Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Masina anului 2005 in Romania!!! 10 pretendente la titlu
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
Nazareno Gabrielli
Juriul Competi?iei "Masina Anului 2005 in Romania" a ales cele 10 autoturisme care vor participa on marea finala. Desemnarea masinii castigatoare o sa aiba loc la inceputul lunii decembrie. Cele 10 norocoase sunt:

Citroen C4


Dacia Logan


Fiat Idea


Hyundai Tucson


Kia Picanto


Mitsubishi Colt


Opel Astra


Peugeot 407


Seat Altea


Skoda Octavia
Vasile26083
Fa si tu un poll sa dam cu presupusu'.
Nazareno Gabrielli
Nu stiu sa fac un poll. Sa ne ajute admin sau un moderator.

Oricum, informatia e foarte calda. Maine va aparea in ziare.
Marius30562
Masina anului in Romania !?

Nu stiu de ce se mai obosesc (poate numai pentru impresie artistica !) : in mod cert va iesi Logan-ul ca doar trebuie sa ia si el un premiu .....

Poate ca merita, poate nu ...
Asta se va vedea peste o vreme.
Vasile26083
Votati ce credeti c-o sa iasa!
Vasile26083
Lasa ca fac eu un poll.
Vasile26083
Si eu cred ca Loganul va lua premiul. A prins bine la public si trebuie sa recunoastem ca nu in tot anu' apare un model nou in Romania.
Iulian HondaFan
eu merg pe Octavia2...
sandman
PEUGEOT 407
madalina
Eu cred ca indoferent de critice, de calitate, de Masina Anului in Europa, in Romania va castiga Loganul. Ar fi o lovitura de imagine grava pentru REnault sa nu castige titlul nici macar in Romania.
Iulian HondaFan
in final cine ia decizia asupra acestui clasament? membrii presei auto? daca asa e nu stiu daca e un esantion reprezentativ...
James Kilowatt
Daca ar fi sa votez, as vota cu Fiat Ideea pentru multijet si aspectul practic. Daca ar fi sa cumpar, ar fi mai complicat....
Vasile26083
Si Opel Astra e dotat cu Multijet...
Mie imi place mai mult Astra la design decat Ideea. Imi plac mai mult masinile cu o forma mai sportiva si agresiva.
James Kilowatt
Mie personal astra nu mi se pare nici sportiva nici agresiva, decat daca este tunata. Modelul de serie mi se pare mai nevinovat decat versiunea anteriora. Pentru design mai degraba as nominaliza 407, desi nu ma omor nici dupa Peugeot. Nici altea nu e rea, insa astept versiunea II... la asta nu-mi place spatele. Coltul si Loganul nici nu le-am vazut, iar in octavia nu m-am urcat.... asa ca votul meu nu face nici o ceapa degerata laugh.gif Oricum, el a mers la fiat Ideea. Din acelasi motiv pentru care am votat si cu prius... a fost mai avansata tehnic (cand a fost scos) si mi-a oferit drive test laugh.gif
Nazareno Gabrielli
Decizia va fi luata de catre un juriu format din 10 persoane. Acestea provin din Asociatia Presei Auto din Romania si Uniunea Ziaristilor si Editorilor Auto din Romania.
Vasile26083
Pt MR:
Eu am zis ca Astra arata mai sportiv in comparatie cu Fiat Ideea.
Avand si Astra motorizarea multijet, nu vad de ce ar fi Ideea mai avansata tehnologic.
James Kilowatt
A fost mai avansata atunci cand a fost scoasa... A iesit inaintea noului Astra. In fine, nu asta e important. Daca as avea banii nu as lua nici una nici alta.
malin34426
Logan va fi cu siguranta castigatoare desi am votat pt Skoda. Dupa vilva
ce au facut-o francezii in Europa si dupa nr. de cereri ( deja 6500 in Germania) ar fi culmea sa dea chix chiar in Romania . Vedeti deja ca sunt sicanati importatorii din Ro. Este asa zisa "Democratia romaneasca"
James Kilowatt
Si deci, care a castigat pe bune?
Nazareno Gabrielli
A castigat Mitsubishi Colt.

Pe locul doi este Citroen C4, iar pe locul 3 este noua Skoda Octavia. Nici urma de Logan, care daca nu a insel s-a clasat pe locul al cincilea.

In ciuda parerilor celorlalti, nu m-am gandit nici o clipa ca Loganul ar putea castiga in fata unor astfel de competitoare. Baietii aia din juriu chiar se pricep la masini si daca ar fi facut o astfeld e alegere s-ar fi discreditat in fata cititorilor si in mediul lor jurnalistic.
James Kilowatt
ei se pricep, spre deosebire de noi, care n-am votat nici unul cu Mitsubishi laugh.gif
Nazareno Gabrielli
Da, ei se pricep. Dar trebuie avut in vedere si faptul ca ei au avut pe mana acele masini timp de o luna de zile. Au mers cu ele, le-au comparat si au votat in functie de niste criterii stabilite de ei.

Eu personal am votat Skoda Octavia, care a luat locul 3.
Mihai35439
Pintre altele criteriile de departajare la Masina Anului in Romania tin cont de mai multe chestii cum ar fi: performante, tehnica, gama de motoare, imagine de marca, confort, dotari standard, siguranta pasiva si activa, design, raport calitate -pret etc. In plus masinile au stat la dispozitia juriului pentru testare, mai putin C4 care a fost adus chiar in ziua concursului. Una e sa vorbesti "din carti" si alta e sa mergi cu fiecare si sa nu tii cont de preferintele personale sau de masina pe care o ai acasa. Una peste alta toate cele 10 masini sunt foarte apropae ca performante, mai putin Dacia , care in afara de pretul relativ scazut nu suporta nici o altfel de comparatie. Si inca ceva, au fost 17 membrii ai juriului si nu toti au dat punctaj maxim la Colt. E si normal pentru ca daca iei 17 oameni de pe strada si le ceri parerea , e putin probabil sa fie toti de acord. Pentru a avea o comparatie consultati si site-u www.caroftheyear.org sa vedeti cum s-a votat acolo.
stefan_ieu
E de apreciat faptul ca ziaristii au renuntat la slugarnicia fata de producatorul autohton si nu au scos Loganul pe primul loc. Eu ma asteptam la o concluzie de genul : celelalte sunt bune, dar Logan-ul are un pret imbatabil, bla,bla,bla...
Pe aici cred ca nu s-a votat Mitsubishi pentru ca e o marca inca necunoscuta pentru Ro.
Vasile26083
Pretul este un element f important intr-un astfel de clasament. Daca nu, in tot anul ar iesi o masina gen Ferrari, Lamborghini, Rolls.
Vasile26083
M-am uitat azi dimineata pe clasament si era 0% la Mitsubishi.
Dupa anuntarea rezultatelor cineva a votat cu castigatorul. smile.gif smile.gif
Mai triseaza si altii, nu numai toyota :happy3:
madalina
Vasile,iar faci confuzii: una este masina anului, alta teste de fiabilitate...
Iulian HondaFan
Vasile le stie pe toate. :cheers:

marcile grupului Fiat sunt cele mai fiabile si mai frumoase si mai sportive masini :headbang: , numa' capitalistii astia ai dreaqu, ii sapa si ii fura ceva de speriat :evil: . mai ales cei japonezi :evil: :evil: .

toti ziaristii si cei care ii citesc sunt niste prosti sau niste hoti :idea: . noroc ca Vasilica al nostru e firoscos si nu se lasa pacalit de nimic :cheers: . ascultati-l fratilor, ca in el ne e scaparea din negura ignorantei :blackeye: ...
Mihai35439
Mitsubishi nu este chiar o marca necunoscuta in Romania, doar ca acum intra puternic si in segmentul de autoturisme de clasa medie. Mitsubishi Colt a mai iesit Masina Anului si in Danemarca si Olanda. In principiu cred ca este vorba de motorizari , versatilitate , design si fiabilitate , la un pret accesibil. motorul de 1.3 litri dezvolta 95 CP si nu prea imi vin in minte multe masini care au asemenea putere litrica. In plus, sunt oferite in standard ABS+EBD, aer conditionat, airbag-uri frontale si laterale. pretul pentru motorizarea 1.3l pleaca de la 10.150 Euo CIP, masina fiind fabricata in Olanda, deci fara taxe vamale. In plus vor veni si doua motoare diesel de 1.5 litri cu putere maxima 95 CP. O sa mai fie si o varianta turbo , in 3 usi si 150 CP si aia o sa fie un fel de bomba pe roti. Citroen C4 arata foarte bine, dar nu prea vine cu nimic nou la motorizare si asta cred ca a contat destul de mult.
Iulian HondaFan
noul Colt apare intr-adevar ca o reusita de care Mitsu chiar avea nevoie.

La motoare de mic litraj ( 1.3 si sub) pe benzina Suzuki este in acelasi teritoriu, motorul lor de 1.3l scotand 93CP.

Clio cu motorul de 1.4l scoate 100CP si pretul e cu 1000-15000 euro mai mic ABS si airbagurile fiind incluse.

totusi noul Colt ofera mai mult spatiu, o manevrabilitate si o tinuta de drum superioare si chiar "top of the class", o calitate a materialelor interioare mai buna. masina este construita in colaborare cu Daimler-Chrysler si are 60% din componente ( incluzand platforma si motoarele) comune cu mult mai scumpul Smart Forfour. motoarele diesel sunt cele folosite si de Mercedes A class. deci masina are o groaza de avantaje si banii dati in plus fata de mai anodinul Clio se pare ca vor fi bine cheltuiti. optional este si stability control ( MASC dupa Mitsu).

Bravo, Mitsu :salute:
James Kilowatt
Nu cred ca motorul sau tinuta de drum doar a facut diferenta.... motorul de 1360cm3 de la fiat scoate 95 cai si punto are o tinuta de drum quasi-perfecta, dupa parerea tuturor specialistilor. Tot pe acolo este si motorul de 1.4 de la VAG, si 1.4 de la Peugeot... iar 206 e dat drept referinta in materie de tinuta de drum. Cred ca altele au fost criteriile care au facut diferenta.
Vasile26083
Pt Marius-Iulian si Madalina.
Eu am zis ca a trisat persoana care a votat dupa anuntarea castigatorului.
Nu am spus ca ar fi trisat Mitsubishi. Dar voi va prindeti mai greu, ce sa-i faci. :shock:
James Kilowatt
Vasile, nu te enerva... mare parte dintre noi a declarat public cu cine a votat:) Daca tii musai sa afli cine a trisat, mai poti restrange cercul suspectilor.... numai ca daca ai sa acuzi pe careva fara sa ai dovezi iar ai sa intri in polemici si iar se vor lua moderatorii de tine laugh.gif
Vasile26083
Nu m-am enervat. Si nici nu pot sti cine a votat ca sunt multi useri ai forumului. Stiu ca cineva a votat dupa pt ca am vazut Vineri dimineata 0 voturi la Mitsubishi iar dupa-amiaza 1 vot. Singura dovada este ceea ce am vazut, si nu acuz pe nimeni pt ca nu ma afecteaza rezultatul votului. Am zis asa, ca fapt divers, dar unii n-au inteles treaba asta. :binky:
Nazareno Gabrielli
Stefane, cunosc bine presa si nu am observat nici o slugarnicie fata de producatorul autohton. Ceea ce probabil ai interpretat tu ca fiind slugarnicie erau probabil materialele de promovare platite de Renault. Francezii au cheltuit cateva milioane de euro pentru promovarea si lansarea Loganului.

Cred ca in poll-ul forumului nu s-a votat Colt, pentru ca este un model putin cunoscut de romani. Dealer-ul din Romania nu a cheltuit bani pe publicitatea. Intre noi fie vorba, premiul asta aduce cea mai buna publicitate, pentru ca e pozitiva si e gratis.


QUOTE(stefan_ieu)
E de apreciat faptul ca ziaristii au renuntat la slugarnicia fata de producatorul autohton si nu au scos Loganul pe primul loc. Eu ma asteptam la o concluzie de genul : celelalte sunt bune, dar Logan-ul are un pret imbatabil, bla,bla,bla...
Pe aici cred ca nu s-a votat Mitsubishi pentru ca e o marca inca necunoscuta pentru Ro.
James Kilowatt
Apropo, o intrebare stupida. Modelul care a iesit masina anului este GDI?
Vasile26083
Platforma tehnica a masinii este aceeasi ca a modelului Smart ForFour, fiind produsa la uzina Nedcar din Olanda. Colt adera prin design la noua identitate de marca a constructorului japonez.

Motorul este de 1.3l, cu patru cilindri, la o cilindree de 1.323 centimetri cubi, putere maxima 95/6.000 CP, cuplu maxim (Nm) de 125/4.000, cutie de viteze manuala in 5 trepte. Dimensiunile sunt de 3.870x1.695x1.550 mm, ampatament de 2.500 mm, viteza maxima de 180 km/h.
stefan_ieu
Mircea, eu, spre deosebire de tine, nu cunosc prea bine presa auto romaneasca. Am avut insa cateva elemente care m-au pus pe ganduri. Iti dau un singur exemplu : dupa testul din Turcia a rasuflat pe la colturi ca un Logan s-a rasturnat acolo. Nu s-a ridicat nimeni din presa sa sustina ca nu e asa, ba chiar "pe la colturi" toti spuneau ca asa s-a intamplat. Asta ma face sa cred ca e adevarat. Dar nu a avut nimeni curajul sa spuna sus si tare : "la testul pe care l-am facut o masina s-a rasturnat". De ce? Pentru ca au fost plimbati, hraniti, cazati, etc.
Nu spun ca o fac din proprie initiativa (sa laude Logan-ul). Dar mi se pare ca prea ii sufla in fund uneori. Poate e normal asa si sunt eu deplasat (una peste alta nu e o masina rea), dar parerea mea era ca Renault o sa "intervina" si ziaristii o sa puna botul. Iar dupa anuntarea rezultatelor am fost bucuros ca nu s-a intamplat asa. Atata tot.
Si ca sa ma intelegi : sunt pentru promovarea Loganului. Sunt pentru ideea ca e o masina pentru romani (eu cred ca in tara asta se vand masini prea scumpe pentru salariile existente - nu ar mai trebui sa cumparam masini pentru care dam la rata 1/2 din salariul nostru, etc). Dar "Masina Anului" e o alta poveste.
Mihai35439
pt stefan

Hai sa-ti spun eu ce s-a intamplat in Turcia. Un Logan s-a rasturnat pentru ca un sofer mai putin priceput, nu conteaza de la ce publicatie, a mers cu 120 km/h pe o portiune de macadam , a pierdut controlul asupra masinii si a intrat intr-un mal de pamant. Masina s-a dat peste cap longitudinal pentru ca a lovit malul respectiv cu fatza. Rezultatul a fost ca masina s-a facut zob, dar soferul si pasagerul din dreapta au scapat doar cu cateva zgarieturi. In cazul asta nu s-a scris nimic doar din solidaritate de breasla, pentru ca altfel era chiar o buna reclama pentru Dacia.
Referitor la Masina Anului si la slugarnicia la care te asteptai asta intr-adevar era o chestie pe care o astepta multa lume. Numai ca multora li s-a parut jignitor faptul ca Dacia Logan a fost lansata la Paris iar primul drive test a avut loc in Turcia. Si lipsa lui Logan de la salonul auto de la paris a fost o decizie proasta a celor de la renault. Pe de alta parte, clasarea Loganului pe primul loc ar fi insemnat o descalificare profesionala mult prea mare pentru membrii juriului. Sub nici o forma Dacia Logan nu putea fi Masina Anului nici daca ar fi costat 1000 de euro.

Oricum comentariul tau a fost de bun simt, si ai fost aproape de adevar.
Nazareno Gabrielli
Cel care s-a rasturnat cu masina este un baiat de la Mediafax, din cate am aflat eu. A fost vina lui si nu era normal ca acest accident sa fie pus in carca celor de la Renault.
Si daca toti vreti sa stiti, persoana in cauza a mai accidentat si alte masini de test-drive, printre care si Mits Colt. Deci, e clar ca acest accidente nu au nici o relevanta pentru producator. Adica nu este nici o bila neagra pentru Dacia, respectiv Mits.
Eu daca ma urc intr-un BMW 325 si intru intr-un ac de par cu 150 km/h, este doar vina mea. Chiar daca este vorba de un test-drive.

Stefane, cam asa a stat treaba. Si comentariu tau cu "intervenitul" pe langa ziaristii care pun botu nu-si are rostul. Sa nu crezi ca-mi iau singur apararea. Nu lucrez in presa auto. Dar stiu ca nu e asa cum spui. Ca dovada, Logan a iesit pe locul pe care a iesit...........
stefan_ieu
Vad ca ati sarit toti pe mine. :albino:
Asta este parerea mea, am spus ca nu am nici o dovada. Si nici nu mi-ati schimbat-o cu ce mi-ati spus chiar daca, probabil, aveti dreptate in ceea ce priveste accidentul respectiv. Ziaristii din romania nu au profesionalismul celor de afara (repet, este doar parerea mea) si de aceea cred ca uneori nu sunt obiectivi.
Iar in postul initial eu chiar spusesem ca ma bucur ca de data asta au fost obiectivi, cel putin referitor la Logan. Asa ca nu inteleg de ce v-ati aprins asa.
Mihai35439
Pt Stefan

Stai dom'le ca n-a sarit nimeni pe tine. Au fost doar niste precizari. De fapt ideea este ca nu cred ca poate fi cumparat cineva cu un drive-test in Turcia. Si nu asta este motivul pentru care nu se scrie ca o persoana sau alta au lovit o masina de drive test. Pana la urma asta este un risc asumat al producatorului. Chiar si Sebastien Loeb mai iese in decor smile.gif
Cam asta era.
Toate bune!
V l a d
eu nu am declarat public cu cine am votat, dar acum recunosc sincer ca am votat cu 407. Daca ar fi sa comparam orice masina de mai sus cu loganul in schimb.... nu inteleg de ce a iesi pe primul loc...
stefan_ieu
Era o gluma ca ati sarit toti pe mine. :joker: Poate ca tonul meu a fost intepretat ca defenziv-agresiv. De fapt era impaciuitor-glumet (sper ca se intelege ce vreau sa spun).
Recunosc ca am gresit cu exemplul ala (mai exact, nu eram suficient de informat). Dar parerea mea ramane ca in presa auto romaneasca clasamantele nu sunt intotdeauna obiective. :blackeye:
Mihai35439
Asta cam asa e, clasamentele in Romania nu sunt intotdeauna pe bune, pentru ca din cate stiu eu cam fiecare revista auto are clasamentul ei dicatat si de interesele "economice".Tocmai din acest motiv Masina Anului pare sa fie o competitie mai obiectiva. Totusi sunt 17 membrii in juriu si e greu de crezut ca toti pot avea aceleasi preferinte. Pana la umrma rezultatul e o medie care e mai aproape de adevar. Cam asta ar fi si motivul pentru care, spre exemplu, Peugeot 407 a iesit dupa Logan. Daca ar fi sa ma refer la acest exemplu, este clar ca nu exista comparatie din punct de vedere tehnologic intre 407 si Logan. Totusi nu acesta este singurul criteriu care decide Masina Anului in Romania. Daca ne uitam la vanzari este clar ca Logan domina fara drept de apel, ceea ce inseamna ca asta vor si asta isi permit foarte multi romani. Eu personal cred ca asta e rezultatul unei piete auto needucate. Unde a mai auzit cineva sa existe cateva mii de cereri de cumparare a unui model cu mult inainte ca acesta sa fie lansat, vazut si testat? Chestia asta e ca si cum te-ai insura cu una fara s-o vezi si fara sa vorbesti vreodata cu ea. Probabil ca incet incet lucrurile o sa se schimbe dar deocamdata asta e realitatea si un juriu obiectiv nu are cum sa nu tina cont de ea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.