Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Octavia II vs Vectra vs Mazda6 vs Corolla vs Megane Sedan
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Dan35747
Am nevoie de ajutor in a alege masina cea mai buna. Motorizarea preferata e cea diesel in jur sau peste 100 CP. Prefer clar sedan.

Pe lista mea am:

Opel Vectra modelul nou
Skoda Octavia II
Toyota Corolla

Recent am mai adaugat cateva modele pe lista ce fac parte ~ aceeasi clasa la preturi apropiate:

Mazda6
VW Bora
Renault Megane II Sedan

Mersi
Iulian HondaFan
Vectra e cea mai indicata mai ales daca ai nevoie de spatiu pt. ca celelate 2 sunt compacte.

Daca nu ai nevoie de tot spatiul Corolla 1.6 VVTi ar fi o alegere mai fiabila si economica.

vezi ca sunt puzderie de pareri pe acest forum in topicurile acestor masini precum si la versus...
Bmw
Eu recomand in primul rand vectra e cea mai mare si e cam la acelasi pret cu octavia 2 "doar" ca e made in germany si are oferta de vreo 1000 euro la cip care e permanenta asa ca vectra 2.0dti essentia e in jur de 14-14.5 euro cip eu zic ca merita .De toyota nu zic nimic ca nu-s fan de japoneze. P.S. vectra e sigur mai dotata ca amandoua celelalte la acelasi pret!!
Gociu75
QUOTE(Marius-Iulian)
Vectra e cea mai indicata mai ales daca ai nevoie de spatiu pt. ca celelate 2 sunt compacte.

Octavia masina compacta?? Octavia: 4572 mm lungime
Vectra:4596 mm lungime. Tare imi este teama ca sunt din aceeasi clasa, si nu compacta
stefan_ieu
Oricat de ciudat ar parea, Octavia face parte intr-adevar din clasa compacta. E construita pe plarforma Golf-ului.
G e o r g e
octavia compact, superb medie . dar faptul ca cele 2 modele au dimensiuni generoase pentru clasa lor nu inseamna ca nu fac parte din clasele mai sus mentionate.
Happy_Maker
Da, asa este, Octavia face parte din clasa compacta. In ciuda dimensiunilor, este construita pe platforma de Golf si pretul este de asemenea comparabil cu cel al altor modele din clasa compacta. De altfel, daca te uiti mai cu atentie la Octavia o sa vezi acelasi gen de spate suprainaltzat asa cum are si Logan spre-exemplu datorat zic eu, dorintei de a crea cat mai mult spatiu pornind de la un sasiu de "compacta". Cineva spunea despre Octavia (iar eu sunt intru-totul de acord): "este o masina creata pentru oameni ce vor sa para mai mari decat sunt in realitate".

Despre Corolla: o masina excelenta, reusita din mai toate punctele de vedere, insa are 2 "hibe": in caz de revanzare s-ar putea sa pierzi mai mult decat de obicei, mai trece timp pana cand cumparatorii romani isi vor crea impresia corecta vizavi de "japoneze" si nu in ultimul rand se anunta un face-lifting si ar fi pacat sa nu iei modelul mai nou daca tot o sa apara...

Asadar, cel puti prin eliminare, iti ramane Vectra in cazul in care te impaci si chiar iti trebuie dimensiunile de clasa medie pt masina ta.
zefir34016
Sambata cautam dealerul Toyota din zona Hotel Marriot sa vad Corolla si Avensis, gasesc adresa (Calea 13 Sept), dar, surpriza: firma data jos, nimeni inauntru, mai ramasese doar o masina stinghera in vitrina. Intreb alaturi (de la cine credeti: un nou dealer Mazda!), aflu ca cei de la Auto-Shop si-au fi pierdut dreptul de concesiune de la Toyota (Romania). Asa am ajuns sa vad Mazda3 in loc de Corolla. Not bad! Alternativa valabila pentru Corolla. Sigur, era acolo si o Mazda6... ochioasa rau, masina asta!

Iar duminica, in drum spre la Selgros Pantelimon, vad ca s-a deschis noua reprezentanta Skoda (portarul mi-a zis ca s-a inaugurat joi) si o Octavia2 in toata gloria ei, afara, acolo sus in varful pantei. Inchegata bine de tot masina asta! Oare cum o fi 1.6 FSI in realitate, ca in road-testul de pe Tiscalli se spune numai de bine, mai bine chiar decat ca despre 1.9 TDI PD!

Si eu ma invart cu preferintele cam in aceasi zona... grea de tot alegerea asta...

PS. Fanii Toyota din zona Braila sunt fericiti. Acum cateva zile s-a deschis o noua reprezentanta Toyota + service acolo. Bucurestiul ramane, incet-incet, de carutza...
http://www.romanialibera.ro/editie/index.p...2004&idx=98
Iulian HondaFan
daca ar fi sa aleg un compact nou pe benzina in Ro eu unul as merge cu Mazda3 2.0L, cu 150Cp si 187Nm, 9l% urban si 7l% extraurban, suta in 9 sec...

aici, in USA acum as merge pe Mazda3 2.3L, 160CP, 200Nm, suta in 8.5-9 sec., consum 9.5l urban si 7.5l in afara, cele mai bune frane din clasa si cea mai buna manevrabilitate dupa mai multe test-drive-uri facute de diferite organizatii.
zefir34016
Tiscali face o recenzie destul de rezervata la Mazda3 Verdict: Shows the dynamic promise of Ford's new Focus platform, but not quite an object of desire., dar asa sunt englezii, tâfnosi si mai reci. In showroom aveau un hatchbach, lipsea sedanul care imi place mai mult ca look (invers fata de Corolla, la care prefer hatchback-ul).
http://www.tiscali.co.uk/motoring/roadtest...dtests/821.html

In schimb, Octavia2 se bucura de o recenzie entuziasta la motorizarea 1.6 FSI 115 CP.
Driven with an eye to economy, in other words, generally below 4000 rpm, the 1.6-litre FSI engine, as fitted to the test car, will return a fuel consumption that's about 6% better than the equivalent non-FSI engine... the FSI engine succeeds in being more powerful (115 bhp v. 102 bhp), and therefore able to deliver a higher level of performance.
http://www.tiscali.co.uk/motoring/roadtest...07/story_1.html
Iulian HondaFan
am citit si eu recenziile de pe Tiscali, ei cam stramba din nas la toate masinile japoneze in schimb lauda Focusul1. Mazda3 e clar peste Focus1 la toate aspectele, poate noul Focus2 european sa fie similar.

in plus Mazda are o fiabilitate mai buna.
zefir34016
QUOTE(Happy_Maker)
Despre Corolla: [...] si nu in ultimul rand se anunta un face-lifting si ar fi pacat sa nu iei modelul mai nou daca tot o sa apara...

Facelift-ul/restyling-ul s-a produs in iunie a.c. "Noua" Corolla (europeana) arata asa. Trebuie sa admitem ca HB 3 usi arata cool!
zefir34016
Iar asta este Corolla ante-restyling - vizavi de gama completa Corolla 2004/2005: HB3, HB5, Sedan si Break. Mai exista un model nou, T-Sport, la care grila "fagure de albina" se pastreaza. Pe strada inca n-am zarit nici o Corolla "noua". La unul din dealerii din Bucuresti am vazut modelul nou in vitrina (HB 5 usi) alaturi de sedanul "vechi", dar a sustinut ca acum comercializeaza numai modele 2004/2005. Care sunt cu cca. 500 euro mai scumpe ca cele "vechi" (vezi:
http://www.toyomotor.ro/Corolla/corollafacelift.pdf )
Mai multe detalii despre restyling (multe poze si text in lb. franceza) aici:
http://www.auto.outrefranc.com/viewtopic.php?t=492
Iulian HondaFan
stylingul e diferit fata de varianta americana care nu a avut nici un facelift din 2002 cand a aparut noua generatie a Corollei...

http://www.edmunds.com/new/2005/toyota/cor...%2F029907-T.jpg

de asemenea aici nu exista decat varianta sedan si singurele motorizari fiind cele doua variante ale VVTi-ul de 1.8L cu 130CP si 170CP ( ultima numai pentru varianta sport denumita aici XRS).
Iulian HondaFan
QUOTE(zefir34016)
In schimb, Octavia2 se bucura de o recenzie entuziasta la motorizarea 1.6 FSI 115 CP.
Driven with an eye to economy, in other words, generally below 4000 rpm, the 1.6-litre FSI engine, as fitted to the test car, will return a fuel consumption that's about 6% better than the equivalent non-FSI engine... the FSI engine succeeds in being more powerful (115 bhp v. 102 bhp), and therefore able to deliver a higher level of performance.
http://www.tiscali.co.uk/motoring/roadtest...07/story_1.html


eu tot as prefera un Golf5 Octaviei2, dar e doar o chestie de gust personal si ceva atasament fata de VW...

apropos de consum, cei care au testat acelasi motor 1.6FSI pe Golf de la tiscali au fost dezamagiti de consum... e clar ca FSI este un motor bimodal si ca va fi economic numai la turatii mici, intrebarea este daca ii va bate pe iVTEC si VVTi care inca detin suprematia eficientei la motoare pe benzina?

cred ca nu trebuia sa ma pronunt pt. Mazda3 vis-a-vis de masinile VAG construite pe noua platforma A5 ( nu are nimic in comun cu Audi, A e denominatia platformei compacte pentru VAG si pana in prezent include Golf5, Audi A3 si Octavia2) pt. ca nu imi e clar inca cat de mult sunt diferite fata de Golf4 si suratele sale...

Brits-ii de la tiscali afirma insa ca Focus este inca "the sharper drive", aici mie mi-e clar ca mazda3 e superioara Focusului, deci in final rezulta ca o Mazda 3 ar fi mai "fun to drive" decat o Octavia2. Problema Mazdei este la motorizari care sunt de origine Ford si in consecinta sub standardele Honda/Toyota la motorizarile pe benzina si sub cele ale VAG si FIAT la motorina, care ar fi un cap peste media concurentei la cilindreea asta de 1.5-2.0l.

Mazda3 ramane insa de considerat, cel putin bazat pe aprecierile aproape unanime in America.
Dan35747
Ce parere aveti de Mazda6? Oferta primita pentru modelul diesel R6 2.0 MZR - CD (120 CP) R4 OHC, nivel dotari TE este in jur de 16000 EUR (CIP).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.