Help - Search - Members - Calendar
Full Version: termocupla,termostat sau vent?
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
ghost1
Ma confrunt cu o problema la masina mea de cateva zile.Am un opel Vectra A motorizare 1.6i din 92.Mentionez ca atunci cand apa ajunge in juru valorii de 100 grade ventilatorul de pe radiator nu mai pleaca si nu inteleg dc pt ca alte dati pleca la 96 grade pana in 100.E posibil sa se fi stricat ventul sau termocupla(termocontactul) de pe radiator?Mai mentionez ca am curatat cele 3 contacte de pe termocupla ca erau oxidate.In instalatie am mai avut doar 2.5 l de lichid de racire.In vasul de expansiune lichidul era la nivel,dar in radiator nu mai era gram de lichid.Aici mi-am luat eu teapa ca am crezut ca daca in vasu de expansiune e lichidu la nivel e totu ok,habar n-am avut ca sunt 2 instalatii practic,ce intra in motor cu vasu de expasiune si ce intra in radiator.Era sa calez si motorul sa-l stric.Noroc cu ECU masinii care a fost mai destept ca mine si care efectiv dupa ce apa a trecut de 100 grade a taiat alimentarea masinii...
Voi ce parere aveti despre fenomen,sa fie de vina termocupla sau ventul stricat?Ca nu mai stiu ce sa mai fac cu jafu asta de masina,ca mi-a mancat sufletul.....
Totul a inceput de la un furtun care a avut o fisura mica in el si nu l-am vazut.Si pe acolo am pierdut toata apa din radiator.Ca sa nu mai spun ca si in habitaclu imi baga mereu numai cald degeaba dadeam pe rece....
Daca termocupla s-a stricat afecteaza si termostatul si-l strica si pe ala si ramane blocat?Sau nu are legatura termostatul cu termocupla si ventu de pe radiator?Sunt niste chestii care nu le pricep
Va multumesc
toplacservice
“Mai intai verifica concentratia antigelului, pentru ca desi indicatorul de temperatura din bord poate indica constant 90 de grade, lichidul de racire poate sa aiba intre 100 -110 grade.”
adycalin
vad ca topicul e mai vechi oricum ca ajutor valabil tuturor e bine sa te asiguri prima data ca ai aerisit corect instalatia ,unele masini au robineti de aerisire de care nu stii .Dupa acea lasi motorul sa functioneze si urmaresti daca termostatul isi face treaba adica in jur de 90 grade se deschide si lasa apa sa treaca spre radiator cate putin la inceput dupa acea tot mai mult ,ar fi indicat sa ai un termometru de verificat .Ca urmatorul pas sa poti sa il faci trebuie sa cunosti un pic din instalatia electrica difera de la masina la masina ,in cazul tau are termocupla se poate punte intre doua contacte pe incercate si ar trebui sa se invarta ventilatorul mai incet sau mai tare , daca ajuta poti sa iti continui drumul dar e de recomandat sa apelezi la un specialist .Am intalni tot felul de situati si nu prea seamana una cu alta.poti avea si problema mult mai grave gen garnitura de chiuloasa ,pompa de apa defecta ventilatoare arse si altele. Ca regula generala daca ai incins bine motorul fa o verificare completa la motor chiar si la segmenti .
seba88
Ventilatorul de pe radiator il poti verifica...scoti mufa de pe termocupla...pui contactu si faci punte intre doi pini din mufa...nu stiu exact care sunt pini experimenteaza scurt nu faci asta stiu sigur pentru ca am aceasi masina si cand aveam probleme vara cu termocupla bagam asa o punte pe mufa si mergea incontinu
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.