Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Crestere accize pentru masinile luate in leasing
Masini.ro Forum > Masini.ro > Juridico-financiar
Sorin32431
Am auzit ca accizele pentru auto importate se vor mari de aproximativ 5 ori incepand cu 1 ianuarie 2005.
Se pare ca accizele la auto SH din import vor ajunge pana la 29% in functie de anumite criterii(??).

Are cineva informatii daca acestea se vor aplica si la auto fabricate in UE?
Oricat de mari ar fi accizele la auto de import, Logan tot nu imi cumpar smile.gif))
madalina
http://www.zf.ro/index.php?runpath0=articl...ew&id=36392

Ce se stie deocamdata despre accize!
Iulian HondaFan
http://www.adevarulonline.ro/index.jsp?pag...ticle_id=107783

se pare ca de cresterea accizelor vor fi afectate doar masinile cu motoare peste 1600cc...

masura e, cred, in spiritul legislatiei UE, care taxeaza mai mult masinile cu motoare de cilindree mare.

oare sunt motoare otto turbo sub 1.5l?...

tot asta va face si mai rentabile motoarele diesel de cilindree mica, care pot oferi putere si/sau cuplu mai mari la cilindree modesta.
James Kilowatt
QUOTE(Marius-Iulian)
oare sunt motoare otto turbo sub 1.5l?...

tot asta va face si mai rentabile motoarele diesel de cilindree mica, care pot oferi putere si/sau cuplu mai mari la cilindree modesta.



Au fost si otto turbo sub 1.5l... de exemplu pe fiat uno si punto1, un motor turbo de 1390cm3 si 125CP. Habar n-am daca mai exista vreunul in fabricatie.... poate scoate VW un FSI turbo de 1.4? smile.gif Pe mine m-ar seduce.
Daca taxeaza ce e peste 1.6 vor fi dezavantajate multe diesele.... 1.9 si 2.0 de la VAG, 1.9, 2.4 si 3.0 de la fiat... 2.0 de la toyota... De fapt, ce diesele ar mai ramane? 1.3 fiat, 1.4 psa si totyota, si 1.5 renault... mie unuia mi se pare o tampenie sa taxeze cilindreea. Ar putea taxa poluarea direct.
Iulian HondaFan
si mie, ar putea taxa emisiile crescute sau consumul crescut. cum e treaba in Franta, par example?
James Kilowatt
Habar n-am.... pe aici nu se practica treaba cu pretul cip si pretul TTI sau TTC cum zic francezii. Peste tot se afiseaza doar pretul cu toate taxele incluse. Insa combustibilii sunt taxati la greu... benzina e in jur de 1.1E litrul iar motorina cam 0.9. Si se preconizeasa sa ajunga mai scumpa decat benzina, plus ca au un proiect prin la masinile diesel in prima de asigurare sa mai bage inca o taxa.
Cred ca si masinile sunt taxate, ca peste tot in jur sunt mai ieftine, in Italia, Spania, Belgia.... sunt tot felul de mici firme care iti aduc masini noi la comanda din exterior, la pret cam cu 10% mai mici decat la dealerul local.
Vasile26083
Vamesii ne-au confirmat ca aplica deja noua metoda de calcul. “In lipsa unor prevederi speciale care sa se refere strict la contractele de leasing aflate in derulare, accizele trebuie platite dupa noile reglementari”, ne-au spus functionarii Biroului de presa de la Autoritatea Nationala a Vamilor. Aceasta nu a putut comunica insa citi titulari de contracte vor fi nevoiti sa-si refaca socotelile.
Dar daca avem in vedere statisticile oficiale din piata de leasing, putem presupune ca e vorba de citeva zeci de mii in ultimii trei-patru ani. Intrucit cele mai multe contracte se incheie pe trei ani, cel mai probabil primii afectati de scumpire vor fi cei cu contracte parafate la sfirsitul lui 2001. Urmatorul val este compus din cei care au semnat contracte in 2002, an in care, potrivit statisticilor pietei de leasing (la autoturisme), de acest sistem de vinzare au beneficiat 10.000 de clienti. Ei vor resimti scumpirea incepind de anul viitor.

Sursa:
http://www.expres.ro/afaceri/?news_id=1736...bf9badf376f1239

In cateva cuvinte si cei care au contracte de leasing in derulare trebuie sa plateasca acciza pe valoarea totala a masinii
madalina
Multumim din inima Guvernului pentru incalcarea unui principiu elementare al dreptului: nici-o lege nu se aplica retroactiv.

Bine macar ca este vorba de accize si nu de taxele vamale. Pentru masinile cu capacitatea cilindrica pana in 1601 accizele sunt 0.

Sie subiect de financiar. De altfel, se si discuta deja subiectul!
Vasile26083
Taxele vamale sunt mici in comparatie cu accizele la masinile pt tot omu'.
madalina
tu ai citit articolul al carui link l-ai postat? Acolo scrie clar ca taxele vamale sunt 30%, iar accizele intre 0 si 27%, in functie de capacitatea cilindrica (de exemplu eu platesc la pick-up cu motor de 2.5 diesel 9% accize, 30% taxe vamale si TVA 19%).
Vasile26083
Ai dreptate!
Am facut o confuzie intre taxe si accize.
Gica-6
Aveti dreptate : bine ca nu au dat legea privitor la taxe vamale, eventual sa platim 30% pt. cele din Asia indiferent ca deja aveai contract de leasing in derulare. Stau si ma gandesc ca poate e doar o chestiune de timp pana vor comite si aceasta impertinenta peste noapte. Mai ales cine stie ce capabil va fi noul guvern...? Rushine inca o data guvernantilor !! Neispravitii...
madalina
Cu exceptia masinilor Renault, scutite de accize, la orice masina noua peste 1600 cmc adusa din afara, fie ea europeana sau nu, se platesc accize. Si la absolut toate cele sh. Asa ca nu e teapa numaipentru asiatice, ce pentru toate.
James Kilowatt
Daca intram un UE, nu vor fi obligati sa scoata taxele vamale si accizele pentru masinile importate din Europa? Indiferent daca sunt SH sau noi?
madalina
Daca ne integram in UE, practic nu va mai fi import pentru produsele fabricate in spatiul european. Deci trebuie eliminate.

De altfel, Romanai are probleme la capitolul Concurenta tocmai pentru ca nu isis va mai putea proteja economia nationala punand niste taxe de import foarte mari pentru a creste pretul produselor de import.
stefan_ieu
Chiar daca e vorba doar de accize, cred ca e neconstitutional sa se aplice retroactiv. Eu asa stiam. Poate e vre-un avocat pe aici sa ne lamureasca.
Cred ca ar fi bine ca un moderator sa schimbe numele topicului, ca induce lumea in eroare. Ori sa nu mai spuna ca e tzeapa doar pentru asiatice (referitor la accize) ori sa se refere direct la taxe vamale (dar despre asta s-a mai discutat).
krysty
QUOTE(madalina)
Multumim din inima Guvernului pentru incalcarea unui principiu elementare al dreptului: nici-o lege nu se aplica retroactiv

QUOTE(stefan_ieu)
… cred ca e neconstitutional sa se aplice retroactiv. Eu asa steam…

1. laugh.gif nu mai faceti afirmatii hazardate. retroactivitatea este permisa in latura penala!
2. aici nu e vorba de retroactivitate ci de intrarea in vigoare a unei legi in timpul derularii unui contract. se stie ca valoarea reziduala se plateste la sfarsitul contractului de leasing. acela e momentul cand masina se considera definitiv importata iar platitorul ratelor devine si proprietarul de drept al masinii.
3. declaratia Biroului de presa de la Autoritatea Nationala a Vamilor: "In lipsa unor prevederi speciale care sa se refere strict la contractele de leasing aflate in derulare, accizele trebuie platite dupa noile reglementari". in consecinta pot aparea prevederi referitoare la contractele de leasing incheiate inainte de 19 noiembrie sau... nu. in acest din urma caz... ramane cum am stabilit.
4. pentru mai multe amanunte vedeti HG 1840/2004 publicata in M. Of. al Romaniei, Partea I 1074/2004
madalina
Eu am platit o parte din accize, taxe si valoarea reziduala la inceputul leasingului (am absolut toate cheltuielile impartiete in rate egale pe 3 ani). Nu e obligatoriu sa platesti la sfarsit.

Din moment ce eu semnez un contract, cu o valoare finala in valoare de X euro, vine guvernul si imi spune ca nu mai e valabila suma din contract ci e X+Z euro. Poate cumparatorul isis face niste calcule si nu isis permite sa plateasca diferenta.

Corect era sa se aplice incepand cu contractele semnate in ziua intrarii in vigoare a ordonantei.
Pune=te in situatia in care ai fi cumparat un automobil in decembrie 2001 pe 3 ani si acum termini leasingul. De ce sa platesti mai mult?
krysty
recunosc ca nu stiu cum arata un contract de leasing. din experienta cunoscutilor mei stiu ca valoarea reziduala este ultima rata. sau n+1 rata. intradevar se poate plati si la inceput sau incluse in valoarea ratelor. dar cred ca sunt foarte putini cei care aleg aceste ultime modalitati de plata. un alt amanunt de verificat este daca nu exista o clauza in contract care sa specifice posibilitatea de schimbare a valorii acestor taxe
stefan_ieu
krysty, nu fac afirmatii hazardate. tocma de-aia am spus "cred ca e neconstitutional".
madalina
ca si in cazul dobanzilor la banca, cele mai multe societati de leasing isi pun portite de iesire daca se modifica legislatia, asa incat sa plateasca clientul si sa nu plateasca ei.

probabil folosind astfel de portite legislative este legal, dar din punct de vedere etic, este imoral. Totusi, eu am inceput leasingul in septembrie 2004 cand stiam ca exista aceasta posibilitate, dar cei care au leasing de acum 3 ani sau 5 ani?

De la 1 ianuarie 2004, s-a schimbat sistemul de creditare pentru electrocasnice. Cei care aveau contracte inchieate pana la acea data, nu au fost afectati de noile reglementari.
Watcher
QUOTE(krysty)
retroactivitatea este permisa in latura penala!

Numai in cazul in care noua sanctiune este mai blanda.
Nonn
Eu intentionez sa-mi cumpar in cateva zile o Astra de 1.8 care are accize 1.5%. Daca se maresc de 5 ori asta inseamna ca vor ajunge la 7.5%? Vreau sa platesc accizele la inceput impreuna cu avansul si cu valoarea reziduala inclusa in rate. De vreme ce accizele vor fi deja platite, inainte de 1 ian., cum se mai aplica legea si in acest caz?
madalina
trebuie intrebat un avocat ce se intampla in acesta caz. accizele vor fi tot 1.5%, numai ca in loc safie 1,5% din valoarea reziduala, vor fi 1,5% din pretul CIP.
Nonn
Cred ca faci o confuzie. Accizele se aplica deja la pretul CIP al masinii, din cate stiu eu asa a fost intotdeauna. Taxele vamale sunt cele care se aplica la valoarea reziduala, adica la 20% din pretul CIP. In cazul meu ar fi pe la 250 euro. Daca se maresc de 5 ori creste pretul cu 1000 Euro dar asta nu va fi suficient sa ma razgandesc.
madalina
Nu fac o confunzie. Citeste articolele din presa de azi!
Nonn
Ai dreptate, scuza-ma! M-am uitat mai atent si intradevar, in cazul leasing-ului accizele se aplica la valoarea reziduala. M-am uitat mai atent la hartiile de la reprezentanta cu pretul masinii si accizele in cazul meu in acest moment sunt doar 50 Euro, nu 250 cum am crezut. Doar dupa 1 ian. vor deveni 250 euro datorita aplicarii accizelor la pretul CIP. Deci o crestere nesemnificativa in cazul meu. Mai rau va fi pentru cei cu masini cu motoare cu cilindree mare.
Doru25169
QUOTE
Accizele cresc doar la masinile luate dupa 1 ianuarie 2005
Hotararea de Guvern prin care accizele pentru autoturismele cumparate in leasing se calculeaza la valoarea de intrare in tara nu se aplica retroactiv, spune Ministerul Finantelor. Precizarea a venit ca urmare a unei declaratii facute cu o zi in urma de presedintele Asociatiei Societatilor de Leasing din Romania, Cornel Constantinescu. Acesta spunea ca cei care si-au achizitionat masini in leasing cu o capacitate mai mare de 1.000 cmc si al caror contract nu s-a incheiat inca vor trebui sa plateasca accizele la intregul pret CIP. Dupa noua metoda de calcul, pentru o masina de 10.000 euro, acciza e de 3%, adica circa 300 euro.


Citat din Libertatea Nr. 4525 - Vineri, 10 Decembrie 2004

Se pare ca cineva acolo sus ne-a auzit ruga.

Dar tot acum ma uit in Evenimentul Zilei si vad ca e o stire muuuult mai bine documentata si, culmea, contradictorie :bounce: :

Disputa pe accizele la leasing

Eryka Lang
Vineri, 10 Decembrie 2004

Actul normativ care modifica modul de calcul al accizelor in cazul autoturismelor achizitionate in leasing stirneste aprige controverse intre reprezentantii firmelor de leasing si cei ai Ministerului Finantelor. Potrivit noii masuri, accizele pentru masinile cumparate in leasing se vor aplica la valoarea de intrare in tara a bunului, adica la pretul CIP (fara taxe), si nu la asa-numita valoare reziduala (20% din pretul CIP), cum era pina acum. Practic, in urma schimbarii metodei de calcul, valoarea nominala a accizelor s-a majorat de cinci ori.
“Sint in derulare aproximativ 200.000 de contracte. Noile prevederi ii afecteaza pe toti clientii care au cumparat masini de peste 1.601 cmc si ale caror contracte nu s-au incheiat inca”, a declarat Cornel Coca-Constantinescu, presedintele Asociatiei Societatilor de Leasing din Romania (ASLR). Ieri, directorul general adjunct in Ministerul Finantelor, Mihai Hura, prezent la prima editie a Forumului de Leasing din Romania, a spus ca “hotarirea respectiva nu schimba nimic” si ca “se da dovada de exces de zel, iar uneori vama se erijeaza in creator de legi”. In replica, seful Biroului drepturi de import din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor, Monica Ion, a afirmat: “Vama nu a dat dovada de exces de zel. Atita vreme cit nu exista o prevedere speciala care sa se refere la contractele aflate in derulare, noua metoda se aplica si acestora. Si nu consideram ca se aplica retroactiv, pentru ca, din punctul de vedere al vamii, contractele nu s-au terminat. Importul se finalizeaza o data cu plata drepturilor vamale, iar in cazul leasingului, acest lucru se intimpla la sfirsitul perioadei de leasing”. Potrivit lui Mihai Hura, oficialii ministerului de resort si ai Autoritatii Nationale a Vamilor se vor intilni astazi cu reprezentantii firmelor de leasing pentru a clarifica asupra carei categorii de clienti va avea efect legea respectiva.

Sa nu credeti ca am stat sa tastez articolele io - exista http://www.libertatea.ro si http://www.expres.ro

Sunt curios ce o sa iasa din toata tarasenia asta. Sper ca din exces de zel sa nu ajunga sa incalce Constitutia ca e grav.
xanaxer
пере258.6оптиBettунивJeweМоскМиргВишнПоваNaruDormOpenGlobZombElegСрезSambPlusMixeпорыJoseJeroPaulграж
вперTerrсертKeraWorlWaltworkсертHeinГороXVIIсертBadgSallNancОтечКресGaryJohnДетсDoveRoweИллювойнRank
ValiблагWindмолнTsugруссRaimStopRootGioaГурлRobeXVIIсловIainдопоунивРаевХотуPushVoguFranформвелеCore
StouGamenotaЗабаEdgeWindAndaчистсупп600mGlenлюдеJuleAlexMikeRighИванArtsClifсереJeweJohnXVIIСемежурн
WindChriMartвозмCrisFishEpsoчитаDonnJeanучасChriBellInstSileOdysDaviмрампортизмеNordDavoBoscFredNewG
КарнBradПастАртиESFWТурцTrouбатаAVTONERVVolk[МедMPEGGuitмозабумаЧернболишнурOZONWindФилиWestLEGODeLo
ZelmBvlgPlanЛитРразвЛитРEricСоснСмолFairЯнюшМалиЛитРГорнДуднTetsЛитвШулеЭйлеавтоПолкHeroLeonJockКали
LiryЗаслпришSundРокоУварБочаMichпуте«ШкиСевеавтоСмолЖукоВороВиноКапуДьячGhiaВознСтелAmerРамеЛысаИнча
домоФраеAutoМироKateпортпортпортребеЖукоErnsPetiАртиRoseprogчитаНилоMusiDigiФетиtuchkasБрачЩерб


дейс258.7значBettБезрDonnShelStepвоенСтарSuicТ910OrieOrieИринGranзаниBogoNinaStonJameромаязыкThomВели
другXVIIIoneKeraFinaBeliФрунсертXVIIСодепервPremсертДюрьЛеонотлиДмитВиниHenrДетсLadyсертStudМарктрил
AmanomasHearСелиавтоКузнвремначиКириClauXVIIAgatБороРогоIsaacredстихЛугаХолоTrum3036БолоДухнвозмRAEU
StouMighSaraBellBombDisnEsprМолоинстT6K8ИзвевспяJuleФомиBodyBabyКазакараClifсереJeweSammКаждLoisВруб
WindGeraЛопеАвчеWindGarmVivePampКоваLouiSlavDolbSeniJeweNortLargYourкамнT-30сереNordDavoCandToloувед
SoleNinjКолиАртиWoodАндрКитабатаAVTOSonyАфантемыLatiFlatкомпсиниЧернордешнурBritWindKampязыкконсPhil
ViteOmniPlanCompЛитРXVIIЛитРЛитРГацкТронWhatШумсЛитРЯковКазаЛурьКозлРыжоВериОзарДомаPiroLeonLearLeon
КотлПоздZigg(ВедучасКомяКадиTaylStevкотоEleaKyleБедеФурнЯнкоГригЛыкоКрепзапиAAALЗверRobbSmarАлехХебе
издаAnneВалеHanaKateT-30T-30T-30TotaСодеТопоПогоGreePoloSchoBornБелоГалиDolpСодеtuchkasКаргЗиде
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.