Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sfat achizitie masina. Buget ~3500
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
chiru.leonard
Salut,

Apelez la voi pentru ca sunt indecis in achizitionarea unei masini.
De cateva saptamani am tot rascolit forum-urile si internetul in cautarea unor avantaje si dezavantaje la masini.

Bugetul pentru unei astfel de masini este de aproximativ 3500.

- Masina o voi folosi cel mai mult prin oras dar voi face si drumuri prin alte judete/orase
- Nu ma intereseaza daca e diesel sau benzina (atata timp cat intretinerea ei nu imi da dauna totala la buzunar, impreuna cu impozit asigurare, etc)
- Consumul: Oras sa fie undeva la 8-10%, iar in exterior m-ar interesa mai putin, ca mai mult o voi folosi prin oras. Iar la drum lung, condus cu viteza legala, cu eventual unele depasiri cand va fi cazul.
- Incerc sa evit masinile coupe, break si cele sub anul 2000.

Ca variante m-am uitat la masini mici cu motor mic pana in 1.4 si la masini mari cu motor de 1.6 pana in 2.0

Mai jos cateva modele care mi-au atras atentia:
- Opel Vectra (versiunile B si C) - cu motoare de 1.8
- Ford Mondeo - 1.8 sau 2.0
- Ford Fiesta - 1.4
- Volkswagen Passat - 1.6 sau 2.0
- Volkswagen Golf - 1.4
- Volkswagen Polo - 1.2
- Seat Ibiza - 1.4
DORU
Ford Fiesta 1.3 L sau Golf mk4 1.4 16v thumbsup.gif
chiru.leonard
Ford Fiesta 1.3 L - Acest model, ca nu imi dau seama exact care este modelul L -- http://www.bestauto.ro/ford/fiesta/hatchba...uto/3055369.htm

Dar masinile mari, nu se merita?
AlexTM
QUOTE (chiru.leonard @ Jun 5 2015, 11:51 AM) *
Ford Fiesta 1.3 L - Acest model, ca nu imi dau seama exact care este modelul L -- http://www.bestauto.ro/ford/fiesta/hatchba...uto/3055369.htm

Dar masinile mari, nu se merita?


Cred ca Doru voia sa spuna motor de 1300. Modelu' ... dupa buget ...
Se merita si masinile mari si mici. In ~3500 vei gasi o masina destul de bine rulata, asa ca starea ei tehnica e mai importanta decat marca.
In general, la masinile mari intretinerea e mai scumpa.
James Kilowatt
La banii ãștia ar intra și un Hyundai accent cu mai puțin de 100kkm pe la vreo 7-8 ani. Cele cu senzor optic la coloana de direcție n-au probleme mari.

Un sandero/logan?
Titi1988
QUOTE (James Kilowatt @ Jun 5 2015, 05:01 PM) *
La banii ãștia ar intra și un Hyundai accent cu mai puțin de 100kkm pe la vreo 7-8 ani. Cele cu senzor optic la coloana de direcție n-au probleme mari.

Un sandero/logan?


la cum arata lista aia.. ford, opel, vw, seat nici nu are rost sa te chinui
chiru.leonard
@AlexTM
Pe mine marca/brand-ul putin ma intereseaza.
Intre o masina mare si una mica e diferenta chiar asa de mare? (ma refer la un motor de 1.2 sau 1.3 vs 1.8 sau 2.0)

@James Kilowatt
Orice inafara de dacie, imi pare rau, ca o spun, dar nu ma intereseaza, nu-mi plac
Hyundai Accent suna bine, o sa arunc un ochi, multumesc pentru tip.

Mie imi facuse cu ochii
- Opel Vectra B varianta facelift din 2002 cu motor 1.8 -- Am inteles ca are un consum de te indoaie undeva la peste 10%
- Volkswagen Passat 1.8 din 2003 -- ar fi ok, doar ca ar avea un consum putin mai are, bine nu ma astept sa consume un pahar de enzina, dar nici sa sara de 10% prin oras
- Ford Fiesta 1.3 din 2006 -- mica usoara, pare promitatoarea
- Ford Mondeo 2.0 din 2006 (bine dar asta sare un pic cam mult peste buget - dar daca e ok, atunci s-ar merita sa sar peste buget)
- Ford Focus 1.6 din 2002 -- dupa motor pare a consuma ceva, nu stiu exact nu m-am document
- Volkswagen Golf 4, 1.4 -- majoritatea ce am cautat sunt coupe si pe mine nu ma intereseaza
HalbaSus
Referitor la masinile din lista mai scurta:
- Opel Vectra B: am avut una cu motor 2.0 DTL (DTL e prescurtare pentru "e turbodiesel dar ne-am asigurat noi ca va fi extrem de lenta") ca plusuri intretinerea e super ieftina si per total as zice ca e fiabila (am luat-o SH pe la 120k de km, am chinuit-o in perioada cand eram tanar si nelinistit (masina nu era, dar evident ca am gasit eu un drum in panta in care sa ii depasesc viteza maxima constructiva), apoi a fost folosita ca masina de firma pentru frecat in oras si carat chestii, apoi abandonata vreo 2 ani, apoi la un moment dat o colega m-a intrebat daca ar putea sa o foloseasca ca au un caine mare cu care ar mai merge in excursii dar nu vor sa-si distruga touaregul de familie), le-am dat cheile si le-am urat noroc, dupa un schimb de baterie si EGR e din nou pe drumuri si nu am auzit sa fi avut alte probleme majore). De asemenea e mare, am senzatia ca are cel mai mare spatiu interior dintre masinile detinute de mine pana in prezent, in rest e anosta, plictisitoare, interiorul era nasol si la standarde de acum 10 ani, nu e o experienta placuta de condus, dar daca nu ai pretentii... ar putea sa functioneze.
- Passat 1.8... daca nu te referi la varianta 1.8T atunci mai bine nu, motorul ala nu ar trebui sa existe... Daca e passat 1.8T e clar mai buna optiune ca Vectra, are 150 cp, intretinerea probabil va fi mai scumpa, dar nu exagerat de mare.
- Ford Fiesta 1.3 - De departe cea mai rationala alegere, primele doua sunt relevante doar daca ai de carat 4-5 oameni in mod regulat
- Mondeo... mda, OK, e peste celelalte ca masina, dar si ca buget.
- Focus 1.6... diesel sau benzina ? daca zici de consum probabil benzina, eu cred ca se incadreaza in 10 in oras dar cred ca depinde si de oras si de stil de condus... in rest masina e OK, mie mi-a placut (ce-i drept eu am fost cu varianta 1.6 diesel)
- Golf IV - NU NU NU.
chiru.leonard
@HalbaSus
Multumesc pentru informatii smile.gif
AlexTM
Nu stiu despre ce oras e vorba, dar aratati-mi si mie o masina pe benzina care consuma mai putin de 10 intr-un oras mare, sa zicem peste 200000 de locuitori.
In oras, adica in traficul aglomerat de dimineata, pranz, cand se folosesc in mod uzual, nu duminica dupa-masa.
James Kilowatt
Eu tocmai am calculat un ~6.7L/100km la citroen C1. 1399km cu 93l (ultimile 3 plinuri) biggrin.gif
chiru.leonard
@AlexTM
Masinile de capacitate cilindrica si usoare am vazut ca au un consum bun.
Bine acuma depinde si cum conduci si cat de aglomerat este.
Dar pentru Bucuresti cu o aglomeratie "normala" nu sa stai in trafic vreo 10 min si sa te misti 1 metru, impreuna cu un mers decent, cred ai putea scoate sub 10%
AlexTM
Eu am motor de 1.6 si nu prea-mi iese, desi nu conduc deloc agresiv.

Vezi ca in loc de Golf IV poti sa alegi verisoara mai mare, Skoda Octavia I, la aceiasi bani, aceleasi motoare.
Masina faina, portbagaj mare, fiabilitate buna
James Kilowatt
Eu am alta parere legata de consumul urban. Si anume, e irelevant pentru alegerea unei masini.

Exista doua scenarii.
1 - Trafic infernal, consum imens. Viteze medii din alea sub 10km/h, consum peste 14-15l/100km. OK, insa in genul asta de trafic nu poti face foarte multi kilometri anual. Si daca trebuie sa faci 5000km/an inseama sa-ti petreci un sfert din timpul liber in trafic, sau sa cauti alta solutie ca sa te lipsesti de masina (bicicleta, scuter, tramvai, telegondola, hovercraft, teleportare, etc). Diferenta intre o masina care consuma 10 si una care consuma 14 inseamna un cost suplimentar de 200€/an, care daca il adaugi la cat cheltui pe alte chestii devine irelevant.

2. Trafic acceptabil, se pot face zilnic (in zilele lucratoare) 40-50km, aka un 10000km/an urban fara sa iti tai venele (sa zicem cu un 20-25km/h viteza medie). Insa la 25km/h orice masina consuma decent, in orice caz sub 10l/100km (eu scot si sub 8 cu ditamai petrolierul, de ex cu ceed-ul lui taica-miu tot pe benzina in Galati - oras care devine incet incet fantoma - o scoteam frecvent sub 7) . Si aici diferenta intre o masina care consuma 8.0 si una care consuma 5.7 (ca sa pastram aceleasi proportii) iar e irelevanta, in jur de 230€/an.

Singura situatie in care consumul urban e relevant e cel in care in mare dormi in masina.

Eu personal de exemplu estimez ca fac sub 2500km/an in oras, si in general evit sa le fac si pe alea atunci cand traficul este kaput. Si sunt sigur ca mai sunt foarte multi ca mine, insa care nu si-au dat inca seama biggrin.gif Se sperie cand aud de consumuri astronomice insa nu fac un calcul despre cat sunt de relevante.
chiru.leonard
Da, nu cred ca voi face mai mult de 2500-3000 km/an. Iar astia vor alterna intre oras si drum lung, putin mai mult prin oras.
Iar diferenta de care zici tu de aproximativ 230€/an mi se pare o suma decenta in plus pentru intretinerea unei masini "mari"
James Kilowatt
Pai la 3000km/an nu ajungi la 200€ economie decat daca compari un benzinar de 200CP cu un diesel de 100CP. Eu zic ca la distanta asta ajungi poate la 100€/an diferenta.

Insa daca dai mai mult pe masina mai economica, sau daca e mai scump de asigurat, sau daca ii cade o turbina sau o volanta bimasica ca deh e diesel s-a zis cu economia.
chiru.leonard
Cu atat mai bine la aproape 100€/an smile.gif
Oricum am ajuns la concluzia ca benzina mi se potriveste mai bine. Dar nu un motor de 2.0, mi se pare prea mult, poate unu de 1.8 pe o masina de 1400-1500 kg
James Kilowatt
Problema e ca fiind SH tot ce discutam e teorie. In practica conteaza starea masinilor pe care le gasesti mai mult decat principiile, calculele si vorbele din pix smile.gif

Din lista ta cred ca eu unul m-as uita dupa un Focus.
Grejdi
Dupa lista aia eu m-as uita la un Fiesta....
chiru.leonard
Pana la urma am reusit sa imi cumpar una, un Ford Mondeo MK3 inmatriculata pe Ro

Ca specificatii:
An de fabricatie: 2006
Km rulati: 117.000 (si tind sa cred ca nu sunt dati inapoi ca am vazut ca ultima revizie s-a facut la Autoklass in 2014 la 90.000)
Motor: 1.8i
Pret: 2400

Motorul se aude si se comporta peste asteptarile mele.
Singura problema pare a fi punctele de rugina, nu sunt foarte multe dar sunt (la pragul din dreapta, aripa din spate cateva si vreo 2 pe aripile din fata) in rest nimic.

M-a avertizat tipul ca trebuie sa ii schimb bateria ca nu ma tine si asa si este.

Am testat-o prin Bucuresti mai spre seara unde traficul era mai lejer, iar la consum a fost ok in stilul de mers chill, ca sa zic asa, undeva la 10% fara sa ii fac o revizie. Urmeaza.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.