Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Stabilitatea unei masini(in general si in curbe)
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
SSARG
Mi se par interesante discutiile de pe forum asa ca am hotarat sa va mai propun cateva subiecte desi perioada asta a anului cand toata lumea isi cauta de ''Revelion'' nu stiu daca este cea mai buna..
Pentru inceput, va cer parerile despre cele mai stabile masini pe care le cunoasteti si am sa incep chiar eu - am condus o Alfa Romeo Giulietta cu motor de 1.6 doua carburatoare dublu corp, tractiune spate(sau propulsie, whatever) si cutie pe puntea din spate.
Mi se pare o masina extraordinara ca stabilitate, raportul de greutate intre punti fiind extrem de reusit, nu am avut niciodata probleme cu ea nici macar iarna(mai ales dupa ce am pus doua cauciucuri noi pe spate).
As dori sa mai aflu opiniile celor care au mai condus masini cu tractiune spate, in special BMW-uri.
f1anatic
Hai sa abordam subiectul...George o sa sara in sus de citeva ori.

FWD: Torque steer si oversteer (nu stiu sa le traduc in Romaneste)

RWD: Understeer

AWD Subaru cu 50% distributzie fatza-spate in mod normal si 10-90 respectiv 90-10 in functzie de tractziunea fiecarei puntzi ---> GROZAV

2005 AWD Acura RL with Super Handling (distributzie fatza spate si stinga-dreapta variabila), plus "torque steer" pt. rotzile pe spate: ULTRA MESERIE !

Ar mai fi nevoie si de "active suspension" la o masina ca noua Acura RL si un V-8 sau un V-6 turbo; sa slabeasca ceva si cu suspensii mai tari. Cu macar 300 de "wheel horse power" Masuratzi la rotzi adica. Nu stiu ce se intimpla dar nu mai gasesc traduceri pentru multzi termeni auto in Romaneste. Si gata ai masina ideala.

Asa...ca venite din fabrica...Subarurile sint meseriase; Acura RL; si sa nu-tzi vina sa crezi...Chevy Corvette :-) Si bineintzeles masinile din "Reich".

http://www.edmunds.com/new/2005/acura/rl/1...eader..2.Acura*

Uite...asta e perfectziunea pe rotzi in momentul de fatza. Insa la 45 de mii, este cu 20 de mii mai scumpa decit cealalta masina japoneza care o bate la performantze, chiar daca nu e atit de evoluata: 2005 Subaru Legacy GT.
Watcher
Corectie:
FWD = understeer - comportament subvirator / vireaza mai putin decat intentionezi , adica iese mai larg
RWD = oversteer - comportament supravirator / vireaza mai multe decat intentionezi - fuge de spate
torque steer nu stiu daca se traduce - eu nu am intalnit inca zis in ROM

E mai usor de controlat comportamentul subvirator in genral printr-o bracare mai stransa si/sau franare pe cand la supravirator trebuie sa stii bine ce faci - se invarte volanul invers si se accelereaza - reactii complet nenaturale pt soferul ne-antrenat special.... In general masinile sunt construite cu comportament subvirator din acest motiv.
f1anatic
QUOTE(Watcher)
Corectie:
FWD = understeer - comportament subvirator / vireaza mai putin decat intentionezi , adica iese mai larg
RWD = oversteer - comportament supravirator / vireaza mai multe decat intentionezi - fuge de spate
torque steer nu stiu daca se traduce - eu nu am intalnit inca zis in ROM

E mai usor de controlat comportamentul subvirator in genral printr-o bracare mai stransa si/sau franare pe cand la supravirator trebuie sa stii bine ce faci - se invarte volanul invers si se accelereaza - reactii complet nenaturale pt soferul ne-antrenat special.... In general masinile sunt construite cu comportament subvirator din acest motiv.


Scuze...e corect cum spui tu...tot incercind sa le traduc le-am inversat. Mai zapacit...cu "bracare", "subvirator"...am alergat la DEX ca sa vad ce inseamna.

TORQUE STEER ... errr greu de spus...un tanc vireaza asa, orice pe senile de altfel, un tractor si el face asta...

Torque steer ...roata exterioara curbei primeste mai multa putere fatza de cea aflata in interiorul curbei...facind masina sa se rasuceasca

Insa acelasi efect de pivotare in jurul rotzii mai lente (in interiorul curbei) e de mult in aplicare in multe masini de strada care frineaza roata interioara (curbei) pe spate.

Sistem de altfel care i-a ajutat pe McLaren Mercedes sa fure citeva curse in 1998.
Iulian HondaFan
torque steer e tendinta rotilor anterioare ( care au si directia si tractiunea la FWD) de a cauza viraj neintentionat cand se accelereaza brusc. e deci specifica FWD. e datorata faptului ca nici un diferential nu e perfect si in momentul in care exista un "potop" de putere transmis catre roti puterea nu e transmisa in mod perfect egal catre cele 2 roti motrice ( de aici analogia cu tancul facuta de F1anatic).

La RWD puntea este neviratoare din capu' locului, deci un asfel de fenomen e mult mai putin pronuntat.

la AWD puterea este impartita la 4 roti motrice in loc de numai 2, deci e si mai bine.

masinile Subaru au o problema cu oversteering totusi chiar AWD fiind, in viraje tind sa "fuga de fund". asta e principala lor buba mecanica. tinand insa cont de preturile rezonabile la care se vand asta poate fi trecut usor cu vederea.
mike.omega
Torque steer asa cum l-a prezentat Marius poate fi anulat sau cel putin redus printr-un LSD, care in cazul alfelor 147/156 costa cam 1000 de euro :idea1: (made by autodelta)
HalbaSus
http://www.cardesignnews.com/autoshows/200.../mercedes-f400/

uitati-va la link-ul respectiv si eventual mai dati un search dupa mercedes f400, pe langa aspectul futurist (super super meseriash de altfel) e interesant de vazut cum masina isi inclina rotile in curbe (la fel ca motociclistii) si cum gumele speciale se uzeaza in mod diferit and so on...

nu sariti pe mine ca e concept car, stiu si eu asta... dar ideile de pe un concept car din 2001 pot intra usor in componenta unui model nou in 2005, 2006... asta ca vorbeam de stabilitate...

O alta problema... eu sunt lenesh de felul meu sa caut pe net explicatii, asa ca daca cineva stie in ce dreaqu consta 4ws (4 wheel steering) prezent pe honda prelude va rog sa-mi spuna... adica ok, am inteles ca se misca toate rotile... dar... de ce ? dupa umila mea parere daca se rotesc toate 4 rotile atunci masina o sa se invarta pe loc... dar asta e doar o presupunere... poate-mi explicati voi...
mike.omega
Cei de la Volvo au conceput un camion economic de oras(desi era maricel) care mergea pe hidrogen sau ceva nepoluant smile.gif si care avea directie pe toate cele 4 roti din dotare tongue.gif
Exista avantajul unei mai bune manevrari prin oras insa exista riscul sa incepi sa mergi oblic pe strada laugh.gif
Watcher
Ca sa se stie laugh.gif : stiam ce inseamna torque steer, nu am intalnit traducerea in romana :cheers:
HalbaSus
cred ca micsoreaza cursa de bracare... sau ma rog... spatiul necesar unei intoarceri pe loc... in schimb nu vad ce avantaje aduce unui Prelude... can't figure it out
f1anatic
Si Mitsubishi 3000 GT avea 4WS si camionetele lui General Motors...Avalanche si nu mai stiu care...model 2004, 2005.

Nu cred ca nici unul din voi sa nu fi vazut macarelele alea pe rotzi lungi cit toata strada cu cite 7-8 puntzi. De fapt, cea mai lunga am vazut-o in Romania si avea 12 puntzi. Primele 3 si ultimele 3 erau directzionale.

Cineva a sugerat riscul de a merge pe diagonala. Cred ca rotzile pe spate nu vireaza in aceeasi directzie ca cele pe fatza. Cred ca rotzile pe spate vireaza numai putzin dar in sens contrar celor pe fatza astfel incit sa se descrie un cerc cu raza mai mica. Totodata cred ca implica multzi senzori care sa coordoneze viteza masinii cu directzia pe puntea spate.
SSARG
Salutare oameni buni si La Multi Ani si La Ce Masini Va Doriti!!!
:cheers: Ma bucur ca subiectul pe care l-am propus a starnit ceva interes dar tot nu am lamurit ceva ... eu vorbeam de raportul de Greutate pe puntile fata si spata, raport care conteaza mult la stabilitatea masinii!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.