marginea de profit a dealerului este in USA de 5-10%, ocazional mai mult pentru modelele cautate.
Pretul de 16750E CIP=22500$ e rezonabil pentru o masina de clasa medie cu un motor de 1.8L ( 129CP si 10sec suta este binisor).
Preturile in Europa sunt in general mai mari, si cred ca asta tine de taxe, pt. ca altfel competitia intre producatori este acerba, poate mai mare decat pe alte piete.
Toyota vinde varianta coupe a Avensisului in USA sub numele de Scion tC dotata cu motorul VVTi de 2.4l (160CP) decent echipata la un pret de 16-17000$. aceasta varianta a Avensisului este construita in Japonia si deci supusa si la o taxa de import in USA. Chiar vanzand-o la pretul asta Toyota probabil ca face profit ca si dealerii:
http://www.edmunds.com/new/2005/scion/tc/1...denav..7.Scion*
costul de productie al unui Avensis este probabil pe la 12-13000$. cele din Europa se asambleaza in Anglia asa ca nu sunt taxe vamale. costul dealerului este pe la 16-18000$ ( incluzand transport pana in Ro). de la 16-18000 la 22500 probabil e profitul lui.
eu zic ca ai loc de manevra de cel putin 1000 de Euro la pretul CIP. daca nu te grabesti as juca pe asteptare... spune-le ca ai banii cash si oferi sa zicem 15750CIP, apoi pleaca si lasa-i sa te sune ei. si aceasta oferta pune cel putin 1500-2000E profit curat in contul dealerului.
In USA daca cercetezi pretul bine si masina nu are cerere f. mare, chestia asta reuseste in 9 din 10 cazuri. pretul de lista (MSRP) la Civic EX in mai 2002 era de 17250$. Dupa 30min de negociere am convenit pt. un pret de 16100$, fara taxe. Din pacate am luat plasa cu o asigurare suplimentara, al carei pret nu il stiam si am platit 1600$ ( dupa cateva zile am vazut ca o puteam cumpara pe Internet cu 400$ :banghead: ). In final cu taxe am platit 19300$.
in plus s-ar putea sa apara promotii de sfarsit de an la Toyota sau la alte marci.
Atitudinea dealerului depinde si de presiunea pe care producatorul o pune asupra lor sa vanda ( producatorului nu ii place sa tina masinile in stoc pt. ca e capital imobilizat, in timp ce dealerii de pretutindeni prefera sa vanda mai putin dar cu margine de profit mai mare). Din nefericire piata din Ro pare sa nu fie suficient de matura, fiind condusa de cerere si, deci, nefavorabila consumatorului.
Bafta!