Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 'V' Belt Timing
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
dany34049
salut...am un hyundai accent...de cateva zile cand dau cu roata dreapta intr-o groapa mica..la viteza mica...cat sa sara apa...aud un scartsit..am fost cu ea la service si mi-au zis ca e de cureaua care face legatura intre alternator etc si ca aluneca pe fulie si de acolo apare scartsitul ala...cei de la service mi-au zis ca e consumabil cureaua asta "v" belt timing. Cureaua asta care face belele se schimba la revizia de 75.000..pe cand eu acuma am abia 36.000 km. normal nu ar trebui sa fie in garantie pana cand sa mi le schimb la revizia de 75000? cureaua asta face legatura intre fulia de care ziceau ei, elternator etc? nu ma prea pricep la mecanica....

multsam
malin34426
In Romania periada se scurteaza mult datorita prafului de pe sosele .
Totodata a venit si vremea cu multa umezeala . Dar, nu e chiar sigug ca ar fi cureaua . Mai vezi si parerile altora , chiar inceraca atunci cand apare sa o turezi pe la 4000 pt 3-4 sec . Daca este apa, trebuie sa dispara zgomotul.
James Kilowatt
Pe langa ceea ce spune malin incearca sa aprinzi consumatorii electrici si vezi daca ce schimba tonalitatea atunci cand face zgomot. Faza lunga, ventilator de interior, dezaburizator, casetofon... Daca e cureaua de la alternator ai sanse sa inceapa sa scartaie si mai tare. Mi s-a intamplat si mie figura asta asta. O curea pentru masina mea (seat Ibiza) a costat mai putin de 10E in Ro si nu cred ca pentru tine e mai scumpa. Asa ca daca ti-o schimba dealerul ai grija ca totusi sa nu te jupoaie... mai ales ca nu e mare filozofie nici manopera. ( presupunand ca la Accentul tau sistemul e la fel ca la cel din '98)
Oricum, daca e vorba de cureua de la alternator atunci nu e atat de periculos daca pica de tot. Ti se aprinde un bec de avarie si ajungi cu masina pe baterie pana la un service.
Alexandru
Asa-zisa "V Belt Timing" este cureaua dintzata a distributziei si nu are cum sa patineze ... cel mult sa "sara" un dinte sau doi ... dar atunci motorul o ia razna ... Nu are nici o legatura cu scartzaitul.
A nu se confunda cu cureaua de antrenare, care e o curea simpla si costa intr-adevar cam 10 Euro. Asta ar putea sa patineze si sa dea acel scartzait. Remediul e simplu, e suficient sa intinzi putin cureaua din reglajul intinzatorului (nu prea tare, pentru ca se va rupe repede)
Vasile26083
Daca e uzata cureaua de la alternator poti sa o strangi cat vrei ca tot scartie. E bine sa o schimbi costa pana in 10 Euro.
James Kilowatt
Cureaua de distributie ar putea patina pe fulia pompei de apa, insa nu cred ca e prea usor sa ajunga mizerie acolo. Probabil ca este cureaua de la alternator, ceea ce cum spuneam n-ar fi mare filozofie. Insa ar fi bine sa se asigure intai...
malin34426
"V belt" fara "timing" se numesc (in engleza mecanica) curelele cu canale longitudinale pe fulii multicanal (v-ul vine de la forma canalului). Astea in general au rola de intindere pretensionata si singurul remediu este inlocuirea curelei (si eventual a rolelor de intindere sau ghidare).
Scartaitul poate proveni si de la o rola ce se blocheaza temporar , patinand pe spatele curelei.
Marian24542
iti dau un sfat. Daca uzura pe la pedale, volan, schimbatorul de viteze, scaun, etc. este mai mare decat ar fi trebuit sa fie , inseamna ca masina nu are doar 36.000km
Oricum, este vorba de cureaua de la alternator, si poti rezolva temporar problema daca ii dai cu sapun pe partea zimtata (cea de lucru, cu care intra in contact cu fuliile).
Oricum, te sfatuiesc sa ai cu tine una de rezerva pt. orice eventualitate.
Marian24542
iti dau un sfat. Daca uzura pe la pedale, volan, schimbatorul de viteze, scaun, etc. este mai mare decat ar fi trebuit sa fie , inseamna ca masina nu are doar 36.000km
Oricum, este vorba de cureaua de la alternator, si poti rezolva temporar problema daca ii dai cu sapun pe partea zimtata (cea de lucru, cu care intra in contact cu fuliile).
Oricum, te sfatuiesc sa ai cu tine una de rezerva pt. orice eventualitate.
Marian24542
iti dau un sfat. Daca uzura pe la pedale, volan, schimbatorul de viteze, scaun, etc. este mai mare decat ar fi trebuit sa fie , inseamna ca masina nu are doar 36.000km
Oricum, este vorba de cureaua de la alternator, si poti rezolva temporar problema daca ii dai cu sapun pe partea zimtata (cea de lucru, cu care intra in contact cu fuliile).
Oricum, te sfatuiesc sa ai cu tine una de rezerva pt. orice eventualitate.
Marian24542
iti dau un sfat. Daca uzura pe la pedale, volan, schimbatorul de viteze, scaun, etc. este mai mare decat ar fi trebuit sa fie , inseamna ca masina nu are doar 36.000km
Oricum, este vorba de cureaua de la alternator, si poti rezolva temporar problema daca ii dai cu sapun pe partea zimtata (cea de lucru, cu care intra in contact cu fuliile).
Oricum, te sfatuiesc sa ai cu tine una de rezerva pt. orice eventualitate.
Silviu31014
si mie imi facea un zgomot ciudat cateodata la umezeala( desi era intinsa bine), dar acum am schimbat-o dar la peste 10 000 km in plus fata de cat zice in carte. Ai grija ca mi s-a intamplat cu una la serviciu sa se distruga cureaua din cauza unei fulii descentrate, asa ca mai bine verifica si chestia asta inainte de a avea probleme si cu o curea noua.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.