Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Compresia motoarelor turbo vs. aspirate normal
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
f1anatic
George ia da-tzi cu parerea...

Subaru Legacy 2.5 i

motor aspirat normal
2.5 L, SOHC
168 HP, 166 lb-ft
Distributorless ignition
Compression ratio 10.0:1

Subaru Legacy 2.5 GT

motor turbo
2.5 L, DOHC, cu Active Valve Control System
250 HP, 250 lb-ft
Direct ignition
Compression ratio 8.2:1

Pai care-i bascalia aici ? Poate sint eu de vina si nu intzeleg conceptele cum trebuie dar credeam ca motoarele turbo au compresie mai mare mai ales ca le bagi aer fortzat in pistoane. Datele sint copiate din brosura lui 2005 Legacy.
James Kilowatt
E normal. Compresia se masoara functie de volumul camerei, nu de volumul de aer aspirat. La turbo unde se baga aer mai mult raportul de compresie este mai scazut pentru a scadea putin presiunea si temperatura la care ajunge dupa compresie, pentru a evita detonatiile. La diesele e mai mica diferenta pentru ca acolo oricum se face injectia dupa compresie si motorina trebuie sa se autoaprinda
Iulian HondaFan
relativ.

1.8T are raport de compresie de 9.5:1 ( in final scoate tot 100 de ponei pe litru ca si varianta 2.5T de pe Legacy).

motorul de 2l benzina al VW are 10:1, 1.7VTEC are 9.9:1, deci tot pe acolo.
Echo
Compresia statica la motoarele turbo e mai mica decat la cele normal aspirate. Compresia reala la motorul turbo creste cu presiunea de supraalimentare, dar de obicei nu depaseste 12:1 pentru ca dupa aceasta limita pot aparea detonatii. Cu un computer destept care retardeaza suficient de mult scanteia poti duce compresia pana la 15:1. Nu recomand decat la cei care au facut modificari substantiale motoarelor si folosesc benzine cu cifre octanice peste 100 sau nitrometan laugh.gif
James Kilowatt
Cam asta spuneam si eu.... cu singura diferenta ca ma indoiesc ca daca raportul de compresie creste scanteia trebuie sa fie intarziata. Eu cred ca trebuie sa vina mai devreme. Si nu doar avansul la scanteie e modificat ci si distributia....
Pentru Marius Iulian. Probabil Legacy-ul are raportul de compresie mai scazut si presiunea la turbo mai mare, si poate ca una peste alta tot pe acolo se ajunge. Oricum, e greu sa compari doua motoare de la firme diferite.
Iulian HondaFan
corect...
Echo
Pt MR, informatii despre compresia statica la motoare cu supraalimentare poti gasi la http://www.holley.com/HiOctn/TechServ/TechInfo/SCTech.html
La sectiunea Ignition exista explicatii despre cum se retardeaza aprinderea conform supraalimentarii.
James Kilowatt
Mersi. Interesant articol smile.gif
Iulian HondaFan
:salute: da, m-am uitat si eu pe articolul de mai sus. pacat ca nu vorbesc si de turbochargere... ci numai de superchargere. oricum principiile compresiei expuse de ei se aplica cred si la turbochargere.
f1anatic
UrAaAaAa ce conteaza...Am ordonat masina...crotch rocket nu alta. Una peste alta insa...trebuie asteptat citeva saptamini pina vine si a noastra. Insa am dat tura cu una GT Limited. WOWOWOW ! E o mica bestie ! Dar nu avem nevoie nici de moon roof si nici de auto-dimming mirrors. Si nici de spoiler.
Iulian HondaFan
felicitari. deci, ce trim ati ales pana la urma?
G e o r g e
felicitari :cheers:
f1anatic
2005 Subaru Legacy GT
2.5 L DOHC, turbo
4DR Sedan
5 speed Manual tranny
Obsidian Black Pearl
Jante 17 inch, frine pe disc cu 2 cyl. pe fatza, 1 pe spate Opresc si trenbul se pare.
options:
perimeter alarm


Nu am ales varianta Limited din motive de bani

1) Ne-ar fi placut moon-roof dar era prea scump vreo 500

2) Spolier spate era vreo 300 (p'en ce ? Arata mai bine dar Imi scade visibilitatea in spate...si asa are fundul ridicat...)

3) Auto-Dimming Mirrors (pai erau 2 pe piatza deja disponibile cu alarma si oglinda...dar de ce sa dau altzi 200 pe oglinda cind oricum transfer oglinda de la Taurus care este ceva lung de 30 cm si lat de vreo 7 cm cu care vad curbutra pamintului si tot ce misca in urma mea...si oricum pun TINTS care vor rezolva orbirea)

4) STI Short Throw Shifter - era o smecherie care cica imbunatatzea scimbarea vitezelor. Las ca se poate pune si pe urma...dar nimeni nu zice nimic rau despre cutia manuala a lui Suby...si oricum nu am luat masina ca sa concuram cu ea...daca ma mai arat muskiulos pe strada, ma chinui cu cutia asta mai amarita. Sau daca ma dau banii afara din casa...intr-o zi am sa o instalezt post-delivery)

5) Sint nemultzumit ca masina nu vine cu power driver seats. Adica Taurusurile si vanul au button pt. scaun iar la asta trebuie sa dau la manivela. Asta m-a socat. Trebuia sa luam varianta LTD pt power seats. Da-le-n scaunul meu. Dau la manivela. Nu le puteam pune nici macar optional. Trebuia ordonata varianta LTD, cu piele etc.

6) Subaru e un pic confuz. Adica am scaune incalzite (de-abia astept sa le incerc pe un 'mamzel') si oglinzi incalzite si cu semnalizare in oglinzi si 6-CD changer STANDARD dar scaune ajustabile electric NU. Ce bascalie este asta ?

7) Am luat Perimeter Alarm. Ajuta si la asigurare si masina incepe sa guitze cind trece cineva pe linga ea.
8) Piele...ce imi trebuie piele (Varianta LTD) cind o sa pun SEAT COVERS. Ce pielea mea...

8)Masina nu are o economie la benzina remarcabila. Se inscrie in media vehiculellor comercializate in State la categoria ei. Oricum nu pe autostrada ma sperie consumul....de numai 25 mpg. (mile la galon) adica cam 9.5 L/ suta kph. E si mare e si tare. In oras insa 20 mpg adica 12% este o mare imbunatatzire fatza de Taurus. Aici o sa se arate. Si acum depinde si cum o conduci. Potolit ( Yeah right 'Tata, ai grija cum o conduci...sa mergi incet, sa nu o gonesti....la vreo 20 de secunde 'Da....Bine') Cu o masina care are viteza max de 250 kph si accelereaza ca o adevarata masina sport ce este...cam greoi.

9)Masina are insa un portbagaj imens. Locasul rotzii de rezerva de urgentza (micutza si grea) este suficient pt a include un full-size spare ca sa ramina tot portbagajul gol.

10) Am ordonat masina pt. ca: nu era nici una cum vroiam noi. Erau vreo citeva argintii (am considerat), albastre (cih) dar mai aveau si dotari care nu ne interesau...deci mai scumpa. Plus ne permite sa scapam de Taurus intre timp...poate in 1-2 luni o vindem. Si e mai bine...se mai duce din iarna cind ne vine noua jaful. Mai scapa de sarea de anul asta.

Hai PA ! iuliane cind vii la Chicago facem o tura ! Dar nu o sa avem masina pina prin Ianuarie...
Iulian HondaFan
copy that.

pai, cred ca vin sa o vad si eu la primavara. iarna nu prea vreau sa calc prin Chicago, am fost asta iarna un week-end si am stat numai prin muzee si restaurante pt. ca afara era " MACEL", numai la Campulung Moldovenesc acu 20 ani am mai vazut friguri ca alea...
Silviu31014
Arata bine rau Legacy in 3 volume. Am vazut si eu una in Ro, ca aici nu stiu sa se comercializeze decat estate. Mi-aduce aminte de linia lui Mitsubishi Galant, care e eleganta si agresiva, dar si rara in Ro.
f1anatic


Imagineaza-tzi o de-asta cu geamuri fumurii. [/img]
G e o r g e
:shock: :shock: :shock: :shock:

me want one
G e o r g e
imi pare rau dar legacy in 3 volume se comercializeaza si la noi
V l a d
f1anatic povesteste-mi mai multe de masina ca vreau sa imi iau si eu legacy peste cam 1 an, 1 an si jumatate.
f1anatic
Desigur voi povesti mai multe CIND voi avea masina. Momentan stim doar ca Subi a scos banii din banca si masina...vine cind va veni. Avem insa o presimtzire ca vine in jurul Craciunului ceea ce ar fi meserias.

Exista si un website dedicat masinilor Subaru LegacyGT cu forumuri...si acolo fiecare meserias este pus pe rele. Deja cu un simplu ECU reflash au gasit 30 de ponei...si se imprumuta multe piese de pe Impreza WRX STI (pentru ca este acelasi motor). Oricum...in afara de ceva marunt, eu tuning nu voi face decit daca dealerul accepta sau mi-l face el...sau ma trimite la vreunul autorizat. Dar chestii precum filtru aer, inlocuirea/indepartarea 'air silencers' , priza de aer pt. motor (ca la minivan, ce daca e turbo), astea sint OK. Nu cred ca ma voi baga in tuning serios decit dupa ce trecem de limited warranty 36,000 mile. Adica vreo 3 ani. Sper sa-i fac un ECU reflash pe la vara...daca tine sa il readuc inapoi la configuratzia de fabrica...daca nu...sa-i trag unul 'piggy-back' care este ceva intre ECU si cablurile care intra in el.

Mai multe cind va veni masina. Nu mai avem rabdare si este motivul unor discutzii interminabuile acasa.

Masina mea insa va arata aproximativ asa:




Cu 2 exceptii. Eu nu am spoiler pe spate. Rotzile vor arata diferit, alt model de janta dar la fel profilate si la aceeasi marime. Si ale mele si asta sint 17 inch, cu 5 spitze., 225/45/17.

Gata cu pozele. Chiar sa o sterg pe ailalta.
Iulian HondaFan
F1anatic, cat a costat "jucaria"?

felicitari si s-o stapaniti fara evenimente neplacute!
f1anatic
24,000 masina
180 alarma
vreo 2000 txele
80 acte
40 acte
pretz final 26,325

Ia uita-te ba ce mi-au facut nerorocitzii naibii...

Adica stai. Sint niste onorabili aici care or sa zica ca fac reclama chiar daca pun un la ceva ce nu-i afecteaza pe vechiul continent. Cauta si tu COBB TUNING pe internet si uita-te la Legacy Outback. Mai precis ACCESSPORT...o scula cu care reglezi ECU si potzi sa inacrci diferite configuratzii (chiar si in mersul masinii). Exemplu: valet, anti-theft, race, economy. Modulul memoreaza 10 reglaje...economy itzi mai trage vreo 5-7 mile la galon in plus...race itzi mai trage 30 de cai putere plecind de la o masina stock. Cobb Tuning sint cei masi meseriasi in Subaru aici la noi in America si au creat asa numitele Stage Tuning (care pt. Impreza WRX sint 4). Ma rog ei umbla si la tevaraie, turbo, injectoare , suspensii etc- eu nu am de gind. Insa furnizeaza reglaje ale computerului in functie de ce modificari ai mai facut la masina fatza de versiunea stock. Pe mine ma tenteaza pe la vara unul...pt 30 de ponei...plus 7 mpg depinde de situatzie. Schimbarea se poate face in mers, cu motorul pornit...etc. Partea cea mai grozava este ca potzi reveni oricind la configuartzia stock daca ai de dus masina la dealership pt reparatzii iar Cobb Tuning se jura ca dealerul nu poate citi ca s-a umblat la ECU. De fapt nici nu se umbla, scula astA doar il reprogrameaza...de cite ori vrea muskii meseriasului. Costa...650 de dolari...dar merita. Doar ni am dat atitzia bani pe masina ca s-o conduc stock. Plus ...este tentat treaba cu consumul. Dar bine...reduci consumul...te depaseste orice autobuz. Dar prin oras...ce-tzi trebuie ca in Chicago tot nu ai unde sa o alergi cind mergi la munca dimineatza sau seara cind vii acasa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.