Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tuningul - atentat la estetica strazii ?
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
CZY
http://www.riceboypage.com/index.html
:blackeye:
1. sa faci o masina slaba sa para o masina puternica
2. sa aduci modificari "estetice" unei masini capabile

Daca punctul 1 este evident si nici nu mai merita comentat, imi permit sa ma scarpin si eu cu stanga in dreapta referitor la punctul 2.
Snobismul de tip caca tuning spune ca in Ro nu merita sa pui eleroane, spoilere si atatea alte bazaconii daca nu ai privilegiul unei masini din varful de gama. Dar, ma intreb, ce sens are sa intervii asupra design-ului unei masini la care au asudat deja o armata de designeri calificati? Dupa cum vedeti, facem exceptie aici de tuningul de performanta ...desi intr-o anumita masura este valabil si in acest caz acelasi model de argumentare...

inca un site:

http://www.jimmy540i.com/bmwnightmare.htm

merita citite comentariile :compress: si eu care voiam sa-mi pun toba cromata la trotineta :joker:
Iulian HondaFan
daca te uiti la extremele exemplificate pe linkurile oferite de tine, ai dreptate.

eu unul nu mi-am schimbat mai nimic la masini, estetic sau de substanta, imi plac asa cum sunt...

si sunt de parere ca orice tuning care sare de 2-3000$ e inutil pt. ca, daca vinzi masina, pui cei 2-3000$ pe care vroiai sa-i cheltuiesti si apoi mai accepti sa te pui la niste rate vreo 2-3 ani, faci de o masina mult mai performanta (decat cea de la care pleci cu tuning cu tot) cu aceeasi bani cheltuiti sau chiar mai putini.

totusi anumite schimbari aduse masinilor, pe care le-as numi personalizare, sunt acceptabile sau chiar desirabile. In fond acestea vorbesc despre atitudinea estetica a proprietarului si de pasiunea lui pentru masina personala.

ca si tinuta vestimentara, schimbarea aparentei masinii poate fi facuta cu mai mult sau mai putin gust, dar cum nu exista un arbitru absolut al elegantei, e normal sa acceptam gusturi diferite, chiar daca unele intra clar in domeniul fistichiului...
HalbaSus
Chestiile la care fac referire linkurile (rise-boys, kitch-tuning, whatever) sunt o dovada a gustului personal al unei persoane... care... mhm... nu se discuta. si ce daca omu' si-a pus pe dacia 1310 praguri pe care scrie GTI, parasolar RENAULT in spate si TURBO-SPORT in fatza, eleron din lemn (da ! am vazut) si semnul de la nike, adidas si alte firme de renume.... asha ii place lui masina... normal e grotesc... mai precis haios... sau toti care au bmw au negresit pe spate M-ul... ok, hai ca pe asta o mai inteleg, dar de cate ori am vazut M-uri pe passat-uri am inceput sa cred ca exista si passat-uri M smile.gif... dar ce m-a surprins mai tare e ca trecand prin pitesti am vazut o supernova (care pe langa cateva tentative de tuning) a inlocuit "Dacia SuperNova" cu "Dacia Logan 1.6 MPI"... si ca sa fie sigur a lipit 2 sigle Dacia (de acelea tip nou care e pe loganuri si pe solenza smile.gif)... deci imaginatie exista... e un atentat la estetica soselelor... nu stiu in ce masura... pt ca sunt multi care isi tuneaza foarte frumos masinutzele si au o masina personalizata care daca e facuta cu gust poate fi chiar foarte frumoasa... deci totul e sa nu faci chestii care depasesc bunul simtz.
Nazareno Gabrielli
Eu nu as considera stickerele drept tunning. Pur si simplu unii isi impopotoneaza masinile. In unele cazuri e grotesc, Mai ales, pe la tzara (no ofense). Am vazut multe Dacii 1310 transformate in adevarate "sorcove". Altii isi pun cate un sticker, care mai merge.
La tunning optic eu cred ca intra praguri, spoliere, eleroane, jante aliaj, oglinzi sport, diverse ornamente (gen pleoape, antena "aripa de rechin") etc.
CZY
Modificarea esteticii unui vehicul ce ruleaza pe drumuri publice ar trebui sa se supuna unor reguli. Bunul simt nu este cuantificabil (si mai ales nu este garantat) si efectele (neplacute) asupra celorlalti (care nu au nici o vina si nici cum sa se apere) sunt evidente. In fond nu poti construi fara certificat de urbanism -vasazica comunitatii ii pasa cum arata urbea- dar poti sa umpli (literalmente) strazile aceleasi urbe de masini decupate parca din filmele indiene.
Certificari pentru cladiri, pentru emisiuni radio si tv ...si pentru masini nimic? Parafrazand: esti ceea ce mananci si devii ceea ce vezi. Oriunde privim vedem -in fond- un mesaj. Daca masinile ar fi niste raritati pe strazile noastre as intelege... E ca si cum ai repeta in fiecare zi, de mai multe ori : sunt urat, sunt prost, sunt un ratat.
Iulian HondaFan
alta birocratie? alti functionari care sa-i mituiesti ca sa iti dea aprobare sa-ti spui sticker pe masina?

asa cum nu poti interzice manelele sau ghiulurile pe maini cu negru gros sub unghii nu cred ca poti interzice tuningul optic de prost gust. probabil ca anumite chestii ar putea fi verificate la revizia tehnica si numai acele elemente care pot afecta siguranta vehiculului sau a celor cu care ar putea veni in contact.
CZY
disting intre cele doua probleme: faptul ca functionarii nostrii sunt niste carnatzari, ce ar merita belitzi la stuf in Delta, nu justifica demersul altor carnatzari sa ma otraveasca psihic in fiecare zi cu preaplinul creativitatii lor.
Ma intorc la dilema initiala: de ce platesc firmele producatoare hoarde intregi de designeri? E prea mult JEG pe strazi :evil:
CZY
QUOTE(Marius-Iulian)
asa cum nu poti interzice manelele sau ghiulurile pe maini cu negru gros sub unghii nu cred ca poti interzice tuningul optic de prost gust.


In cele mai multe cazuri (cele marunte, indicate mai sus) nici nu este cazul sa interzici. Societatea te taxeaza automat: esti tratat in functie de cum arati, ti se vorbeste altfel, oamenii se raporteaza diferit la tine. Daca depasesti o anumita limita (de exemplu manelele respective sunt "savurate" volens nolens de un cartier intreg) este bine si civilizat sa intervina legea. Nu putem sa ignoram ca proprietatea asupra vehiculelor vine imediat dupa proprietatea asupra imobilelor si terenurilor. Este cazul, cred eu, ca regimul vehiculelor sa fie reglementat in intregime prin lege si nu lasat la aprecierea fiecaruia.
Cum gasesti limita intre revolta provocata de un palat cu turnuletze ce apare in mijlocul orasului tau si legiunea de masini cu aspect dubios. Atentie, aici nu ma refer la saracia omului (ca are Dacie din '80 si nu BMW ultimul tip) ci la prostul gust agresiv prin care isi transforma vehiculul in purtator de mesaj nociv, obscen.
Watcher
Nu cred ca ai dreptate:
E exact cazul pe care l-ai spus tu mai sus ca lumea te judeca.
Poate mie mi se pare de prost gust un costum cu vesta, verde si cu 6 pense la pantaloni, mansete si sosete albe la pantofi cu ciucurasi. Ar trebui interzis oamenilolr sa-si cumpere astfel de costume?
Aceeasi treaba si cu tuningul optic, te deranjeaza doar vizual, iti atinge ideile depsre bunul gust, nu te incurca cu ceva - daca cineva si-ar 'tuna' masina cu sabii atunci ar fi grav wink.gif
Iulian HondaFan
Iti inteleg dezamagirea, si eu am avut disatisfactii majore legate de unele atitudini ale unor compatrioti si repulsia de JEG.

intamplarea face ca dupa 5 ani de stat in afara tarii am ajuns la concluzia ca jegul este prezent si aici. prin natura profesiei ajung in contact cu zeci de oameni in fiecare zi si vad JEG si aici cat cuprinde, inclusiv la ceea ce ne referim in acest topic: masini transformate in embleme ale prost-gustului pe roti, dupa cum se vede si din linkurile de mai sus.
HalbaSus
CZY, hai gata lasa... nu trebuie sa treci in extrema cealalta... nici mie nu-mi plac eleroanele de formula 1 pe masini ce nu au nici macar 100 cp... si alte bazaconii de stickere 'n stuff... dar gresesti in 2 privinte:

[quote]de ce platesc firmele producatoare hoarde intregi de designeri? E prea mult JEG pe strazi[/quote]

Nu uita ca cei care au conceput designul unei masini au vrut sa faca masina un compromis... adica un BMW serie 3 poate fi ideal si pt un impatimit al masinilor, cu temperament agresiv si picior drept cu greutate pe pedala... dar poate fi si al doamnei avocat/bussineswoman care nu si-a luat seria 5 fiindca nu ii plac masinile mari... asta fiindca designul nu e ceva de genu: "eu sunt o masina care are nevoie de un X proprietar"... E UN COMPROMIS... desigur in cazul unor masini designul e mai clar (subaru impreza wrx de exemplu).

La fel si toba de esapament... e un compromis... ca poate nu toti cumparatorii de masini vor sa AUDA exact cati cai are masina... si de aceea nu monteaza toata lumea tobe sport (unele masini au din serie asa ceva)...

Suspensii, alt compromis... pt curse ideale ar fi cat mai joase, pentru gropi si comfort cat mai inalte... daca vrei sa te duci cu ea la curse normal ca o sa-i pui suspensii sport.

Scaune... alt compromis... pai taica-meu care are peste 120 de kg nu stiu daca ar incapea intr-un recaro... ma rog ar incapea... dar ar injura non-stop.. asta nu inseamna ca scaunele sport nu au anumite avantaje...

Compromisurile sunt in general bune, dar unii doresc sa renunte la look-ul elegant al masinii in favoarea unui look agresiv/sportiv, sa schimbe sunetul silentios cu vrooom-vrooom, sa renunte la comfort pt viraje rapide 'n stuff like that.

Cat despre:

[quote] Nu putem sa ignoram ca proprietatea asupra vehiculelor vine imediat dupa proprietatea asupra imobilelor si terenurilor. Este cazul, cred eu, ca regimul vehiculelor sa fie reglementat in intregime prin lege si nu lasat la aprecierea fiecaruia. [/quote]

Nu sunt de acord... e dreptul fiecaruia sa fie urat, jegos, de prost gust, oribil... nici eu nu suport manelele (si am scris un articol de vreo 3 pagini cu titlul "de ce nu suport eu manelele") dar asta nu inseamna ca sunt pentru interzicerea lor[/quote]
gabriel32493
sunt de parere ca toti trebuie sa EXISTE !!
Fara cei care exprima personalitatea lor prin masinile pe cale le conduc, lumea ar fi prezentata in alb-negru..nu este picant..
De la prost gust la un COOOOL este un pas...finetea este data de informatiile pe care le detine fiecare, este valabil in toate relatiile dintre oameni.
Masina este un fel de costum pentru posesorul ei...croit de fabrica(serie) croit la cerere(tuning) si creatie proprie (serie limitata) sau hotrod unic desigur putem continua...

FARA PROSTUL GUST AFISAT NU PUTEM APRECIA FRUMOSUL..pe o sacra a prost gustului-----pana la-------frumos ....cu totii variem.


Consider Dacia Slogan de prost gust---la capatul opus vad un subaru impreta cosmetizat de asemenea formele de femeie ale alfei romeo sau poate agresivitatea unui BMW 5,3...


Pe care treapta ma regasesc ? este interesant pentru mine!
malin34426
Bravo Gabriel , ai pus degetul pe rana . Am ajuns la 40 de ani sa respect producatorul dupa ce am trecut prin toate fazele. Si eu mi-am "batut joc" de masini cum am putut. Am acum 8, din care trei de epoca pe care le-am adus la starea in care au iesit de la "mamele" lor. Dar am si un peug 106 pe care m-am jucat putin. Intoarce capetele pe strada desi nu e prea iesit din comun. Important este sa nu depasesti bunul gust si sa se nu te departezi de estetica data de producator. Restul , sunt obiecte de vitrine ce nu au legatura cu masinile. Cateodata , si fiecare ar trebui sa treaca prin asta, e bine sa vezi si unde te poate impinge capul si buzunarul.
Asa ajungi sa-i respecti pe cei din jurul tau, observandu-le aprecierile la
adresa "jucariei " tale . Chiar ma gandeam mai deunazi ,pt ca am gasit un Fiero fara motor si in stare jalnica sa-l cumpar baietilor mei , sa-i ajut cu bani si cu un motor si sa vad ce pot scoate din ea. Imaginatia e cea care dezvolta simtuirile si impinge limitele esteticului. Eu m-am potolit , voi sa nu o faceti cat sunteti inca tineri, dar sa nu "zgariatzi" tabloul strazii.
James Kilowatt
QUOTE(malin34426)
Si eu mi-am "batut joc" de masini cum am putut. Am acum 8, din care trei de epoca pe care le-am adus la starea in care au iesit de la "mamele" lor. Dar am si un peug 106 pe care m-am jucat putin. .



Pai, intra la topicul "masina mea" si arata-ni-le si noua sa ne mai clatim ochii.... : :roll:
malin34426
Daca ai observat , nu-mi place sa ma laud si am trecut de varsta bravurii.
Va spun doar ca sunt : lancia beta volumex 1978 (este in primele volumex iesite), opel kadett c coupe 1,2 s 1976 , merc 220 Seb 1959 in curs de restaurare , mitsubishi galant 2,4 gls E16A 1985 in stare perfecta.
restul sunt contemporane , dar mentionez ca desi au alt nivel de dotare nu se ridica la valoarea celor vechi in placerea condusului.
poate la primavara cand la voi scoate la aer ,dupa lustruire le voi face poze mai reprezentative si le voi pune pe site. pana atunci va pun pagoda prietenului meu pe care am restaurat-o din martie 2003 pana in oct 2004.
Eu sunt in prima foto. , proprietarul in celelalte.
Nazareno Gabrielli
Malin, tare sunt curios sa vad Beta pe care o ai.

In rest, respectele mele. Esti unul dintre cei mai priceputi dintre forumisti.
malin34426
doar cateva dinainte de restaurare
Nazareno Gabrielli
Am insistat sa vad poze pentru ca un vecin de-al meu care mi-este bun prieten are o Beta Executive 1600, din 82. Fata si bordul sunt la fel ca la tine. Difera doar spatele. Prietenul meu a lucrat fff mult la ea si a ajuns sa o cunoasca bine de tot. Si eu pe langa el toata ziua m-am familiarizat cu masina asta. Imi place foarte mult. stiu ca modelul lui are carburator Weber.
Design-ul este extrem de elegant, mi se pare ca sunt desenate de Giugaro sau Pinifarina. Nu mai stiu exact.
Ceasurile lui de bord sunt Veglio, cum sunt si pe Lamborghiniurile din acea perioada. Iar sistemul prin care verifici nivelul uleiului de la bord m-a dat gata.
Sunt niste masini deosebite dar capricioase.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.