Help - Search - Members - Calendar
Full Version: pestii mici mananca pestii mari
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Tiliu37385
[color=darkred][/color] :blackeye:
Nu calculati numai capacitatea motorului si cp uitatziva si la greutatea masinii multe masini mici bat multe masini mari la demaraj bineinteles nu si la viteza maxima .eu am un opel tigra 1.6 16v 106cp cu masa totala de 1032kg sunt putzine masinile care ma depasesc viteza max 203km/h dar un demaraj surprinzator. :evil:
f1anatic
No shit Houdini...Ia sa vedem...masina lui varu'miu Maicál Sumacár are 600 de kile si 950 de cai putere. Nu are ea viteza max. prea mare....numai vreo 360 kph dar stiu ca Maical s-a mai plins de niste idioti cu un Eurofighter jet care pe distantze scurte la demaraj...au pierdut.

Acum serios. Cu Opel Tigra cit crezi stai in fatza ? 30 de metri ? 50 de metri ? Maxim 100 de metri daca este sa ma pun cu minivan-ul. In primul rind cred ca ai tractziune fatza...ceea ce este un dezavantaj...masina ta ar fi mult mai meseriasa daca ar avea RWD. In al doila rind...nu uita ca "there's no replacement for displacement" si ca multe masini isi aduc aminte imediat ca au 2-4 cilindri in plus si 2-3 litri in plus la capacitate.

Ai niste numere pt. acceleratzie 0-100 kph ? Opel Tigra a fost comercializat si aici...dar nu imi aduc aminte numele...Sint destule ca sa vad unua-doua saptaminal. Bineintzeles cu un nume de firma GMC.
G e o r g e
la 1.6 tigra are mai multe variante de putere.
Iulian HondaFan
F1, there is plenty of replacement for displacement: vezi turbo (chiar Suby-ul tau ca dovada), VVT, VTEC.

Nu cred ca este sau a fost vreo Tigra sau similar pe piata americana. Tigra este bazat pe platforma Corsei de pe care GM nu a adus nimic aici. GM a imprumutat pt. segmentul subcompact in USA si Canada Swiftul lui Suzuki ( sub numele de Geo metro) si mai recent Kalos/Aveo-ul lui Daewoo. asta imi spune ceva si de increderea GM in valoarea produsului numit Corsa ( de remarcat ca Geo Metro a fost produs in uzinele GM din USA, desi ar fi putut la fel de bine produce o varianta a Corsei daca ar fi vrut).

numerele Tigrei nu sunt grozave pt. o masina cu pretentii sportive:

http://www.opel.de/res/download/pdf/0K_specs.pdf

masa proprie: 1235kg

motorizarea de varf - ECOTEC-ul de 1.8l scoate numai 125 de ponei la 6000rpm si moment maxim de 165 Nm@ 4600 rpm.

suta o face in 9.4 sec.

Vmax 204km/h

Acu' cred ca exagerezi cu Venture:

V6-le de 3.4l e cotat la 185CP. masa proprie e de 3990lbs (1815kg) ajungi la un raport masa/putere de 9.8kg/ponei f. aproape de cei 9.9 kg/ponei al Tigrei. dealtfel 0-60mph este pe la 10.5-11sec. pentru Venture si diferenta e asa mare datorita transmisiei care pe Venture e numai automata. Cred ca la o liniuta Tigra ( care e numai manuala) "smokes you" fara probleme si pe 1 mila si pe 2 si pe 9.

eu m-as incumeta "sa-ti fac" Venture-ul o liniuta chiar si cu Civicul meu care are o cilindree sub jumatate celei a Venture-ului tau dar numai 9.3kg pe ponei ( suta in 9.7-10sec, Vmax 195-200km/h) si e manual.

nu stiu cat e Vmax la Venture dar, tinand cont ca are un coeficient de aerodinamicitate by default slab, as zice ca nu ajunge la 200km/h (125mph).
f1anatic
Iuliane cred ca ai uitat ca a mea nu mai este NICI "stock" (computer chip, bujioi, fire, ignition coils, ignition module, priza de aer, filtru K&N si a pierdut si vreo 3 banchete, roata grea de rezerva...) M-as incumeta sa zic ca o fac...Si pe o mila...si pe doua...si pe noua.

Acum sa fim sinceri..Nu exista replacement pt. displacement. Oricum ai da-o...Nici Legacy-ul meu...oricit m-as juca cu turbo si cu motorul...nu as face fatza la un BMW M5 cu un 5L V8.
Iulian HondaFan
depinde de de cati ponei scoate motorul, dar nu de cat de mare e cilindreea...

ia de ex. Jeep Grand Cherokee cu V8-ul de 5.7l cu 325CP. O Impreza STI il "afuma" fara probleme cu doar 2.5l de cilindree.

desigur daca pui un motor de 5l e greu sa-l dovedesti cu 2l sau sub, dar ce spune Tiliu e adevarat, in ceea ce priveste acceleratia, in final ceea ce conteaza cel mai mult este raportul masa/putere.
f1anatic
Geo Storm nu e nic el departe...Cauta un model din 1993, 1992
Asta este Opel Tigra

Asta este Mazda MX-3


Pai deci m-am inselat. Dar masinile astea seamana...

Eh una peste alta...ma ia la start...e posibil sa ma ia si cu Legacy. Dar asta e tot ce poate face...I am sorry.
Iulian HondaFan
eu cred ca Tigra "stock" ia un Venture "stock" fara probleme.

nu stiam de Storm, s-ar putea sa fi fost, dar nu mai e pe piata de mult si, sincer, eu nu am vazut niciodata unul pana acum. dar cred ca ai dreptate, poate fi f. bine un Tigra, desi vad pe edmunds ca e construit in Canada.
f1anatic
QUOTE(Marius-Iulian)
depinde de de cati ponei scoate motorul, dar nu de cat de mare e cilindreea... ia de ex. Jeep Grand Cherokee cu V8-ul de 5.7l cu 325CP. O Impreza STI il "afuma" fara probleme cu doar 2.5l de cilindree.

desigur daca pui un motor de 5l e greu sa-l dovedesti cu 2l sau sub, dar ce spune Tiliu e adevarat, in ceea ce priveste acceleratia, in final ceea ce conteaza cel mai mult este raportul masa/putere.


Ia sa vezi la noul Dodge SR 4 sau stiu eu cum ii zice. Este model 2004 sau 2005, wagon, and sports the 5.7 L HEMI V8. Sa vezi ce acceleratzie.

Mai Iuliane...nu ca vreau eu sa te contrazic chiar tot timpul...dar sa vedem acuma daca Impreza WRX STi mai afuma fara probleme...un Corvette cu 5.7 L V8 (sau cred ca are 6 kile acum motorul) Nu de alta...dar parca sint mai aproape la greutate. Sau altfel spus...aceeasi masina...alt motor...pina la un anumita diferentza de cilindree, motorul supraalimentat va face fatza...In perioada cind masinile F1 turbo si cele cu motoare normal aspirate co-existau, raportul era de 1 la 3. Cam 1.5L 4 cyl turbo Renault la un 4L V12 Ferrari. Si din cite retzin...Renault turbo nu a cistigat nici un campionat in F1 in perioada aceea. Ferrari a scos unul in 1979 cu un motor aspirat normal (la constructori si pilotzi)...dar in 1982 la constructori au avut si ei motor turbo.
___________
Iulian HondaFan
eu nu am spus ca cilindreea nu conteaza, dar sunt moduri de a face un motor sa fie f. puternic si mentinand o cilindree mai mica. si sunt motoare de cilindree mica care au output de putere mai mare decat altele cu cilindree mare.

un motor turbo sau de. ex. iVTEC-ul de 2l de pe Honda S200 care scoate 210 ponei si fara turbo sunt dovada clara ca se poate putere mare si fara cilindree mare, iar eu chiar apreciez aceste extreme de rafinament tehnic.

deci exista replacement pentru displacement, dar totul are o limita. daca triplezi cilindreea e f. greu sa recuperezi cu turbo, VVT ori VTEC.

in cazul F1 ai dreptate, dar asta tine de faptul ca modul cel mai simplu de a scoate putere e sa cresti cilindreea. Totusi nu uita ca Ferrari foloseste si VVT, si daca ei un motor de camion de 10l nu o sa-ti afume un Ferrari de "numai" 5.8l chiar daca il pui pe o masina similara.

e mult mai mult decat cilindree cand vine vorba de putere. sa nu vorbesc de eficienta unde situatia e si mai clara.

dictonul tau provine din anii 50 cand intr-adevar singura solutie era cilindreea. de atunci multe alte lucruri au dovedit ca se pot face castiguri si prin alte metode.
Tiliu37385
[ :idea: Se vede ca multi nu au inteles ca nu trebuie sa compare un 4/4,suv, geep ... cu o masina monovolum ,sportive etc pt ca la geep toti cv sunt distribuiti in mod divers nu pentru viteze de performanta dar pentru off road :joker:
Tiliu37385
[opel tigra a fost fabricata pt prima data in 94 eu detin una din 99 iar pe cartea tehnica este data din 94-99 :joker:
Tiliu37385
[.[/quote]chiar daca ai trac pe spate cu minivanul cari oameni, bolovani, paine dar chiar la misto ca nu ai nici o sansa la depasire si oricum dupa 160km/h ramai la 50 km distanta
f1anatic
QUOTE(Tiliu37385)
chiar daca ai trac pe spate cu minivanul cari oameni, bolovani, paine dar chiar la misto ca nu ai nici o sansa la depasire si oricum dupa 160km/h ramai la 50 km distanta


Copilu' , la misto - sa stii ca piine cari tu cu ea si bolovani sa itzio pui tu in portbagaj daca vrei sa ai vreo sansa...Eu itzi recomand calduros sa te uitzi la mesajul CU CE MASINI NE-AM INTRECUT. Ma frigi la start...dar te maninc de viu ceva mai incolo...Nu uita totusi...nu am decit vreo 700 de kile in plus...dar am de macar 2 ori puterea ta. Si apoi...nu conteaza puterea...ci cuplul motorului...momentul de torsiune si unde se obtzine acest cuplu. Cu motoarele astea mai anemice...ele trebuiesc turate mult...Mesterul va obtzine puterea max si torsiunea max spre linia rosie a turatzie...La mine...eu o obtzin la turatzii mai mici, dar pe o plaja mai mare de turatzii pt ca in fond...motorul trebuie sa miste o greutate mai mare.

Iuliane...las ca vii tu la Chicago. Eu tzi-am mai oferit odata posibilitatea sa conduci minvanul...E dreptul tau sa nu ma crezi insa si eu am dreptul sa sustzin punctul meu de vedere. Eu insa cunosc realitatea de zii cu zi...Ca sa imi stai in fatza itzi trebuie mai mult de un 1.6 normal aspirat. Si asta dupa cum am zis...nu la start...dar pe linie dreapta - autostrada - il prind si il depasesc. Nu imi sta in fatza un Lexus ES 300 sau un Taurus din 2000+ si imi sta asta ? Hai sa fim seriosi...Toata lumea tzine la gluma...dar sa nu o dam in ridicol.

Vezi tu...Legacy are motorul de 2 kile jumate. Mi se pare mic...chiar daca modificat il potzi aduce usurel la 400 de CP. Mi-ar fi placut motorul de 3 L de pe Outback cu 6 cyl. si turbo bineintzeles. Ala ar mai fi corespuns.
QUOTE
Iulian HondaFan
in final conteaza cuplul la roata dupa multiplicarea prin transmisie. oricum ai argumenta-o in final totul se rezuma la raportul putere( la roata)- greutate.

de aceea e f. posibil ca o masina mai mica sa fie mai rapida decat una mai mare daca in final raportul respectiv este mai mare.

smile.gif La Multi Ani!
Tiliu37385
Ehi si tu acum nu te supara doar vezi cum e oricine vrea sa creada ca masina lui este on the top.oricum astazi cu noile tech se ajunge la performantze din ce in ce mai mari daca tu cunosti mazda rx 8 cu o cilindree de numai 1.3 stthhiii cati cv??? (Motore cu pistoni WENKEL daca ai mai auzit)...BYE :joker:
Iulian HondaFan
mda, exemplul motorului rotativ e bine pus in contextul dezbaterii

rotativul de 1.3 de la Mazda e in doua variante: una de 197CP si alta de 238CP. masina e in teritoriul de 6-6.5 sec suta dar exceleaza la manevrabilitate in clasa ei de pret.

RX8 e o alternativa tentanta la Impreza WRX care vine cam la acelasi pret. Buba mare este consumul de nivel de V8 ( in par cu Northstarul GM de 4.6l si 290CP).
f1anatic
QUOTE(Tiliu37385)
Ehi si tu acum nu te supara doar vezi cum e oricine vrea sa creada ca masina lui este on the top.oricum astazi cu noile tech se ajunge la performantze din ce in ce mai mari daca tu cunosti mazda rx 8 cu o cilindree de numai 1.3 stthhiii cati cv??? (Motore cu pistoni WENKEL daca ai mai auzit)...BYE :joker:


The pistoni Wenkel nu am mai auzit. Am sa ma interesez.

Cit despre motorul rotativ; sa tot fie15 ani de-atunci de cind tata mi-a explicat ca mai sint si alte motoare FARA pistoane.

All jokes in good faith. Peace. Happy New Year.
Tiliu37385
De 50 ani a fost descoperit dar a fost perfectionat de vreo 2-3 ani si adus in fata unor valori mari .Pana acum nu interesa nimanui pana cand Mazda a cumparat brevetul.
Watcher
Motorul rotativ WANKEL nu WENKEL nu este un brevet pe care l-a cumparat Mazda. De-a lungul timpului au fost si alti producatori care l-au folosit si care au renuntat la el datorita uzurii ridicate, a consumului de ulei, etc.
Chiar si acesta 'perfectionat' de Mazda are aceleasi 'simptome' si dealerii Mazda trebuie sa informeze potentialii clienti despre aceste aspecte.Spun trebuie in sensul ca este politica firmei.

EDIT: PS: poate cineva sa spuna acum fara sa se uite inapoi care este ideea pe care o dezbatem aici? Mi se pare ca ne-am labartat si ne-am indepartat ed subiect...
mike.omega
Avand in vedere ca abia azi am citit topicul iti pot spune(fara sa ma mai uit prin el) ca se discuta despre cum masinile de putere/litaj mic incearca sa dovedeasca adevarati monstrii pe 4 roti :angel7:

Dar a intervenit mandria de sine si discutia a cam luat-o pe campii :roll:

PS: cineva spunea ca motorul rotativ poate fi pus langa un motor de 1600 cmc, spre ex... Ei bine, motorul rotativ de 1300cmc(1250cmc din cate stiam eu) dezvolta o putere cat unul de 2500cmc deci nu prea e logic :scratch: parerea mea :salute:
robert
Mazda RX-8 are un motor inventat de Felix Wankel, dar se numeste Renesis.Principiul de functionare este destul de complicat. Nu are cilindrii, in acceptiunea "normala" a termenului, si mai degraba doua camere de ardere care se rotesc.Capacitatea acestora este de 654 cmc fiecare.Acuma, e drept ca la numai 1,3 litri motorul scoate maxim 231cp, dar si consuma vreo 16-18l/100, si cam 2-3 litri de ulei special la un rezervor.Nu mi se pare ceva foarte eficient, ci mai degraba deosebit, date fiind costurile si fiabilitatea scazuta.Din cate am auzit, se pare ca smecheria acestui motor consta in potentialul sau uimitor,dat de puterea mare la o capacitate f. redusa, dar mai e mult de lucru pana la o extindere pe scara.Se tot chinuie Mazda de zeci cu motoru' asta, si-l tot lanseaza, dar inca nu e 100% ce trebuie.Prima masina Mazda cu motor rotativ a fost lansata prin 1967 si se numea Cosmo Sport 110S. E interesant si datorita unei anumite simplitati, date de numarul scazut de piese din interiorul motorului, cam la jumatate fata de unul conventional(modern).N-as avea inceredere sa-mi cumpar asa ceva decat ca sa rup gura targului.
Iulian HondaFan
yeah, rotativul e o ciudatenie, dar e bine ca cineva il propune consumatorului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.