Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Schimbari in statutul MG-Rover
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
Senator
Vremuri grele pentru MG-Rover care e intr-o lipsa acuta de lichiditati.
Prin aparitia unui partener cu putere financiara , Shanghai Automotive Industry Corp (SAIC) va lua nastere un joint-venture in cadrul caruia drepturile asupra marcilor engleze vor apartine ambelor parti. Prin participarea cu 1 miliard de lire sterline SAIC va detine 70% din actiuni si va avea practic control total. Conducerea MG-Rover spera ca in acest fel cele 6100 de locuri de munca in uzina din Longbridge sa fie asigurate.

SAIC si MG Rover intentioneaza sa investeasca peste 1 milliard de Euro in dezvoltarea modelelor noi , viitorul Rover 45 va fi realizat in comun si va fi vandut si pe piata chineza.
Iulian HondaFan
SAIC este o companie de care probabil vom mai auzi. deja am auzit destule:

In China a construit aprox. 850 000 vehicule anul trecut, 597 000 din acestea fiind modele VW sau GM cu care compania are joint-ventures 50%-50%. masinile sunt insa vandute sub denumirea marcilor-mama.

aceasta o plaseaza pe locul 17 mondial anul trecut inaintea unor nume cu rezonanta ca Isuzu si Subaru.

venituri anul trecut: 22.5 miliarde de dolari, intrand de anul trecut din acest pdv in topul primelor 500 companii din lume.

Tot la inceputul lunii acesteia SAIC a achizitionat compania Ssangyong ( al 3-lea producator coreean dupa Hyundai-Kia si GM-Daewoo) pentru 500mil$.

Compania detine si 10.6% din actiunile GM-Daewoo alaturi de GM (44.6%) si Suzuki ( 15%).

Detine 29% din piata chineza care a depasit deja pe cea germana. Ca volum piata chineza este din 2003 a 3-a piata nationala din lume dupa USA si Japonia.

a licitat pentru uzina Daewoo din Polonia , care la fel cu Ro-Dae Craiova, nu a fost inclusa in activele preluate de GM-Daewoo de la defuncta Daewoo-Auto. nu stiu insa daca afacerea s-a perfectat sau nu.
Senator
Nu stiam ca Ssangyong e in proprietatea SAIC , stiam ca s-a vandut insa nu stiam catre cine.

Sa speram ca SAIC va reusi sa faca mai mult decat a facut BMW cu acesta marca , firma germana pierzand multe miliarde in perioada in care era proprietarul lui MG-Rover. Sunt curios ce se va intampla , inainte de colaborarea cu Honda Rover avea modele originale si cu personalitate. E drept ca asimilarea modelelor Honda a insemnat fiabilitate si tehnica avansata insa pentru fanii modelelor anterioare asta nu a fost suficient , lipsea oarecum farmecul. Daca ma gandesc de exemplu la Rover SDI 3500 V8 cred ca trebuie sa le dau dreptate. :roll:

SAIC are planuri mari in legatura cu acest parteneriat , in prima faza doreste sa puna piciorul in Europa si sa-si consolideze aici pozitia , pentru ca mai apoi sa porneasca asaltul asupra pietei americane.

Ca o curiozitate BMW a vandut MG-Rover cu doar 10 lire sterline. :shock:
Iulian HondaFan
MG Rover a decedat. Intelegerea cu SAIC a picat si compania a facut formalitatile pt. faliment. productia auto in uzinele sale a incetat deja din cauza ca livrarile de componenete de la furnizori au incetat...

cu aceasta ultimul producator auto cu proprietar britanic a disparut...
Iulian HondaFan
vesti proste si pentru posesorii de Rover:

LONDON (Reuters) -- Owners of MG Rover cars could find their repair warranties invalid as the bankrupt British carmaker can no longer afford to fund the plan, administrators said on Wednesday.
guerilla
ce zi nefasta pentru posesorii de rover :disgust:
rafaello5
Daca nu ma insel asta este firma care face si Range Rover-ul nu?Da ca e asa atunci creca o sa cam dispara din videoclipurile cu raperi din America Range-urile.Cred ca o sa se reprofileze pe Mercedes si Bentley(nu ca acum nu ar avea si dinastea)!! :help:
Iulian HondaFan
Range Rover e un model Land Rover. Land Rover a fost separat de Rover de vreo 10-15 ani acum sunt una din marcile imperiului Ford si sunt "alive and kickin' " desi si ei au faima de slaba fiabilitate...
Iulian HondaFan
Rover a avut o istorie complicata:

firma a fost creata prin fuziunea mai multor firme britanice mici in 1968 sub numele initial de British Leyland Motor Corporation.

in 1975 era deja pe butuci si guvernul britanic intervine si nationalizeaza compania.

in 1979 Rover si Honda semneaza un acord de cooperare de pe urma carora Rover castiga acces la tehnologia Honda iar Honda castiga acces la know-how-ul in marketing auto pe piata europeana si in design interior.

In 1982 numele firmei devine Austin Rover Group.

In 1986 numele devine Rover Group. divizia de camioane este impartita si vanduta DAF si Paccar ( firma americana de camioane care ulterior a achizitionat si pe DAF).

in 1988 firma a fost cumparata de British Aerospace de la guvernul britanic care era actionarul majoritar...

in anul urmator 1989 Honda a primit 20% din actiunile Rover ( dar BA ramane actionarul majoritar) iar Rover primeste 20% din actiunile Honda.

in 1994 grupul Rover este achizitionat de BMW de la BA pt. 800milioane lire sterline.

In 2000 BMW lichideaza grupul Rover:

Mini ramane singura marca pe care BMW o pastreaza.

Land Rover, separand astfel divizia de vehicule de teren de restul operatiunilor Rover, catre Ford cu 2,7 miliarde $ scoatandu-si asfel o buna parte din pierderile suferite prin administrarea grupului britanic...

Tot Ford cumpara si Aston Martin.

MG Rover Group, cel de care e vorba in acest topic, redevine companie independenta, iar guvernul britanic este in curand din nou nevoit sa intervina in sprijinul firmei...
Andrei Suzuki
Multumim enciclopediei noastre pentru informatii. biggrin.gif
Iulian HondaFan
multumesc... cand apar probleme caut raspunsuri prin google si le pun pe forum... in felul asta adun datele si pt. mine sa le am ca referintza in viitor...

cum se vede separarea Land Rover de Rover a avut loc abia in 2000, lucru pe care l-am supraestimat serios in primul meu mesaj...
Laurentiu_007
Sincer ma mir ca Rover a putut rezista atat.De cand a rupt relatiile cu BMW totul merge prost.Pacat ca o marca atat de renumita a ajuns intr-o asemenea situatie extrem de dificila.Imi pare rau pentru ei down.gif
James Kilowatt
pb mari de fiabilitate se pare ca se datoreaza bmw-ului. Unii zic chiar ca a fost vorba de rea vointa, insa greu de probat asta. Au intrat in kko de cand au rupt-o cu honda....
Impuls
Fiabilitatea nu are nimic cu BMW-ul. BMW s-a straduit din plin sa modernizeze Rover care dupa parerea lor erau invechite ca tehnologie.
Problema este ca anumiti investitori (Ford de ex.) au beneficiat de niste scutiri si sprijin din partea guvernului englez, BMW nebeneficiind de asa ceva. Au cerut sa fie tratati la fel dar chiar si englezii prin nationalismul lor au primit cu scepticism si putina ura venirea lui BMW la Rover.
Dealtfel a fost o discutie extrem de aprinsa si dupa Golden Eye (ciclul James Bond) in care s-a facut lansarea lui Z3, englezii find extrem de nemultumiti ca intr-un film cu puternica istorie si influenta engleza s-a permis folosirea unei masini germane si nu a uneia englezesti asa cum cerea datina.
Au fost discutii si pentru Rolls Royce, fiind una din firmele de prestigiu ale englezilor. Nemtii insa le-au ras in fata si le-au spus ca de acolo nu se retrag si nici de vanzare nu este! Mini a evoluat foarte bine sub titulatura lor si Rolls a beneficiat de un nou design si o noua motorizare.
Nu putem spune ca Range Rover si Land Rover se ridica la calitatea si performantele pe care le pretind, pretul nefiind deloc justificat.
pretorian
si totusi au scos si ei ceva frumos


parerea mea biggrin.gif
bogdan47077
si totusi varul meu are un 420Si si a fugit masina aia de a rupt!! SUPER tare masina! are doar 45.000 km din 2001..intertinute tot..tot respectul pt aceste masini!
pharao28200
@pretorian

in poza aia e o masina belgiana Gilette Vertigo se cheama wink.gif, nu prea cred ca are de'a face cu Rover
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.