Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sfaturi achizitie 4x4
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
getodac
Sunt intr-o oarecare dilema, stiu ce imi doresc, dar nu stiu ce sa aleg. Vreau sa-mi cumpar o masina 4x4, second hand, nu mai veche de 2006-7 cu care sa pot urca fara teama pe dealuri cu drumuri neasfaltate si drumuri forestiere, care sa aiba garda inalta, sa fie cat mai mica, cu portbagaj cat mai mare, motorizarea nu m-am hotarat, dar indiferent de alegere nu trebuie sa depaseasca 2L, obligatoriu cutie automata si pilot automat, 4 usi, aproximez circa 30.000 km/an. Bugetul este de maxim 7k euro, prin exceptie poate urca la 8k.
Inclin pana acum spre Suzuki Grand Vitara (exclus Jymmy sau Vitara in doua usi) si Toyota CR-4, dar asta depaseste bugetul. Alte modele nu am studiat si nici nu prea stiu ce mai exista in clasa asta, aici va rog pe voi sa ma ajutati. Orice sfat e bine venit. Multam anticipat!
getodac
LE: E vorba de Toyota RAV 4, aveam in gand Honda CRV si a iesit un mixt nefericit smile.gif
RUE
din 2006-2007 toyota a avut doar 2.2 motoarele diesel si doar rav4 anterior era 2.0 d4d (avea un amic si a schimbat turbo la 120 000 km.
Honda CRV este la fel 2.2 la disele. la ambele daca vrei benzinar de 2000 dar nu cred.
Exista Honda HRV cu motoare de 1.6 btec pe benzina care au garda mai serioasa si spatiu in spate suficient cand rabatezi bancheta.

Suzuki GV nu are o garda f inalta nici el dar are un bun comportament laudat de toti in offroad.
Mitsu Outlander 2.0 diesel din 2007+ nu a avut cutie automata ci doar 2.4 benzina. Corespundea la capacitate si volum de portbagaj.
Majoritatea SUV urilor nu au un portbagaj f mare si doar daca iti convine sa rabatezi bancheta.

Solutii: octavia combi 4x4, passat combi 4motion etc cu pachetul de drumuri grele... adica inaltate.
DORU
Defineste garda inalta, Catalin.

Inteleg ca tragi spre un diesel? Daca asa este, NU recomand VAG sau europene defel thumbsup.gif
RUE
Honda hrv 1.6 2004 TM
honda hrv 2002 Galati
getodac
Nu tin neaparat diesel, dar nici nu-l exclud, imi place mai mult linistea motoarelor pe benzina, dar nu imi pot lua motor mai mare de 2l pentru ca altfel nu ma mai incadrez la scutirile de care beneficiez. Generatiile mai noi a benzinarelor de 2 l consuma practic cat insetatul meu de 1,6 din `98 sau foarte putin peste, deci nu aleg motorul cel mai economic ci mai degraba il caut pe cel mai fiabil. Doru dupa cum vezi, trag catre asiatice whistling.gif
Inaltimea masinii trebuie sa fie cat mai mare pentru ca aproape in fiecare we, indiferent de vreme, merg pe dealuri cu drumuri neasfaltate sau drumuri forestiere, unele cu gropi destul de adanci incat sa ating cu burta golfului de pamant sau sunt nevoit sa-mi continui drumul pe jos, nu vreau sa ajung pana in varf de creasta cu noua masina, dar nici daca s-ar putea nu mi-ar displacea. teehee.gif
Portbagajul il doresc suficient de mare cat sa incapa un scaun rulant fara sa mai fiu nevoit sa rabatez bancheta din spate asa cum fac in prezent la golf. Exclus break-urile, sunt urate, lungi si nu ma atrag sub nici o forma.
Batalia se da momentan intre cele 3 modele si probabil ca voi alege in functie de ce gasesc la momentul achizitiei, adica peste cca trei luni, sper pana atunci sa pot suplimenta bugetul de 7k cu cel putin 1-2k pentru ca recunosc, inclin catre toyota care dupa criteriile mele de cautare (in special cutia automata) nu gasesc sub 9k.
Din pacate nu imi permit luxul de a vinde golful inainte de a cumpara alta masina, pentru ca dureaza pana o voi adapta-inmatricula pe cea noua, in functie de programarea la firma ce monteaza adaptarea, programare pe care nu o pot face inainte de a sti ce masina voi avea, altfel as fi avut diferenta de bani, dar nu m-as descurca o luna fara masina.
@RUE, multam de info si link-uri, dar nu cred ca imi voi lua o masina mai veche de 2006-7 pentru ca nu vreau sa o tin mai mult de 7 ani sau 200k km si ar fi foarte veche sau cu enorm de multi km la revanzare, desi cea din 2004 asa la prima vedere pare mai mult decat ok, cealalta are cutie manuala deci oricum pica.
Lista ramane deschisa si in functie de ce sfaturi voi mai primii de la voi, am sa mai adaug rolleyes.gif
James Kilowatt
Hyundai tucson? Exista la 2l și benzina și păcură
Cele alese pana acum respecta criteriul cu portbagajul?
getodac
Hyundai tucson... este o minune daca il gasesti cu cutie automata in Romania, dupa o periere a internetului (nu foarte profunda e adevarat) am gasit una singura din 2005, dar am ingnorat-o pentru ca nu are pilot automat, oare la hyundai se poate pune after market?
Portbagajele la toate modele alese se incadreaza la dimensiuni cu actualul scaun rulant, dar in curand v-a fi schimbat cu un altul ce are alt sistem de pliere si portbagajul v-a trebui sa aiba o adancime de minim 80 cm, probabil ca voi gasi o solutie sa-l introduc pe cel nou intr-o pozitie in care sa nu necesite plierea banchetei din spate la oricare dintre modelele alese, pana nu o sa am scaunul nu voi putea sa verific, in principiu producatorul m-a asigurat ca incape in portbagajul golfului, fara subwoofer sau rezervor gpl (eu ma indoiesc), dar pe langa el nu va mai incapea nici macar poseta sotiei.
James Kilowatt
La tucson se pune fără probleme pilot automat. Însă la faza cu cutia probabil ai dreptate, sunt rare. Bănuiesc ca nici celelalte nu-s prea răspândite cu automata.
Parca pentru ce vrei tu totuși ar trebui o automata cu convertor de cuplu, nu mecanica robotizata care sa chinuie ambreiaje.
DORU
QUOTE (getodac @ Feb 15 2016, 09:42 AM) *
Doru dupa cum vezi, trag catre asiatice whistling.gif
Inaltimea masinii trebuie sa fie cat mai mare pentru ca aproape in fiecare we, indiferent de vreme, merg pe dealuri cu drumuri neasfaltate sau drumuri forestiere


Este si recomandarea mea thumbsup.gif

Dintre asiatice, as sublinia in plus: JAPAN brands rolleyes.gif

In afara de Toyota, arunca o privire si la Mitsubitshi sau Suzuki, poate chiar Mazda.
Totusi, sa stii ca poti alege si un Vitara LWB cu 1.6 16v, Grand Vitara e un pic cam pretentioasa, nefiind pt dealuri cu vaduri cum bati tu. Adica poate fi, dar...nu e pt dealuri cat pt oras.
RUE
my bad cu honda frv care am vazut ca nu dai de cutii automate cel putin la cele 1.6.
CRV urile de 2 L cu motoare puternice si care includ cutii automate daca iti incape caruciorul.
vezi ca outlanderul are si un motor de 2 L benzina destul de economic dar pe ultima generatie... deci mai scump.
aici e un filtru pe mobile cu maxim 7000 si motoare de 2 L cutie automata si 4x4
getodac
@rue, multam mult de link, m-a ajutat mai mult de cat iti imaginezi thumbsup.gif
@doru, Vitara e in doua usi, exclus total, masina va fi folosita si in oras si progresam in tratamentul pentru mostenitor, plus ca mai am si o soacra care "inebuneste de placere" cand se urca in golful meu in doua usi teehee.gif

Lista mea de pana acum, in ordinea preferintelor, este:
Toyota RAV4 - benzina 2l - depaseste bugetul
Suzuky GV - diesel 2l - pare varianta cea mai buna
Nisan Qashgai - diesel 2l - foarte interesanta
Honda CRV - benzina 2l - depaseste bugetul
Opel Antara - diesel 2l - depaseste bugetul
Chevrolet Captiva - diesel 2l - interesanta

Tucson, Outlander si HVR din pacate nu se incadreaza din cauza motoarelor ce depasesc 2l sau daca se incadreaza la motorizare nu au cutie automata. Cautarile continua, am timp si nu ma grabesc, sper sa gasesc masina potrivita pentru mine, dar si mai tare sper sa pot mari bugetul, caz in care optiunile mele vor creste semnificativ.
DORU
Probabil nu stii modelul Vitara LWB (LongWheelBase) smile.gif

getodac
Vinovat smile.gif e prima oar cand il vad. Am cautat putin pe site-urile sh si este inexistent.
DORU
Te rog sa te uiti cu MARE atentie in acest anunt, mai ales la poze, daca ai nevoie de traducere, te ajut rolleyes.gif

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details....p;pageNumber=1#
getodac
Masina este pentru persoane nedeplasabile, tot sistemul ala este pentru a ajuta soferul sa se urce la volan si apoi sa-si ridice singur carutul in masina atunci cand este neinsotit, nu este cazul meu, noi ne cunoastem Doru si sti despre ce vorbesc, plus ca sunt mult mai bine de la ultima cafea bauta impreuna, motivul carutului in portbagajul meu nu are rost sa-l discut aici, poate la o alta cafea cand mai treci pe langa Rm Valcea thumbsup.gif
In schimb am recomandat masina mai multor persoane carora le-ar prinde bine un astfel de sistem, pentru mine e nefolositoate... are doar doua locuri si este foarte veche chiar daca are km putini. Si mai e o chestie... prefer sa o adaptez in Romania, pentru ca sistemul va fi construit si montat in functie de inaltimea mea, lungimea maini si a pozitiei ideale a scaunului pentru mine, astfel spus voi avea o pozitie comoda tot timpul la volan. Oricum iti multumesc mult thumbsup.gif
DORU
Veche si foarte FIABILA si BUNA, acest amanunt ti-a scapat...

Cu placere!
getodac
Un amanunt demn de luat in seama de cei carora le-am recomandat masina thumbsup.gif
getodac
Ce spuneti de anuntul asta, pare interesant, la ce ar trebui sa ma uit cu atentie? Despre consum la motorizarea asta ce stiti?

http://autovit.ro/anunt/subaru-forester-ID...html#d78effc9c6

Ma gandesc ca e o varianta excelenta si sigur nu o sa mai intampin probleme ca aici :
https://www.facebook.com/getodac.catalin/po...658?pnref=story
RUE
wow... f tare masina! de verificat daca a iesit cu bine din aventuri si de dat maxim 5000 pe ea tinand cont ca e benzina si poate ai nevoie sa treci pe gaz si costa probabil inca 1000.
DORU
Cam ce bani castigi lunar in mod cert?
getodac
Asa mare e consumul?
Venitul familiei e stabil din fericire si e unul mediu pentru Romania, dar e clar ca nu vreau sa am o masina care sa ma faca sa plang la benzinarie
DORU
Consumul mare e doar o fata a monedei. Cealalta fata a monedei este intretinerea foarte scumpa: intereseaza-te de ex cat costa sa schimbi doar cele 2 amortizoare pe spate! In rest, nu e nimic cu mult mai ieftin. Daca vrei o lista de preturi, exista cativa colegi de forum care au asa ceva acasa si ei te pot asista mai bine.

P.S. Mi-am dorit si eu acum vreo 3-4 ani o masina ca aceasta, doar ca ar fi fost cutie manuala si un motor turbo (minim varianta 2.0X 177 cai, sau poate chiar 2.5XT 230 cai). Insa cateva considerente m-au facut nu sa renunt sa-mi placa masina, cat sa nu o achizitionez viata asta.
James Kilowatt
Dacă nu te grăbești în viata asta, viata următoare o sa achiziționezi una cu baterii, bzzzz bzzz.. Pe care o s-o conducă google pentru tine biggrin.gif
DORU
Apoi prefer sa mor in acest caz cat mai traieste principiul termodinamicii si Otto biggrin.gif
solmar
Lada. Cam mare consumul...

http://www.autolada.ro/lada4x4.php
RUE
Vezi ca exista si Daihatsu Terios the 1.5 benzina dar si ceva disele. Cel putin cel pe benzina are sigur cutie automata.
Nu e o marca f cautata dar face cu 75% piese toyota din cate stiam. Trebuie sa verifici daca spatiul din spate e ok.
Modelul s-a schimbat in 2005 cred si a fost facut ceva mai bombat. Tractiunea 4x4 e permanenta si are diferential blocabil.
Daca o iei euro 5 e bine ca o poti lua direct de afara si ai taxa mica.
Masinile 4x4 isi fac verificarile doar in anumite ITP uri autorizate pt 4x4.
Ma gandesc ca e o masina de uz zilnic si trebuie sa cumpanesti sa ti permita asta si consumul.
Mircea104901
Forester cu cutie automata consuma cam cu 1-1,5l in plus fata de cel cu cutie manuala. Din cel cu manuala am avut si eu, si consumul variaza destul de mult, in functie de stilul de condus. Daca mergi batraneste afara: 7-7,5. Normal: 8,5-9. Alert: 9,5-11. Asta afara. In oras nu-mi lua mai mult de 12-13. Si vorbesc aici de Cluj (consum mai mare pentru ca e tot un deal si o vale). Pe autostrada intre 8 (pe la 90-100) si ~9-9,5 la 120-130. Mai mult nu stiu. Pe gaz cam 1-1,5 l in plus, la care adaugi 0,5-1 l/100km de benzina. Per total, pe GPL am calculat cam echivalent la 6,5-7% diesel. Eu zic ca nu e mult. Echivalentele similare (4x4 permanent), 2l benzina consuma mai mult garantat si nu au acelasi comportament dinamic (vorbim de masini din aceeasi perioada sau mai vechi).
Cat despre telescoapele spate (pt. Doru) - se pot schimba arcurile cu arcuri de Forester fara self-leveling (sunt un pic mai groase) care nu costa mult (nu mai retin exact cat) si se pun telescoape normale. Costuri mici fara a afecta in nici un fel dinamica si tinuta masinii. Telescoapele fata sunt din genul "nemuritoare", ca si pivotii si bucsile brate (fata/spate). Singurele care se duc sunt bucsile bara stabilizatoare, dar alea-s ieftine, si, daca sunt originale, tin mai mult de 50-60000 km.
Suspensia Forester-ului pe macadam.... no comment. Tinuta de drum si grip-ul pe drumuri rele.... no comment. Fiabilitate tren de rulare/directie: 10.
Hope it helps rolleyes.gif
DORU
It sure helps, so many thanks, Mircea smile.gif

Totusi, un 2.0 aspirat, in fine, boxer, papa cu mult mai mult ca un 1.8T...si ca dinamica e inferior.

Subaru are un atu important si acela e AWD Symetrical, fata de concurenta. In rest, e o masina din gama celor pt care ai nevoie de un buget de rezerva thumbsup.gif
Mircea104901
Categoric e diferență între aspirat și turbo (in favoarea turbo). Dar similare la acea vreme nu erau decât aspirate. Sau 2,5XT smile.gif
Buget de rezervă ai nevoie la orice mașină. Diferă doar mărimea lui. Cel mai mic e la Dacii (de la Logan spre prezent ca vechime). Asta garantat.
solmar
Consum de Forester diesel direct de la sursa: in oras 10, la drum lung 7. La 130 km/h consumul urca spre 8-9, la 150-160 se duce pe la 11-12. Iarna creste cu 1 litru/suta.
Acum 3 ani am fost in Italia, cca 5000+ km - consum 6.6%. Iar anul trecut am facut Portugalia, in total aproape 11000 de km - consum 7+%.
Poti lua in calcul un consum mediu de 7.5%.
f1anatic
QUOTE (DORU @ Mar 22 2016, 03:58 PM) *
Subaru are un atu important si acela e AWD Symetrical, fata de concurenta. In rest, e o masina din gama celor pt care ai nevoie de un buget de rezerva thumbsup.gif


Nu ai nevoie de buget de rezerva la Subaru. Iar daca accepti ideea ca ai nevoie la oricare masina de un buget de rezerva, atunci la Subaru ai nevoie de unul mai mic. De unde ai scos-o ?

Sint de acord insa insa ca au un design (interior si exterior) si o grup propulsor ..."de buget" cu unele exceptii: motorizarile turbo cu transmisii manuale si designul exterior de la Subaru BRZ.
DORU
Din traiul in Romania smile.gif
f1anatic
QUOTE (DORU @ Mar 28 2016, 06:22 AM) *
Din traiul in Romania smile.gif


Asa o fi, in Romania, dar in 300,000 km cu 2 Subaru pe meleagurile mele nu am avut probleme de fiabilitate.

Poate cine stie, se datoreaza exclusiv faptului ca Legacy a fost asamblata in Indiana...si nu in Japonia. Voua va vin direct din Japonia, nu ? Din patria robotilor si a alora harnici si constiinciosi? E clar.
DORU
Nu munca acelor harnici le face mai putin fiabile, nuuu...

Ci drumurile si traficul si combustibilii din Romania. Si uneori, preturile mai mari si total nejustificate la unele subansamble si piese thumbsup.gif
getodac
Incredibil cat de greu este sa gasesti in Romania o masina 4x4 second hand cu cutie automata... se pare ca doar opel antara exista mai multe in piata sh.
getodac
Mi-au dat la temelie bancile cu creditele lor auto, daca la o familie "normala" titular+coplatitor (sot-sotie) punctajul asigurarii nu depaseste 0,9 pct, la mine ajunge la 2,0 pct... adica nu prezentam garantie smile.gif Desi ma incadrez in cerintele lor, refuz sa achit lunar o rata din care doar 50% reprezinta cost real din valoarea masinii daca scazi casco, asigurare si alte comisioane... In concluzie o sa dureze ceva mai mult de 3 luni pana voi reusi sa schimb golful.
paraschivrazvan25
In locul tau as alege cu incredere Toyota Rav 4.
getodac
Toyota Rav 4 cred ca o sa fie in proportie de 90% pe care o voi achizitiona in maxim trei saptamani... sunt atat de nerabdator
Cele 10 procente ramase sunt alocate opelului antara, nu e optiunea mea, dar viata in cuplu inseamna compromisuri, sper sa nu fiu nevoit sa-l fac thumbsup.gif
LE: avantajele antarei ar fi motorul diesel si potbagajul urias, dar e uriasa ca dimensiuni...
DORU
"Viata in cuplu inseamna compromisuri" ...

Viata impreuna nu inseamna compromisuri niciodata. In cuplu, poate. Compromisul insa nu mai lasa loc de viata.
gabinho20
Eu unul as opta pentru un miniSUV precum Mazda CX-3…Suzuki Vitara, chiar si suv-ul romanesc Dacia Duster....ar mai fi o varianta noul TIVOLI de la Ssangyong care arata foarte bine si pretul este foarte bun
www.masini-noi2016.blogspot.ro
getodac
@gabinho20 Cred ca nu ai citit topicul de la inceput
@DORU Sunt multe de discutat, poate e mult spus compromis, mai degraba as spune ca sunt dispus sa renunt uneori la ce-mi doresc pentru fericirea celui drag smile.gif

Daca nu se vinde in 7-10 zile asta ar fi prima mea optiune..
http://www.bestauto.ro/toyota/rav4/suv/aut...amp;pictureid=1

Mai ales ca dupa moartea subita a cutiei de viteze a golfului sunt in "moarte clinica" de doua saptamani verymad.gif
DORU
QUOTE (getodac @ Jun 29 2016, 10:00 AM) *
Sunt multe de discutat, poate e mult spus compromis, mai degraba as spune ca sunt dispus sa renunt uneori la ce-mi doresc pentru fericirea celui drag smile.gif


Da, este bine asa, insa nu uita - TOATE sunt DOAR o etapa in viata. Niciodata nu te opri mai mult de-o clipa...pe care traieste-o intreaga. Cat e o clipa pentru tine...tu alegi.
emyshor
QUOTE (getodac @ Jun 29 2016, 08:00 AM) *
@gabinho20 Cred ca nu ai citit topicul de la inceput
@DORU Sunt multe de discutat, poate e mult spus compromis, mai degraba as spune ca sunt dispus sa renunt uneori la ce-mi doresc pentru fericirea celui drag smile.gif

Daca nu se vinde in 7-10 zile asta ar fi prima mea optiune..
http://www.bestauto.ro/toyota/rav4/suv/aut...amp;pictureid=1

Mai ales ca dupa moartea subita a cutiei de viteze a golfului sunt in "moarte clinica" de doua saptamani verymad.gif


Daca sunt km reali as spune ca merita, avand in vedere ca e facuta in Japonia.
Dar, dupa ce mai aratat si spus un prieten care lucreaza la Toyota in Pitesti, nu mai cred ca exista una cu km reali. Doar 10 min. cu sculele necesare iti trebuie sa dai km inapoi.
getodac
La reprezentanta Toyota se poate verifica daca kilometrajul este manarit?
Ma gandesc ca la alte service-uri autorizate pot fi pacalit, dar la Toyota am o speranta ca voi sti adevaratul kilometraj.
emyshor
Tocmai asta e problema, nici la Toyota nu au cum. Tipul lucreaza la reprezentanta din Pitesti si mi-a zis ca nu apare daca a dat km inapoi nicaieri, chiar si cu toate reviziile la timp. Sunt multi care conduc mult, inainte de revizie dau km inapoi si apare ca au facut 10 000 pe an, dar ei poate fac 30 000 sau mai mult. Inainte de urmatoarea revizie fac la fel, in felul asta la Toyota in sistem apare totul OK.
La masinile aduse din afara zicea ca majoritatea au dublu sau mai mult decat arata km la bord.
Am vazut ce scule are el acasa si zicea ca mereu vin la el pentru km inainte sa vinda masina
getodac
Cand e sa ai ghinion... nu te scapa nici dracu smile.gif
Azi aveam programat sa vad Toyota Rav4 din anuntul postat anterior, dar proprietarul a lovit masina ieri.
Cautarile continua, maine sau chiar azi o sa merg sa vad masina din anuntul asta:
http://olx.ro/oferta/toyota-rav4-ID6xPfc.h...b13486;promoted
RUE
esti sigur ca portbagajul de rav4 este suficient pentru ce ai tu nevoie? modelele mai vechi nu aveau foarte mare.
getodac
Am renuntat la rav4 sau orice alt 4x4 din motive financiare, intre timp mi-am cumparat masina, am sa deschid un topic in aria "masina mea"
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2017 Invision Power Services, Inc.