Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Problema cu turatia la relanti
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Dan37310
Salut. Ma numesc Dan si am o problema la masina mea (Alfa 33 16V).
Turatia motorului la relanti este tot timpul variabila. Aceasta
variatie creste odata cu cresterea temperaturii motorului catre temp. optima (80C).Cand motorul e rece turatia variaza f. putin (aprox. 50 ture).Cea mai mare variatie este de aprox. 150-200 de ture. Totusi aceste intervale sunt in jurul zonei optime de turatie la relanti pe care trebuie sa o aiba masina (900-1100).
Deasemenea mai am o problema si anume ca in timp ce merg se aud din cand in cand (mai ales la rece) ca niste pocnituri in esapament. Cineva mi-a spus ca sunt gaze nearse la timp si care "explodeaza" in esapament.
Am controlat si bujiile si sunt tot timpul "ude". Delcoul pare sa fie bun.
Ce poate cauza aceaste probleme ?
Are vreo legatura sonda Lambda ?
Cum as putea sa verific daca sonda Lamba functioneaza ?
Multumesc anticipat pt. raspunsuri.
James Kilowatt
Fie ai o problema de aprindere, gen bobina de inductie, fise, bujii, distributie si asa mai departe, sau avans, fie merge cu amestec prea bogat. Daca e cu injectie cauta in manual cum se verifica injectoarele. Daca e cu carburator, vezi sa nu fie clapeta de soc blocata... cu carburatoarele e destul de complicat ca sunt adevarate uzine iar reglarea e ceva mai complicata decat la dacie...
Dan37310
QUOTE(MR28673)
Fie ai o problema de aprindere, gen bobina de inductie, fise, bujii, distributie si asa mai departe, sau avans, fie merge cu amestec prea bogat. Daca e cu injectie cauta in manual cum se verifica injectoarele. Daca e cu carburator, vezi sa nu fie clapeta de soc blocata... cu carburatoarele e destul de complicat ca sunt adevarate uzine iar reglarea e ceva mai complicata decat la dacie...


Multumesc pt. sfat. Am niste fise de service si o sa ma uit prin ele.
Pot verifica sonda Lambda prin decuplarea ei ?
Dan37310
QUOTE(MR28673)
Fie ai o problema de aprindere, gen bobina de inductie, fise, bujii, distributie si asa mai departe, sau avans, fie merge cu amestec prea bogat. Daca e cu injectie cauta in manual cum se verifica injectoarele. Daca e cu carburator, vezi sa nu fie clapeta de soc blocata... cu carburatoarele e destul de complicat ca sunt adevarate uzine iar reglarea e ceva mai complicata decat la dacie...


Am uitat sa-ti spun ca este pe injectie multipunct (Bosch ML4.1).
Bujiile sunt noi (Bosch) schimbate de aprox. 2 luni. Cele dinainte au fost NGK platinate dar nu au tinut decat 7-8 luni. Fisele le-am scimbat anul asta in primavara, cand am pus NGK-urile, dar nu stiu cat sunt de bune.
Aprinderea am reglat-o acum prin August.
Injectoarele nu le-am schimbat dar am folosit de mai multe ori solutii de curatare a lor.
James Kilowatt
Cam dubios sa se duca bujiile atat de repede, inseamna ca s-a depus calamina, adica ai o ardere ciudata.
ce culoare are fumul?
Bujii Bosch am si eu. Am cumparat exact modelul recomandat de cartea masinii, insa distanta intre electrozi reglata din fabrica nu este aceeasi cu distanta recomandata de cartea masinii. Ar trebui respectata cea data de cartea masinii.
Dan37310
MR22673
Fumul este negru, iar pe teava tobei in interior e depusa un fel de cenusa neagra. Cineva mi-a zis ca nu ar arbe benzina cu trebuie. Pe bujiile NGK era tot asa depusa o "chestie" neagra care se ia destul de greu.

Tot nu mi-ai spus nimic de sonda Lambda (daca am vreo posibilitate sa o verifc eu).
James Kilowatt
N-am idee cum sa verifici sonda lambda, daca nu scrie in carte habar n-am. Poate iti da altcineva o idee.
Fum negru inseamna amestec prea bogat. Prea multa benzina. Or fi injectoarele decalibrate, o fi calculatorul care a luat-o razna, sau sonda labda ori debitmetrul de aer... greu de spus. La mine scrie in carte cum sa le verifici pe fiecare... ce potentiale sa masori si unde la diferite turatii.
malin34426
Sonda lambda se verifica prin masurare la cald pe firul negru fata de masa : trebuie ca valoarea de tensiune sa fie variabila continuu intre 0,1v si 0,8v, dar numai dupa ce in prealabil ai verificat urmatoarele:
fumul negru este multa benzina , deci mai verifica : valoare senzor temperatura - 250-350 ohm la 80gradeC motor. debitmetrul de aer -sa nu fie sarit de la locul sau arcul care tine rozeta de reglaj ( din ea poti sa iti reglezi -pe analizor !- consumul pana vei rezolva problema definitiv-rotire spre intarirea arcului), presiunea din rampa de benzina sa fie de 2,8bar cu furtunul de vacuum pus pe regulator.
Dan31027
Multumesc pt. sfaturi. Am sa incerc sa le verific pe toate. Oricum,odata pornita, masina merge bine, nu consuma prea mult (11-12) avand in vedere ca schimb viteze la peste 3000 de ture. Practic singura problema care am avut-o pana acum a fost ca la un moment dat picau bujiile si masina nu mai pornea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.