt total impotriva tehnologiei. As fi anacronic sa afirm asta. Numai ca sunt foarte pragamtic si incerc sa-mi dau seama ce-mi este util mie si sa ma rezum la asta........
Nicolae30758
Mie mi-ar place daca as putea sa am pe masina toate dotarile posibile care imi fac viata mai usoara (adica condusul) si mai comfortabila. De exemplu nu mai imi place absolut deloc condusul cu cutie manuala. Iubesc cutia automata si-i multumesc celui care a inventat-o. Mie aerul conditionat nu imi face rau si chiar nu pot fara vara. Nu vreau sa sufar ca eroul nici chiar doua/trei luni pe an de caldura, daca pot sa nu. E ca si cum ai spune ca tot tine iarna trei luni ce nevoie mai am de incalzire. Exagerez evident, dar cam asa este. Daca este mai usor de orientat prin GPS de ce nu. In Paris pana si taxiurile au GPS. Deci daca baietii aia care nu poti spune ca nu cunosc orasul au ajuns la concluzia ca le este util, atunci de ce sa fac eu opinie separata. Atat timp cat imi pot permite, vreau sa-mi traiesc viata cat mai confortabil cu putinta, ca doar pentru asta este tehnologia. Cred ca in ziua de azi putini mai sunt cei care pot trai fara tel. mobil (eu unul nu mai pot). Adversarii tehnologizarii ar putea spune contrariul si anume ca te poti duce foarte frumos la o cabina telefonica si rezolvi problema. Nu? Mi-ati putea spune de asemenea ca va refereati la tehnologizarea excesiva. Nimic nu mi se pare excesiv, daca se gasesc oameni care pot sa plateasca pentru asta, chiar daca dupa parerea unora (care nu pot) lucrul respectiv este un moft.
Watcher
Daca vreti sa filozofam unpic smile.gif putem pune pe tapet ideea adusa de H.G.Wells in Masina Timpului: si anume ca pe masura ce tehnologiile fac mai multe chetii pentru noi , riscam sa devenim amorfi, debili, preaputin inteligenti etc...
Deci, ca intotdeauna adevarule undeva la mijloc.
Personal nu apreciez atat de mult tehnologia drive-by-wire in schimb ABS si Airbags mi se par o chestie foarte folositoare iar geamurile si oglinzile electrice sunt de 100 ori mai bune decat cele mecanice...

In incheiere vreau sa adaug o poveste/banc: in urma primelor zboruri in Cosmos s-a constata ca pixurile nu scriau datorita imponderabilitatii. SUA au cheltuit 2 miliarde de dolari intr-un program de 5 ani in urma caruia s-a produs un pix care scrie si cu capul in sus, si sub apa, si in orice mediu, etc. Rusii au folosit un creion smile.gif
f1anatic
QUOTE(Watcher)
In incheiere vreau sa adaug o poveste/banc: in urma primelor zboruri in Cosmos s-a constata ca pixurile nu scriau datorita imponderabilitatii. SUA au cheltuit 2 miliarde de dolari intr-un program de 5 ani in urma caruia s-a produs un pix care scrie si cu capul in sus, si sub apa, si in orice mediu, etc. Rusii au folosit un creion smile.gif


Watcher...2 milliarde mi se pare excessiv. 2 millioane este ce stiam eu...dar restul este absolut corect.

In concluzie...ca sa ispravim cu cearta fiecare intzelege placerea condusului cum vrea. Este adevarat ca unele chestii sint poate "overkill" = prea mult: ex clima automata in masina dar ideea ca soferului ii place mai rece si pasagerului mai cald este de pastrat. ...Si cutiile manuale inca exista deoarece au un raport bun al pretzului; fiabilitatii, sint simple. Eu intzeleg placerea condusului atunci cind ma dedic complet condusului si nu trebuie sa gifii de caldura sau sa mai tzin si ochii pe o harta. Si aici din cauza traficului mare...o cutie manuala nu este de dorit. Apreciez comfortul la volan si am avut un soc nervos cind am aflat ca Legacy pe care l-am cumparat de curind nu vine cu scaune reglabile electric (dar sint incalzite). Nu sint de acord cu politica unor producatori de a pune pachete de optiziuni si de a le face mutual exclusive. As renuntza bucuros la scaune incalzite pt. scaune reglabile electric (se poate regla la manivela) numai ca nu pot si nici macar nu pot ordona "scaunele electrice" separat. Ar fi normal ca sa potzi dota masina atit cit vrei sau cit itzi potzi permite. Si sa o potzi modifica ulterior prin dealer: ex. scaunele mele...sau GPS sau sau...

Tehnologia itzi face viatza la volan mai usoara...insa nu trebuie sa inlocuiasca indeminarea soferului. Ca sa il citez pe Schumacher cind a fost intrebat in 2001 despre TC si cutiile de viteza auto : "Imi place technologia pe masinile de F1 pt. ca imi permite sa ma apropii cit mai mult de limita masinii!". Asa intzeleg si eu...Dar poate ca totusi sint eu prea puturos si prea comod...Daca te potzi desurca si fara anumite "dotari" BRAVO si MORE POWER TO YOU !

Acum hai sa ne certam pe altceva... :-)
Watcher
QUOTE(f1anatic)
Nu sint de acord cu politica unor producatori de a pune pachete de optiziuni si de a le face mutual exclusive. As renuntza bucuros la scaune incalzite pt. scaune reglabile electric (se poate regla la manivela) numai ca nu pot si nici macar nu pot ordona "scaunele electrice" separat. Ar fi normal ca sa potzi dota masina atit cit vrei sau cit itzi potzi permite. Si sa o potzi modifica ulterior prin dealer: ex. scaunele mele...sau GPS sau sau...


Absolut! Ma exaspereaza 'daca vrei oglinzi anti-orbire tebuie sa-ti pui bipaitor de centura de siguranta si volan de piele' - fleosc! Mai ales ca o astfel de alegere nu este data de limitele tehnice/tehnologice ci de strategii de marketing... Una e sa zici 'nu poti cutie manuala SI cutie automata' si alta e nu poti oglinda fara casetofon...

Si ideea a doua ar fi atat de frumoasa daca s-ar pune in practica : ce tare ar fi sa mai strangi 200EUR si te intori la dealer si iti mai pune si incalzire in scaune - de ex. Peste alta luna vii si ii pui senzor de presiune in cauciucuri sau ce altceva iti mai trece prin cap si tot asa...
f1anatic
QUOTE(Watcher)
QUOTE(f1anatic)
Nu sint de acord cu politica unor producatori de a pune pachete de optiziuni si de a le face mutual exclusive. As renuntza bucuros la scaune incalzite pt. scaune reglabile electric (se poate regla la manivela) numai ca nu pot si nici macar nu pot ordona "scaunele electrice" separat. Ar fi normal ca sa potzi dota masina atit cit vrei sau cit itzi potzi permite. Si sa o potzi modifica ulterior prin dealer: ex. scaunele mele...sau GPS sau sau...


Absolut! Ma exaspereaza 'daca vrei oglinzi anti-orbire tebuie sa-ti pui bipaitor de centura de siguranta si volan de piele' - fleosc! Mai ales ca o astfel de alegere nu este data de limitele tehnice/tehnologice ci de strategii de marketing... Una e sa zici 'nu poti cutie manuala SI cutie automata' si alta e nu poti oglinda fara casetofon...

Si ideea a doua ar fi atat de frumoasa daca s-ar pune in practica : ce tare ar fi sa mai strangi 200EUR si te intori la dealer si iti mai pune si incalzire in scaune - de ex. Peste alta luna vii si ii pui senzor de presiune in cauciucuri sau ce altceva iti mai trece prin cap si tot asa...


In mica masura se poate...insa costa dublu...Spre ex. pot pune un STI short throw shifter cu 285 din fabrica dar aproape 500 prin dealer ulterior. Sau pot sa il cumpar singur pe internet cu 100 si sa-l instalez singur in vreo saptamina...
Iulian HondaFan
QUOTE(SSARG)
...Chiar daca suntem in Romania, nu umblam cu bate in mana imbracati in ''blanile'' animalelor pe care le-am omorat ca sa traim si nu cred ca a sustinut cineva ca ar trebui sa ne intoarcem la masinile unde scoti picioarele prin podea si ''pedalezi'' cu mare viteza!
Problema este alta si anume ca la Bucuresti, Romania spre deosebire de Chicago, Illinois, este aproape imposibil sa repari o masina care detine o tehnologie mai noua iar daca reusesti asa ceva te costa cat nu face.


in mod ciudat insa smile.gif , daca mergi pe strada in Bucuresti pe Magheru la ora asta vei vedea mult mai multe blanuri decat in down-town Chicago. asta tine de mentalitati si de o mai mare sensibilitate la problemele de mediu aratata de americanul mediu.

nu mai vorbesc de veveritele, castorii, ratonii, ratele si gastele salbatice, etc. libere din majoritatea parcurilor americane.

Romania va fi o terra deserta daca asteptam mai intai sa ajungem la PIB-ul USA inainte de a face ceva.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.