James Kilowatt
Sep 10 2013, 04:29 PM
Cineva din familie vrea un SUV sau un crossover, si ultima oferta la care s-a gandit e un Mitsu ASX 1.8diesel 150CP, 4wd, echipare invite.
Garantie full 5 ani sau 150kkm. 25300€
Actualmente are o O2 hartanita bine, si cauta ceva care sa respecte urmatoarele criterii
- garda ceva mai inalta
- motor pana in 2L
- de preferinta awd.
- spatiu decent
Initial a plecat pe ideea unui SX4, insa s-a dovedit a fi prea mica. Apoi pe un IX35 (am facut drivetest impreuna), iar acum a primit oferta de care spuneam.
Criticile pe care imi inchipui ca le-ar putea avea sunt garda la sol - 170mm si eventual portbagajul (440l). Insa totusi astea nu-s semnificativ mai mari la IX35. PE site acum e promotie la IX35, in versiunea 2L diesel (184CP) 4wd e intre 23 si 26k; functie de echipare. Banuiesc deci ca asta ar fi concurentul principal.
Alte sugestii, la buget similar?
RD-Woo
Sep 10 2013, 05:19 PM
QUOTE (James Kilowatt @ Sep 10 2013, 04:29 PM)
Alte sugestii, la buget similar?
Peugeot 3008, Ford Kuga, Nissan Qashqai+2, Renault Koleos,
VW Tiguan, Mazda CX-5, Fiat Sedici/Suzuki SX4 sau Toyota RAV4
PS: n-am facut o analiza a preturilor de lista, insa in mare cam astia-s concurentii modelului ASX
Titi1988
Sep 10 2013, 06:59 PM
nu inteleg ideea de crossover dar.. noah. Mai bine s-ar gandi la o berlina sau break cu 4x4 pentru ca are mult mai multe avantaje ( spatiu, confort etc)
Am fost cu ASX 1.8 si am fost cu QQ 1.5 dar nu mi-a placut niciunul.
solmar
Sep 10 2013, 07:10 PM
SX4 cu portbagaj pe capota e imbatabila la pret. Grand Vitara parca e pe la 25 k eur.
Mircea104901
Sep 10 2013, 07:19 PM
Subaru XV. (garda 22cm parca). Si are pret bun.
Sau
SsangYong Korando. Asta are un raport calitate-pret foarte bun. Tocmai vor sa castige o cota de piata, au modele noi si oferte agresive.
James Kilowatt
Sep 10 2013, 07:31 PM
@Titi
Nici eu
Scuza oficiala e ca vrea o masina de asfalt in principal, insa are conac la munte si ca sa ajunga la el are de facut 5m prin niste hartoape unde daca nu esti atent atingi cu burta, mai ales cu masina incarcata. Realitatea e ca eu am bagat pe acolo superbul si iarna si vara si n-am atins nimic, si probabil asta e scuza ca sa isi ia o masina care ii place lui ca stil, multi ani a salivat la tuareg.
Nu-l intereseaza break 4x4. De fapt nu-l intereseaza foarte tare 4x4, asta e optional, ce-l intereseaza e mai degraba garda la sol. Asta trebuie sa recunosc ca e coerent cu povestea de mai sus. La ASX garda e 17cm, ceea ce nu e foarte mult totusi.
Seidici/SX4 cum spuneam i se par mici (pe buna dreptate)
QQ la bani decenti vine cu motoare anemice. Si din ce stiu, si cu garantii anemice (reno style)
Grand Vitara...hmmm... asta miroase mai degraba SUV sau chiar offroade... ii sugerez, sa vedem ce spune .
DORU
Sep 10 2013, 07:58 PM
Yeti ?
Bate la poponet orice Kuga sau Tiguan la pret si comportament in teren dificil...
solmar
Sep 10 2013, 07:59 PM
Jeep Wrangler atunci - imbatabil.
solmar
Sep 10 2013, 08:12 PM
Dusterul ce are?
DORU
Sep 10 2013, 08:14 PM
Mai nou - FACE-LIFT
iHondafan
Sep 10 2013, 08:54 PM
ASX e Outlander, sau e ceva mai mic?
si eu as sugera Grand Vitara - la nivelul ala de pret e imbatabil... e euro-sized; are diesel de provenienta Renault. e mai capabil off-road decat restul. si cred ca se invarte in pretul tau ( 25k euro give or take).
solmar
Sep 10 2013, 09:02 PM
E mai mic ASX-ul, un fel de break inaltat. Arata bine, nimic de spus dar e sub Vitara/Duster, e alta categorie.
James Kilowatt
Sep 10 2013, 09:06 PM
Deci cand spuneam ca off-roadul se rezuma la 5m, nu exageram. OK, sau poate exageram, sunt 10m, nu 5. Nu cred ca e criteriul principal.
Confortul e mult mai important. Sa fie bine insonorizata, comoda, materiale ok (criterii la care IX35 nu sta rau, e sensibil peste SX4, iar pe celalalte eu unul nu le-am incercat, nici macar nu m-am urcat in vreuna...)
Si sa fie inalta ...
Skoda are acum, si nu cred ca mai vrea. Cu Yeti a incercat deja sa il vrajeasca dealerul unde si-a facut intretinerea pana acum, insa nu-i place (probabil datorita designului).
solmar
Sep 10 2013, 09:47 PM
Atunci mai pune o mie la bataie si isi ia o Honda CRV. Care costa pe site 26.900 eur - 2.2i-DTEC E5 Confort. Mai negociaza cu oamenii aia si poate o scoate la 26000/25500. N-ai concurent la Honda daca vorbim doar de un efort minim - 10 m de offroad. Stie sa faca asta iar la confort nimeni nu se bate cu Honda.
http://www.honda.com.ro/pricelist.php
James Kilowatt
Sep 10 2013, 11:12 PM
Nu respecta criteriul "motor sub 2L"
OvidiuH
Sep 11 2013, 08:19 AM
QUOTE (James Kilowatt @ Sep 10 2013, 05:29 PM)
Cineva din familie vrea un SUV sau un crossover, si ultima oferta la care s-a gandit e un Mitsu ASX 1.8diesel 150CP, 4wd, echipare invite.
Garantie full 5 ani sau 150kkm. 25300€
Actualmente are o O2 hartanita bine, si cauta ceva care sa respecte urmatoarele criterii
- garda ceva mai inalta
- motor pana in 2L
- de preferinta awd.
- spatiu decent
Initial a plecat pe ideea unui SX4, insa s-a dovedit a fi prea mica. Apoi pe un IX35 (am facut drivetest impreuna), iar acum a primit oferta de care spuneam.
Criticile pe care imi inchipui ca le-ar putea avea sunt garda la sol - 170mm si eventual portbagajul (440l). Insa totusi astea nu-s semnificativ mai mari la IX35. PE site acum e promotie la IX35, in versiunea 2L diesel (184CP) 4wd e intre 23 si 26k; functie de echipare. Banuiesc deci ca asta ar fi concurentul principal.
Alte sugestii, la buget similar?
CX5 2.0i ? Varianta AWD are de 165 CP, garda la sol de 210 mm, iar portbagajul are ~ 510 l. Ca pret, negociat, ajunge probabil undeva pe la 25.000-25.300 euro. Si dieselul poate fi scos sub 26.000.
Dpdv al materialelor, tinutei de drum si confortului este peste IX35, iar la interior este mai spatioasa.
James Kilowatt
Sep 11 2013, 11:10 AM
Care e dieselul? La mine apare doar 2.2 150CP. In ro mai exista si altul?
Oricum, notat, pare o idee buna daca intr-adevar iese sub 26k.
OvidiuH
Sep 11 2013, 11:17 AM
Dieselul este intr-adevar de 2.2 (150 sau 175 CP, la alegere). Benzinarul e de 2 litri.
Mircea104901
Sep 11 2013, 12:45 PM
Vezi ca preturile la SsangYong sunt cu TVA inclus. Din cate stiu, are cel mai mic pret dupa Duster. (care chiar, nu ar fi o varianta, mai ales ca au lansat face-lift-ul?)
Si la garantie mi se pare ca au 5 ani (sau 100.000) completa, cu promotie ca reviziile sunt gratuite integral in astia 5 ani.
Eu l-am vazut (interior/exterior) si am crezut ca e Buick (Encore mi se pare, e copiat 1 la 1); e foarte bine facut. M-a impresionat placut dupa urateniile pe care le-au avut in trecut. Pentru pretul modic pe care-l are, cred ca e o varianta de luat in considerare. Merita o vizita la dealer.
mircanu
Sep 11 2013, 01:08 PM
Unde e ruda ta, in belgia sau romania?
ASX este pre mic. Daca spatiu e un criteriu nu se merita. Motorizare diesel nu e f reusita.
SX4 nu are garda mare si la fel nu exceleaza la spatiu interior/portbagaj. E insa ok ca sistem de tractiune, solida. Motor si cutie bune.
Grand vitara e cea mai solida dintre ele. Pe sosea insa va fi lenta cu motorul diesel de 1.9. In rest nu ai ce sa-i reprosezi, e supermasina. Sistem awd si 4x4 ok.
Ford kuga merita si el testat. Eu am mers cu unul si mi-a placut.
Bazat pe ce zici tu, nevoile omului etc, un Subaru Outback mi se pare alegerea ideala cu oricare dintre motorizari. El poate nu stie, nu se pricepe insa cu Subaru va fi satisfacut din toate punctele de vedere, si este o masina mult mai rafinata la condus decat celelalte mentionate. Insa, se pa ca este peste bugetul sau.
RUE
Sep 11 2013, 09:15 PM
la ca capitol zici ca e hartanita octavia lui?
asta ar inseamna o masina mai de corvoada, poate drumuri lungi, toata ziua in masina, carat diverse bunuri cu masina in mod frecvent.
Eu zic sa caute cea mai buna oferta la ASX pin tara sau sa ia in calcul grand vitara.
rav3, CRV, pejo si altele cam au motoare de 2.2 la diesel. inclin sa cred ca vorbesti de romania pt motorul de max 2.0.
Pejo 2008 la 25 000 are si plafon panoramic, diesel de 1.6, navigatie, totul tot. e cami mica la interior (25 K in Germania) si motorul e cam subnutrit dar economic poate.
James Kilowatt
Sep 11 2013, 09:41 PM
Da, e pentru Romania.
Octavia e hartanita pentru ca a si avut de tras (si la propriu si la figurat). Teoretic a cam terminat cu hamaleala, deci asta noua ar fi asa, masina mai de boier, n-ar trebui (in principiu) sa aiba parte de acelasi tratament.
Pare interesant Kuga, o sa i-l sugerez si pe asta. Apropo, cat da ford garantie? Ca de pe site as deduce ca e doar de 2 ani (extensibila doar contracost). Asta ar fi un mare minus, daca intr-adevar vor sa detroneze IX35-ul in vanzari.
DORU
Sep 12 2013, 08:33 AM
Alio, Kuga e doar atragator pe afara, in rest e sub concurenta ! O sa-i para rau dupa o vreme, mai bine alege alt brand
RUE
Sep 12 2013, 09:36 AM
Doru, fa afirmatii dar si explica... pt noi astia mai de la tara! ;-)
DORU
Sep 12 2013, 12:28 PM
Cand s-a lansat Skoda Yeti, s-or adunat mai multe branduri auto asa cum se obisnuieste, printre ele VW, Ford si altii, toti cu modelul lor din aceeasi gama.
La astfel de evenimente, toti pot conduce pe rand orice alt model si la sfarsit dau note, se face un clasament...ei bine Yeti o iesit peste restul si asta in conditii obiective, ca or votat toti, indiferent pt ce firma auto lucrau...
Sorin, daca masina este pt cine cred eu...nu-l incuraja sa ia SUV si atat. Duster-ul face treaba buna daca doreste masina noua, daca nu, la second-hand ai variante net mai atragatoare...si ma refer la 4x4 aici
pmhoria
Sep 12 2013, 01:08 PM
@JK
http://www.toyota.ro/Images/Lista%20de%20P...420-1051751.pdfVezi ca is niste modele de RAV4 cu 2WD (ai zis ca nu-i trebe musai 4x4) si sunt intre 22.5k euro pana la 25k euro
Desi parca as lua un Duster nou acu cu facelift si as ramane si cu bani.
James Kilowatt
Sep 12 2013, 03:06 PM
A avut si Dacia (1310) si nu cred ca mai vrea una
. Valabil si pentru Skoda. Glumesc, insa vrea ceva mai mult din cate stiu eu.
@Doru
Kuga s-a schimbat intre timp, acum au un model nou.
Insa repet, nu calitatile offroad sunt determinante, ci cele on-road. De fapt el inca nu stie, insa nu isi doreste cu adevarat o masina inalta. Drumul obisnuit e intr-o zona montana cu multe viraje, iar consoarta lui e foarte foarte ... sensibila... la limita alergiei... la viteza (in realitate, la impresia de viteza, nu la cea masurabila). O masina inalta care se inclina pronuntat in viraje ii amplifica dinsconfortul si ii prezic discutii inutile si nivel ridicat de decibeli venind din dreapta in habitaclu chiar si la viteze legale.
E partial constient de treaba asta, i-am explicat-o si eu, insa pretinde ca la varsta lui nu-i mai trebuie sa mearga in forta, si ca o sa o conduca batraneste. Doar da discursul asta l-am mai auzit si la altii (tot in familie) si sunt constient ca a apa de ploaie, vorba aia, baieteii raman baietei si la 70 ani.
Insa nu eu decid, si nici macar nu sunt sigur ca pararea mea conteaza foarte tare. Dupa cum stiti si voi, ultimii din lume care au ceva de spus sunt cei din familie (in special mucosii astia tineri sub 50 ani). In rest postasul, dentistul, veciunul si alti experti au influenta mai mare. De exemplu bazdacul cu Tuaregul (a salivat vreo doi ani la el, noroc ca nu i s-a aprobat bugetul
) a venit de la dentist si ulterior cel cu IX35 de la vecin.
Insa pe banii lui, bazdacul lui.
Daca ar fi sa aleg eu un locul lui, incercand sa ii emulez modul de gandire si bazat pe ce cred eu ca ii trebuie pe de o parte si isi doreste pe de alta, batalia s-ar da intre CX5 si IX35. Un plus pentru japoneza pentru spatiu si garda, un plus pentru coreanca pentru motorul diesel si garantie. Insa repet, nu m-am urcat in multe din concurente (ASX, RAV4, CRV, Kuga...). Cu Duster am mers doar pasager cativa km.
James Kilowatt
Sep 18 2013, 08:38 PM
A ramas IX35 pana la urma, 2kile dizal, manuala, echipare executive.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.