azi m-am dat cu un X1 28xdrive... placut impresionat. desi e data ca SUV e ceva mai joasa decat un SUV mic. desigur o idee mai mic decat X3 ( care e si mai inalt si mai greu cu vreo 150-200kile) dar de pe locul soferului n-ai zice. bancheta din spate e clar ceva mai inghesuita si porcbagajul mai mic.

punctul forte trenul motor - 2.0 turbo injectie directa la 240CP cu automata in 8 trepte. 0-100km/h sub 7sec ( aici sunt 2 variante un cu 6 trepte si alta cu 8 cam 0.2sec mai putin la cea cu 8) dar si manevrabila - nu chiar ca 335 dar nici departe. oricum peste Q5 si X3 testate in trecut si care nu m-au impresionat la capitolul asta. interiorul cochet. pretul de la 32500$ pt varianta AWD cu automata in 8 trepte e extremde atractiv - bine te jupoaie la optiuni - ceva optionat la nivelul standard al unei japoneze premium e de la 39000 in sus, hai cu o reducere sa o scoti in jur de 38000 inainte de taxe.

minus - ceva mai zgomotoasa. motorul suna cam dogit - cred ca e cu bloc din aluminiu - si are oleaca de lag. in fine se misca la fel de bine ca fostul meu A3 desi e ceva mai mare/greu.

oricum reusita machineta. Honda are RDX care la 38k e full cu V6 de 273CP. doar oleaca mai greu ( vreo 50kile in plus) cu automata in 6 trepte. o idee mai rapida dar mai putin manevrabila si cu consum o idee mai mare. oricum RDX nu as lua pana nu il fac cu injectie directa.

ar mai fi de considerat A4 2.0TFSI care tot AWD ar consuma mai putin, ar fi ceva mai manevrabila dar nu mai rapida ( parerea mea ca motorul BMW e mai reusit decat TFSI-ul VAG care deja e cam batran si relativ necioplit fata de cel al consatenilor bavarezi). un 328x e mai scump decat X1 care mie mi se pare mai practic.

oricum masina a intrat pe lista pt nevasta-mea careia i-a placut ( era si orange metalizat biggrin.gif ). teoretic pe lista mai avem Mazda3 2.5 Skyactive, Mini Cooper S, A3/GTI si chiar Fiat500 Abarth. si daca o mai iesi ceva nou la Honda - noul TSX/Accord non-american.