Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Passat promotie vs. alta marca, model nou
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Lucian36587
Oscilez foarte tare intre VW Passat (modelul de acum, in lichidare de stoc) si un alt model mai nou (Avensis, 407, Octavia II); poate si Laguna sau Superb, desi si astea au cativa ani.

Pro Passat ar fi pretul foarte bun (la 19300 eur este un TDI 4motion 130 cp *full* option adica climatronic, piele, xenon, jante aliaj etc etc.). Contra insa este ca zilele ii sunt numarate, respectiv modelul nou am inteles ca va aparea prin aprilie '05 si nu este doar un face lift ci o schimbare majora. Deci valoarea modelului actual va scadea simtitor. In plus, am auzit si ceva comentarii despre anumite deficiente ale liniei Passat (desi, teoretic, avand un numar de ani in spate ar trebui sa fie mult mai stabil decat primele modele din serie).

Pe de alta parte, alte marci ar fi tentante pentru ca sint mai noi si teoretic s-ar putea revinde (peste 3 ani, sa zicem) mai usor. Apropo, e vorba de leasing. Insa la banii respectivi (18-19000 eur) diferenta de dotare ar fi semnificativa.. intelegeti dilema?

Opinii, sugestii, please?

PS. Ce caut e un model diesel >100 cp (preferabil >120) unde calitatea si dotarile conteaza cel mai mult (mda.. evident), insa vreau sa ma asigur de acum ca am sanse s-o vand mai incolo.
Dan27
cate ai enumerat mai sus,daca esti atent si te uiti si pe piata,o sa vezi ca cel mai bine tot vw o sa-l vinzi,pt ca asa e romanul,prost(sau nu).Toyoya e buna,dar o s-o vinzi relativ greu dupa fata de vw!urmatoarea ar fi skoda octavia,care si ea are un pret mai stabil pe piata.Cele frantuzesti nu prea(vezi renault,peugeot,etc),lumea spune ca sunt f scumpe piesele.
Lucian36587
..si Nissan Primera si Mazda 6?

Poate cam multe, stiu, dar realitatea e ca nu am vreo mare preferinta ca design. Ideal as fi vrut un A4 dar cum e in afara bugetului, ma uit mai mult la optiuni, pret si vanzare ulterioara.
Dan27
adevarul e ca cel putin ca aspect,intradevar sunt foarte frumoase,mai ales mazda 6.Nu stiu ce va fi cu revanzarea,si nu stiu pretul..uita-te tu cat costa o Mazda6 disel,sa aiba 130cp(aprox) si mai vb..daca e mai scumpa nu merita zic,pt ca la passat ai si 4motion,care e f placut!
Dan27
daca nu vrei neaparat noua(ceea ce iti recomand pt revanzare!)poti sa optezi pt a4!il gasesti la 16500euro in stare excelenta!
Lucian36587
Mersi mult pt info. Am facut azi o vizita la un dealer si (bine, ca stiam de dinainte) la optiunile pe care le dau, modelul de top e cu peste 5000 eur mai ieftin decat cu cat il vindeau acum cateva luni. Nu stiu ce se mai poate negocia in conditiile astea.

Cu A4 m-am tot gandit la un s/h, dar daca nu e sa fie direct din afara, la banii aia sigur nu are tot ce are VW-ul nou. Iar de leasing nu prea e vorba. Plus ca am un prieten care a avut A6 s/h (dar nou) si cand au inceput sa-i cada bucati din el, a aflat ca doare... piesele se masurau in mii de euro, si nu chestii extrem de complicate. De-aia cred ca are ceva sens sa ai garantie la el (nou vs sh). Nu stiu daca raportul pret/calitate e chiar asa de bun la Audi, inclin sa cred ca e mai mult numele decat ce-i inauntru. Desi ochii vad, inima cere...

Altfel, tipul cu care am vorbit mi-a zis cum ca revizia la Passat ar fi undeva pe la vreo 5 milioane; chiar asa e? la Focus, care e clasa mai mica, stiu ca sare de 12. Eu ma asteptam pe la ceva in zona aia...

O ultima idee, ca tot veni vorba: merita 4motion (19300 cu, fata de 18100 fara)? Adica e diferenta asa de mare cu decat fara incat sa justifice banii (+cresterea de consum)?
Gica-6
Sunt de acord, daca tot dai atatia bani (aprox. 20.0000 de euro), macar sa fie nou, un second hand oricand poat ascunde lovituri, accidente etc plus uzura masinii. In fine, gandeste-te pe unde si cum vrei cum sa mergi cu masina ca sa se justifice 4motion-ul, cum bine ai spus mai creste si consumul si toate astea ar trebui sa le pui in balanta. Daca il iei mai mult pt. zapada care cade iarna, prsupunand ca oricum vei avea cauciucuri de iarna, nu cred ca se merita. Insa daca mergi des prin tara, in special la munte, pe drumuri neasfaltate etc, e o alta poveste. Nu stiu acum in ce fel influenteaza performantele dinamice, adica demarajul acest 4x4.
Cat despre costul la revizie, s-ar putea sa aiba dreptate cu cele 5 milioane, dar totusi vanzatorul mai si spune abureli sa te incante sa iei masina. Oricum la Ford, ca la toate marcile ce sunt aduse de grupul Tiriac, este foarte scump, nejustificat costul intretinerii.
La fel e si cu Mazda, care in plus are taxe vamale si parca spuneai ca e exclus leasingul, deci nu te aranjeaza, cu toate ca e foarte recomandata pt. calitatea si fiabilitatea ei. (Am mers cu Mazda 6, mi-s-a parut incomparabila cu Laguna, nu stiu cum e Passsat)

Multa bafta!
Alexis35404
Vezi de un Ford mondeo TDCI Ghia la 130 cp. Am unul si sunt multumiy de el. Multi zic este peste passat dar nu stiu nam fost cu passat. Motor execelent reprize :shock: 60-100 in 3.5 secunde. Suspensii bune putin rigide da rtinuta de drum execelenta. Gandestete bine!!!!!!!!!! Eu am dat 21.000 Euro cip luat in lizing. Dotari extra piele Alcantara insertii lemn senzori ploaie lumina IPS ESP scaune incalzite climatronic etc..........
G e o r g e
la 21 000 CIP imi iau forester 2.0 TURBO cu toate dotarile enuntate de tine . si am masina . :shock:
Andrei Suzuki
Si totusi 60-100 in 3 secunde jumate?? Mi se pare muuult prea putin,dar cine stie..
David33488
Si eu iti recomand Passatul 4motion!E o masina f frumoasa,plus k dak pui si toate optiunile...e bestiala.Am eu masina 4X4(Renault Scenic RX4,140 CP) si e o minunatie sa o conduci.Sa stii k se simte diferenta fata de o masina cu tractiune normala.Demarajul este cu mult mai puternic,stabilitatea mi se pare mai mare si depasirile se pot face mai in siguranta.Consumul nu e cu mult mai mare fata de varianta cu tractiune normala...oricum litrii aia in plus de benzina se merita pe deplin!
Din ce mi-am dat eu seama,tractiunea 4X4 inseamna de fapt vreo cativa zeci de cai putere in plus (cel putin la viteze mai mici,sau la demaraj)
P.S. Sa nu cumva sa iti iei masina SH la banii astia! smile.gif
Succes
David33488
Ca tot se vorbea de noul Passat care o sa apara la anul...cam asa arata(cu ajustarile de rigoare).Mie mie se pare mortal!
Lucian36587
Multumesc tuturor pentru raspunsuri.. si ca sa zic si eu ceva inapoi, ar fi asa:
- n-am fost suficient de clar cand vorbeam de A4 sh; ziceam ca acolo leasingul e mai greu, nu ca nu se pune problema; eu chiar in leasing vreau sa iau masina. Dar la banii astia, da, exclud sh; daca mergeam pe sh, era ca sa fie o super afacere, deci poate undeva sub 15k (daca ii aveam, dar...) deci nu.

- 21000 nu e 19000 asa cum 19000 nu e 18000 si tot asa.. la un moment dat trebuie sa zici stop, chiar daca tentatia e mare. La nivelul la care pun eu problema, masina e masina, nu obiect de lux si in nici un caz casa. Deci incerc sa nu trec dincolo de o oarecare limita, care ar fi pe la 19. Altfel era A4 si gata :evil:

- la treaba cu 4motion inseamna demaraj/cp in plus nu sint asa de sigur; nu ca m-as pricepe, dar m-am uitat rapid chiar aici pe site, si varianta simpla are 0-100 in 9.9 cu max 208km/h iar 4motion are 10.4 cu max 204. Deci pare un pic invers, chiar daca diferentele sint minore. Cativa zeci de cp in plus? Chiar asa de puternic se simte? Inteleg partea cu stabilitatea insa (ploaie/polei/zapada) si aici e un punct serios, doar ca merg 80% in Bucuresti si restul pe DN1 &comp., la tara fiind doar 10km de piatra proasta (si derapabila, ce-i drept). Dar nu stiu daca pt. acei 10km merita 1300 euro.. de aici si dilema.

- da, noul Passat (va) arata mortal, dar sper ca asta n-o sa insemne ca actualul nu se va mai vinde (respectiv va scadea sensibil la pret). Desi probabil asta se va intampla si cand va aparea noua Mazda 6, noul Mondeo, etc. etc. Deci din punctul asta de vedere, cam tot aia e, nu?
madalina
Daca iei masina in leasing iti recomand cu toata caldura mazda 6. La mazda 626 a mea, am 60.000 de km si am schimbat la ea: un bec de proiector, placutele de frana si filtrele. Am auzit oameni care se lauda ca au 50-60.000 de km si au schimbat la masini: "doar" amortizoare, "doar" cate ceva la motor etc

Ah, si cu masina mea au mers 4 soferi (dintre care 2 incepatori), am uitata sa-i fac o revizie, tatal meu da in toate gropile, a bagat-o si drmuri de tara....
James Kilowatt
Hai sa nu exageram.... eu nu cred ca schimba nimeni nimic la motor in 60.000km. Eu am 45.000km si am schimbat cureaua de distributie (facuse varsta), placute de frana si filtre.... si cei 45.000 sunt de la 115.k la 160 k:) Sa insemne ca masina mea e cea mai fiabila din lume? laugh.gif
Masinile de la Renault vad ca nici nu le-ai luat in calcul... cred ca in 19.000 intra o Laguna. Sau nu vrei sa auzi de masini frantuzesti? Ma gandeam ca Renault in Romania e o afacere, serviceuri multe, piese mai ieftine, chestii din astea.
G e o r g e
nu ai inteles, ea nu a schimbat NIMIC !!! un bec de proiector doar ....


cat despre 4x4 = more horse power ... *caugh bullshit *caugh

eu am 2 masini AWD in familie + 2 masini cu tractiunea pe fata . am condus si cu tractiune pe spate o masina ceva timp. hai sa te dumiresc mai bine. AWD ul se resimte la demaraje puternice , dar o masina cu tractiune doar pe o punte va fi mai sprintena la aceeasi putere . de ce ? simplu, pentru ca acei CP dezvoltati de motor nu se mai pierd doar la 2 roti ci la 4 acum. se stie ca puterea dezvoltata de motor nu este egala cu puterea de la roata. sunt pierderi de putere tocmai datorita transmisiei.

buuuun. acum , avantajele :
- demaraj in sigurata. pai accelerezi la fund , dai cat poti de repede drumul la pedala de acceleratie si masina parca primeste un sut in dos .
- stabilitate mai buna in curbe . este evident.
- demaraj foarte bun in conditii precare de aderenta . este evident.

totul este in favoare AWD ului, mai putin consumul un pic mai ridicat, si demarajul mai slab un pic.
Gica-6
Madalina, Mazda ( proababil si Honda sau Toyota etc) e putin mai "altfel de masina", stii probabil si tu ca nu ai surprize sa se strice ceva in prima suta de mii daca le faci intretinerile la timp. Noi avem la firma o Mazda B2500 si inafara de intretinere nimic absolut in 70.000 de Km.
MR, parerea mea e ca nu se pot compara masinile frantuzesti cu cele japoneze la fiabilitate. Dar nici la preturi :cry: Doar pe forumul asta intalnesti multe cazuri in care masina noua (Renaul de exemplu) a avut "belele" in garantie. Eu cred ca daca iei o masina japoneza ai 90 % sansa sa nu faci nici o reparatie (majora) sa zicem in 100 k de KM, iar la una frantuzeasca sansele sunt de 50%. (asta sa nu se inteleaga ca nu exista si 50% de masini frantuzesti bune, depinde si de noroc)
Sper ca nu am divagat prea mult... :oops:
James Kilowatt
Pai asa este... la fiabilitate nici o marca europeana nu se compara cu japonezele. Eu personal din clasa respectiva as lua mazda 6, daca se incadreaza la bani. Insa Lucian voia sa se incadreze in 19.000 si voia alternativa la Passat. Asa ca parerea mea ca una din alternative ar fi si Laguna... poate nu cea mai grozava, dar poate merita luata in calcul.
stefan_ieu
La mazda e o promotie destul de interesanta (nu mai stiu exact cat era reducerea, dar ajungeai la ceva de genul 14.500-15.000 CIP cu dotari aproape full pentru Mazda 6). Daca te intereseaza intra pe www.mazda.com.ro si da-le un telefon (am vazut ca pe site nu spun nimic de chestia asta). Informatia o am de la un prieten. Parerea mea e ca merita.
madalina
Du-te mai bine la automaz (www.automaz.ro) decat la Mazrom. Sunt execrabili de cand au fost preluati de ford.
Uite si preturile CIP la Mazda 6 sedane http://www.automaz.ro/showroom/mazda6/seda...6sedan.htm#pret
Atar
Ia in calcul si Mondeo. Din cate stiu are cele mai mari dimensiuni de gabarit fata de concurenta, garantie 3ani fara limita de km, motoare diesel foarte performante (cu overboost), etc. In jur de 19.000 poti lua Mondeo Ghia cu motorul tdci de 130CP, are cam tot ce-ti trebuie pe el (fara piele si xenon). Pana in 21.000 iti poti lua Ghia cu 2.2tdci de 155CP si xenon. Du-te la www.romcar.com sau www.ford.ro
Atar
Ia in calcul si Mondeo. Din cate stiu are cele mai mari dimensiuni de gabarit fata de concurenta, garantie 3ani fara limita de km, motoare diesel foarte performante (cu overboost), etc. In jur de 19.000 poti lua Mondeo Ghia cu motorul tdci de 130CP, are cam tot ce-ti trebuie pe el (fara piele si xenon). Pana in 21.000 iti poti lua Ghia cu 2.2tdci de 155CP si xenon. Du-te la www.romcar.com sau www.ford.ro
G e o r g e
ooooo overboost. un fel de nos nu ? :shock: :shock:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.