In octombrie 2012 am cumparat un autoturism la mana a doua Chevrolet Aveo. M-am bucurat ca era din 2010 cu numai 13300 km rulati si cu garantie extinsa la 5 ani.
In mai anul acesta cand au dat caldurile, am dat drumul la aerul conditionat si surpriza neplacuta, acesta nu functiona.
Am contactat service-ul Radacini (masina fusese cumparata de la Radacini) si am cerut o programare pentru repararea in garantie.
Prima intrebare a receptionerei a fost daca an facut reviziile la zi. Am spus ca am revizia la 7500 km facuta in august 2011 si ca urmatoarea este la 22500, iar masina are 18500. Replica m-a lasat mut. Deci daca 15000 km nu sunt facuti intr-un an revizia trebuie facuta anual.
M-a programat totusi si am inceput targuielile cu cei de la receptie ajungand la compromisul ca sa se faca o constatare pe care sa o platesc, iar ei sa faca o solicitare la Chevrolet pentru acceptarea eventuala a reparatiei in garantie.
La constatare s-a dovedit ca era defect compresorul , iar cei de la Chevrolet au dat raspuns negativ, dar au fost de acord sa deconteze constatarea. Am cerut un pret pentru compresor si am cazut pe spate: 4600 Ron, deci peste 1000 de Euro la o masina care noua a costat sub 10.000 Euro.
Am fost la un alt service independent la care am cerut sa fie demontat compresorul in ideea ca s-ar putea repara. Rezultatul a fost ca platoul (din antimoniu) era spart varza dupa ce fusese blocat in unul din pistonase.
De aici reiese ca acest compresor a avut un defect de fabricatie. Acum stau si ma intreb de ce iese din garantie o piesa defecta din fabricatie pentru ca nu am schimbat uleiul la motor anual?
Inteleg ca escrocheria cu revizia anuala si pierderea garantiei este practicata de mai toti producatorii auto. Eu consider aceasta practica este mai abuziva chiar decat cele practicate de banci.
Am scris si eu direct la Chevrolet Romania si bineinteles ca nu am primit nici-un raspuns.
Concluzia este sa nu cumparati Chevrolet ca veti avea parte de astfel de surprize neplacute.
Rusine Chevrolet!!!